Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair”. Už ir prieš (2006-02-15)

Transportas. Kelionės. Tikriausiai daugeliui aviakompanijos „Ryanair“ pavadinimas asocijuojasi su pigiais skrydžiais po Europos šalis. Pagaliau į pigių reisų sąrašą buvo įtraukti ir skrydžiai iš Kauno Karmėlavos oro uosto ir į jį. Lietuva, sujungta pigiuoju oro tiltu su Anglija, tapo pasiekiamesnė ne tik užsienyje uždarbiaujantiems lietuviams, bet ir moderniajam euro-turistui. Šiuolaikinis europietis nepripažįsta teritorinių sienų ir barjerų – laisva ir nevaržoma galimybė nebrangiai judėti iš vieno Europos miesto į kitą jau seniai tapo būtinybe. Toks laisvas keliavimas po Europą pasidarė įprastas kaip darbas Londone, o vasaros atostogos Valencijoje jau seniai nebestebina nė vieno europiečio. „Ryanair“ paslaugomis naudojasi tik naujieji euro-turistai. Šis keliautojų tipas visiškai priešingas standartiniam, klasikiniam, gal kiek snobiškesniam keliautojų tipui. „Ryanair“ keleivis pasižymi spontaniškumu, kurio nevaržo didelė lėktuvo bilieto kaina. Todėl jau artimiausiu metu ir sėslieji lietuviai drąsiai keliaus po Europą, planuodami ne tik vasaros atostogas, bet ir savaitgalių išvykas svetur. Pagaliau ir mes galime pasidžiaugti, kad Lietuva sėkmingai prisijungė prie pigios ir visiems prieinamos oro erdvės.

Apie „Ryanair“ kompaniją
„Ryanair“ – tai airių pigių skrydžių bendrovė, pastaruoju metu išaugusi į pelningiausią pasaulio aviakompaniją. Tačiau dėl jos kyla nemažai diskusijų ir ginčų – vieni ją giria, o kiti peikia. Akivaizdu, kad „Ryanair“ pasižymi ne tik teikiamų paslaugų pigumu, bet ir savo vadovavimo radikalumu. Tarkim, „Ryanair“, mažindama elektros sąnaudas, yra uždraudusi savo darbuotojams darbo vietoje krautis mobiliojo ryšio telefonus.

„Ryanair“ buvo įkurta 1985 metais airių kilmės verslininko Tonyo Ryano. Ši kompanija savo darbą pradėjo turėdama tik vieną maršrutą – Waterfordas–Londonas (Gatwickas) ir skraidydama 15 vietų turbosraigtiniu lėktuvu. 1986 metais buvo atidarytas dar vienas maršrutas – Dublinas–Londonas (Lutonas). Per metus, skraidydama vos dviem maršrutais ir turėdama tik du lėktuvus, „Ryanair“ pergabeno 82 000 keleivių.

Žmonių, besinaudojančių „Ryanair“ paslaugomis, skaičius augo, tačiau kompanija neturėjo pelno. 1991 metais buvo nuspręsta atnaujinti šią pigių reisų bendrovę. Michaelui O‘Leary'ui buvo pavesta sutvarkyti kompaniją taip, kad jos darbas neštų pelną. Remdamasis JAV „Southwest Airines“ aviakompanijos patirtimi, jis pritaikė sėkmingą verslo modelį „Ryanair“: buvo atsisakyta verslo klasės, imta skraidyti vieno tipo lėktuvais, taip pat buvo renkamasi tik tai, kas reikalinga patenkinti minimaliems poreikiams (jokių puošybos elementų).
2000 metais „Ryanair“ aviakompanija atidarė savo tinklalapį – taip buvo sudarytos visos sąlygos keleiviams įsigyti lėktuvo bilietus ne iš kelionių agento, bet tiesiogiai iš pačios pigių reisų bendrovės. Tai garantavo dar mažesnę lėktuvo bilietų kainą.

„Ryanair“ vis dar kaltinama nesugebėjimu tinkamai pasirūpinti savo klientais. Ši kompanija neapgyvendindavo ir neskirdavo maitinimo keleiviams, kurių skrydžiai vėluodavo arba būdavo atšaukti. Be to, „Ryanair“ kaltinama savo maršrutams pasirinkusi mažesnius ir toliau nuo miesto centro esančius oro uostus, su kuriais susisiekimas yra labai nepatogus. Taip pat ši pigių reisų bendrovė susilaukė didelės kritikos, nes keleiviams gabenti naudojo senus perpirktus 737-200 modelio „Boeing“ lėktuvus. Aviakompanija šio tipo lėktuvų atsisakė tik praeitų metų rudenį.

Kad ir kiek būtų kritikuojama „Ryanair“, tačiau Europoje ji užima stabilią lyderio poziciją keleivių oro pervežimo rinkoje.

Modesta Karpaitė

   

Naudinga informacija