ES karinės operacijos metu kovos su nelegaliais migrantų gabentojais - Anglija.lt
 

ES karinės operacijos metu kovos su nelegaliais migrantų gabentojais 

Europos Sąjungos šalys trečiadienį pradeda karinę operaciją Viduržemio jūroje, per kurią karo laivai patruliuos tarptautiniuose vandenyse ir suiminės migrantus gabenančius žmonių kontrabandininkus, pramintus „jūrų mafija“.

ES išorės politikos vadovė Federica Mogherini praeitą mėnesį paskelbė, kad prasidės antroji fazė operacijoje EUNAVFOR MED, kurios tikslas – išardyti žmonių kontrabandininkų tinklą, kuris yra svarbi grandis dabartinėje Europos migrantų krizėje.

Pirmoji operacijos fazė, per kurią buvo renkama ir analizuojama informacija apie žmonių kontrabandos tinklus, buvo vykdoma nuo birželio.

Šeši laivai jau patruliuoja tarptautiniuose vandenyse prie Libijos krantų, iš kur išplaukia daugelis migrantus gabenančių laivų. Tarp jų yra Italijos lėktuvnešis, Prancūzijos fregata, du Vokietijos laivai ir po vieną Didžiosios Britanijos bei Ispanijos laivą.

Dar bent trys laivai, kuriuos pasiųs Belgijos, Britanijos ir Slovėnijos karinės jūrų pajėgos, turėtų atplaukti į numatytą operacijos zoną spalio pabaigoje. Šioje misijoje taip pat dalyvaus keturi orlaiviai ir 1 318 karių.

Vokietijos laivas „Werra“, turintis 100 žmonių įgulą, jau surengė kelias pratybas, įskaitant pastangas atremti ugnimi imituojamą kontrabandininkų ataką.

Šioje misijoje dalyvauja jūrininkų komanda, apmokyta išsilaipinti kituose laivuose atviroje jūroje, „Werra“ kapitonas Stefanas Klattas sakė naujienų agentūrai AFP.

ES praeitą mėnesį davė sutikimą surengti šią operaciją tarptautiniuose vandenyse, bet misijos laivams kol kas neleidžiama persekioti kontrabandininkų Libijos vandenyse.

„Sekate kontrabandininkus ir norime suimti juos bei areštuoti jų laivus“, – pažymėjo S.Klattas, pridūręs, kad jo laivas plaukios kiek įmanoma arčiau Libijos vandenų.

Per kelias pastarąsias savaites EUNAVFOR MED išaiškino 20 „palydos“ laivų, naudojamų kontrabandininkų, kuriuos naudoja kontrabandininkai, išplukdantys migrantus į jūrą žvejybos laiveliais arba pripučiamomis valtimis. Paprastai kontrabandininkai tuos žmones vėliau palieka likimo valiai, o patys grįžta į Libiją lydinčiais laivais.


ES laivai būtų galėję imtis veiksmų prieš visus 17 Libijos ir tris Egipto „palydos“ laivus, kurie buvo pastebėti per tą laiką, jeigu antroji operacijos fazė jau būtų prasidėjusi.

Patruliavimas bus vykdomas dešimtyje rajonų netoli Libijos krantų: keturios tos zonos yra šalia 12 jūrmylių (22 km) pločio Libijos teritorinių vandenų juostos, o kitos – toliau tarptautiniuose vandenyse.

Bus kontroliuojama visa Libijos šiaurės vakarų pakrantė nuo sienos su Tunisu iki Sirto, išskyrus teritoriją šalia Tripolio, kad ši operacija neįgytų visiškos jūrinės blokados statuso.

Kontrabandininkai, mėginantys išplukdyti migrantus per tą ruožą, vis tiek turėtų susidurti su EUNAVFOR MED pajėgomis, kai pasieks tarptautinius vandenis.

Tačiau pačiuose Libijos teritoriniuose vandenyse ši operacijai galėtų būti vykdoma tik gavus Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos ir Libijos valdžios sutikimą, o toks scenarijus kol kas atrodo sunkiai įgyvendinamas.

Vis dėlto „Werra“ ir kiti laivai nevengs kiek įmanoma priartėti prie kranto, ypač naktimis, siekdami surinkti žvalgybos informacijos, stebėti teritorijas ir laivybą jose bei klausytis radijo dažnių, kuriais naudojasi kontrabandininkai.

Parengta pagal BNS informaciją

Europos Sąjungos šalys trečiadienį pradeda karinę operaciją Viduržemio jūroje, per kurią karo laivai patruliuos tarptautiniuose vandenyse ir suiminės migrantus gabenančius žmonių kontrabandininkus, pramintus „jūrų mafija“.

ES išorės politikos vadovė Federica Mogherini praeitą mėnesį paskelbė, kad prasidės antroji fazė operacijoje EUNAVFOR MED, kurios tikslas – išardyti žmonių kontrabandininkų tinklą, kuris yra svarbi grandis dabartinėje Europos migrantų krizėje.

Pirmoji operacijos fazė, per kurią buvo renkama ir analizuojama informacija apie žmonių kontrabandos tinklus, buvo vykdoma nuo birželio.

Šeši laivai jau patruliuoja tarptautiniuose vandenyse prie Libijos krantų, iš kur išplaukia daugelis migrantus gabenančių laivų. Tarp jų yra Italijos lėktuvnešis, Prancūzijos fregata, du Vokietijos laivai ir po vieną Didžiosios Britanijos bei Ispanijos laivą.

Dar bent trys laivai, kuriuos pasiųs Belgijos, Britanijos ir Slovėnijos karinės jūrų pajėgos, turėtų atplaukti į numatytą operacijos zoną spalio pabaigoje. Šioje misijoje taip pat dalyvaus keturi orlaiviai ir 1 318 karių.

Vokietijos laivas „Werra“, turintis 100 žmonių įgulą, jau surengė kelias pratybas, įskaitant pastangas atremti ugnimi imituojamą kontrabandininkų ataką.

Šioje misijoje dalyvauja jūrininkų komanda, apmokyta išsilaipinti kituose laivuose atviroje jūroje, „Werra“ kapitonas Stefanas Klattas sakė naujienų agentūrai AFP.

ES praeitą mėnesį davė sutikimą surengti šią operaciją tarptautiniuose vandenyse, bet misijos laivams kol kas neleidžiama persekioti kontrabandininkų Libijos vandenyse.

„Sekate kontrabandininkus ir norime suimti juos bei areštuoti jų laivus“, – pažymėjo S.Klattas, pridūręs, kad jo laivas plaukios kiek įmanoma arčiau Libijos vandenų.

Per kelias pastarąsias savaites EUNAVFOR MED išaiškino 20 „palydos“ laivų, naudojamų kontrabandininkų, kuriuos naudoja kontrabandininkai, išplukdantys migrantus į jūrą žvejybos laiveliais arba pripučiamomis valtimis. Paprastai kontrabandininkai tuos žmones vėliau palieka likimo valiai, o patys grįžta į Libiją lydinčiais laivais.


ES laivai būtų galėję imtis veiksmų prieš visus 17 Libijos ir tris Egipto „palydos“ laivus, kurie buvo pastebėti per tą laiką, jeigu antroji operacijos fazė jau būtų prasidėjusi.

Patruliavimas bus vykdomas dešimtyje rajonų netoli Libijos krantų: keturios tos zonos yra šalia 12 jūrmylių (22 km) pločio Libijos teritorinių vandenų juostos, o kitos – toliau tarptautiniuose vandenyse.

Bus kontroliuojama visa Libijos šiaurės vakarų pakrantė nuo sienos su Tunisu iki Sirto, išskyrus teritoriją šalia Tripolio, kad ši operacija neįgytų visiškos jūrinės blokados statuso.

Kontrabandininkai, mėginantys išplukdyti migrantus per tą ruožą, vis tiek turėtų susidurti su EUNAVFOR MED pajėgomis, kai pasieks tarptautinius vandenis.

Tačiau pačiuose Libijos teritoriniuose vandenyse ši operacijai galėtų būti vykdoma tik gavus Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos ir Libijos valdžios sutikimą, o toks scenarijus kol kas atrodo sunkiai įgyvendinamas.

Vis dėlto „Werra“ ir kiti laivai nevengs kiek įmanoma priartėti prie kranto, ypač naktimis, siekdami surinkti žvalgybos informacijos, stebėti teritorijas ir laivybą jose bei klausytis radijo dažnių, kuriais naudojasi kontrabandininkai.

Parengta pagal BNS informaciją

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: