Alkoholio reklama – tik transliuojant tarptautinius renginius - Anglija.lt
 

Alkoholio reklama – tik transliuojant tarptautinius renginius 

Seimas neleido transliuoti alkoholio reklamos nuo 6 valandos ryto iki 11 valandos vakaro, tačiau leido ją rodyti, jeigu bus tiesiogiai transliuojami tarptautiniai meno, kultūros ar sporto renginiai.

Seimas taip pat įteisino alkoholinių gėrimų ir jų gamintojų pavadinimų ženklų rodymą.

Už tai balsavo 55 Seimo nariai, prieš - 13, o susilaikė 21 parlamentaras.

"Praktiškai neliko jokių kliūčių transliuoti ir retransliuoti sporto varžybas", - sakė Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkė socialdemokratė Birutė Vėsaitė.

Balsuojant už atskiras Seimo narių pataisas, Seimas du kartus balsuodamas parėmė valstiečio liaudininko Alfredo Pekeliūno, konservatoriaus Antano Matulo bei socialdemokratės Birutės Vėsaitės pataisas, kurios neleis dieną transliuoti alkoholio reklamos, tačiau jos nedraus tik per tiesiogiai transliuojamus tarptautinius meno, kultūros ar sporto renginius.

Pirmą kartą už tai balsavo 46 Seimo nariai, prieš - 18, o susilaikė 27 parlamentarai, tačiau socialdemokratams pasiūlius perbalsuoti, kad būtų "ryškesnė persvara", už balsavo 54 Seimo nariai, prieš - 22, susilaikė 23 parlamentarai.

Seimas taip pat nutarė, kad reklama nebus laikomi alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių registruoti pavadinimai ar prekių ženklai, kai jie matomi transliuojamose programose ir kai jų atvaizdai yra šalutiniai, palyginti su programos vaizdais.

Seimas sutiko, kad nuo 2012 metų būtų uždrausta bet kokio stiprumo alkoholio reklama visose visuomenės informavimo priemonėse.

Tačiau Seimas neparėmė valstiečio liaudininko Virginijaus Domarko, liberalcentristo Vytauto Bogušio ir liberaldemokrato Dailio Alfonso Barakausko siūlymo iki 2012 metų dieną leisti transliuoti tik iki 5,5 proc. stiprumo alaus ir natūralios fermentacijos - iki 13 proc. stiprumo - vyno reklamą ir paliko galioti ankstesnį variantą, leidžiantį viso natūralios fermentacijos alkoholio, įskaitant ir sidrą, reklamą.

Specialios darbo grupės, turėjusios parengti naują alkoholio reklamos transliavimo tvarką, vadovas V.Domarkas žurnalistams tvirtino, kad alkoholinių gėrimų ir jų gamintojų pavadinimų ženklų nebus galima rodyti ant sportininkų marškinėlių.

Seimas nepalaikė darbo grupės siūlymo, kuris tai būtų leidęs.

Todėl liko galioti ir dabar įteisintas draudimas rodyti alkoholio reklamą, kurioje dalyvauja sportininkai, gydytojai, politikai, meno ir mokslo įžymybės, kiti garsūs visuomenės veikėjai, naudojamas jų asmuo, vardas, atvaizdas.

Darbo grupė siūlė įstatyme konkrečiai nurodyti, kad šis draudimas nebūtų taikomas sportininkams profesionalams, kai ant jų sportinės aprangos, avalynės yra ne stipresnio kaip 13 proc. alkoholio gamintojų pavadinimai ar prekių ženklai.

Tuo tarpu B.Vėsaitė sakė, kad "Domarkas meluoja", nes ant marškinėlių alkoholio ir jo gamintojų logotipai galės būti, ir už tai nebus baudžiama.

Lietuvoje nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojo daug visuomenės diskusijų sukėlusi Seimo priimta alkoholio įstatymo pataisa, pagal kurią šalyje draudžiama bet kokia silpnųjų alkoholinių gėrimų reklama televizijoje ir radijuje nuo 6 iki 23 valandos.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų LTV bei TV3.

BNS

BNS naujienas ar jų dalį publikuoti ir/ar kitaip naudoti žiniasklaidos priemonėse bei informacinės visuomenės informavimo priemonėse be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Seimas neleido transliuoti alkoholio reklamos nuo 6 valandos ryto iki 11 valandos vakaro, tačiau leido ją rodyti, jeigu bus tiesiogiai transliuojami tarptautiniai meno, kultūros ar sporto renginiai.

Seimas taip pat įteisino alkoholinių gėrimų ir jų gamintojų pavadinimų ženklų rodymą.

Už tai balsavo 55 Seimo nariai, prieš - 13, o susilaikė 21 parlamentaras.

"Praktiškai neliko jokių kliūčių transliuoti ir retransliuoti sporto varžybas", - sakė Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkė socialdemokratė Birutė Vėsaitė.

Balsuojant už atskiras Seimo narių pataisas, Seimas du kartus balsuodamas parėmė valstiečio liaudininko Alfredo Pekeliūno, konservatoriaus Antano Matulo bei socialdemokratės Birutės Vėsaitės pataisas, kurios neleis dieną transliuoti alkoholio reklamos, tačiau jos nedraus tik per tiesiogiai transliuojamus tarptautinius meno, kultūros ar sporto renginius.

Pirmą kartą už tai balsavo 46 Seimo nariai, prieš - 18, o susilaikė 27 parlamentarai, tačiau socialdemokratams pasiūlius perbalsuoti, kad būtų "ryškesnė persvara", už balsavo 54 Seimo nariai, prieš - 22, susilaikė 23 parlamentarai.

Seimas taip pat nutarė, kad reklama nebus laikomi alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių registruoti pavadinimai ar prekių ženklai, kai jie matomi transliuojamose programose ir kai jų atvaizdai yra šalutiniai, palyginti su programos vaizdais.

Seimas sutiko, kad nuo 2012 metų būtų uždrausta bet kokio stiprumo alkoholio reklama visose visuomenės informavimo priemonėse.

Tačiau Seimas neparėmė valstiečio liaudininko Virginijaus Domarko, liberalcentristo Vytauto Bogušio ir liberaldemokrato Dailio Alfonso Barakausko siūlymo iki 2012 metų dieną leisti transliuoti tik iki 5,5 proc. stiprumo alaus ir natūralios fermentacijos - iki 13 proc. stiprumo - vyno reklamą ir paliko galioti ankstesnį variantą, leidžiantį viso natūralios fermentacijos alkoholio, įskaitant ir sidrą, reklamą.

Specialios darbo grupės, turėjusios parengti naują alkoholio reklamos transliavimo tvarką, vadovas V.Domarkas žurnalistams tvirtino, kad alkoholinių gėrimų ir jų gamintojų pavadinimų ženklų nebus galima rodyti ant sportininkų marškinėlių.

Seimas nepalaikė darbo grupės siūlymo, kuris tai būtų leidęs.

Todėl liko galioti ir dabar įteisintas draudimas rodyti alkoholio reklamą, kurioje dalyvauja sportininkai, gydytojai, politikai, meno ir mokslo įžymybės, kiti garsūs visuomenės veikėjai, naudojamas jų asmuo, vardas, atvaizdas.

Darbo grupė siūlė įstatyme konkrečiai nurodyti, kad šis draudimas nebūtų taikomas sportininkams profesionalams, kai ant jų sportinės aprangos, avalynės yra ne stipresnio kaip 13 proc. alkoholio gamintojų pavadinimai ar prekių ženklai.

Tuo tarpu B.Vėsaitė sakė, kad "Domarkas meluoja", nes ant marškinėlių alkoholio ir jo gamintojų logotipai galės būti, ir už tai nebus baudžiama.

Lietuvoje nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojo daug visuomenės diskusijų sukėlusi Seimo priimta alkoholio įstatymo pataisa, pagal kurią šalyje draudžiama bet kokia silpnųjų alkoholinių gėrimų reklama televizijoje ir radijuje nuo 6 iki 23 valandos.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų LTV bei TV3.

BNS

BNS naujienas ar jų dalį publikuoti ir/ar kitaip naudoti žiniasklaidos priemonėse bei informacinės visuomenės informavimo priemonėse be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: