Geresnis ir pigesnis ryšys – be jokio vargo - Anglija.lt
 

Geresnis ir pigesnis ryšys – be jokio vargo (2011-08-18)

Sugalvojai keisti savo mobilaus ryšio operatorių, bet nenori prarasti savo dabartinio numerio? O gal pamatei puikų pasiūlymą iš kito interneto tiekėjo? Tačiau žinai, jog interneto įvedimas gali užtrukti, o būti “be ryšio” nesinori… Sužinok, kaip gali pereiti iš vieno tiekėjo pas kitą be jokių nepatogumų!

Mobilusis ir interneto ryšys – vieni svarbiausių dalykų kiekvieno šiuolaikinio žmogaus gyvenime. Svarbu, kad jie būtų kokybiški ir už prieinamą kainą. Priežasčių, kodėl nebetenkina dabartinis ryšys, gali būti įvairių: per brangu, per lėtas ar per silpnas signalas. Tačiau atsisakyti savo seno numerio, kurį turi visi pažįstami žmonės, nesinori. Kaip ir nutraukti sutartį su interneto tiekėju: čia, Anglijoje, turbūt visi patyrė tą pirmąjį interneto įvedimo “džiaugsmą”, kai laukti tenka net iki mėnesio...
Tačiau išeitis yra abiem atvejais – tai specialūs kodai, padėsiantys tau išvengti papildomų rupesčių.

Telefono numeris – tas pats
Su perkėlimo leidimo kodu, arba trumpiau - PAC (angl. Porting authorisation code), be problemų “persineši” savo senajį telefono numerį pas naują operatorių. PAC kodai galioja tiek išankstinio mokėjimo (angl. pay as you go), tiek turintiems sutartis su mobiliojo ryšio operatoriais. Pereiti į kitą tinklą su senuoju numeriu tikrai nesunku. Pirmiausia reikia susisiekti su dabartiniu tiekėju. Skambink bet kuriuo vartotojų centro aptarnavimo numeriu, ir informuok, kad nori gauti numerio perkėlimo leidimo kodą.
Dažniausiai kodas ir jo galiojimo data suteikiamas iš karto, ir visada – nemokamai. Sumokėti už likusius mėnesius tektų tik tada, jei tavo kontrakto laikotarpis dar nepasibaigęs. Kai gausi kodą, gali pradėti derybas su naujuoju ryšio operatoriumi. Užsakymas prasideda įprastai: pasirenki norimą kompaniją, išsirenki mobilujį telefoną ir tarifus, kurie tau tinka. Jei užsisakai internetu, patvirtinimo puslapyje tavęs paklaus, ar nori turėti savo senąjį telefono numerį. Tada įvesk PAC kodą, savo telefono numerį ir kodo galiojimo datą. Jei užsisakinėji parduotuvėje, konsultantui pasakyk, kad nori išsaugoti savo senąjį numerį.

Suteikti – privalo
Pagal komunikacijų bendrovių reguliuotojo “Ofcom” bendrųjų teisės sąlygų (angl General conditions of Entitlement) 18 punktą, visos mobiliojo ryšio kompanijos PAC kodą privalo suteikti per dvi dienas nuo tada, kai į juos kreipeisi. Jei jie nesutinka to padaryti, turi paaiškinti, kodėl. Priežastys gali būti dvi. Pirma, jei neįrodai savo tapatybės, tai yra, neatsakai į klausimus, pagal kuriuos galima spręsti, jog skambina telefono savininkas. Taip pat PAC numerio gali negauti, jei esi “pririštas” prie sutarties: metų ar dviejų laikotarpis nėra pasibaigęs.
Jei turi išankstinio mokėjimo numerį ir nori pasirašyti sutartį su tuo pačiu tiekėju (pavyzdžiui, turi O2 SIM kortelę, ir nori pasirašyti abonentinę sutartį su O2) , PAC kodo nereikės. Dauguma operatorių siūlo šią paslaugą ir tau tereikės paskambinti vartotojų pagalbos telefonu ir paprašyti, kad galiotų tavo senasis numeris.
Tačiau pinigai, kuriuos turėjai išankstinio mokėjimo SIM kortelės sąskaitoje, nebus pervesti į naująją, todėl geriau išnaudoti visą sąskaitos likutį.

Interneto laukti nereikės
Tam, kad būtų patogiau ir turėtum nenutrūkstantį interneto ryšį, sukurti MAC kodai. Migracijos leidimo kodas (angl. Migration authorisation code) veikia panašiai kaip ir PAC kodas. Visų pirma turi susisiekti su savo interneto tiekėju ir paprašyti MAC kodo. Pagal JK teisę, šis kodas privalo būti suteiktas per 5 dienas. Šalia turėk savo laidinio telefono numerį ir vartotojo nuorodos numerį (angl. customer reference number) – to reikės, kad įrodytum savo tapatybę. MAC kodo užsakymas nereiškia, kad tu nutrauki sutartį. Sutartį su dabartiniu interneto tiekėju turėtum nutraukti tik tada, kai būsi susitaręs su nauja kompanija ir davęs jiems MAC kodą. Dauguma interneto tiekėjų MAC kodą atsiunčia per 24 valandas tiesiai į tavo elektroninio pašto dėžutę.
Atsisakant interteto tiekėjo paslaugų, nenustebk, jei dabartinė kompanija bandys įtikinti tave likti su jais. Kartais jie gali pateikti tikrai gerų pasiūlymų, jei, tarkim, pasakysi, kad išeini todėl, kad radai pigesnį variantą. Tačiau sprendimas – tavo. Jei palikti tiekėją nori ne dėl pinigų, o dėl blogos kokybės, nesileisk jų įkalbamas, tiesiog paprašyk MAC kodo, kurį tu turi teisę gauti.

Nemokamai – pasibaigus sutarčiai
Kartais vartotojai susiduria su tokiomis problemomis, kai tiekėjas delsia suteikti reikalaujamą kodą. Tokiu atveju geriausia būtų bandyti skambinti dar, po to savo reikalavimą išdėstyti raštu arba kreiptis į komunikacijų tiekėjus reguliuojančias institucijas (jų kontaktus gali rasti lentelėje).
Atsimink, jog be jokių papildomų mokesčių pereiti pas kitą tiekėją gali tik tada, kai terminuota sutartis yra pasibaigusi. Dažniausiai su interneto tiekėjais pasirašoma sutartis – vieneriems metams, tokiu atveju gauni nemokamą įrangą ir įvedimą. Tai reiškia, jog sugalvojęs nutraukti sutartį nepraėjus metams, turėsi sumokėti už likusį laiką. Panašiai ir su mobiliojo ryšio kompanijomis – jei pasirašydamas sutartį gauni nemokamą telefoną, reiškia, kad vienerius ar dvejus metus turėsi naudotis jų paslaugomis, o norėdamas nutraukti sutartį – turėsi sumokėti už likusį sutarties laiką.

Atmintinė
- PAC kodas privalo būti suteiktas tau per 2 dienas
- MAC kodą tiekėjai privalo suteikti per 5 dienas.
- Abu kodai galioja 30 dienų – per tiek laiko turi pateikti kodą pasirinktam operatoriui
- Tiek MAC, tiek PAC kodai – nemokami!
- PAC kodas yra 9 simbolių, pavyzdžiui, ABC 123 123
- MAC kodai – 17-18 simbolių, pavyzdžiui, TIP123456789/AB12C
- Visą detalią informaciją, kaip naudotis PAC ir MAC kodais, rasi čia: http://www.paccodes.co.uk ir http://www.maccode.org.uk

Didžiausių operatorių numeriai, kuriais paskambinęs gausi PAC kodą:
- 3: 333
- O2: 202
- Orange: 150
- T-Mobile: 150
- Vodafone: 191

Neišeina susitarti su ryšio tiekėju?
- Pasiskųsk komunikacijų tiekėjų reguliuotojams
- http://www.ofcom.org.uk. Tel: 0300 123 3333; 020 7981 3040.
- http://www.ombudsman-services.org. Tel. 0330 440 1614; 01925 430049
- Interneto kompanija, gavusi oficialų skundą, reaguos greičiau.
- Jei jautiesi bejėgis, pasitark su internetinių paslaugų konsultantais, pavyzdžiui “SimplifyDigital”. Jų patarimai – irgi nemokami. Tel. 0800 531 6395

Jolanta Terminaitė