Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair”. Už ir prieš (2006-02-15)
Įmonės, kurios gali padėti šiuo klausimu
Tikriausiai daugeliui aviakompanijos „Ryanair“ pavadinimas asocijuojasi su pigiais skrydžiais po Europos šalis. Pagaliau į pigių reisų sąrašą buvo įtraukti ir skrydžiai iš Kauno Karmėlavos oro uosto ir į jį. Lietuva, sujungta pigiuoju oro tiltu su Anglija, tapo pasiekiamesnė ne tik užsienyje uždarbiaujantiems lietuviams, bet ir moderniajam euro-turistui. Šiuolaikinis europietis nepripažįsta teritorinių sienų ir barjerų – laisva ir nevaržoma galimybė nebrangiai judėti iš vieno Europos miesto į kitą jau seniai tapo būtinybe. Toks laisvas keliavimas po Europą pasidarė įprastas kaip darbas Londone, o vasaros atostogos Valencijoje jau seniai nebestebina nė vieno europiečio. „Ryanair“ paslaugomis naudojasi tik naujieji euro-turistai. Šis keliautojų tipas visiškai priešingas standartiniam, klasikiniam, gal kiek snobiškesniam keliautojų tipui. „Ryanair“ keleivis pasižymi spontaniškumu, kurio nevaržo didelė lėktuvo bilieto kaina. Todėl jau artimiausiu metu ir sėslieji lietuviai drąsiai keliaus po Europą, planuodami ne tik vasaros atostogas, bet ir savaitgalių išvykas svetur. Pagaliau ir mes galime pasidžiaugti, kad Lietuva sėkmingai prisijungė prie pigios ir visiems prieinamos oro erdvės.
Apie „Ryanair“ kompaniją
„Ryanair“ – tai airių pigių skrydžių bendrovė, pastaruoju metu išaugusi į pelningiausią pasaulio aviakompaniją. Tačiau dėl jos kyla nemažai diskusijų ir ginčų – vieni ją giria, o kiti peikia. Akivaizdu, kad „Ryanair“ pasižymi ne tik teikiamų paslaugų pigumu, bet ir savo vadovavimo radikalumu. Tarkim, „Ryanair“, mažindama elektros sąnaudas, yra uždraudusi savo darbuotojams darbo vietoje krautis mobiliojo ryšio telefonus.
„Ryanair“ buvo įkurta 1985 metais airių kilmės verslininko Tonyo Ryano. Ši kompanija savo darbą pradėjo turėdama tik vieną maršrutą – Waterfordas–Londonas (Gatwickas) ir skraidydama 15 vietų turbosraigtiniu lėktuvu. 1986 metais buvo atidarytas dar vienas maršrutas – Dublinas–Londonas (Lutonas). Per metus, skraidydama vos dviem maršrutais ir turėdama tik du lėktuvus, „Ryanair“ pergabeno 82 000 keleivių.
Žmonių, besinaudojančių „Ryanair“ paslaugomis, skaičius augo, tačiau kompanija neturėjo pelno. 1991 metais buvo nuspręsta atnaujinti šią pigių reisų bendrovę. Michaelui O‘Leary'ui buvo pavesta sutvarkyti kompaniją taip, kad jos darbas neštų pelną. Remdamasis JAV „Southwest Airines“ aviakompanijos patirtimi, jis pritaikė sėkmingą verslo modelį „Ryanair“: buvo atsisakyta verslo klasės, imta skraidyti vieno tipo lėktuvais, taip pat buvo renkamasi tik tai, kas reikalinga patenkinti minimaliems poreikiams (jokių puošybos elementų).
2000 metais „Ryanair“ aviakompanija atidarė savo tinklalapį – taip buvo sudarytos visos sąlygos keleiviams įsigyti lėktuvo bilietus ne iš kelionių agento, bet tiesiogiai iš pačios pigių reisų bendrovės. Tai garantavo dar mažesnę lėktuvo bilietų kainą.
„Ryanair“ vis dar kaltinama nesugebėjimu tinkamai pasirūpinti savo klientais. Ši kompanija neapgyvendindavo ir neskirdavo maitinimo keleiviams, kurių skrydžiai vėluodavo arba būdavo atšaukti. Be to, „Ryanair“ kaltinama savo maršrutams pasirinkusi mažesnius ir toliau nuo miesto centro esančius oro uostus, su kuriais susisiekimas yra labai nepatogus. Taip pat ši pigių reisų bendrovė susilaukė didelės kritikos, nes keleiviams gabenti naudojo senus perpirktus 737-200 modelio „Boeing“ lėktuvus. Aviakompanija šio tipo lėktuvų atsisakė tik praeitų metų rudenį.
Kad ir kiek būtų kritikuojama „Ryanair“, tačiau Europoje ji užima stabilią lyderio poziciją keleivių oro pervežimo rinkoje.
Modesta Karpaitė
Susijusios įmonės
Nebrangiai padedame perkraustyti, pervežti krovinius Londone ir už jo ribų, nuo durų iki durų. Dirbame kasdien!...
Taksi, minivenai, mikroautobusai iš/į visus Londono oro uostus, kitus miestus. Transportas iškilmėms; krovinių pervežimai; recovery.
...
Komentarai
Iš dviejų blogybių Wizzair ir Ryanair renkuosi Ryanair. 10 kg bagažas,papildomas krepšys į saloną,nemokamas Check-in. Wizzair už tokį lagaminą,kurį į Ryanair nešiesi į saloną nemokamai,reikia mokėtj papildomai. Netgi sumokėjus už viską,kitą dieną darant check-in'ą Wizzair vistiek "užsiprašė" kelių svarų. Plius Lutonas :nepritaikytas mašinų parkingas. Įvažiavai į eilę pastatyti mašinos,jei nèra vietos tenka išvažinèti atbulom. Gaunasi kažkoks chaosas:vienas išvažinèja atbuliniu,tu nematai ar yra laisvų vietų įvažinėji. Pravažiavimai ne iš plačiausių. Vienas kitam trukdome. Tada davažiavęs iki galo matai,kad nėra laisvų vietų. Pradedi išvažinėti tu(atbuliniu). Tau trukdo kitas tikėdamasis rasti vietos toje eilėje.... Ir taip visose eilėse visi makaluojasi. Man teko tokia laimė piko valandą. Tai keikiau tą Lutono oro uostą... Vilniuje Wizzair irgi kabinėjasi prie didesnių lagaminų,kurie Ryanair neapmokestinami.Čia už tai reikia susimokėti(apie 30 svaru) arba palik lagaminą ,arba neskrisi. Lietuvaitės kurios aptarnauja įsodinimą labai grubios. Žodžiu nekažką ras Wizzair.
labai gera kompanija