Akrobatinio skraidymo varžybos prasidėjo tragedija - Anglija.lt
 

Akrobatinio skraidymo varžybos prasidėjo tragedija  

Akrobatinio skraidymo varžybos prasidėjo tragedija
Piloto kabina

Vėlų trečiadienio vakarą Panevėžio rajone privačiame Rojūnų aerodrome sudužo Ispanijos oro akrobatikos meistro pilotuojamas vienmotoris lėktuvas Su-29. Lėktuvo keleivis žuvo, pilotas buvo sužeistas ir išvežtas į Panevėžio ligoninę.

Kaip pranešė Panevėžio rajono policijos komisariatas, Ispanijos aviacijos klubui priklausantis dvivietis akrobatinis lėktuvas nukrito maždaug 22.15 val.

Alfa.lt žiniomis, žuvo garbaus amžiaus Kanados pilietis Benas Verne Heiderichas. Jis į Lietuvą atskrido kaip svečias stebėti šeštadienį prasidėsiančių Lietuvos lakūno Vytauto Lapėno taurės akrobatinio skraidymo varžybų ir dalyvauti aviacijos šventėje. B. Heiderichas – buvęs naikintuvų pilotas.

Nukritusį lėktuvą pilotavo Madride gyvenantis 48 metų Ispanijos verslininkas Pedras Telleria, buvęs žymaus lietuvių lakūno V. Lapėno mokinys. Kaip Alfa.lt pasakojo aviatorius ir žurnalistas Edmundas Ganusauskas, P. Telleria pasižymėjo nepažabojamu charakteriu. „V. Lapėnas jį sunkiai sutramdydavo, reikėdavo nuolat drausminti“, – prisiminė E. Ganusauskas.

Todėl neatmetama galimybė, kad P. Telleria, prieš leisdamasis Rojūnų aerodrome, truputį ilgiau paskraidė norėdamas papokštauti.

P. Telleria ir B. Heiderichas į Lietuvą iš Ispanijos skrido su keturių lėktuvių grupe. Kaip Lietuvos radijui sakė Lietuvos civilinės aviacijos adiministracijos direktorius Kęstutis Auryla, tai ilga – 12 valandų – trukusi, varginanti kelionė. Ekipažai keliose valstybėse buvo nutūpę pailsėti.

„Atvyko svečiai iš Ispanijos, atskrido malūnsparnis ir trys lėktuvai, ketvirtas lėktuvas dėl nežinomų priežasčių apsuko antrą ratą, skrido žemame aukštyje, po to prapuolė iš akiračio ir netrukus trenkėsi į žemę ir užsiliepsnojo“, – BNS sakė Panevėžio aeroklubo vadovas Bronius Zaronskis.

Alfa.lt žiniomis, kartu skridę kiti pilotai radijo ryšiu P. Telleria primygtinai ragino leistis, tačiau šis dar truputį paskraidė. Pilotas neperdavė jokios informacijos, kad orlaivis sugedo.

Nukritus ir užsidegus lėktuvui, anot šaltinių, pilotas pats iššoko iš jo, galėjo vaikščioti.

Šeštadienį ir sekmadienį Rojūnų aerodrome vyks tarptautinės garsiausio Lietuvos lakūno V. Lapėno taurės akrobatinio skraidymo varžybos, pirmadienį – aviacijos šventė. Atšaukti renginių dėl nelaimės kol kas neketinama. Ir Ispanijos pilotai, ir Lietuvos civilinės aviacijos administracijos vadovai pripažįsta, jog tragiškas įvykis neturi nieko bendra su švente.

Šių metų sausio mėnesį tame pačiame Rojūnų aerodrome per aviakastrofą žuvo buvęs Seimo narys, Europos akrobatinio skraidymo čempionas V. Lapėnas. Lietuvos, SSRS ir Europos akrobatinio skraidymo čempionas V. Lapėnas žuvo pilotuodamas palyginti retą, tačiau aviacijos pasaulyje seniai žinomą orlaivį - motorizuotą vėjasparnį, dar vadinamą malūnsparniu arba autožyru. Manoma, kad tuomet nelaimė įvyko dėl pilotavimo klaidos.

Rojūnų aerodromo savininkas Aurimas Bezaras sakė, kad pradėtas įvykio aplinkybių tyrimas.

Akrobatinio skraidymo varžybos prasidėjo tragedija
Piloto kabina

Vėlų trečiadienio vakarą Panevėžio rajone privačiame Rojūnų aerodrome sudužo Ispanijos oro akrobatikos meistro pilotuojamas vienmotoris lėktuvas Su-29. Lėktuvo keleivis žuvo, pilotas buvo sužeistas ir išvežtas į Panevėžio ligoninę.

Kaip pranešė Panevėžio rajono policijos komisariatas, Ispanijos aviacijos klubui priklausantis dvivietis akrobatinis lėktuvas nukrito maždaug 22.15 val.

Alfa.lt žiniomis, žuvo garbaus amžiaus Kanados pilietis Benas Verne Heiderichas. Jis į Lietuvą atskrido kaip svečias stebėti šeštadienį prasidėsiančių Lietuvos lakūno Vytauto Lapėno taurės akrobatinio skraidymo varžybų ir dalyvauti aviacijos šventėje. B. Heiderichas – buvęs naikintuvų pilotas.

Nukritusį lėktuvą pilotavo Madride gyvenantis 48 metų Ispanijos verslininkas Pedras Telleria, buvęs žymaus lietuvių lakūno V. Lapėno mokinys. Kaip Alfa.lt pasakojo aviatorius ir žurnalistas Edmundas Ganusauskas, P. Telleria pasižymėjo nepažabojamu charakteriu. „V. Lapėnas jį sunkiai sutramdydavo, reikėdavo nuolat drausminti“, – prisiminė E. Ganusauskas.

Todėl neatmetama galimybė, kad P. Telleria, prieš leisdamasis Rojūnų aerodrome, truputį ilgiau paskraidė norėdamas papokštauti.

P. Telleria ir B. Heiderichas į Lietuvą iš Ispanijos skrido su keturių lėktuvių grupe. Kaip Lietuvos radijui sakė Lietuvos civilinės aviacijos adiministracijos direktorius Kęstutis Auryla, tai ilga – 12 valandų – trukusi, varginanti kelionė. Ekipažai keliose valstybėse buvo nutūpę pailsėti.

„Atvyko svečiai iš Ispanijos, atskrido malūnsparnis ir trys lėktuvai, ketvirtas lėktuvas dėl nežinomų priežasčių apsuko antrą ratą, skrido žemame aukštyje, po to prapuolė iš akiračio ir netrukus trenkėsi į žemę ir užsiliepsnojo“, – BNS sakė Panevėžio aeroklubo vadovas Bronius Zaronskis.

Alfa.lt žiniomis, kartu skridę kiti pilotai radijo ryšiu P. Telleria primygtinai ragino leistis, tačiau šis dar truputį paskraidė. Pilotas neperdavė jokios informacijos, kad orlaivis sugedo.

Nukritus ir užsidegus lėktuvui, anot šaltinių, pilotas pats iššoko iš jo, galėjo vaikščioti.

Šeštadienį ir sekmadienį Rojūnų aerodrome vyks tarptautinės garsiausio Lietuvos lakūno V. Lapėno taurės akrobatinio skraidymo varžybos, pirmadienį – aviacijos šventė. Atšaukti renginių dėl nelaimės kol kas neketinama. Ir Ispanijos pilotai, ir Lietuvos civilinės aviacijos administracijos vadovai pripažįsta, jog tragiškas įvykis neturi nieko bendra su švente.

Šių metų sausio mėnesį tame pačiame Rojūnų aerodrome per aviakastrofą žuvo buvęs Seimo narys, Europos akrobatinio skraidymo čempionas V. Lapėnas. Lietuvos, SSRS ir Europos akrobatinio skraidymo čempionas V. Lapėnas žuvo pilotuodamas palyginti retą, tačiau aviacijos pasaulyje seniai žinomą orlaivį - motorizuotą vėjasparnį, dar vadinamą malūnsparniu arba autožyru. Manoma, kad tuomet nelaimė įvyko dėl pilotavimo klaidos.

Rojūnų aerodromo savininkas Aurimas Bezaras sakė, kad pradėtas įvykio aplinkybių tyrimas.

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: