Anglijos lietuvio bėdos – ar buhalteris pavogė sugrąžintus mokesčius? 

Anglijoje gyvenantis Tomas visais kanalais stengiasi pranešti apie savo bėdas su buhalteriu – anot vyro, jo buhalteris gavo jo mokesčių permoką iš HMRC, bet pervesti klientui atsisako. Ar buhalteris tyčia pasisavino pinigus ir kaip elgtis tokiu atveju, aiškinosi Anglija.lt.

Problemos su mokesčių inspekcija?

Sakoma, kad tam, jog gyventum gerai, reikia turėti patikimą gydytoją ir buhalterį. Anglija.lt skaitytojui Tomui dėl pastarojo iškilo nemažai problemų. Londono lietuvis portalui Anglija.lt teigė norintis atkleisti visą jam nutikusią istoriją, kad „mažiau žmonių nukentėtų nuo nepatikimų buhalterių“. Vyras apie savo bėdas su Romforde įsikūrusia „Accountancy & Law Firm“, dar žinoma kaip Pinigai.co.uk, skelbė daugelyje „Facebook“ grupių, skirtų Anglijos lietuviams, ir kreipėsi į Anglija.lt, norėdamas papasakoti savo istorijos versiją.

Anot Tomo, pažįstami žmonės jį suvedė su pagrindiniu įmonės buhalteriu Deividu, kuriam Tomas patikėjo tvarkyti savo finansinius reikalus. „Praėjus porai mėnesių, pasiskambinau jam paklausti, kaip ten viskas vyksta, na ir man pradėjo pasakoti, kad ten pas mane neva kažkokios problemos ir viskas dar užsitęs. Po kelių savaičių gaunu laišką iš HMRC, kad pinigai išmokėti mano agentui. Buvo trečiadienis, skambinu aš jam, sakau gavau laišką is HMRC, jog tu jau gavai išmoką, jis man sako, pervedinėju aš pinigus tik penktadieniais. Pirmadienį pasitikrinau sąskaitą, pinigėlių nėra, skambinu Deividui, klausiu, kodėl nepervesti pinigai, gaunu atsakymą, kad neva mano mokėjimas iš HMRC buvo sustabdytas dėl kažkokių problemų. Pasiskambinau pats į HMRC pasiklausti kas kaip, paskambinęs sužinojau, kad nėra jokių problemų, ir pinigai buvo išmokėti mano agentui“, – pasakojo Tomas.

Vyras paprašė Mokesčių inspekcijos konsultanto, kad jam būtų atsiųstas patvirtinimas raštu, kad pinigai išmokėti jo agentui. Laišką iš HMRC Tomas parodė ir Anglija.lt – laiške išties nurodyta, kad 1 561,15 £ išmokėta į jo agento sąskaitą. Laiške nurodytas agento pavadinimas – „Accountancy and Law Firm (London) Ltd“.

„Skambinu vėl Deividui, sakau, kodėl tu man meluoji, nes aš pats kalbėjau su HMRC, ir ten jokių problemų nėra, tai jis tiesiog numetė ragelį. Man paskambinus į Romfordo ofisą, niekas nieko komentuoti negali. Gruodžio pradžioje radau aš jį ofise, tai pasakė, kad pinigus visgi gavo, bet neatiduos. Kodėl neatiduos, paaiškinti negali“, – teigė Tomas.

Atgauti pinigų nepavyksta

Vyras po žiemos švenčių susirado advokatę, kuri turėtų padėti išsiaiškinti šią situaciją. Tačiau tam, kad advokatė pradėtų dirbti, jai reikėjo visų finansinių Tomo dokumentų, kurie likę pas Tomo buhalterį. Čia prasidėjo kitos problemos.

„Paskambinau į Romfordo ofisą, ten dirbanti darbuotoja pasakė, kad bus paruošti pirmadieniui. Pirmadienį gaunu skambutį iš jų, kad Deividas nesutinka man dabar išduoti mano dokumentų, sako, bus tik po dviejų mėnesių. Teko ir vėl važiuoti į ofisą bandyti atsiimti dokumentus“, – pasakojo Tomas. Nuvykęs į buhalterio biurą, Tomas teigia ten sutikęs patį buhalterį Deividą, kuris pasakęs, jog dokumentų neduos, o pinigus grąžins Mokesčių inspekcijai. Į šį įvykį tuo metu įsikišo ir policija – ją iškvietė Deividas, nes neva Tomas jam grasinęs.

„Atvažiavo policija, man, aišku, teko išeiti į lauką, bet jiems teko grąžinti man dokumentus. Dokumentus gavau paštu, bet trūko būtent tų dokumentų, kurių man ir reikėjo. Vėl teko skambinti į ofisą ir klausti, kodėl nėra deklaracijų. Gavau atsakymą, kad forma buvo išsiųsta į „HM Revenue“. Susisiekęs su „HM Revenue“ gavau patvirtinimą, kad jie negavo formų“, – tikino pašnekovas.

Pokalbio su Mokesčių inspekcija metu Tomas teigė išsiaiškinęs, kad jo buhalteris buvo prisijungęs prie jo sąskaitos mokesčių inspekcijoje ir anuliavo išmokas. „Tai išėjo taip, kad aš likau 1 560 £ skolingas Mokesčių inspekcijai, nors ši suma buvo pervesta Deividui. Gerai tik tiek, kad pareigūnas žinojo visą situaciją ir šitą pakeitimą anuliavo savo sistemoje. Viskas buvo perduota „security team“ ir dabar gavau laiškus, patvirtinančius, kad visi pakeitimai buvo padaryti be mano žinios, kad skola buvo anuliuota ir kad pinigai tikrai buvo pervesti „Accoutancy and Law firm“, – sakė Tomas.

„Turiu nemažai laiškų, patvirtinančių, kad būtent šita firma man atstovavo, taip pat ir pokalbio įrašą. Šiuo metu su buhalteriu Deividu nebendrauju, nors ir anksčiau, kai man reikėdavo su juo susisiekti, jis nekeldavo telefono ir neperskambindavo“, – savo poziciją aiškino Tomas.

Vyras apsilankė „Citizens Advice Bureau“, kur gavo patarimą išsiųsti laišką buhalteriui su prašymu paaiškinti, kodėl jis negrąžina pinigų, ir po to kreiptis į teismą. Vyras turi advokatę, kuriai perdavė visus dokumentus, ir ketina kreiptis į teismą.

Iš Pinigai.co.uk – jokio konkretaus atsakymo

Anglija.lt susisiekė su kita puse šiame ginče – „Accountancy and Law Firm“ įmone, dar žinoma kaip Pinigai.co.uk, tačiau nieko konkretaus nesužinojo. Įmonės atstovai nepaneigė, kad Tomas jų klientas ir pirmajame atsakyme teigė: „norime patikinti, kad jokiais būdais nesisaviname klientų pinigų, ir abejojame, ar taip elgtųsi bet kuri ilgametę patirtį turinti bei savo reputacija besirūpinanti įmonė“.

Atsakyme buvo šiek tiek informacijos apie buhalterių darbo principus, bet konkrečiai nesusijusios su šia situacija: „Buhalteris, vedantis užsakovų buhalteriją, privalo elgtis taip, kad visų pirma apsaugotų viešuosius interesus, t. y., kad būtų išvengti mokesčių slėpimo bei vengimo atvejai, pinigų plovimo aktai“, – aiškino buhalterinės įmonės atstovai, tačiau pasiteiravus, ar tai susiję su šiuo atveju, patikslinimo negavome.

Anglija.lt paprašius pakomentuoti situaciją konkrečiau, įmonė atsakė, jog dėkoja už teisę apginti reputaciją, bet tuo pasinaudoti negali. „Deja, kaip turbūt ir suprantate, dėl objektyvių priežasčių smulkiau komentuoti šio atvejo negalime – bet koks konkretesnis paaiškinimas pakenktų tyrimui“, – už konfidencialumo principų slėpėsi įmonės komanda.

Buhalterių patarimai – kreiptis į teisininkus

Anglija.lt kreipėsi į kitas Anglijoje veikiančias buhalterines įmones, kad įvertintų šią situaciją. Buhalterė Valentina iš „Tax Spot“ svarstė priežastis, kodėl buhalteris klientui negrąžina priklausančių pinigų. „Galbūt yra neišspręstų klausimų tarp buhalterio ir kliento. Tačiau standartiniu atveju, kai pinigai yra pervedami iš HMRC buhalteriui, tuomet klientą jie turėtų pasiekti ne vėliau kaip per tris savaites. Nes tiek užtrunka, kol pinigai sukrenta į buhalterio sąskaitą, jei mokesčiai grąžinami asmeniui, dirbančiam pagal sutartį. Jei asmuo yra dirbantis pagal individualią veiklą, pinigai sukrenta praktiškai iškart po laiško gavimo. Tomui rekomenduotumėme pareikalauti buhalterio paaiškinimo, kodėl negrąžinami pinigai“, – aiškino „Tax Spot“ buhalterė ir pridūrė, jog po to skolą išieškoti reikėtų teisminiu keliu, o daugiau informacijos galima rasti šioje nuorodoje: https://www.moneyclaim.gov.uk/web/mcol/welcome.

Buhalterė Aura iš „Aura Accountant Ltd“ taip pat patarė bandyti rasti tiesą teisminiu keliu. „Šiuo atveju reikėtų kreiptis į teisininką“, – pasiūlė buhalterė ir pridūrė: – „Siekdami išvengti tokių problemų, mes neužsiimam pinigų grąžinimu į įmonės sąskaitą. Klientas ataskaitos padarymo metu moka fiksuotą mokestį, nepriklausantį nuo grąžinamos sumos, ir grąžinasi pinigus į savo asmeninę sąskaitą. Kada ir kiek HMRC jam išmokės pinigų, priklauso nuo HMRC ir nuo pateiktos informacijos tikslumo“, – buhalterių darbo subtilybes aiškino Aura.

Daugiau informacijos apie įgaliojimo suteikimą buhalteriui:
http://www.hmrc.gov.uk/dealingwith/authorising-accountant.htm

Susidūrus su problemomis dėl mokesčių ataskaitos, reikėtų kreiptis į „HMRC Self-employed Helpline“ numeriu 0843 557 4542.

Apie situaciją, kai lietuvio mokesčių permoka buvo pasisavinta kažkieno kito, Anglija.lt rašė šiame straipsnyje.

Ką manai apie Tomo atvejį, kas šioje istorijoje teisus? Ar tau yra tekę nusivilti buhalterių darbu?

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

Anglijoje gyvenantis Tomas visais kanalais stengiasi pranešti apie savo bėdas su buhalteriu – anot vyro, jo buhalteris gavo jo mokesčių permoką iš HMRC, bet pervesti klientui atsisako. Ar buhalteris tyčia pasisavino pinigus ir kaip elgtis tokiu atveju, aiškinosi Anglija.lt.

Problemos su mokesčių inspekcija?

Sakoma, kad tam, jog gyventum gerai, reikia turėti patikimą gydytoją ir buhalterį. Anglija.lt skaitytojui Tomui dėl pastarojo iškilo nemažai problemų. Londono lietuvis portalui Anglija.lt teigė norintis atkleisti visą jam nutikusią istoriją, kad „mažiau žmonių nukentėtų nuo nepatikimų buhalterių“. Vyras apie savo bėdas su Romforde įsikūrusia „Accountancy & Law Firm“, dar žinoma kaip Pinigai.co.uk, skelbė daugelyje „Facebook“ grupių, skirtų Anglijos lietuviams, ir kreipėsi į Anglija.lt, norėdamas papasakoti savo istorijos versiją.

Anot Tomo, pažįstami žmonės jį suvedė su pagrindiniu įmonės buhalteriu Deividu, kuriam Tomas patikėjo tvarkyti savo finansinius reikalus. „Praėjus porai mėnesių, pasiskambinau jam paklausti, kaip ten viskas vyksta, na ir man pradėjo pasakoti, kad ten pas mane neva kažkokios problemos ir viskas dar užsitęs. Po kelių savaičių gaunu laišką iš HMRC, kad pinigai išmokėti mano agentui. Buvo trečiadienis, skambinu aš jam, sakau gavau laišką is HMRC, jog tu jau gavai išmoką, jis man sako, pervedinėju aš pinigus tik penktadieniais. Pirmadienį pasitikrinau sąskaitą, pinigėlių nėra, skambinu Deividui, klausiu, kodėl nepervesti pinigai, gaunu atsakymą, kad neva mano mokėjimas iš HMRC buvo sustabdytas dėl kažkokių problemų. Pasiskambinau pats į HMRC pasiklausti kas kaip, paskambinęs sužinojau, kad nėra jokių problemų, ir pinigai buvo išmokėti mano agentui“, – pasakojo Tomas.

Vyras paprašė Mokesčių inspekcijos konsultanto, kad jam būtų atsiųstas patvirtinimas raštu, kad pinigai išmokėti jo agentui. Laišką iš HMRC Tomas parodė ir Anglija.lt – laiške išties nurodyta, kad 1 561,15 £ išmokėta į jo agento sąskaitą. Laiške nurodytas agento pavadinimas – „Accountancy and Law Firm (London) Ltd“.

„Skambinu vėl Deividui, sakau, kodėl tu man meluoji, nes aš pats kalbėjau su HMRC, ir ten jokių problemų nėra, tai jis tiesiog numetė ragelį. Man paskambinus į Romfordo ofisą, niekas nieko komentuoti negali. Gruodžio pradžioje radau aš jį ofise, tai pasakė, kad pinigus visgi gavo, bet neatiduos. Kodėl neatiduos, paaiškinti negali“, – teigė Tomas.

Atgauti pinigų nepavyksta

Vyras po žiemos švenčių susirado advokatę, kuri turėtų padėti išsiaiškinti šią situaciją. Tačiau tam, kad advokatė pradėtų dirbti, jai reikėjo visų finansinių Tomo dokumentų, kurie likę pas Tomo buhalterį. Čia prasidėjo kitos problemos.

„Paskambinau į Romfordo ofisą, ten dirbanti darbuotoja pasakė, kad bus paruošti pirmadieniui. Pirmadienį gaunu skambutį iš jų, kad Deividas nesutinka man dabar išduoti mano dokumentų, sako, bus tik po dviejų mėnesių. Teko ir vėl važiuoti į ofisą bandyti atsiimti dokumentus“, – pasakojo Tomas. Nuvykęs į buhalterio biurą, Tomas teigia ten sutikęs patį buhalterį Deividą, kuris pasakęs, jog dokumentų neduos, o pinigus grąžins Mokesčių inspekcijai. Į šį įvykį tuo metu įsikišo ir policija – ją iškvietė Deividas, nes neva Tomas jam grasinęs.

„Atvažiavo policija, man, aišku, teko išeiti į lauką, bet jiems teko grąžinti man dokumentus. Dokumentus gavau paštu, bet trūko būtent tų dokumentų, kurių man ir reikėjo. Vėl teko skambinti į ofisą ir klausti, kodėl nėra deklaracijų. Gavau atsakymą, kad forma buvo išsiųsta į „HM Revenue“. Susisiekęs su „HM Revenue“ gavau patvirtinimą, kad jie negavo formų“, – tikino pašnekovas.

Pokalbio su Mokesčių inspekcija metu Tomas teigė išsiaiškinęs, kad jo buhalteris buvo prisijungęs prie jo sąskaitos mokesčių inspekcijoje ir anuliavo išmokas. „Tai išėjo taip, kad aš likau 1 560 £ skolingas Mokesčių inspekcijai, nors ši suma buvo pervesta Deividui. Gerai tik tiek, kad pareigūnas žinojo visą situaciją ir šitą pakeitimą anuliavo savo sistemoje. Viskas buvo perduota „security team“ ir dabar gavau laiškus, patvirtinančius, kad visi pakeitimai buvo padaryti be mano žinios, kad skola buvo anuliuota ir kad pinigai tikrai buvo pervesti „Accoutancy and Law firm“, – sakė Tomas.

„Turiu nemažai laiškų, patvirtinančių, kad būtent šita firma man atstovavo, taip pat ir pokalbio įrašą. Šiuo metu su buhalteriu Deividu nebendrauju, nors ir anksčiau, kai man reikėdavo su juo susisiekti, jis nekeldavo telefono ir neperskambindavo“, – savo poziciją aiškino Tomas.

Vyras apsilankė „Citizens Advice Bureau“, kur gavo patarimą išsiųsti laišką buhalteriui su prašymu paaiškinti, kodėl jis negrąžina pinigų, ir po to kreiptis į teismą. Vyras turi advokatę, kuriai perdavė visus dokumentus, ir ketina kreiptis į teismą.

Iš Pinigai.co.uk – jokio konkretaus atsakymo

Anglija.lt susisiekė su kita puse šiame ginče – „Accountancy and Law Firm“ įmone, dar žinoma kaip Pinigai.co.uk, tačiau nieko konkretaus nesužinojo. Įmonės atstovai nepaneigė, kad Tomas jų klientas ir pirmajame atsakyme teigė: „norime patikinti, kad jokiais būdais nesisaviname klientų pinigų, ir abejojame, ar taip elgtųsi bet kuri ilgametę patirtį turinti bei savo reputacija besirūpinanti įmonė“.

Atsakyme buvo šiek tiek informacijos apie buhalterių darbo principus, bet konkrečiai nesusijusios su šia situacija: „Buhalteris, vedantis užsakovų buhalteriją, privalo elgtis taip, kad visų pirma apsaugotų viešuosius interesus, t. y., kad būtų išvengti mokesčių slėpimo bei vengimo atvejai, pinigų plovimo aktai“, – aiškino buhalterinės įmonės atstovai, tačiau pasiteiravus, ar tai susiję su šiuo atveju, patikslinimo negavome.

Anglija.lt paprašius pakomentuoti situaciją konkrečiau, įmonė atsakė, jog dėkoja už teisę apginti reputaciją, bet tuo pasinaudoti negali. „Deja, kaip turbūt ir suprantate, dėl objektyvių priežasčių smulkiau komentuoti šio atvejo negalime – bet koks konkretesnis paaiškinimas pakenktų tyrimui“, – už konfidencialumo principų slėpėsi įmonės komanda.

Buhalterių patarimai – kreiptis į teisininkus

Anglija.lt kreipėsi į kitas Anglijoje veikiančias buhalterines įmones, kad įvertintų šią situaciją. Buhalterė Valentina iš „Tax Spot“ svarstė priežastis, kodėl buhalteris klientui negrąžina priklausančių pinigų. „Galbūt yra neišspręstų klausimų tarp buhalterio ir kliento. Tačiau standartiniu atveju, kai pinigai yra pervedami iš HMRC buhalteriui, tuomet klientą jie turėtų pasiekti ne vėliau kaip per tris savaites. Nes tiek užtrunka, kol pinigai sukrenta į buhalterio sąskaitą, jei mokesčiai grąžinami asmeniui, dirbančiam pagal sutartį. Jei asmuo yra dirbantis pagal individualią veiklą, pinigai sukrenta praktiškai iškart po laiško gavimo. Tomui rekomenduotumėme pareikalauti buhalterio paaiškinimo, kodėl negrąžinami pinigai“, – aiškino „Tax Spot“ buhalterė ir pridūrė, jog po to skolą išieškoti reikėtų teisminiu keliu, o daugiau informacijos galima rasti šioje nuorodoje: https://www.moneyclaim.gov.uk/web/mcol/welcome.

Buhalterė Aura iš „Aura Accountant Ltd“ taip pat patarė bandyti rasti tiesą teisminiu keliu. „Šiuo atveju reikėtų kreiptis į teisininką“, – pasiūlė buhalterė ir pridūrė: – „Siekdami išvengti tokių problemų, mes neužsiimam pinigų grąžinimu į įmonės sąskaitą. Klientas ataskaitos padarymo metu moka fiksuotą mokestį, nepriklausantį nuo grąžinamos sumos, ir grąžinasi pinigus į savo asmeninę sąskaitą. Kada ir kiek HMRC jam išmokės pinigų, priklauso nuo HMRC ir nuo pateiktos informacijos tikslumo“, – buhalterių darbo subtilybes aiškino Aura.

Daugiau informacijos apie įgaliojimo suteikimą buhalteriui:
http://www.hmrc.gov.uk/dealingwith/authorising-accountant.htm

Susidūrus su problemomis dėl mokesčių ataskaitos, reikėtų kreiptis į „HMRC Self-employed Helpline“ numeriu 0843 557 4542.

Apie situaciją, kai lietuvio mokesčių permoka buvo pasisavinta kažkieno kito, Anglija.lt rašė šiame straipsnyje.

Ką manai apie Tomo atvejį, kas šioje istorijoje teisus? Ar tau yra tekę nusivilti buhalterių darbu?

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

 (Komentarų: 24)

Kiti kategorijos straipsniai:

Kiti kategorijos straipsniai: