Mano Anglija

Emigranto namai – brangu, nejauku, nesaugu

2010-07-21

„Į Lietuvą atostogų grįžę emigrantai gal ir sukelia kaimynų pavydą. Užtenka išskirtingesnio drabužio ar naujausio telefono. Tačiau, jei atvirai, gyvename mes čia kaip čigonai, po kelias šeimas viename name. Kiti net po du ar tris vienam kambary. Alytuje turiu butą, o čia, kaip kokia kampininkė, jau penkti metai“, – guodėsi „Infozonai“ į šešetą dešimtį įpusėjusi Janina.

„Zoneresidential“ direktorius D.Paškauskas
„Zoneresidential“ direktorius D.Paškauskas

Tokių, kaip Janina, Londone ne vienas ir ne du. Dažni persikraustymai, nesutarimai su „bendragyventiniais“ (taip turbūt galima vadinti viename name ar bute apsigyvenusius svetimuosius), nesaugi aplinka ne tik gatvėje, bet ir namais vadinamuose būstuose. Ir,žinoma, nuomos kainos, kurios pastaruoju metu vėl ėmė augti.

Kainos kyla
„Praeitais metais vieno miegamojo buto nuomos kaina buvo 270 svarų per savaitę, šiais metais apie 290–300. Taigi, galima sakyti, išaugo 10 proc. Paprastai būsto kainos auga kiekvienais metais po maždaug tiek pat, kiek išauga kainų indeksas“, – sako nekilnojamojo turto agentūros „Zoneresidential“ direktorius Darius Paškauskas.

Oficialus kainų indeksas šių metų gegužę buvo 3,5 proc.
Tinklalapis „Findaproperty.com“ skelbia, kad per keletą pastarųjų mėnesių nuomos kainos vidutiniškai padidėjo 25–35 svarais per mėnesį.
D. Paškausko nuomone, kiek didesnis kainų augimas šiuo metu gali būti todėl, kad prasidėjus krizei būsto kainos buvo gerokai smuktelėjusios, o dabar sugrįžta į prieškrizinį lygį.

Beje, pigesnio būsto nuomos kainos Londone dar gali kilti. Priežasčių keletas. Viena jų – tai, kad ekonomika atsigauna vangiai, statoma mažiau būstų, be to, bankai nebedalina taip lengvai paskolų nuosavam būstui įsigyti. Tad nuomininkų vis daugėja. Mažiau statoma ir namų, skirtų nuomojimui. Be to, nekilnojamojo turto rinkos analitikai spėja, kad būsto nuomos kainas padidinti gali ir iki 28 proc. išaugęs investicijų pelno mokestis (angl. Capital Gain Tax CGT).

Pigesnių būstų kainas išauginti gali ir tai, kad vyriausybė nustatė maksimalią būsto pašalpos ribą. Tad šeimos, kurios gaudavo didelę būsto pašalpą ir galėjo gyventi brangiuose butuose, privalės išsikelti. Tai kėlė daugelio susierzinimą, bet kita vertus, jei visos brangiuose butuose gyvenusios pašalpinės šeimos turės kraustytis į pigesnius, pastarųjų nuoma neišvengiamai augs. Tai padidins jau ir dabar jaučiamą prarają tarp pigaus ir brangaus būsto pasiūlos-paklausos santykio. Užtenka gana paviršutiniško žvilgsnio į agentūrų pasiūlymus, kad pastebėtum, jog pusbrangių ir brangių butų pasirinkimas yra platus, o būstų, kuriuos gali išsinuomoti mažesnes nei vidutines pajamas turinti šeima, labai trūksta ir jie išgraibomi tiesiog akyse.

Būsto pardavimu ir nuoma besiverčiantis D. Paškauskas sako pastebėjęs, kad pasiūlos ir kainos požiūriu geriausias laikas nuomotis yra rudenį ir pavasarį. „Nuo antros pusės spalio iki Naujų metų ir nuo kovo antros pusės iki gegužės pradžios kainos būna nukritusios. Tuo metu nėra daug besikraustančių, nėra didelės paklausos rinkoje atsiradusiems butams, todėl savininkai sumažina kainas.“

Gyvena susigrūdę
Londone gyvenantys lietuviai nepajėgdami išsinuomoti atskiro buto ar namo įsigudrino verstis išsinuomoto būsto pernuomavimu.
„Tradicija gyventi keturiems vieno miegamojo bute lietuvių sąmonėje yra giliai įsišaknijusi“, – sako D. Paškauskas. Jis teigia, jog pažįsta žmonių, kurie atvykę į Londoną prieš penketą ar daugiau metų ir iki šiolei aštuoniese gyvena 3 miegamųjų name.

Išsinuomotą būstą pernuomoti kitam galima, jei sutartyje nėra punkto, kuris draudžia tai daryti. Tačiau nusprendus pernuomoti būstą, nesvarbu, visą ar jo dalį, apie tai būtina pranešti namo savininkui. D. Paškauskas sako, jog dauguma savininkų bei agentūrų žino apie tokią veiklą ir į sutartį įtraukia sąlygą, kad negalima pernuomoti. Kitu atveju nuomos sutartis bus laikoma sulaužyta ir pasekmės gana nemalonios.“ Jeigu sutartus sulaužyta, nuomininkas gali neatgauti depozito.

Be to, būsto amortizacija, jei jame gyvena dvigubai daugiau žmonių nei numatyta sutartyje, yra daug didesnė ir savininkas gali paprašyti kompensuoti nuostolius. Jei, pavyzdžiui, jis 3 lietuviams išnuomavo namą, kurį jie pernuomavo 10 lietuvių. Kaimynai gali pasiskųsti dėl įvairių priežasčių – triukšmo, šiukšlių ir panašiai. Konsulas gavęs skundą dėl pažeidimų gali savininkui uždėti baudą ir tada jis tą baudą perkels tam lietuviai, kuris pažeidė sutartį“, – aiškina D. Paškauskas.

- O kokios problemos gali kilti tam, kuris apsigyvena nelegaliai pernuomotame kambary?
- Kiek problemų turi tas, kuris pernuomoja kambarius, lygiai tiek jų tenka ir tam, kas tokiu būdu išsinuomoja, – sako D. Paškauskas.
Didžiausias pavojus tas, kad būsto savininkas, sužinojęs apie nelegalų kambarių pernuomavimą, gali pareikalauti nedelsiant išsikraustyti. Tačiau praktika rodo, kad tokie atvejai reti, nes įrodyti, kad kambariai pernuomojami, nėra paprasta. Nebent to būsto gyventojais skųstųsi kaimynai ar kas nors iš jų turėtų reikalų su policija.
Išsinuomojant kambarį ne tiesiogiai iš savininko ar savininkui atstovaujančios agentūros Darius pataria pasitikrinti, ar kambarį išnuomojantis asmuo gali tą daryti.
„Kitu atveju iškilus problemoms jūs neturėsite jokių teisių“, – sako „Zoneresidential“ direktorius.

Pernuomavimas pelningas
Dauguma lietuvių būsto pernuomavimu užsiima vien dėl to, kad išnuomavus visus namo kambarius ,kaip atskirus miegamuosius, kiekvienam mokėti tenka mažiau. Tačiau yra tokių, kurie iš nelegalaus būsto pernuomavimo gana pakenčiamai verčiasi.

Ypač pelninga yra pernuomoti socialinį šeimai ar asmeniui savivaldybės suteiktą būstą. Tiesa, socialinio būsto pernuomotojai yra ne lietuviai, o daugiausia etninės mažumos. Lietuviai šioje situacijoje yra klientai, išsinuomojantys būstą iš nelegalių nuomotojų. Namą ar butą nuomojantis asmuo dažnai būna tikras, kad nuomoja jį iš būsto savininko, nors iš tikrųjų namas ar butas priklauso savivaldybei. Nemažai imigrantų gyvena tokiuose pernuomotuose būstuose nė nenutuokdami, kad gyvena nelegaliai.

Vien Londone praeitais metais savivaldybės atsiėmė iš nelegalių nuomininkų 560 būstų. Ekspertų teigimu, maždaug 5 proc. Londono socialinių būstų yra neteisėtai pernuomoti.
Tuo tarpu poreikis socialiniam būstui auga. Nacionalinė aprūpinimo būstu federacija spėja, kad 2011 m. socialinio būsto laukiančiųjų sąrašas pasieks 2 mln. skaičių.

Apvogė kitą dieną
Į naujai išsinuomotą būstą Dagenhame šių metų pradžioje persikraustęs Ramūnas sako, jog jau kitą dieną po persikraustymo jiedu su drauge buvo apvogti.
„Dagenhamas garsus dėl vagysčių, aš pats asmeniškai pažįstu 6 žmones, kurie čia gyvena ir buvo apvogti. Kai kurie ne po vieną kartą. Šiame rajone daug narkomanų, todėl reikia labai saugotis“, – sako Ramūnas.

Jis pasakoja, kad jo išsinuomotame name vagys apsilankė iš ryto, maždaug tarp 7–8 valandos. Jie pasisavino tai, kas buvo netoli durų – Ramūno draugės rankinę su pinigais ir dokumentais bei nugvelbė automobilio raktelius ir nuvarė kieme stovėjusią Ramūno mašiną. Į namą nebuvo įsilaužta ir Ramūnas įtaria, kad vagys, matyt, turėjo raktą – gal gavo iš čia prieš tai būstą nuomavusių gyventojų.

„Mes nepagalvojome, kad reikėtų spyną pakeisti, buvome dar net daiktų neišpakavę. Mano draugė buvo namuose, antrame aukšte, tai gal jie išgirdo, kad kažkas yra ir pagriebė tik tai, kas buvo po ranka“.
Apie vagystę jis pranešė policijai, kuri vėliau mašiną rado pastatytą neleistinoj vietoj su svetimais numeriais. Pagal kėbulo numerį nustatę, kad ta mašina Ramūno, policininkai ją jam grąžino.

„Vagys čia labai įžūlūs. Vienas mano pažįstamas irgi Dagenhame gyvena, pasakojo, kad naktį per langą įlipo ir ėmė kraustyti stalčius. Jis pabudo, bet vagys buvo dviese, susirinko piniginę, telefonus ir atgal pro langą. Jie nieko nebijo”, – pasakoja Ramūnas.

Saugumo klausimai dar aktualesni, kai viename būste gyvena daug svetimų žmonių. Pasitaiko ne tik pykčių, nesutarimų, apkalbų, bet ir smurto bei daiktų, pinigų, dokumentų ar asmeninių duomenų vagysčių.
Nuomojantis kambarį patartina susitikti su visais namo ar buto gyventojais, pasikalbėti ir aptarti visus asmeninio saugumo aspektus. Jei nors vienas žmogus kelia įtarimą – į tokį būstą geriau nesikelti.

Zita Čepaitė

 
 
 

   

Infozona

Susiję raktiniai žodžiai: Būstas, Emigracija, Nuoma, Saugumas

Komentarai

tms rašė
2010-10-03 07:38
Taip,tikrai.Daug turiu draugu ,kurie paeme paskolas,nusipirko namus.Lyg ir turi NUOSAVA(?) busta.Bet priversti isileisti nuomininkus,kad issimoketi paskola bankui.Lietuvoje net su tevais kartu gyvent niekas nenori.Ocia laimingi jei pavyksta kartu su artimaisiais gyvent.Jei ne tenka savo NUOSAVU(?) bustu dalintis su svetimais,kurie taip pat zmones .Zmones norintys svesti,"atsipalaiduoti" su SAVO draugais ir artimaisiais ,"SEIMININKO"namuose.

xxx rašė
2010-08-30 17:04
Jezus marija,na kazkaip vis nepaskaitydavau tu komentaru.Viespatie aukstelnikas.Vien ir dvelkia O PAZIUREKIT KOKS AS PROTINGAS,GUDRUS,VISKA ZINANTIS,IR KOKIE VISI DURNI IR KAIP NEMOKA GYVENT....Gal ir gerai kad neskaitau.Atsipeikekit lietuvaiciai.Visur yra visko.Vieni geriau,kiti blogiau isikure.Na nepilkim ant tu galvos,kam blogiau sekas viso meslo ir durniais nevadinkim.Jei jum sekas,pasidalykit patarimais patirtim,padekit jiem.Patys rasot,oi lietuviai siokie tokie,na o pameginkit is salies zvilgtelt i savo rasliavas.Nenoriu but saliskas,yra ir tikrai neblogu komentaru.Tu zmoniu atsiprasau,cia ne jum.Bet dauguma....geriau ne nerasykit,jei neturit minties.Hi... as ir neberasysiu,na tiesiog truksta patirties patarti ka nors tiem, kuriem nesiseka isikabinti.Galiu tik palinket,nenuleiskit nosiuku,isikibsit,visi isikabina,o kuom jus blogesni,tik laiko klausimas,sekmes jum.

iron rašė
2010-08-14 09:42
paskaiciau ir pasijutau lietuvos seime

uk resident rašė
2010-08-05 18:03
Sumaise pavadinimus:Lietuvoje namai-brangu,nejauku,nesaugu.

eklektik rašė
2010-08-03 21:58
as irgi sutinku kad cia teisybe. parasyta nes ..kuo ekonomine situacija blogesne , kuo maziau uzdirba zmones ir kuo aukstesnes kainosir tuo NT yra brangesnis. Kada ne vienas nebetures darbo ir ne vienas nebegaus pajamu nekilnojamo turto kaina bus kosmine r butas kainuos maziausia keliasdesimt milijardu .. irvisi tik pirks ir pirks .

nesvarbu rašė
2010-08-02 17:00
rumunijai iki lietuvos kaip ,,rakum da kitaja ,, turiu nebloga darba ir kartais susiduriu su rumunu bandom, kurie i cigonus nesa, bet beda ta kad jie vieningi paskui save kitus tempia... kazkodel musu lietuviu vos keli belike, bet va kazkaip jiems nedaeina , kad reiktu daugiau vieningumo... nereikia keltis ir vaidint kazka tokio, atsiprasau, bet visi atvaziave ta pati suda minam... blogiausia, kada zmogus isoka is kaliosu i kedus ir tie made i china, tada jau prasideda pasikelimas kaip tikros lietuves, kuri dar berniukais gazdina.. man idomu koki ji diploma turi? gal koki zemes ukio, nes matosi, kad is kaliosu issoko nesenai:):):)

aaa rašė
2010-08-02 12:31
TIESA!!!

aaa rašė
2010-08-02 12:30
???

angela merkel rašė
2010-08-02 12:27
...lithuania is europian country....ha ha ha...
like Romania---VERY EUROPEAN :-)
maybe PART OF EUROPEAN UNION---YES!sounds the same,but two different things...

tiesa rašė
2010-08-01 21:54
kad galima ir su bendranuomininkais pagyvent kuri laika.ar kol i lietuva grysi ar kol savo busta gausi.as lietuvoj turejau buta,bet metai po metu jis virto i landyne,nes nebuvo uz ka langu pakeist naujais,nebuvo pinigu naujiems baldams ir menkam remontui.skaiciavau pinigus,kad tik vaikam gardesni kasneli nupirkt.bet tas kasnelis vis mazejo ir sventes retejo.o dirbau pagal specialybe,turejau diploma..............ir atvykau i londona.ismokau kalba,keiciu darbus i geresnius/pradejau nuo virtuves,dirbau virejo padejeja.vaikai ir mes valgom ka tik norim,pramogaujam visa seima ir net galim atostogaut uzsienyje.visi pradeda darbus nuo sluotos,nuomojasi namus kaip pigiau,bet per eile metu prakunta ir net gryzti nebenori i tevyne.pavargti kokius 5 metus nera daug. o lietuvoj as pragyvenau 40 ir nesimate geresnio rytojaus

patenkinta savo kambariu rašė
2010-08-01 21:35
as lietuvoj palikau nuostabu buta, bet nesigailiu. geriau jau cia kambary nuomotis su ndraugiskais kaimynais ir vargo nematyt, negu lietuvoj ofise sedet ir centus skaiciuot. kadangi esu be kompleksu, nuoga nevaistau, (kaip kazkas rase). Su kaimynais pasisveikint irgi problemu nesudaro. Virtuve pas mus svari, nes kikvienas tvarkosi po saves, ir dar kas savite kas nors budi. gyvenam draugiskai, gerbiam vienas kito privatuma ir nedrumsciame ramybes vieni kitiems. Kadangi pasalpu negaunam tai butu nesinuomojam. kaip sakoma auksciau bambos neissoksi,

2 boris rašė
2010-08-01 18:33
russian boris,you must go home.lithuania is europian country,first, and,second, you are undesirable in the uk.go back to yours foul village to drink vodka and to nibble sunflowers

mano-emigrantes namai rašė
2010-08-01 11:23
labai jaukus,dideli ir mieli.lietuvoj gyvendama tokiu neturejau,nors dirbau pilna darbo diena.cia tedirbu pusdieni,bet esu vienisa,ir valstybe mus remia.tad as turiu laiko juos tvarkyt kaip man norisi,turiu laiko sodelio tvarkymui ir pramogavimui su vaikais.ir musu namuose visad pilna skanestu,nereik skaiciuot pinigu,ar galiu ipirkt vaikam skanestu. bet nesigundykit tie,kurie galvojat atvykau-ir gausiu visa parama.po rinkimu viskas uk keiciasi,visa parama gauti sunkiau.tik norejau pasakyti,kad kurie cia isikure seniau,tie daug laimingesni nei lietuvoj buvo dirbdami pagal specialybe,kurie turejo butus.as is valdisko buto atvykau ir gyvenu name!

Egle rašė
2010-07-30 10:19
Prie teksto pabaigos reikejo dadeti,kad komentuotu tie,kuriems yra kokiu pasisakymu PUBLIKAI,o ne kazkokias peizelynes cia rasinet,bartis,koliotis ir t.t.Liudna:(

Egle rašė
2010-07-30 09:59
Nu ir slykstus kai kurie komentarai... ypac vadinamos save -tikra lietuve!!!Tikrai kai turgaus boba,vemti varo.

Agne rašė
2010-07-30 09:51
cha cha cha, linksmai jus cia gyvenat:)) net nuotaika pakelet. vieni kitus moko, kad nerasyt, rasydami...............

a rašė
2010-07-30 05:58
idijotai,kurie raso,dar didesni,kurie atraso.O ypac tie-kurie dar ir grasina.

neaiskink rašė
2010-07-29 15:41
ta lietuve tikrai is barkingo.ta parode jos taskutinis textas.nuo sarkazmo skiriasi ir tokia buke tik vaidina.

sarkazmas rašė
2010-07-29 14:20
na bet jus ir lopu-lopai!
kurie atrasinejat "tikrai lietuvei"-100%tiniai.
ar nematot-kad ji issidirbineja ir saiposiis tokiu komentatoriu , kurie pakliuna jai ant kabliuko??????

tai visi cia jus-ir esat is "lietuvos pakrascio" ir tamsiu gludumu, jei nesuprantat sarkazmo????
o gal tas zodis "sarkazmas"-jums nesuprantamas?

tikrai lietuvei rašė
2010-07-29 13:32
is kokio, tamsta, Lietuvos pakrascio esate kilus?

gdjhf rašė
2010-07-29 09:50
Paskaiciau as jusu cia komentarus ir, o siaube, kazkokie visi pamise... Ypac ta lietuve. O jos paskutinis komentaras isvis be komentaru. Ji gal ir mokslus baigus, nes lyg ir klaidu, bent jau gramatiniu nera, taciau kas is to. Jei esi dvasios ubagas,joks mokslas pats savaime, deja, to nesuteikia. Ji kaip paskutine turgaus boba taskosi seilemis. Taip ir isivaizduoju ja sedincia turguje, gliaudancia siemkas. Net nupurto nuo tokiu kaip, tamsta "tikra lietuve"

tikra lietuve rašė
2010-07-29 08:42
vajezau!
kaip issigandau programisto!
vaje!
ka daryt? kur sleptis?
net apsitriedziau-is to baisumo!
mano ip adresa mentams pranes!-na dabar tai sakes man!
lekiu i Temze ,pati isoksiu, kad tik programistas savo "pazystamiems" policmenams mano ip adreso nepranestu!
pirst-pirst
na va-triusikai jau ...pasmirdo
privariau skystai!
reiks palikt progrmistui juos, prie savo kompo
nes kai jis ateis manes arestuot, gales is triusiku smarves mane surast kur nors temzes desiniajame krante(jei isplauksiu)

grazina rašė
2010-07-29 06:33
kodel vel ant vienisu varot? ka gali apskust mokesciu inspekcijai apie jas? teisetai pasalpos gaunamos ir valstybe remia,ne jusu snarglinom nosim pakeist kazka.jei nepriklauso parama,tai eikit darbu dirbt ir tylekit.arba raskit turtingus vyrus ir jums uzdirbs.gyvenat su prasigerusiais lietuviais,sedi jie ant jusu kupros ir todel pavydit vienisoms motinoms.savo aukso gabalus pakratykit jiems nenuolaidziave.

na va rašė
2010-07-28 16:44
na va,bektono mafija tvarka padarys.

bektono mafija rašė
2010-07-28 12:35
kur cia koks biznis be mano zinios? prasom susimoket uz visus biznius. o skundiku as nemegstu. Kas cia per bespridielai? kas cia ka skust ruosia? As cia mafija.tuoj tvarka ivesiu. visiems skundikams lizuvius nujaut, o biznierems nalogus. Padare cia turgu. Sedet ir tylet visiems. Atsirado mat programistai su biznierkom. tas programistas nuo siandien dirbs tik man.

to visi rašė
2010-07-28 09:57
Teisingai rasot. O man dabar uzejo noras paimt is susukt i si HM RC ofisiuka ir pamokyt sita 'tikra lietuve', paskutine kaimo besmegene is Lietuvos pelkynu islindusia. Ir vien del to, kad su berniukais gasdina, cha cha. Brangioji, sedi UK ir kazkuo ciabuvius lietuvius gasdini???Oi kaip as dabar tave pamokysiu... Turiu pazinciu ir policijoj, pats esu programuotojas, pasisiulysiu su IP adresu padet. Bus tau bizniai ir dar viesas grasinimas. Iki greito!

visi rašė
2010-07-28 07:03
norite uzsidirbti skuskite HM revenue visas pashalpines,vienishas mamas,taip pat kam namus apmoka,sake gerai HM revenue sumoka uz iskundima.paskambini ir pasakai,gana gyventi ish pasalpu valkatoms,atvaziavote dirbti manau.

prajuokinai rašė
2010-07-28 06:37
su savo puku.............priminei lietuva,aciu.nei radijo,nei lietuvos tv neziurim,mano vaikai nekalba lietuviskai ir as lietuviu kalba vartoju tik pasibardama su lietuviais internete,man viena iseitis nepamirst kalbos.cia tarp kitko.sekmes tau su nuomininkais,as eisiu dabelin.Lets go and set the world alight !

tikra lietuve >taip rašė
2010-07-28 05:17
kalbininke, tu kalbininke
slepkis geriau su sao ta kalba
isikandi viena sakini
"I NO SPEAK IN LONDON"
ir visa tavo kalba.
namuose turbut be "PUKO" radijo ne dienos neissiverti?
kaimo jurge tu!

taip rašė
2010-07-28 00:02
ir sakau,kad kuo toliau nuo lietuviu,tuo geriau.pasizymeje kaip sukciai arba pijokai.laime,kad toli toli nuo jusu isikurus.kalba moku geriau uz tave,nes nei darbe,nei kaimynystej nera lietuviu

tikru tikriausia lietuve rašė
2010-07-27 23:05
eikit jus pavyduoliai, skuskites kiek norit. as savo Nuosava nama nuomoju. man dzin ant jusu reveniu. Jus is pavydo skuskit, zaliuokit, o as pinigud sau darysiuos. po 5 metu jusu kisenese vistiek svilpaus vejai, o mano saskaita bus issiputus nuo pinigu ir palukanu. cha ha. pries skusdami anglu ismokit!. cia visi nuomoja, pernuomoja. viska perka ir parduoda. taip kad suo loja o karavanas eina. nepasigerkit ispavydo!!!

2 tikra lietuve rašė
2010-07-27 22:37
gaila,negyvenu tam sirsalyne su tavim.mielai paskusciau.vienas buvo pasodintas mano deka lietuvoje uz ilgus nagus ir labai padejo.persidare i dora zmogu,kai pasedejo kalejime.ir nebijociau temze paplaukiot,gali negasdint.deja,gyvenu savo name be suktybiu ir tokiu paslaugu nereikia.ilgai nesidziaugsi,bus kaip tai rumunei.

tikra lietuve rašė
2010-07-27 19:23
as jums kaip apskusiu,tai tuoj jus manTemzeje plaukiosit, kaip kaciukai.negalvokit,kad nesurasiu jus skundikus!yra ant to "berniukai" ir jie niekur dar neprapuole,kaip lietuvoj.
paskusti mat jiems....
atsirado mat.
pamirsot turbut 90 metus lietuvoje?

greta rašė
2010-07-27 18:32
gerai sako kazkuris,kad reiktu apskust.ir isnyktu noras pustis.baisi laime gyvent kaip tarakonyne be savo privataus gyvenimo.man tai sitas netinka,bet tikrai lietuvei patinka sirsalyne,kodel gi ne.ko pykstat visi ant gaunanciu pasalpas:jus apvagiat valstybe,o pasalpas skiria teisetai.

tikrai lietuvei rašė
2010-07-27 17:00
As tavo nuomininku vietoj tave HM Revenue apskusciau, nes imi pinigus is zmoniu ir dediesi sau i kisene.

ligita rašė
2010-07-27 13:01
o ka jau kalbet apie vienisas mamas! gyvenk ir dziaukis gyvenimu.labai daug remia valstybe,as viena su dukra turiu puiku 2ju bedrumu nama nama su dideliu sodu.beda viena-man sunku ta soda priziuret,nes reikia ne tik nusimanyt,bet ir zole karpyt ir medziu sakas.bet vis tiek labai gerai cia.lietuvoj mes gyvenom 1 kambario bute ir maistui nedaug likdavo.cia uztenka visko,nes as dirbu kol dukra mokykloje.uztenka ir pramogoms,ir pirkiniams ir net atostogoms uzsienyje.aciu uk vyriausybei

tikrai nesamone rašė
2010-07-27 11:46
Kiek pazistu, tai dabar visi gyvena atskirai, ne po 10 viename name, kaip kad budavo pries 5 metus. Ir gyvena padoriai. Musu seima irgi turi buta Kaune, ir UK nuomojames nama, be jokiu "kvarterantu"!. Cia matyt vienisa likus moteryte skundziasi...

Rimantas rašė
2010-07-27 11:24
Na kokiame buste gyventi yra kiekvieno asmeninis reikalas ir istikruju nereikia cia guostis ir pasakas pasakoti -as pavyzdziui gyvenu normaliame Flat ir mokescius moku visus ir turiu atskira gyvenima-na tai aisku kainuoja- na jei kas nori taupyti geresniam gyvenimui Lietuvoj glaudziasi viesbuciuose ar pas pernuomuotojus susigrude po du kambariuose gyvena - o pernuomuotojas ima mazdaug tiek pat kaip gyventum atskirai - ta va, kas nori taupyti, tai tegul nepasakoja pasaku -jei nori gyventi normaliai reikia ir brangiau moketi ir gyvensi normaliai!

tikra lietuve rašė
2010-07-27 10:06
As isprususi. lietuvoj aukstaji baigiau, pora metu dirbau, cia koledza baigiau. taip kad del isprusimo galim IQ testa atlikt. susirungiam?

paskutiniems 2 komentatoriams. rašė
2010-07-26 23:32
negi nematote, kad "tikra lietuve" sarkazmu parase!?
cia tik smagiai pasijuokt galima-o ne priimt jos komenta uz gryna piniga.
kazkas cia rase , kad Lewishame-lietuviu daugiau nei juoduku.
tai siulyciau jai gerai prasitrint akis ir neziuret nakti per langa ir "baltuosius" skaiciuot,nes juoduku nakti nesimato.
lewisham, peckham,nunhead,brixton-tikras juodulynas!kazkada gyvenau ten-autobuse turbut tik 2 balti zmones vaziuoja.

tikrai lietuvei rašė
2010-07-26 21:42
man nebutu taip gerai.galima pakentet pora menesiu,bet ne sitaip gyvent metai is metu.studentams gal ir smagu,bet seimai...ner jokio privatumo.pilnas namas zmoniu,tai jau slykstu.as blogo xarakterio,uzeina,kad nenoriu nieko matyt,o cia vis tiek reik sveikintis ir tt.noriu gal nuoga vaiksciot ar su kauke ant veido.na cia tik pavyzdziai.su seima taip vargt?! geriau ni darbuka iseit,pabendraut su zmonem.as viena seimoj uzauginta,esu savanaude ir net is materialiniu paskatu negaleciau sitaip.o dar mano virtuve isblizginta,bet ko negaminu,kad neprisitaskytu ir tt.namai apsnerksti,jokio patogumo.ne man

tikrai lietuvei. rašė
2010-07-26 20:12
tu kvaila neisprusus boba esi. Pagal tavo komentara tu man toke tupa ir netikus.

tikra lietuve rašė
2010-07-26 19:13
o as tai 8 metai londone. ir nuomoju kiekviena savo namo kampa. jeigu kas nors noretumet, galeciau matrasiuka padet koridoriuj ir virtuvej kokius du. Man tie nuomininkai visa morgaiciu apmoka, bilus apmoka ir dar man vargsei ant benzino lieka. Myliu gerus nuomininkus.Yra keli zmones kurie pas mane jau 4 metai gyvena. Aisku yra tokiu su kuriais ir 2 sav neisbusi. Tai gal jus mane ubage vadinsit? Aisku pinigelius taupau, nes be ju nera gyvenimo. va dar kokie 2-3 metus pataupysiu, sueis sunui 18, gales sau nama pirktis. depozitui duosim, nes LABAI daug tu pinigu atlieka. nespejam su vyru i banka nest. Tika alga, nuompinigai. Myliu anglija, myliu Stratforda. Kam man savo uzdirbtus pinigus metyt, kad galiu 2 algas i banka padet ir nasarom gyvent. o jus durni gyvenkit vieni, nuomokites vilas, metykit pinigus.

Ramius rašė
2010-07-26 15:46
O as nuosirdziai negaliu suprastiu tokiu kurie renkasi E. Ham'a, Barking's ar Lewisham. Papuole butas siaures londone, antra zona, netoli metro, 235 i sav kai kam gal ir daug, bet butas 'jurgine' terasa, svaru, ramu, aplink bedarbiai, juodukai ar azijieciai nesivalkioja, todel labai nenoreciau keisti i joki kita.

tycia rašė
2010-07-26 15:29
niekad nesigiriu,kur gyvenu.nes gali uzsiveist ir cia lietuviu....................be ju daug geriau.turejau pora draugu is lietuvos kilusiu,bet ir tie atbyrejo.ir valio,turiu nauju ir taip geriau

klausyk artiste, as, is kilburno. Jai toki zinai protinguole;-D ir as ne isai o inai. rašė
2010-07-26 12:26
ha

to PASKUTINIAM KOMENTUI rašė
2010-07-26 09:45
Tau,dalyvi,reiktu pasimokyti rasyti ir pavazineti po rajonus. LEWISHAM tikriausiai daugiau lietuviu nei juodu,Brixton Caribu sostine... Man patinka juoktis is tokiu kaip tu,visaziniu. Nes daugiau negu east londono nieko kito nezinai. Lietuviai varo ant juodu,babaju ir pan,bet patys ten gyvenat. Bijot zodi bloga pasakyti,nes nezinosit is kurio galo pareiti veliau.

jtaw rašė
2010-07-25 12:08
klausyk studente, rasyk ismok, ka baigei, statybos kursus?

o mano rašė
2010-07-25 00:36
seima gyvena kaip normalus zmones-bute,vieni ,be jokiu ,,kaimynu-kvartirantu,,.pagyvenau 2menesius tik atvykus-aciu,daugiau nebenoriu,tai jau sesti metai kaip vieni patys savo seima bute-nera geriau!!geriau daugiau mokesiu,bet ramiai gyvensiu

kilka rašė
2010-07-24 21:46
as irgi negaleciau.studente budama istveriau bendrabutyje 2 sav ir daugiau gyvenime neteko.geriau prastas kambarelis,bet tik nesidalint su kazkuo.virtuve,vonia- kaip nemalonu.uztat zmones pavarge,pikti ir pavydi.bet patys taip pasirenka is skupumo.zinau 4 asmenu seima,kuri taip ir gyvena bendram name jau 7 metai.is viso 14 zmoniu name.kuo ne kolxozas?

Siaubas rašė
2010-07-24 21:14
Nieko slykstesnio turbut negali but ,kaip dalintis busta su svetimais..neistverciau nei pusdienio.Baisiau negu baisu!!!

nu tikrai rašė
2010-07-24 11:33
jei nori pinigus det kojinen,tai ir gyveni susispaudus.jei nori gyvent kaip zmogus,gali rinktis buta,nama,vila,hoteli..........pasirinkimas.juk tos alytiskes nieks surises neatveze ir neapgyvendino be jos noro.as gyvenu issinuomojus nama,moku daugiau negu uz kambari,bet tai mano pasirinkimas.pasiilgai buto alytuj-kelia zinai,ir iki !

Liaudies Priesas rašė
2010-07-23 20:57
pritariu A!!!!! Kazkokia Janina skundziasi kad gyvena kambary o kas jai draudzia gyventi bute ar name? Pasakysiu ! nagai i save atsukti kiekviena pyshke taupo krauna i koine uztat ir verkia kad kambary gyvena!!!!!!!

jjjj rašė
2010-07-23 20:09
tai lietuvaiciu bektone stratvorde labai daug tautieciu bet nenoreciau as ten gyventi nes ,lietuvis lietuvi pjaun per danti.

ok rašė
2010-07-23 14:12
didziosiom raidem,taip ir yra.ten bazuojasi visi savi.viskas lengva,istatymai kaip lietuvoj

Aiskintojui didziosiomis raidemis rašė
2010-07-23 11:25
Tu, zmogau, esi tooks annoying su savo durnais paaiskinimais. Maciau tavo ir kitu komentaru. Citatorius nelaimingas. "Visazinis"...

to Nesvarbu rašė
2010-07-23 11:23
Gerai, kad tau ten gerai... As niekada i nekilnojama turta Beckton'e neinvestuociau. Baisus rajonas, nera net ka kalbeti.

pagaliau rašė
2010-07-23 06:42
ko cia pyktis? kiekvienas gyvena kaip nori,kaip pigiau.asmeniskai nenoreciau barkingo,dagenhamo ir tt.todel ir gyvenu toli nuo situ vietu.o kam gerai,lai sau gyvena.mano raj be anglu kalbos prazutu,o barkinge jos nereikia,gal kai kam tai pliusas

man rašė
2010-07-23 06:29
tai svarbu aplinka,kurioj gyvenu.bustai ten pigesni,bet jauties kaip lietuvoj.nera kulturos,stai kame esme.visai kitos taisykles nei normaliuose raj.juk rase apie tai net internete.konsulo darbuotojai rankas neleido,nesusitvarko.jei vienas gyveni,tai nieko,bet vaikai ka mato?

Nesvarbu rašė
2010-07-23 02:42
Nelabai suvokiu keistu zmoniu pykti ir atsiliepimus apie becktona ar bet koki kita rajona... Kiekvienas pats zino ko nori ir ko jam reikia... Nematau nieko baisaus nei becktone, nei east hame, nei dar kazkur.. Nelabai suprantu kaip lietuvis lietuvio taip nekencia.. Jei jums geriau gyventi tarp kitatauciu prasom, bet nereiketu kitu niekint... Pati gyvenu becktone turiu savo Nama ir esu be galo patenkinta... Niekada neturejau problemu susirasti Gera aukle, issiusti siuntini I Lietuva , sulaukti pagalbos is lietuviu... Turiu gan nemazai pazistamu gyvenanciu vakaruose kurie susidure su daugybe problem, kuriu becktone tikrai nera. Lietuviai galbut pradekit nuo saves , turit tikriausia kazkokiu protisku nukrypimu taip kalbedami ir peikdami kitus. Blogiaisia kada zmogus tikrai gyvenime nieko nemates pradeda uzdirbti kelis svarus ir uzauga sparnai... Nesvarbu kur gyveni - svarbiausia buk zmogum ir elkis su zmonem taip kaip pats noretum kad su tavim elgtusi ir nebus tokios pagiezos kitam

to klaustukas rašė
2010-07-23 00:10
Tikrai jei vyras mires jums priklauso konsulinis butas, nes turite 2 nepilnamecius vaikus.Reikia kad neturetumet nekilnojamo turto kitoj sali ir santaupu banke per daug nebutu.Tiesa kaip greitai gausit priklauso kokiam rajone ar mieste gyvenat-eiles nuo 1 metu ir daugiau.Sekmes.

jolita. rašė
2010-07-22 22:42
labai individualu.daug popieriu reikia,viska labai istikrina ar neturi turto lietuvoj ir tt.sako kai kas rizikuoja,bet neverta to daryt,nes konsule maciau anonimini tel,praso pranesti,kas zino neteisingai apgyvendintus.siais laikais viska galima suzinot ir baigsis labai liudnai.kaip galima atsakyt nezinant padeties? jei cia gyveni,tai kazkiek turi jausti,ar ieini i remiamu sarasa.

klaustukas rašė
2010-07-22 22:29
gal gali patarti nuo ko pradeti ir kaip gauti ta konsulini nama.mano vyras mires,gal yra kokia lengvata nes turiu du vaikus iki 16 metu

jolita rašė
2010-07-22 22:25
o jei gali gauti konsulini,tai ner geriau.as stoviu eileje ir jau gavau pins rinkimuisi.galvojau,kad tai smirdantys daugiabuciai su juodais kaimynais ir tarakonais.ir nustebau be galo,nebuvo man pasiulyta toks bustas,vien namai su sodais.ir kai gyvensi,nieks nezinos,kad as remiama.dar nesupratau,kaip tai yra,bet manau,kad konsulas ispirkes dali namu ir apgyvendina kam priklauso.tikrai negalvojau,kad galima gauti normalu nama

Goda rašė
2010-07-22 18:01
jai vienas gyveni tai gal ir linksmiau, jai gera kompanija tave suka. Bet tokem name juk nepagyvensi su vaiku.;-)

neutralas rašė
2010-07-22 17:28
geda skaityti kaikuriu asmenu komentarus, net lietuviskai taisiklingai nemokate, tai ka jums galvoti apie anglu kalba. gyvenk tu kuriam nori rajone, jei noresi but zmogum tas tau tikrai nepamaisys... o lietuva- nera ka kalbet apie nykstancia valstybe, ner ko ten vaziuot, atostogu-geriau i kokia kad ir ispanija ar kita kokia siltu sroviu saly. kazkas naujo pigiau ir maloniau

sason >pardon rašė
2010-07-22 17:12
nuo kada ten "TAVO" eirija?
ESI TOKIA PAT -ATVYKUSI IS LT IR GYVENANTI "ZUIKIO TEISEMIS" EMIGRANTE.
ior tokia busi-forever!
PRIE KO CIA KALBA?

klaiku rašė
2010-07-22 16:56
ten,net mokykloj mokytoju babaju yra.tai zinok,koks lygis,ir ka tie vaikai ismoksta.zmones gyvena del pigiu busto kainu.yra vietiniu britu,bet jie neissimoksline.na,rajonas nekoks.as ten gyvenau 4 menesius,kol radau darba toli nuo bektoniu.ten visai kitos gyvenimo taisykles-nereik sypsotis ir dekot,net kelia pereinant gali tave iskoliot rusiskai,ko maisais vairuotojui. bet zmones gyvena daug metu ten,ipranta ir jie negaletu prisitaikyt prie padoriu vietu

pardon rašė
2010-07-22 16:50
cia buvo kita o tai,man aisku tavo palyginimas.aciu,kad isvardinai tuos siaubo rajonus.nenoreciau gyvent ne vienam.mano erijoj seni,kulturingi britai.ne konsuliniai,ir jie is cia kitur nesikrausto ir namu nenuomoja.darbu nera,kuriuos dirba emigrantai,todel cia svaru.nenuostabu,kad per 10 metu net nesugebat ismokt anglu kalbos.

PASKUTINIAM KOMENTUI rašė
2010-07-22 16:40
Taip, kad niekaip nesuprantu kodel butent Beckton'e tiek tautieciu sedi.
TAI KUR TAU SUPRAST --SU SAVO BALANDZIO SMEGENELEM?
AISKINU:
LIETUVIAI BAZUOJASI-BECKTONE, STRATFORDE, LEYTONE...
PAKIAI-EAST HAME, UPTON PARKE,MANOR PARKE
JUODZIAI UZKARIAVE-LEWISHHAMA,BRIXTONA,HACKNEY(NORS TU TARAKONU-VISUR PILNA)
LENKAI PAMEGE SIAURES LONDONA-MANOR HOUSA.
O ZYDAI-CLAPTONA....
IR KAS CIA TOKIO?
KO NESUPRAST?
KUR LIETUVIU BENDRUOMENE-TEN IR LIETUVISKOS PARDUOTUVES, IR KLUBAI, IR RESTORANAI, KIRPYKLOS..KUR JUODULIU BENDRUOMENE-TEN JUODZIU PARDES IR KLUBAI.
VISKAS KAIP VISAM -PASAULYJE.
O DEJA-JEI NESUPRATAIJUOKO FORMA PALYGINTO WINDSORO SU BECKTONU...
TAI SIS PORTALAS -NE TAU!
LYSK TEN-I "PANELE" AR DAR KUR...

2 o tai rašė
2010-07-22 16:36
nieko sau teorija,kad sava kalba..............anglijoj gyvendamas gali ju kalbos isvis nemoket.sako,net yra lietuvisku skelbimu,kaip oisteriu padirbtu nepirkt.dziaukites.savi klubai su rusiska muzika ir nusenusiaus daininkais,keiksmazodziai ir girtu lietuviu pestynes.parduotuves man visai nerupi,gero maisto uk gali bet kur nusipirkt.matosi,kaip jums gera gyvent toj terpej-viskas taip paprasta,kaip lietuva,praskiesta babajynu

to O tai rašė
2010-07-22 14:13
Na nieko sau, Beckton'a su Windsor'u palyginot! cha cha cha... baisus tas jusu Beckton'as, nesuprantu ko ten visi susigrude sedit. Atrodo, kad Londone vietos maza.
O su lietuviskom pardem tai nejuokinkit. Rauga kazkoki atveza, duona saldyta, vos nenukritau pamacius. Atrodo, kad nera skanios, normalios, ka tik iskeptos duonos Londone. Kojos nekeliu i tokias pardes. Taip, kad niekaip nesuprantu kodel butent Beckton'e tiek tautieciu sedi.

o tai rašė
2010-07-22 14:02
Toks vaizdas kad komentaruose zmones raso pasigirt kaip dabr jiems gerai gyvenasi ir kiek m2 ploto uzgyveno.... Visi maes pradejom nuo nulio ir kaip kam pasiseke taip tas ir gyvena, nematau nieko bloga jei gyvena kad ir astuoniese, taupo, o namus statosi Lietuvoj... Ir kam cia Becktonas kliuva? Jei ten tiek daug lietuviu, tai gal nera taip blogai???? Niekada nesigedyjau kad esu lietuve, ir ne geda Becktone gyvent! Becktonas kur kas labiau lenkia kad ir ne kai kuriuos Kauno rajonus. O be to ir sava miela kalba girdi (beje ne vien keiksmazodzius!) ir lietuviu parduotuve salia ir aplamai nesijauti 'emigraves' ne toks didelis kulturinis sokas... Aisku kiekvianam sava nuomone, bet manau svarbiausia kas aplinkui tave - tavo namai (isikuri kaip tik nori) tavo draugai, seima, o tik paskui Becktonas ar Windsor'as...

... rašė
2010-07-22 13:48
nesuprantu koks straipsnio tikslas-pranest kainu kilima ar nupiest emigrantu buiti ar reklamos tikslais ?

Dzin rašė
2010-07-22 12:05
Ash tai kur gyvenu visada labai geras oras,shviecia saule ir nera trafiku,visi tiktai balti britai,labai mandagus ir paslaugus.Ko nepaprashau viska padeda.Esu vienishas tevas ir gyvenu 250k/m name su didziuliu sodu,penki miegami,penkios vonios,baseinas,sauna ir sporto sale.Kieme auga palmes ir ant ju papugos su bezdionem skabo rojaus vaisius.Pro vienus langus matosi jura,pro kitus kalnai.Oras grynas ir dangus giedras.Per soda teka upelis kuriame zvejojam upetakius ir lashishas.Turiu pora tarnaiciu ir sodininka aptvarkyti soda bei namus.Esu labai patenkintas ir laimingas :)))))

MALACIUS GODA! rašė
2010-07-22 11:26
GODA maladiec-tiesiai i desimtuka!!
nesvarbu -kur jus DABAR gyvenat-ir niekas nepraso jus girtis keliese ten gyvenat -10 bedrumu apartamentuose ikokiame rajone ir kiek mokate uz tai.
visi mes cia atvaziave-praeiname beveik ta pati-gyvenam pusmeti, metus "bendrabuciuose", kol nesusitaupome kas namui ,kas butui kas vilai, kas rumams..:)
o kam gerai ir bendrabutyje
kiekvienam savo-kas nori i dagenhama-
kas i buckingamo rumus...kas pas pacia karaliene po lova...
siaip to neisvengsime nei vienas-ir man visai nemaiso, kad yra nuomuojami kambariai dvems, ar namas-sesiems, astuoniems...
as irgi atvaziaves pries 7 metus -gyvenome 14 zmoniu viename dideliame name ir nem,atau nieko cia blogo ar kazko nerealaus.

Goda rašė
2010-07-21 23:16
nesutinku jai jauna pora atvyko uzsidyrbti, ir is karto nera pinigu tai jie ais ten kur name 10 ar 8 zmones gyvena, mes ir su vyru gyvenom su 8 zmonen, 5 kambariu name, tol kol pasitaupem ir isejom atsivezem mergaite, ir tikrai db nenoreciau ten grysti. Ir tikrai uzuojauta tiems kam tenka tokuose namuose gyventi.

tikiu rašė
2010-07-21 22:56
yra taip.bet zmones taupo,ir jie kazkada grys lietuvon.tada tai normalu. bet kuriu gyvena pastoviai,tie atsiskiria nuo bendrabucio sistemos ir puikiai gyvena vieni.kitu atveju kas nori visa gyvenima dalintis su kazkuo?

Alicija rašė
2010-07-21 22:31
Normalus zmones nuomojasi butus ir gyvena ne seimom, o porom:)
O mes gyvename trise ir kartais vienas kito nematome, tikrai ne del to,kad vietos mazai.:)

nu grazu rašė
2010-07-21 22:22
ka cia paisto? as vienisa motina,mes 3 asmenu seima gyvenam 4 kambariu name,turim du vasarnamius,baseina,siltnami ir didziuli kiema.ir gyvenam ne lietuviu rajone.ir didziule dali dengia konsulas.apie bektona girdejau daug,ten nepanasu i anglija.nenoreciau ton pusen keltis

nesamone.... rašė
2010-07-21 18:57
idomu is kur tokios kainos 1 bedroom'o 300£ i savaite:))) zinoma yra ir po 1500 i savaite centre....

to A rašė
2010-07-21 16:37
aha, sutinku su jumis. Niekas cia po 8 negyvena, nereikia tokiu nieku tauksti. As, asmeniskai, gyvenu 2 kambariu bute su draugu. Kiek turiu pazistamu, visi butus nuomoja, o ne kambarius.

Balistinis kauptukas rašė
2010-07-21 12:29
O direktorius seniai jau nebegyvena astuonviecio vieno bedrumo bute?

A rašė
2010-07-21 12:22
Na, jei gyveni 9 zonoj ar pilnose lietuviu Becktoniskese su puse gimines is Lietuvos kaimu kaimeliu, tai gal ir baisus tie emigrantu namai. Bet yra ir daug padoriai, kaip normalus britai, gyvenanciu lietuviu, kurie sugeba visiskai integruotis ir normaliai gyventi. Nereikia cia, kaip visada, negatyviom, lietuvisko mentaliteto kupinom spalvom visko piesti...

Tavo vardas:

Komentaras:

Įvesk kodą iš paveiksliuko:
read me

 
Komentarai skirti vartotojų nuomonei išreikšti ir nebūtinai atitinka svetainės savininkų nuomonę. Už komentarų turinį Anglija.lt svetainės savininkai neatsako. Jei radote įstatymams prieštaraujantį komentarą, prašome pranešti info@anglija.lt.
 
 

Imonių katalogas

Apklausa

Ką mini - Vėlines ar Heloviną?

Vėlines

Heloviną

Ir tą, ir tą

Nei to, nei ano

Skelbimai

Be registracijos!

Anglija.lt radijas

Anglija.lt pokalbiai

Admiral Markets
Hair culture salon
CEPELINAS.CO.UK - verslas Britanijoje

Orai

Barking garage   Lituanica