Atskleidė, kaip mobiliojo ryšio operatoriai pelnosi iš klientų - Anglija.lt
 

Atskleidė, kaip mobiliojo ryšio operatoriai pelnosi iš klientų 

Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas atskleidė, kad ištikimi mobiliojo ryšio operatorių klientai per mėnesį sumoka iki £46 už telefonus, už kuriuos jau išsimokėjo, skelbia ritų spauda.

„Citizens Advice“ atliktas styrimas parodė, kad milijonai žmonių yra pasirašę sutartis dėl fiksuoto mėnesio mokesčio už ryšio paslaugas ir kartu įsigiję telefoną. Tokios sutartys paprastai trunka 24 mėnesius ir teoriškai po sutarties galiojimo pabaigos sąskaita turėtų mažėti.

Tačiau „Citizens Advice“ nustatė, kad daugelis operatorių ir toliau ima tą patį fiksuotą mokestį, nors už telefoną jau išsimokėta. Jis nustatė, kad EE, „Vodafone“ ir „Three“ klientai, kurie pasiliko tą patį planą po to, kai baigėsi fiksuota sutartis, negauna mažesnių sąskaitų.

Dėl to vidutiniškai žmonės per mėnesį permoka £22. Jeigu perkami brangesni telefonai, kaip „iPhone 7“, „the Galaxy S8“ ar „Xperia XZ Premium“, permoka gali sudaryti iki £38 per mėnesį. O kai kurie klientai, įsigiję „iPhone 8“ gali permokėti ir £46.

„Citizens Advice“ teigia, kad geriausia būtų pasibaigus 24 mėnesių sutarčiai persirašyti sutartį dėl tik ryšio paslaugų su tokiomis bendrovėmis, kaip „Giffgaff“. Tačiau daugelis žmonių to nežino. Todėl „Citizens Advice“ ragina vyriausybę ir ryšių reguliavimo tarnybą „Ofcom“ priversti mobiliojo ryšio operatorius skelbti daugiau informacijos apie savo paslaugas.

Ekspertai mano, kad mėnesio mokestis už ryšio paslaugas turėtų būti padalintas į dvi dalis – mokestį už telefoną ir mokestį už paslaugas – mokestis už telefoną turėtų automatiškai būti nutraukiamas po to, kai klientas išsimoka už telefoną.

„Kai kuriems iš didžiausių ryšių operatorių klientai nuolat permoka, ... nes telefono mokestis yra įtrauktas į mėnesio mokestį, kas suteikia operatoriui galimybę išnaudoti klientus“, – sakė „Citizens Advice“ atstovė Gillian Guy.

„Citizens Advice“ nustatė, kad 36 proc. žmonių, pasirašiusių ryšio paslaugų sutartis su telefonu, po sutarties pasibaigimo pasilikdavo tą patį planą. Kas penktas pasilikdavo tokį planą ilgiau nei šešiems mėnesiams. O maždaug 23 proc. vyresnių nei 65 metų klientų tokį planą išlaikydavo mažiausiai 12 mėnesių.

Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas atskleidė, kad ištikimi mobiliojo ryšio operatorių klientai per mėnesį sumoka iki £46 už telefonus, už kuriuos jau išsimokėjo, skelbia ritų spauda.

„Citizens Advice“ atliktas styrimas parodė, kad milijonai žmonių yra pasirašę sutartis dėl fiksuoto mėnesio mokesčio už ryšio paslaugas ir kartu įsigiję telefoną. Tokios sutartys paprastai trunka 24 mėnesius ir teoriškai po sutarties galiojimo pabaigos sąskaita turėtų mažėti.

Tačiau „Citizens Advice“ nustatė, kad daugelis operatorių ir toliau ima tą patį fiksuotą mokestį, nors už telefoną jau išsimokėta. Jis nustatė, kad EE, „Vodafone“ ir „Three“ klientai, kurie pasiliko tą patį planą po to, kai baigėsi fiksuota sutartis, negauna mažesnių sąskaitų.

Dėl to vidutiniškai žmonės per mėnesį permoka £22. Jeigu perkami brangesni telefonai, kaip „iPhone 7“, „the Galaxy S8“ ar „Xperia XZ Premium“, permoka gali sudaryti iki £38 per mėnesį. O kai kurie klientai, įsigiję „iPhone 8“ gali permokėti ir £46.

„Citizens Advice“ teigia, kad geriausia būtų pasibaigus 24 mėnesių sutarčiai persirašyti sutartį dėl tik ryšio paslaugų su tokiomis bendrovėmis, kaip „Giffgaff“. Tačiau daugelis žmonių to nežino. Todėl „Citizens Advice“ ragina vyriausybę ir ryšių reguliavimo tarnybą „Ofcom“ priversti mobiliojo ryšio operatorius skelbti daugiau informacijos apie savo paslaugas.

Ekspertai mano, kad mėnesio mokestis už ryšio paslaugas turėtų būti padalintas į dvi dalis – mokestį už telefoną ir mokestį už paslaugas – mokestis už telefoną turėtų automatiškai būti nutraukiamas po to, kai klientas išsimoka už telefoną.

„Kai kuriems iš didžiausių ryšių operatorių klientai nuolat permoka, ... nes telefono mokestis yra įtrauktas į mėnesio mokestį, kas suteikia operatoriui galimybę išnaudoti klientus“, – sakė „Citizens Advice“ atstovė Gillian Guy.

„Citizens Advice“ nustatė, kad 36 proc. žmonių, pasirašiusių ryšio paslaugų sutartis su telefonu, po sutarties pasibaigimo pasilikdavo tą patį planą. Kas penktas pasilikdavo tokį planą ilgiau nei šešiems mėnesiams. O maždaug 23 proc. vyresnių nei 65 metų klientų tokį planą išlaikydavo mažiausiai 12 mėnesių.

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: