Atrodo, savaime suprantama, kad geriausia darbuotojo savybė yra geras savo darbo išmanymas. Deja, to nepakanka nei firmai, nei pačiam darbuotojui. Kokią savybę dar turi turėti tikrai geras darbuotojas?
Atsakymas paprastas – be puikaus savo specialybės išmanymo ir atsakingo darbų atlikimo, tikrai geras darbuotojas privalo būti draugiškas su kolegomis ir darbdaviais. Intrigų rezgimas bei arogancija sugadino karjeras ne vienam geram specialistui.
Jei esi darbuotojas
Jei nori efektyviai dirbti ir kilti karjeros laiptais, privalai turėti užnugarį – kas kitas tau pagelbės, jei ne kolegos, su kuriais palaikai gerus santykius. Tai reiškia, kad darbe negali būti vietos intrigoms ir pykčiams. Atskirų draugų grupuočių su keliais kolegomis sudarymas irgi prie gero neprives. Tu privalai palaikyti gerus santykius absoliučiai su visais bendradarbiais.
Kartais tokį iš pažiūros paprastą dalyką sunku suvokti žmogui, dirbusiam Lietuvoje. Kai kuriose lietuviškose kompanijose, kurių vadovams neretai būna nusispjauti į darbuotojų santykius, dažnai klesti rietenos, o apkalbinėjimas yra kasdienybė. Tačiau, tokia situacija firmos viduje yra realus stabdis verslo vystymui.
Jei kompanijos vadovas mąsto bent kiek progresyviau, jis greitai pastebės, kuris darbuotojas „drumsčia vandenį“ ir pradės skirti jam daugiau dėmesio. Jei pastabos, pokalbiai nepadės, net ir geras specialistas už savo negerą elgesį gali būti atleistas iš darbo. Mums patiems teko taip pasielgti su žmogumi, kuris ganėtinai gerai dirbo, bet nejautė ir nerodė pagarbos nei kitiems darbuotojams, nei direktoriams.
Keli patarimai darbuotojui:
-Pasistenk nuolankiai vertinti kolegas net jei tau nepatinka jų charakteriai, būdas;
-Pasistenk iš arčiau pažinti kolegas; sužinok, kas jiems aktualu;
-Sveikink kolegas su gimtadieniais, kitomis šventėmis;
-Jokiu būdų neapkalbinėk kolegų ar vadovų;
-Nekurk firmos viduje grupuočių;
-Visada elkis pagarbiai ir mandagiai su bendradarbiais;
-Padėk kolegoms, jei jie prašo pagalbos, bet nesileisk, kad tau jie liptų ant galvos.
Jei esi darbdavys
Jei samdai žmones, privalai pasistengti, kad jie darbe jaustųsi jaukiai. Nei nauji baldai, nei pertraukos darbe nepadės sukurti jaukumo atmosferos, jei kai kurie darbuotojai leis neigiamą energiją.
Būtent blogi santykiai tarp darbuotojų gali kurti blogą įspūdį apie kompaniją naujai į darbą priimtiems žmonėms. Lojalumas vadovui ir visai firmai tikrai nepadidės, jei žmogus matys, kad kiti kolegos elgiasi negražiai.
Mes savo kompanijoje (Anglija.lt Ltd.) tai seniai suvokėme ir dedame tikrai daug pastangų, kad firmos viduje vyrautų pagarba, nuoširdumas ir paprastumas. Būtent tai yra vienas iš pagrindinių būdų, padedančių mums augti ir maksimaliai išnaudoti savo darbuotojų pajėgumus.
Geros atmosferos firmos viduje palaikymui mes skiriame tikrai daug laiko. Tiksliau, mes viską darome su mintimi, kad darbuotojams nekiltų streso ar nepasitenkinimo.
Keli būdai, kaip vadovui palaikyti gerus santykius firmos viduje:
-Švęsk įvairias šventes kartu su pavaldiniais;
-Nuolat informuok darbuotojus, kas vyksta firmos viduje;
-Užstok savo darbuotojus, jei juos nepagrįstai „puola“ klientai ar verslo partneriai;
-Stenkis pažinti kiekvieno darbuotojo temperamentą, charakterį;
-Nedemonstruok savo galios ten, kur nereikia;
-Griežtai reaguok į neigiamų emocijų leidimą.
Remigijus,
Cepelinas.co.uk
Komentarai
o nebuvo kiles noras grizti i lietuva auginti ozkas?
Marija-Chuanita skusk toliau tai gal galesi is boso tulika valyti ateity :DDDD
Dirbt kur zmoniu subintrinis,skundiku aplink snibzda kaip gyvaciu...nera geriau but pats sau Bosas
"geriausia taisykle-skusk, pranesinek vadovams kas ka daro ir busi pakeltas pareigose!" - kol taves kazkas kitas neapskus:D
Del atmosferos viskas labai teisingai parasyta, bet, manau, labiau tinka mazom imonem, kur maximum keliolika zmoniu dirba. O kai didele imone, kur ten visus suvaldysi ir suziuresi.... Na, del to ir niekada nenorejau dirbti didelej imonej, kur kadru kaita, konkuravimas ir panasiai. Krc, nepadirbsi ramiai.
....ir dar neuzmirsk jiems subines nulaizyt..
nu jo...
cia anglijoje-jei skundike busi, tada busi pagarboje ir su tavim visi bosai skaitysis.
as irgi visas lietuves iskundziau, kuri ruko darbo metu, kuri pavelavusi atejo, kuri chemijos valymo priemones vagia...ir net kelias is darbo atleido.ot taip va!
mane pastebejo!ir pakele pareigose! dabar as esu vyriausia cleanere(savo aukste)viesbutyje ir man nebereikia maukslintis tu guminiu pirstiniu iki pat alkuniu ir nesioti purvina vandeni kibiruose.
dabar as tik V.I.P. tuoletus isvalau ir viskas.
taip kad geriausia taisykle-skusk, pranesinek vadovams kas ka daro ir busi pakeltas pareigose!
tegul pirmiausiai sumoka laiku alga darbdavys,o jau mes nuo apkalbu susilaikysim tuomet.ir intrigu tikrai nebus
Pats svarbiausias patarimas darbuotojui: nepamiršk pasakoti apie bendradarbius savo viršininkams. Apie tai, kelintą jie atėjo ar išėjo iš darbo, ką pasakė, ką atsakė, kokios nuotaikos buvo ir t.t ir pan. Tai garantuos šimtaprocentinę sėkmę!