Maskvoje žuvo naftos milžinės "Total" vadovas - Anglija.lt
 

Maskvoje žuvo naftos milžinės "Total" vadovas 

Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ vadovas Christophe'is de Margerie žuvo lėktuvo katastrofoje Maskvoje, praneša BBC.

Oro uosto atstovė Elena Krylova teigė, kad naktį iš pirmadienio į antradienį „lėktuvas sudužo, kai susidūrė su sniego valymo mašina. Trys įgulos nariai ir keleivis žuvo."

Ji patvirtino, kad žuvęs keleivis - C. de Margerie.

63 metų Ch. de Margerie trečiai pagal dydį Europoje naftos kompanijai vadovavo nuo 2007 metų. Nelaimė įvyko tuomet, kai privatus verslininko lėktuvas bandė pakilti Maskvos „Vnukovo“ oro uoste.

Rusijos Nepaprastųjų situacijų ministerija išplatino pranešimą, kad lėktuvas „Falcon-50“ patyrė nelaimę prieš pat pirmadienio, spalio 20-osios, vidurnaktį vietos laiku. Lėktuvas turėjo skristi į Paryžių. Visi trys įgulos nariai buvo prancūzai.

Pranešama, kad nelaimės metu matomumas oro uoste siekė 350 metrų. Šiuo metu tiriamos katastrofos priežastys.

Sudužo po 30-40 sekundžių

„LifeNews“ publikavo „oro uosto koordinacijos centro dispečerio paaiškinimų garso įrašą“. Sprendžiant pagal vieno vyro žodžius, kurio balsas skamba įraše, „Falcon“ mėgino pakilti 23 val. 57 min. vietos laiku, o sudužo „po 30-40 sekundžių“, nes lėktuvas „susidūrė su oro uosto tarnybos mašina“.

„Jeigu jie ką nors būtų matę, nebūtų susidūrę, – įsitikinęs dispečeris. – Kairiu sparnu. Kol kas pirminiais duomenimis taip“.

„Vnukovo“ interneto svetainėje teigiama, kad „pakilimas vyko esant 350 metrų meteorologiniam matomumui, 0,5 sukibimo koeficientui, nuo pakilimo ir nutūpimo tako Nr. 1, kursas 06“.

„Įsibėgėjimo metu 23 val. 57 min. įvyko susidūrimas su oro uosto tarnybos sniego valymo mašina. Per susidūrimą keleivis ir visi ekipažo nariai žuvo. Sniego valymo mašinos vairuotojas nenukentėjo“, – aiškina oro uosto atstovai.

Dėl incidento „Vnukovo“ oro uostas maždaug pusantros valandos nutraukė lėktuvų pakilimą ir nutūpimą. Apie 1 val. 30 min. Maskvos laiku oro uosto darbas buvo atnaujintas, teigiama „Vnukovo“ paskyroje socialiniame tinkle „Twitter“.

„LifeNews“ publikavo vaizdo įrašą iš avarijos vietos, kuriame matyti, kad sudužęs lėktuvas rūksta, o nelaimės vietoje darbuojasi gelbėtojai. Televizijos kanalas pažymėjo, kad nuolaužos „išmėtytos 200 metrų“.

Tiriamos kelios katastrofos versijos

Lėktuvo katastrofos priežastis aiškinasi speciali Federalinės oro transporto agentūros „Rosaviacija“ komisija, kuriai vadovauja pats tarnybos vadovas Aleksandras Neradka.

Maskvos Tyrimų komiteto oro ir vandens transporto skyriaus vadovas Ivanas Sibula teigia, kad peržiūrimos keturios nelaimės versijos: pilotų kaltė, dispečerių kaltė, sniego valymo mašinos vairuotojo kaltė ir blogas matomumas.

I. Sibula patikslino, kad lėktuvas kliudė sniego valymo mašiną priekine važiuoklės dalimi ir apsisuko. Jis pridūrė, kad svarstomas kelių oro uosto darbuotojų nušalinimo nuo atliekamų pareigų klausimas.

Taip pat pranešama, kad sniego valymo mašinos vairuotojas avarijos metu galėjo būti apsvaigęs nuo alkoholio. Visos detalės paaiškės vėliau, mat 60 metų įtariamąjį tikrina medikai.

Spalio 20-osios vakare žiniasklaida pranešė, kad dėl stipraus rūko Rusijos sostinės oro uostams teko koreguoti savo darbą. Neįvardintas šaltinis iš oro uostų dispečerių tarpo agentūrai TASS pasakojo, kad „šiuo metu dvylika lėktuvų, skridusių į oro uostą „Vnukovo“, nusileido „Domodedovo“ oro uoste“.

Savo užuojautą nelaimės aukų artimiesiems išreiškė ES atstovybės Maskvoje vadovas Vygaudas Ušackas. „Mes gedime kartu su žuvusiųjų artimaisiais“, – sakė jis agentūrai „Interfax“.

Prancūzija apie tai, kas įvyko, informuota. Artimiausiu metu Paryžius turi „išsiųsti ekspertus“ – tai įvyks „labai greitai“, pranešė Tyrimų komitetas.

Rūpinosi „Mistral“ pristatymu Rusijai

Šių metų birželį Ch. de Margerie davė interviu RBK, kuriame pasakojo, kad bendrovės „Total“ amerikiečių įvesti apribojimai jų partneriui Genadijui Timčenkai nebaugina. Jis taip pat kalbėjo apie tai, kaip pablogėję Rusijos santykiai su Vakarais atsiliepia projektui „Jamal SPG“ ir kodėl jo bendrovė neskuba pasitraukti iš Rusijos.

Komentuodamas situaciją po sankcijų prieš Rusiją įvedimo, Ch. de Margerie tada pareiškė, kad „Total“ bendradarbiavime su, pavyzdžiui, „Novatek“, niekas nepasikeitė. „Ta pati situacija su „Lukoil“, „Gazprom“, „Zarubežneft“ ir „Rosneft“, – tikino prancūzas. Beje, rugsėjį leidinys „Financial Times“ pranešė, kad „Total“ pristabdė bendradarbiavimą su „Lukoil“ Vakarų Sibire. Po to, kai G. Timčenkai buvo pritaikytos sankcijos, Ch. de Margerie pavadino jį savo draugu.

Pastaruosius kelis mėnesius Ch. de Margerie aktyviai užsiėmė lobizmu Paryžiuje – siekė, kad Rusija gautų laivus „Mistral“. Prancūzijos valdžia dėl Ukrainoje susiklosčiusios situacijos, nepaisant su Maskva sudarytos sutarties, sulaikė jų perdavimą Rusijai.


Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ vadovas Christophe'is de Margerie žuvo lėktuvo katastrofoje Maskvoje, praneša BBC.

Oro uosto atstovė Elena Krylova teigė, kad naktį iš pirmadienio į antradienį „lėktuvas sudužo, kai susidūrė su sniego valymo mašina. Trys įgulos nariai ir keleivis žuvo."

Ji patvirtino, kad žuvęs keleivis - C. de Margerie.

63 metų Ch. de Margerie trečiai pagal dydį Europoje naftos kompanijai vadovavo nuo 2007 metų. Nelaimė įvyko tuomet, kai privatus verslininko lėktuvas bandė pakilti Maskvos „Vnukovo“ oro uoste.

Rusijos Nepaprastųjų situacijų ministerija išplatino pranešimą, kad lėktuvas „Falcon-50“ patyrė nelaimę prieš pat pirmadienio, spalio 20-osios, vidurnaktį vietos laiku. Lėktuvas turėjo skristi į Paryžių. Visi trys įgulos nariai buvo prancūzai.

Pranešama, kad nelaimės metu matomumas oro uoste siekė 350 metrų. Šiuo metu tiriamos katastrofos priežastys.

Sudužo po 30-40 sekundžių

„LifeNews“ publikavo „oro uosto koordinacijos centro dispečerio paaiškinimų garso įrašą“. Sprendžiant pagal vieno vyro žodžius, kurio balsas skamba įraše, „Falcon“ mėgino pakilti 23 val. 57 min. vietos laiku, o sudužo „po 30-40 sekundžių“, nes lėktuvas „susidūrė su oro uosto tarnybos mašina“.

„Jeigu jie ką nors būtų matę, nebūtų susidūrę, – įsitikinęs dispečeris. – Kairiu sparnu. Kol kas pirminiais duomenimis taip“.

„Vnukovo“ interneto svetainėje teigiama, kad „pakilimas vyko esant 350 metrų meteorologiniam matomumui, 0,5 sukibimo koeficientui, nuo pakilimo ir nutūpimo tako Nr. 1, kursas 06“.

„Įsibėgėjimo metu 23 val. 57 min. įvyko susidūrimas su oro uosto tarnybos sniego valymo mašina. Per susidūrimą keleivis ir visi ekipažo nariai žuvo. Sniego valymo mašinos vairuotojas nenukentėjo“, – aiškina oro uosto atstovai.

Dėl incidento „Vnukovo“ oro uostas maždaug pusantros valandos nutraukė lėktuvų pakilimą ir nutūpimą. Apie 1 val. 30 min. Maskvos laiku oro uosto darbas buvo atnaujintas, teigiama „Vnukovo“ paskyroje socialiniame tinkle „Twitter“.

„LifeNews“ publikavo vaizdo įrašą iš avarijos vietos, kuriame matyti, kad sudužęs lėktuvas rūksta, o nelaimės vietoje darbuojasi gelbėtojai. Televizijos kanalas pažymėjo, kad nuolaužos „išmėtytos 200 metrų“.

Tiriamos kelios katastrofos versijos

Lėktuvo katastrofos priežastis aiškinasi speciali Federalinės oro transporto agentūros „Rosaviacija“ komisija, kuriai vadovauja pats tarnybos vadovas Aleksandras Neradka.

Maskvos Tyrimų komiteto oro ir vandens transporto skyriaus vadovas Ivanas Sibula teigia, kad peržiūrimos keturios nelaimės versijos: pilotų kaltė, dispečerių kaltė, sniego valymo mašinos vairuotojo kaltė ir blogas matomumas.

I. Sibula patikslino, kad lėktuvas kliudė sniego valymo mašiną priekine važiuoklės dalimi ir apsisuko. Jis pridūrė, kad svarstomas kelių oro uosto darbuotojų nušalinimo nuo atliekamų pareigų klausimas.

Taip pat pranešama, kad sniego valymo mašinos vairuotojas avarijos metu galėjo būti apsvaigęs nuo alkoholio. Visos detalės paaiškės vėliau, mat 60 metų įtariamąjį tikrina medikai.

Spalio 20-osios vakare žiniasklaida pranešė, kad dėl stipraus rūko Rusijos sostinės oro uostams teko koreguoti savo darbą. Neįvardintas šaltinis iš oro uostų dispečerių tarpo agentūrai TASS pasakojo, kad „šiuo metu dvylika lėktuvų, skridusių į oro uostą „Vnukovo“, nusileido „Domodedovo“ oro uoste“.

Savo užuojautą nelaimės aukų artimiesiems išreiškė ES atstovybės Maskvoje vadovas Vygaudas Ušackas. „Mes gedime kartu su žuvusiųjų artimaisiais“, – sakė jis agentūrai „Interfax“.

Prancūzija apie tai, kas įvyko, informuota. Artimiausiu metu Paryžius turi „išsiųsti ekspertus“ – tai įvyks „labai greitai“, pranešė Tyrimų komitetas.

Rūpinosi „Mistral“ pristatymu Rusijai

Šių metų birželį Ch. de Margerie davė interviu RBK, kuriame pasakojo, kad bendrovės „Total“ amerikiečių įvesti apribojimai jų partneriui Genadijui Timčenkai nebaugina. Jis taip pat kalbėjo apie tai, kaip pablogėję Rusijos santykiai su Vakarais atsiliepia projektui „Jamal SPG“ ir kodėl jo bendrovė neskuba pasitraukti iš Rusijos.

Komentuodamas situaciją po sankcijų prieš Rusiją įvedimo, Ch. de Margerie tada pareiškė, kad „Total“ bendradarbiavime su, pavyzdžiui, „Novatek“, niekas nepasikeitė. „Ta pati situacija su „Lukoil“, „Gazprom“, „Zarubežneft“ ir „Rosneft“, – tikino prancūzas. Beje, rugsėjį leidinys „Financial Times“ pranešė, kad „Total“ pristabdė bendradarbiavimą su „Lukoil“ Vakarų Sibire. Po to, kai G. Timčenkai buvo pritaikytos sankcijos, Ch. de Margerie pavadino jį savo draugu.

Pastaruosius kelis mėnesius Ch. de Margerie aktyviai užsiėmė lobizmu Paryžiuje – siekė, kad Rusija gautų laivus „Mistral“. Prancūzijos valdžia dėl Ukrainoje susiklosčiusios situacijos, nepaisant su Maskva sudarytos sutarties, sulaikė jų perdavimą Rusijai.


 (Komentarų: 2)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: