Kaip apginti savo tiesą autoservise? - Anglija.lt
 

Kaip apginti savo tiesą autoservise? (2011-08-18)

Įmonės, kurios gali padėti šiuo klausimu

Neretai tenka išgirsti, jog remontuoti automobilį Jungtinėje Karalystėje – brangu, o surasti patikimą ir prieinamą autoservisą - sunku. Nusivylus mechanikų paslaugomis irgi neiašku, ko griebtis. Kaip gauti tas paslaugas, už kurias moki ir, kilus problemoms, išspręsti ginčą civilizuotai, pataria Anglija.lt.

Nemušk meistro!
Turbūt nė vienas vairuotojas nenorėtų savo automobilio remontuoti pas nepatikimą meistrą. Todėl, susidūrus su problemomis, dažniausiai kreipiamės rekomendacijų į pažįstamus. Apsigyvenus Jungtinėje Karalystėje surasti patikimą autoservisą už prieinamą kainą reikia laiko. Kur kreiptis – pas anglus ar pas lietuvius? Kur neapgaus, sutaisys ir nereikės permokėti - tokie klausimai kamuoja dažną vairuotoją.
Kiti spjauna į autoservisus ir kreipiasi į tautiečius mechanikus, dibančius nelegaliai – juk jie ima pigiau. Gabūs meistrai atlieka darbą kokybiškai. Kiek žmonių – tiek nuomonių. Tačiau ką daryti, jei remontas atliktas nekokybiškai arba ne iki galo? Juk nepulsi meistro mušti? Nors, deja, tokių atvejų irgi pasitaiko. Ginčus bandoma išspręsti nelabai civilizuotai: kumščiais, keiksmais, arba atsisakymu mokėti. Taip pats vairuotojas gali papulti į bėdą: policijai tikrai nepasiteisinsi, jog apkūlei meistrą dėl to, kad blogai sutvarkė tavo automobilį. Gyvename civilizuotoje valstybėje, todėl ir nesutarimus turėtume spręsti ne gaujos taisyklėmis.

Skirtingi žodžiai – skirtingos kainos
Pagrindiniai nesusipratimai tarp mechanikų ir vairuotojų kyla dėl nekokybiškai atlikto darbo arba per didelio mokesčio. Dėl kainos geriausia susitarti dar prieš pradedant darbus: taip užbėgsi už akių visiems galimiems konfliktams. Dar geriau, jei suma būtų sutarta raštu: elektroniniu paštu, sms žinute ar tiesiog ant popieriaus.
Tačiau jei tariesi su anglų autoservisu, turėtum atkreipti dėmesį į vieną dalyką. Anglai, siūlydami kainą pateikia numanomą kainą (angl. estimate) arba kainą, už kurią sutinka padaryti konkretų darbą (angl. quotation). Patikrink, kurią kainą tau pasiūlė ir prisimink, kad jei gavai “quotation”, tai didesnės sąskaitos tau pateikti negali. Jei tai buvo apytikrė kaina – tuomet gali tikėtis mokėti ir mažiau, ir daugiau.
Pasitaiko, kai remontuojant aptinkama daugiau gedimų, nei buvo manyta iš pradžių. Tokiu atveju mechanikai turi susisiekti ir susitarti, ar norėsi, kad gedimai būtų pašalinti, ir aišku, už kokią kainą.

Užginčyti sąskaitą
Pagal vartotojų teises ginančius įstatymus, už atliktą darbą tu turi mokėti pagrįstą sumą. Tai nebūtinai turi būti rinkos kaina, tai gali būti suma, kuri ir tau, ir mechanikui atrodo tinkama už atliktą darbą. Jei dėl kainos nesusitarėte, ir tau atrodo, kad tau pateikta per didelė sąskaita, vis tiek gali derėtis. Teisingą kainą išsiaiškinsi pasiteiravęs kitų vietinių autoservisų kainų. Panašią sumą gali siūlyti autoservisui, kuriame atlikai remontą. Jei meistrai į kalbas nesileis, gali užginčyti sąskaitą (angl. dispute the bill).
Kaip tai padaryti? Visų pirma, jei manai, kad kaina už remontą yra nepragrįstai didelė, turi paaiškinti tai autoserviso administratoriui ar mechanikui ir pateikti sumą, kurią tu esi pasiruošęs mokėti. Tokiu atveju autoservisas turi teisę negrąžinti tavo automobilio, kol sąskaita nebus apmokėta, t.y., kol nesusitarsite, mašina stovės autoservise. Automoblių remonto paslaugas teikiančios įmonės parduoti arba kitaip atsikratyti tavo automobilio negali.
Kai nesutinki sumokėti už remontą, galite bandyti aiškintis tarpusavyje, o jei nepavyksta, tuomet reikia kreiptis į autoservisų kontrolės tarnybas, arba teismą.

Mechanikų garbės kodeksas
Visi automechanikai turėtų dirbti garbingai. Automobilių remonto paslaugų tiekėjų principai ir taisyklės yra įtvirtinti Automobilių pramonės kodekse (angl. Motor Industry Code of Practice), kurį parengė Sąžiningos prekybos biuras (angl. Office of Fair Trading).
Tai nėra įstatymas, jo laikytis - labiau autoserviso garbės reikalas. Tie autoservisai, kurie užsiregistruoja dirbantys pagal šį kodeksą, deklaruoja aptarnautys savo klientus sąžiningai. Kontrolės tarnyba “Motor Codes Limited” reguliuoja, kad šio dokumento būtų laikomąsi.
Tačiau net jei autoservisas nėra užsiregistravęs dirbantis pagal kodeksą, vis tiek gali kreiptis pagalbos į šią organizaciją. Taip pat internetiniame tarnybos portale (nuoroda – lentelėje) gali rasti visus autoservisus, kurie dirba pagal kodekso reikalavimus ir kitos naudingos informacijos automobilio savininkui.
Kitos institucijos, kurios gali padėti išspręsti ginčą tarp mechanikų ir vairuotojų yra Automobilių pramonės ir prekybos federacija (angl. Retail Motor Industry Federation), Motociklų pramonės asociacija (angl. Motor Cycle Industry Association) bei Vartotojų teisių tarnyba (angl. Consumer Direct).

Paskutinė stotelė - teismas
Jei esi nepatenkintas darbu, pirmiausia turėtum pateikti savo nusiskundimus autoservisui. Į žodinius skundus autoservisai turėtų reaguoti iškart, o atsakymą į rašytinį skundą turėtum gauti per 10 darbo dienų. Svarbiausia mandagiai, bet tvirtai išdėstyti savo argumentus, išsamiai paaiškinti savo poziciją. Jei tave tenkinančio sprendimo autoservisas nepasiūlys, tada reikėtų kreiptis į institucijas, kurios išspręstų ginčą.
Tarnybos, ištyrusios vartotojo skundą, gali pateikti savo išvadas, tarpininkauti ir bandyti rasti priimtiną sprendimą abiems pusėms. Atvejis gali būti pavestas spręsti nepriklausomam tarpininkui – arbitrui, jei tarnyba negali rasti išeities. Arbitro sprendimus privalo vykdyti abi ginče dalyvavusios pusės.
Jei autoservisas derėtis nesutinka, ir jokia profesinė asociacija negali padėti, paskutinė stotelė – teismas. Prieš teikdamas paraišką dėl kompensacijos (angl. claim for compensation) vietiniam apygardos teismui (angl. county court), paskaičiuok, ar ta suma, kurią nori atgauti, yra verta teismo išlaidų ir pastangų. Paduoti autoservisą į teismą už kontrakto (net ir žodinio) sąlygų nesilaikymą galima per šešerius metus.

Kur kreiptis, jei nusivylei savo transporto priemonės remontu?
- Transporto priemonių kodeksų tarnyba (angl. Motor Codes Limited): 0800 692 0825; http://www.motorindustrycodes.co.uk.
- Automobilių pramonės ir prekybos federacija (angl. Retail Motor Industry Federation): 0178 853 8317; http://www.rmif.co.uk
- Motociklų pramonės asociacija (angl. Motor Cycle Industry Association): 0247 640 8000; motorcycling@mcia.co.uk; http://www.mcia.co.uk
- Vartotojų teisių tarnyba (angl. Consumer Direct): 0845 404 0506; http://www.consumerdirect.gov.uk

Paraiškos Apygardos teismuose (angl. county courts)
- Paraišką užpildyti gali internetu: https://www.moneyclaim.gov.uk
- Įmokos už paraiškas priklauso nuo reikalaujamos sumos dydžio. Pavyzdžiui, jei sieki išsiieškoti iki 300£, užpildyti paraišką teisme kainuos 30£, internetu – 25£. Norint atgauti iki 1500£ – teisme kainuos 75£, internetu – 70£ ir t.t.
- Advokatas nebūtinas teikiant paraiškas iki 5000£.
- Daugiau informacijos: http://www.hmcourts-service.gov.uk/infoabout/claims/index.htm

Jolanta Terminaitė

   

Susijusios įmonės

Padangų montavimo paslaugas visų rūšių automobiliams bei sunkvežimiams, taip pat automobilių remonto paslaugos Rainhame. 

...

Visų lengvųjų automobilių ir mikroautobusų remontas Rytų Londone + recovery paslaugos.

...
Profesionalus, ilgametę patirtį turintis autoservisas Rytų Londone. Taip pat 24/7 teikiame Recovery paslaugas Londone ir už jo ribų.
Perkraustymo, siuntų bei krovinių pervežimo, pirkinių pristatymo paslaugos UK-LT-UK. Vežame ne tik iš miestų, bet ir iš mažų miestelių bei kaimelių!
...