1 mln. suaugusiųjų Londone nemoka skaityti - Anglija.lt
 

1 mln. suaugusiųjų Londone nemoka skaityti 

Atliktas tyrimas parodė, kad milijonas suaugusiųjų sostinėje nemoka skaityti ir ši situacija panašėja į "neraštingumo epidemiją". Beveik kas trečias 11 metų Londono pradinių mokyklų vaikas sunkiai skaito, o 5 proc. vaikų beveik visai nemoka skaityti. Apie 20 proc. (vienas iš penkių) baigusių vidurines mokyklas paauglių nesugeba savarankiškai skaityti ir rašyti.

Londono meras Boris‘as Johnson‘as teigia, kad toks neraštingumo lygis ateityje gali turėti ir ekonominių pasekmių, skelbia „Metro“.
Ataskaitos autorės Miriam Gross manymu, viena tokio žemo raštingumo lygio priežasčių pradinėse ir vidurinėse mokyklose yra smarkiai padidėjusi imigracija per pastaruosius 15 metų.

Šiuo metu daugelyje Londono mokyklų mokinių dalis, kuriems anglų kalba yra papildoma kalba – sudaro daugiau nei 60 procentų. Anot ponios Gross, šiuo aspektu dar reikėtų atlikti papildomus tyrimus, norint pagrįsti tokią prielaidą.
Kita įvardyta neraštingumo priežastis - "gatvės" anglų kalba (slengas), kurią vaikai perima vieni iš kitų ir tai dažniausiai atsitinka skurdesniuose miesto kvartaluose.

Britanijoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, „slengas“ mokyklose draudžiamas. Tačiau kištis į vaiko saviraiškos procesą nėra tiesioginė švietimo prievolė. Ir to yra paisoma. Tik tada, kai vaikai patenka į vidurinę mokyklą, jie nustemba ir būna psichologiškai priblokšti, jog čia kalbama kitaip, nei jie moka.

Atliktas tyrimas parodė, kad milijonas suaugusiųjų sostinėje nemoka skaityti ir ši situacija panašėja į "neraštingumo epidemiją". Beveik kas trečias 11 metų Londono pradinių mokyklų vaikas sunkiai skaito, o 5 proc. vaikų beveik visai nemoka skaityti. Apie 20 proc. (vienas iš penkių) baigusių vidurines mokyklas paauglių nesugeba savarankiškai skaityti ir rašyti.

Londono meras Boris‘as Johnson‘as teigia, kad toks neraštingumo lygis ateityje gali turėti ir ekonominių pasekmių, skelbia „Metro“.
Ataskaitos autorės Miriam Gross manymu, viena tokio žemo raštingumo lygio priežasčių pradinėse ir vidurinėse mokyklose yra smarkiai padidėjusi imigracija per pastaruosius 15 metų.

Šiuo metu daugelyje Londono mokyklų mokinių dalis, kuriems anglų kalba yra papildoma kalba – sudaro daugiau nei 60 procentų. Anot ponios Gross, šiuo aspektu dar reikėtų atlikti papildomus tyrimus, norint pagrįsti tokią prielaidą.
Kita įvardyta neraštingumo priežastis - "gatvės" anglų kalba (slengas), kurią vaikai perima vieni iš kitų ir tai dažniausiai atsitinka skurdesniuose miesto kvartaluose.

Britanijoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, „slengas“ mokyklose draudžiamas. Tačiau kištis į vaiko saviraiškos procesą nėra tiesioginė švietimo prievolė. Ir to yra paisoma. Tik tada, kai vaikai patenka į vidurinę mokyklą, jie nustemba ir būna psichologiškai priblokšti, jog čia kalbama kitaip, nei jie moka.

 (Komentarų: 15)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: