Anglijos lietuvių skundai: vežėjai nevykdo pažadų ir vagia siuntas - Anglija.lt
 

Anglijos lietuvių skundai: vežėjai nevykdo pažadų ir vagia siuntas 

Anglijos lietuvių bėdos su siuntų vežėjais nesibaigia. Artėjant žiemos šventėms, apsimetėlių ir nesąžiningų vežėjų dar padaugės, spėja Anglija.lt pašnekovai. Gal jų istorijos padės apsaugoti tavo kalėdinę siuntą?

Krovinys adresato nepasiekė

Ar yra galimybių apsisaugoti nuo nepatikimų vežėjų? To klausia Anglijos lietuvė, tikinanti, kad buvo apgauta siuntinį į Lietuvą turėjusių pristatyti vežėjų. Deja, dingusių daiktų ieškoti ir kelti bylą policija atsisako. Lolitos krovinys – 5 maišai rūbų draugės parduotuvei į Lietuvą, išsiųstas prieš porą mėnesių, adresato taip ir nepasiekė.

Lolita kreipėsi į Anglija.lt redakciją, norėdama papasakoti savo istoriją, ir taip padėti kitiems apsisaugoti nuo apsimetėlių. „Pašto paslaugos pabrango, artėja žiemos šventės, tad siuntinių maršrutu Anglija–Lietuva, galima spėti, tik daugės. Žmonės vežė ir veš, o kiek dings siuntinių prieš Naujuosius metus... Savo siuntą jau palaidojau, bet dabar principo reikalas, noriu, kad kiti sužinotų“, – sakė lietuvė.

Nupirkusi penkis maišus dėvėtų rūbų, Lolita ieškojo vežėjų, kurie veža į Lietuvą ir į Latviją, nes siųsti dar tris maišus į kaimyninę šalį norėjo jos draugė. Radusi vieną skelbimą, kad siuntiniai vežami į abi šalis, moteris susitarė, kad siunta bus paimta šeštadienį ryte.

Tačiau niekas nevyko taip, kaip buvo tartasi. „Šeštadienį laukiau jų, kad atvažiuotų paimti krovinio iki 12 val., iki antros, pradėjau nerimauti, nes sandėlis, kuriame buvo rūbai, dirba tik iki 16 val. Galų gale jie pasakė, kad atsiųs lengvąją mašiną paimti maišų“, – stebėjosi Lolita, bet tuo metu dar nieko blogo neįtarė, nors paimti krovinio atvažiavo kitas vyriškis, nei tas, su kuriuo tarėsi. Vyriškiai skambino iš skirtingų numerių, vieną Lolita rado skelbime, iš kito paskambinęs vyras prisistatė Deividu, o tas, kuris atvyko paimti siuntos, sakė esąs Paulius.

Policija padėti negali

Lolita teigia, kad šie vežėjai iki pat paskutinės minutės tempė vien dėl to, kad paskui, skubėdama, moteris nespėtų paprašyti garantijų – iš pradžių buvo kalbėta ir apie raštišką susitarimą pristatyti krovinį, su vardais ir pavardėmis. „Jei būtų atvažiavę ryte, laiku, tai būčiau to lapelio paprašiusi. Po to, kai paėmė maišus, nieko iš jų nebegirdėjau. Kitą dieną skambinau, jų telefonai nebeveikė“, – sakė Lolita, kuri atsargumo priemonių, kad apsaugotų savo siuntą, ėmėsi – nufotografavo automobilio numerius.

Lolita įvertino savo nuostolius – 800£ už rūbus ir dar 80 £ sumokėjo už pervežimą. Moteris dėl šio įvykio kreipėsi į policiją, jai buvo patarta kreiptis į „Citizens’ Advice Bureau“. „Policija sako, kad tai ne vagystė, o tik neįvykdyta paslauga, neva pati tuos rūbus atidaviau. Tačiau kaip kelti civilinę bylą, jei nėra jokios įmonės, pavardžių nežinau“, – moteris svarstė nesuprantanti, kodėl policija čia nemato kriminalo – anot jos, tie vaikinai jau buvo suplanavę šitaip ją apgauti, apsimetę siuntinių vežėjais.

Po įvykio Lolita ėmė rinkti informaciją apie šiuos vyrus internete – rado skelbimų su tais pačiais numeriais, pardavinėjančių vaikiškus rūbus. Lolita įtaria, kad tai gali būti rūbai iš jos siuntinio. Jai žinomą informaciją apie ją apgavusius siuntų pervežėjais prisistačiusius vyrus ji paskelbė socialiniuose tinkluose, kad įspėtų kitus tautiečius. Anglija.lt portalui pabandžius susisiekti su šiais vyrais trimis Lolitos pateiktais numeriais, visi buvo išjungti.

Iki durų nebeveža

Kita Anglijos lietuvė susidūrė su netinkamu vežėjų požiūriu į klientus ir teigia, jog dėl vežėjų pažadų nevykdymo siuntinio kaina gali padidėti kelis kartus. Tokia istorija su Anglija.lt pasidalino skaitytoja Jurgita, gyvenanti Londone. Moteris laukė siuntinio iš Lietuvos ir dėl jo, kaip teigia, turėjo daug vargo.

„Siuntinys turėjo būti pristatytas iki durų, vežėjas apie tai skelbėsi internete ir net patikrinęs pašto kodą, patvirtino, kad į namus pristatyti galės. Tačiau krovinio laiku nesulaukiau, kelis kartus skambinau pati, man buvo pažadėta, kad jau po trijų valandų, o vėliau, kad „tuoj tuoj“ privažiuos“, – sakė Jurgita, kitą dieną sulaukusi skambučio, kad jos siunta palikta rytų Londone esančiame Romford Road, ir ji turi jį pasiimti.

„Gyvenu pietų Londone, apie 25 minutės nuo Lewisham ir apie 1 val. 50 min. nuo savo krovinio. Be to, krepšio pati parsivežti nepajėgsiu, nes jis labai sunkus, o mašinos neturiu. Draugų, kurie turėtų mašiną, neturiu, jei kažką samdyti reikėtų, turėčiau mokėti už pervežimą... Taksi pasiūlė kainą nuo 40 ir 60 svarų! Susisiekiau su pervežimų firmele, man buvo pasakyta, kad jis gali grąžinti 100 litų, kurie buvo sumokėti Lietuvoje už krovinio nuvežimą, bet kaip aš pasiimsiu tą krovinį Londone, ne jo rūpestis, nes, cituoju „nėra tokio lietuvio, kuris neturėtų bent vieno draugo su mašina“, bet to, jie ir taip dėl „visokių menkų krovinėlių važiuoja į Angliją 2 000 km, ir dėl kažkokios tašės po Londoną tikrai nesiruošia važinėtis“, – vairuotojo jai pasakytus žodžius citavo Jurgita.

Parsivežė per kelis kartus

Jurgita svarstė, kad parsivežti krovinį su taksi jai per brangu – siuntinio turinio vertė nebuvo didesnė nei tie 50 svarų. „Gal galėčiau to krovinio neimti, nes jis kaip ir „nevertas“ tų pinigų, bet ten yra man svarbių ir kitaip brangių daiktų, taip pat dėžutė vaistų nuo astmos…“, – sakė Jurgita, vėliau sugalvojusi pigesnį, bet laiko atėmusį būdą pasiimti savo daiktus.

„Padėjo bendradarbis, jis gyvena toje pačioje gatvėje, kur buvo paliktas siuntinys, tačiau ta gatvė labai ilga. Nuo mano bendradarbio namų iki siuntinio buvo maždaug dvi autobuso stotelės, bet į autobusą nedrįsome lipti, nes siuntinys gana didelis. Todėl nešėm vis kelią. Šiaip taip parsinešėm, bendradarbio namuose pasidalinau siuntinį dalimis ir susivežiojau per kelias dienas namo. Sugaišau daug laiko vežiojimams, nes nuo mano namų iki bendradarbio apie dvi valandos kelio. Bet labai džiaugiuosi, kad taip išėjo, jog jis ten gyvena, ir sutiko padėti, kitaip net neįsivaizduoju, ką būčiau dariusi“, – apie bėdas dėl siuntinių pasakojo Jurgita ir patvirtino, kad pinigus už siuntimą vežėjas jos mamai vis dėlto grąžino.

Anot Jurgitos, svarbu, kad žmonės dalintųsi savo nemaloniais patyrimais ir įspėtų kitus. „Pasiskundusi savo pažįstamiems lietuviams, sužinojau, kad tai ne pirmas kartas ir ne man vienai taip nutiko. Tačiau visi tyli, ar paburnoja tarpusavyje, informacija kažkaip nepasklinda ir štai aš susidūriau su tokia firma… Kiek dar žmonių, kurie siunčia nežinodami ir tikėdami pažadais, turės tokių pačių problemų ir vargo? O kai pasirinksiu kitą firmą, man vėl teks tik aklai pasikliauti pažadais ir sėkme? Manau, dalintis informacija būtų naudinga visiems, ne tik blogomis, bet ir geromis patirtimis, nes, manau, yra ir puikių verslininkų, kurie laikosi žodžio ir gerbia klientą, jo laiką ir pinigus“, – svarstė Jurgita.

Vežėjas siūlo pasikliauti intuicija

Tai kaip išrinkti patikimą vežėją savo siuntiniui? Anglija.lt pakalbintas vežėjas Artūras patarė pasikliauti intuicija. „Jei vėluoja paimti siuntinio kelias valandas, vadinasi, neatsakingas, gal geriau ir nepatikėti savo daiktų tokiam žmogui, o tuo labiau mokėti iš anksto už nuvežimą. Man jokių problemų nesudaro tai, kai klientai atsiskaito atsiimdami siuntinį. Tuo labiau, jei prisistato skirtingais vardais, ir skambina iš skirtingų telefono numerių. Pasikliaukite intuicija, geriau palaukti kelias dienas ir, paklausinėjus pažįstamų, susirasti kitą vairuotoją, negu paskui gailėtis prarasto siuntinio“, – abiejų moterų istorijas su siuntinių pervežėjais vertino Artūras, šį darbą dirbantis antrus metus.

Vežėjas taip pat pritarė, kad šventiniu laikotarpiu netikrų vežėjų gali padaugėti. Artūras patarė nepasitikėti ką tik sukurtais „Facebook“ profiliais, siūlančiais pervežimo paslaugas, taip pat siūlė patikrinti telefonų numerius, įvedus į paieškos sistemą. „O kaip kitaip patikrinti? Juk ne visi yra įmonės. Aš įmonės neturiu, bet tai nereiškia, kad esu nepatikimas.Turiu patenkintų klientų ratą, kurie manimi pasitiki ir rekomenduoja, nes stengiuosi jų nenuvilti“, – sakė Artūras.

Daugiau informacijos:

- Jei vežėjas nevykdo to, kas buvo susitarta, jį galima paduoti į teismą. Tačiau iškelti ieškinį civiliniame teisme kainuoja. Kiek reikia sumokėti už ieškinio dėl piniginių nesutarimų pateikimą, rasi čia: https://www.gov.uk/make-court-claim-for-money/overview.

- Ankstesnis Anglija.lt straipsnis apie siuntas maršrutu Anglija–Lietuva: „Nesąžiningi siuntinių vežėjai drausminami „Facebooke“ ir forumuose“.

- Diskutuoti apie patikimus ir nepatikimus vežėjus gali šioje Anglija.lt diskusijų temoje: http://www.anglija.lt/forumas/viewtopic.php?t=20

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

Anglijos lietuvių bėdos su siuntų vežėjais nesibaigia. Artėjant žiemos šventėms, apsimetėlių ir nesąžiningų vežėjų dar padaugės, spėja Anglija.lt pašnekovai. Gal jų istorijos padės apsaugoti tavo kalėdinę siuntą?

Krovinys adresato nepasiekė

Ar yra galimybių apsisaugoti nuo nepatikimų vežėjų? To klausia Anglijos lietuvė, tikinanti, kad buvo apgauta siuntinį į Lietuvą turėjusių pristatyti vežėjų. Deja, dingusių daiktų ieškoti ir kelti bylą policija atsisako. Lolitos krovinys – 5 maišai rūbų draugės parduotuvei į Lietuvą, išsiųstas prieš porą mėnesių, adresato taip ir nepasiekė.

Lolita kreipėsi į Anglija.lt redakciją, norėdama papasakoti savo istoriją, ir taip padėti kitiems apsisaugoti nuo apsimetėlių. „Pašto paslaugos pabrango, artėja žiemos šventės, tad siuntinių maršrutu Anglija–Lietuva, galima spėti, tik daugės. Žmonės vežė ir veš, o kiek dings siuntinių prieš Naujuosius metus... Savo siuntą jau palaidojau, bet dabar principo reikalas, noriu, kad kiti sužinotų“, – sakė lietuvė.

Nupirkusi penkis maišus dėvėtų rūbų, Lolita ieškojo vežėjų, kurie veža į Lietuvą ir į Latviją, nes siųsti dar tris maišus į kaimyninę šalį norėjo jos draugė. Radusi vieną skelbimą, kad siuntiniai vežami į abi šalis, moteris susitarė, kad siunta bus paimta šeštadienį ryte.

Tačiau niekas nevyko taip, kaip buvo tartasi. „Šeštadienį laukiau jų, kad atvažiuotų paimti krovinio iki 12 val., iki antros, pradėjau nerimauti, nes sandėlis, kuriame buvo rūbai, dirba tik iki 16 val. Galų gale jie pasakė, kad atsiųs lengvąją mašiną paimti maišų“, – stebėjosi Lolita, bet tuo metu dar nieko blogo neįtarė, nors paimti krovinio atvažiavo kitas vyriškis, nei tas, su kuriuo tarėsi. Vyriškiai skambino iš skirtingų numerių, vieną Lolita rado skelbime, iš kito paskambinęs vyras prisistatė Deividu, o tas, kuris atvyko paimti siuntos, sakė esąs Paulius.

Policija padėti negali

Lolita teigia, kad šie vežėjai iki pat paskutinės minutės tempė vien dėl to, kad paskui, skubėdama, moteris nespėtų paprašyti garantijų – iš pradžių buvo kalbėta ir apie raštišką susitarimą pristatyti krovinį, su vardais ir pavardėmis. „Jei būtų atvažiavę ryte, laiku, tai būčiau to lapelio paprašiusi. Po to, kai paėmė maišus, nieko iš jų nebegirdėjau. Kitą dieną skambinau, jų telefonai nebeveikė“, – sakė Lolita, kuri atsargumo priemonių, kad apsaugotų savo siuntą, ėmėsi – nufotografavo automobilio numerius.

Lolita įvertino savo nuostolius – 800£ už rūbus ir dar 80 £ sumokėjo už pervežimą. Moteris dėl šio įvykio kreipėsi į policiją, jai buvo patarta kreiptis į „Citizens’ Advice Bureau“. „Policija sako, kad tai ne vagystė, o tik neįvykdyta paslauga, neva pati tuos rūbus atidaviau. Tačiau kaip kelti civilinę bylą, jei nėra jokios įmonės, pavardžių nežinau“, – moteris svarstė nesuprantanti, kodėl policija čia nemato kriminalo – anot jos, tie vaikinai jau buvo suplanavę šitaip ją apgauti, apsimetę siuntinių vežėjais.

Po įvykio Lolita ėmė rinkti informaciją apie šiuos vyrus internete – rado skelbimų su tais pačiais numeriais, pardavinėjančių vaikiškus rūbus. Lolita įtaria, kad tai gali būti rūbai iš jos siuntinio. Jai žinomą informaciją apie ją apgavusius siuntų pervežėjais prisistačiusius vyrus ji paskelbė socialiniuose tinkluose, kad įspėtų kitus tautiečius. Anglija.lt portalui pabandžius susisiekti su šiais vyrais trimis Lolitos pateiktais numeriais, visi buvo išjungti.

Iki durų nebeveža

Kita Anglijos lietuvė susidūrė su netinkamu vežėjų požiūriu į klientus ir teigia, jog dėl vežėjų pažadų nevykdymo siuntinio kaina gali padidėti kelis kartus. Tokia istorija su Anglija.lt pasidalino skaitytoja Jurgita, gyvenanti Londone. Moteris laukė siuntinio iš Lietuvos ir dėl jo, kaip teigia, turėjo daug vargo.

„Siuntinys turėjo būti pristatytas iki durų, vežėjas apie tai skelbėsi internete ir net patikrinęs pašto kodą, patvirtino, kad į namus pristatyti galės. Tačiau krovinio laiku nesulaukiau, kelis kartus skambinau pati, man buvo pažadėta, kad jau po trijų valandų, o vėliau, kad „tuoj tuoj“ privažiuos“, – sakė Jurgita, kitą dieną sulaukusi skambučio, kad jos siunta palikta rytų Londone esančiame Romford Road, ir ji turi jį pasiimti.

„Gyvenu pietų Londone, apie 25 minutės nuo Lewisham ir apie 1 val. 50 min. nuo savo krovinio. Be to, krepšio pati parsivežti nepajėgsiu, nes jis labai sunkus, o mašinos neturiu. Draugų, kurie turėtų mašiną, neturiu, jei kažką samdyti reikėtų, turėčiau mokėti už pervežimą... Taksi pasiūlė kainą nuo 40 ir 60 svarų! Susisiekiau su pervežimų firmele, man buvo pasakyta, kad jis gali grąžinti 100 litų, kurie buvo sumokėti Lietuvoje už krovinio nuvežimą, bet kaip aš pasiimsiu tą krovinį Londone, ne jo rūpestis, nes, cituoju „nėra tokio lietuvio, kuris neturėtų bent vieno draugo su mašina“, bet to, jie ir taip dėl „visokių menkų krovinėlių važiuoja į Angliją 2 000 km, ir dėl kažkokios tašės po Londoną tikrai nesiruošia važinėtis“, – vairuotojo jai pasakytus žodžius citavo Jurgita.

Parsivežė per kelis kartus

Jurgita svarstė, kad parsivežti krovinį su taksi jai per brangu – siuntinio turinio vertė nebuvo didesnė nei tie 50 svarų. „Gal galėčiau to krovinio neimti, nes jis kaip ir „nevertas“ tų pinigų, bet ten yra man svarbių ir kitaip brangių daiktų, taip pat dėžutė vaistų nuo astmos…“, – sakė Jurgita, vėliau sugalvojusi pigesnį, bet laiko atėmusį būdą pasiimti savo daiktus.

„Padėjo bendradarbis, jis gyvena toje pačioje gatvėje, kur buvo paliktas siuntinys, tačiau ta gatvė labai ilga. Nuo mano bendradarbio namų iki siuntinio buvo maždaug dvi autobuso stotelės, bet į autobusą nedrįsome lipti, nes siuntinys gana didelis. Todėl nešėm vis kelią. Šiaip taip parsinešėm, bendradarbio namuose pasidalinau siuntinį dalimis ir susivežiojau per kelias dienas namo. Sugaišau daug laiko vežiojimams, nes nuo mano namų iki bendradarbio apie dvi valandos kelio. Bet labai džiaugiuosi, kad taip išėjo, jog jis ten gyvena, ir sutiko padėti, kitaip net neįsivaizduoju, ką būčiau dariusi“, – apie bėdas dėl siuntinių pasakojo Jurgita ir patvirtino, kad pinigus už siuntimą vežėjas jos mamai vis dėlto grąžino.

Anot Jurgitos, svarbu, kad žmonės dalintųsi savo nemaloniais patyrimais ir įspėtų kitus. „Pasiskundusi savo pažįstamiems lietuviams, sužinojau, kad tai ne pirmas kartas ir ne man vienai taip nutiko. Tačiau visi tyli, ar paburnoja tarpusavyje, informacija kažkaip nepasklinda ir štai aš susidūriau su tokia firma… Kiek dar žmonių, kurie siunčia nežinodami ir tikėdami pažadais, turės tokių pačių problemų ir vargo? O kai pasirinksiu kitą firmą, man vėl teks tik aklai pasikliauti pažadais ir sėkme? Manau, dalintis informacija būtų naudinga visiems, ne tik blogomis, bet ir geromis patirtimis, nes, manau, yra ir puikių verslininkų, kurie laikosi žodžio ir gerbia klientą, jo laiką ir pinigus“, – svarstė Jurgita.

Vežėjas siūlo pasikliauti intuicija

Tai kaip išrinkti patikimą vežėją savo siuntiniui? Anglija.lt pakalbintas vežėjas Artūras patarė pasikliauti intuicija. „Jei vėluoja paimti siuntinio kelias valandas, vadinasi, neatsakingas, gal geriau ir nepatikėti savo daiktų tokiam žmogui, o tuo labiau mokėti iš anksto už nuvežimą. Man jokių problemų nesudaro tai, kai klientai atsiskaito atsiimdami siuntinį. Tuo labiau, jei prisistato skirtingais vardais, ir skambina iš skirtingų telefono numerių. Pasikliaukite intuicija, geriau palaukti kelias dienas ir, paklausinėjus pažįstamų, susirasti kitą vairuotoją, negu paskui gailėtis prarasto siuntinio“, – abiejų moterų istorijas su siuntinių pervežėjais vertino Artūras, šį darbą dirbantis antrus metus.

Vežėjas taip pat pritarė, kad šventiniu laikotarpiu netikrų vežėjų gali padaugėti. Artūras patarė nepasitikėti ką tik sukurtais „Facebook“ profiliais, siūlančiais pervežimo paslaugas, taip pat siūlė patikrinti telefonų numerius, įvedus į paieškos sistemą. „O kaip kitaip patikrinti? Juk ne visi yra įmonės. Aš įmonės neturiu, bet tai nereiškia, kad esu nepatikimas.Turiu patenkintų klientų ratą, kurie manimi pasitiki ir rekomenduoja, nes stengiuosi jų nenuvilti“, – sakė Artūras.

Daugiau informacijos:

- Jei vežėjas nevykdo to, kas buvo susitarta, jį galima paduoti į teismą. Tačiau iškelti ieškinį civiliniame teisme kainuoja. Kiek reikia sumokėti už ieškinio dėl piniginių nesutarimų pateikimą, rasi čia: https://www.gov.uk/make-court-claim-for-money/overview.

- Ankstesnis Anglija.lt straipsnis apie siuntas maršrutu Anglija–Lietuva: „Nesąžiningi siuntinių vežėjai drausminami „Facebooke“ ir forumuose“.

- Diskutuoti apie patikimus ir nepatikimus vežėjus gali šioje Anglija.lt diskusijų temoje: http://www.anglija.lt/forumas/viewtopic.php?t=20

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

 (Komentarų: 58)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: