Londono naujokė: kas mane nustebino JK sostinėje? - Anglija.lt
 

Londono naujokė: kas mane nustebino JK sostinėje? 

Prisipažinsiu, Londone esu pirmą kartą ir visai neilgai – vos pusantros savaitės. Anksčiau nei šiame mieste, nei apskritai Jungtinėje Karalystėje nesilankiau, dėl to kai kurie mano pamąstymai gali pasirodyti naivoki, bet... Prisiminkite, kokie patys buvote pirmosiomis dienomis čia? Ar žinojote, kaip atskirti District line nuo Jubilee line, nežiūrint į švieslentę? Dabar jau žinau, kad pagal traukinio turėklų spalvą, bet pradžioje viskas taip aišku nebuvo. Taigi, kas gali nustebinti Londone (bent jau nustebino mane), jei esi visiškas šio didmiesčio naujokas:

1) Žmonių gausa. Londone šiuo metu gyvena daugiau negu dvigubai daugiau žmonių nei visoje Lietuvoje – apie 7,6 (!) milijonų (ir tai minimaliausi skaičiavimai) – tą žinojau ir anksčiau, tačiau atvykus, pavyzdžiui, į Viktorijos stotį, neįtikėtinu greičiu judantys žmonių būriai tikrai išmuša iš vėžių.

2) Daugiatautiškumas. Apie tai, kad Londone daug atvykėlių, turbūt nėra nė ką kalbėti. Vis dėlto nesitikėjau, kad anglų kalbą girdėsiu vos ne rečiau, nei kitokias... Bičiulis man yra sakęs, kad Londone gali surasti bent po vieną visų Pasaulio šalių atstovą. Tikra tiesa!

3) Eismas. Eismas vyksta kairiąja kelio puse. Kadangi nevairuoju, nemaniau, kad man dėl to gali kilti problemų, tačiau kai vieną kartą vos nepakliuvau po automobiliu, juokinga tikrai nebuvo (eidama per perėją, žiūrėjau, kaip įprasta Lietuvoje, pirmiausia į kairę). Dar mane maloniai nustebino kultūra keliuose: kai automobilis praleidžia pėstįjį, pastarasis labai dažnai jam atsidėkodamas pamojuoja. Beje, autobusų stotelių būdelės, priešingai, negu Lietuvoje, yra atsuktos į kitą pusę, t.y. į gatve „nugara“.

4) Transporto sistema. Sudėtinga. Londone gali važinėti metro, autobusais, traukiniais, aišku, taksi ir automobiliais, dviračiais bei pėsčiomis. Metro, traukinių ir autobusų apmokėjimo būdų yra įvairių – gali mokėti už kiekvieną kelionę, pirkti metinius, mėnesinius, savaitinius, kelių dienų, vienos dienos bilietus. Visoms ar tik kelioms zonoms ir t.t Susigaudyti, kas tau tinkamiausia, tikrai nelengva. Beje, savaitinis ar mėnesinis bilietas ne visada yra pigesnis variantas, negu vienkartinis!

5) Miesto kraštovaizdžio kontrastingumas. Toli gražu nesu aplankiusi visų Londono rajonų, bet pastebėjau didelį skirtumą tarp toliau nuo miesto esančių zonų (gyvenu Dagenham‘o rajone, penktojoje zonoje, bet dažnai vykstu į centrą, t.y. pirmą zoną). Taigi Dagenham‘e (spėju, visose panašiuose rajonuose) vaizdas yra vienodas, kiek ilgai beeitum: identiškai atrodančių namukų virtinė gali tęstis kilometrus. Kartais ją paįvairina mažų parduotuvėlių sankaupa arba rajono centriukas, kur yra truputį daugiau parduotuvių, kavinių ir pan. Bet visa tai niekaip negalima sulyginti su įspūdingu miesto centru – apie jį net neverta pasakoti, geriausia atvažiuoti ir pamatyti!

Dar papasakočiau apie atskirus kranus šaltam ir karštam vandeniui, tirpios kavos gėrimą ir britišką humorą, kuriam, spėju, skirsiu atskirą įrašą. Bet tiek stebėjimosi šiam kartui...

Londono naujokė

Prisipažinsiu, Londone esu pirmą kartą ir visai neilgai – vos pusantros savaitės. Anksčiau nei šiame mieste, nei apskritai Jungtinėje Karalystėje nesilankiau, dėl to kai kurie mano pamąstymai gali pasirodyti naivoki, bet... Prisiminkite, kokie patys buvote pirmosiomis dienomis čia? Ar žinojote, kaip atskirti District line nuo Jubilee line, nežiūrint į švieslentę? Dabar jau žinau, kad pagal traukinio turėklų spalvą, bet pradžioje viskas taip aišku nebuvo. Taigi, kas gali nustebinti Londone (bent jau nustebino mane), jei esi visiškas šio didmiesčio naujokas:

1) Žmonių gausa. Londone šiuo metu gyvena daugiau negu dvigubai daugiau žmonių nei visoje Lietuvoje – apie 7,6 (!) milijonų (ir tai minimaliausi skaičiavimai) – tą žinojau ir anksčiau, tačiau atvykus, pavyzdžiui, į Viktorijos stotį, neįtikėtinu greičiu judantys žmonių būriai tikrai išmuša iš vėžių.

2) Daugiatautiškumas. Apie tai, kad Londone daug atvykėlių, turbūt nėra nė ką kalbėti. Vis dėlto nesitikėjau, kad anglų kalbą girdėsiu vos ne rečiau, nei kitokias... Bičiulis man yra sakęs, kad Londone gali surasti bent po vieną visų Pasaulio šalių atstovą. Tikra tiesa!

3) Eismas. Eismas vyksta kairiąja kelio puse. Kadangi nevairuoju, nemaniau, kad man dėl to gali kilti problemų, tačiau kai vieną kartą vos nepakliuvau po automobiliu, juokinga tikrai nebuvo (eidama per perėją, žiūrėjau, kaip įprasta Lietuvoje, pirmiausia į kairę). Dar mane maloniai nustebino kultūra keliuose: kai automobilis praleidžia pėstįjį, pastarasis labai dažnai jam atsidėkodamas pamojuoja. Beje, autobusų stotelių būdelės, priešingai, negu Lietuvoje, yra atsuktos į kitą pusę, t.y. į gatve „nugara“.

4) Transporto sistema. Sudėtinga. Londone gali važinėti metro, autobusais, traukiniais, aišku, taksi ir automobiliais, dviračiais bei pėsčiomis. Metro, traukinių ir autobusų apmokėjimo būdų yra įvairių – gali mokėti už kiekvieną kelionę, pirkti metinius, mėnesinius, savaitinius, kelių dienų, vienos dienos bilietus. Visoms ar tik kelioms zonoms ir t.t Susigaudyti, kas tau tinkamiausia, tikrai nelengva. Beje, savaitinis ar mėnesinis bilietas ne visada yra pigesnis variantas, negu vienkartinis!

5) Miesto kraštovaizdžio kontrastingumas. Toli gražu nesu aplankiusi visų Londono rajonų, bet pastebėjau didelį skirtumą tarp toliau nuo miesto esančių zonų (gyvenu Dagenham‘o rajone, penktojoje zonoje, bet dažnai vykstu į centrą, t.y. pirmą zoną). Taigi Dagenham‘e (spėju, visose panašiuose rajonuose) vaizdas yra vienodas, kiek ilgai beeitum: identiškai atrodančių namukų virtinė gali tęstis kilometrus. Kartais ją paįvairina mažų parduotuvėlių sankaupa arba rajono centriukas, kur yra truputį daugiau parduotuvių, kavinių ir pan. Bet visa tai niekaip negalima sulyginti su įspūdingu miesto centru – apie jį net neverta pasakoti, geriausia atvažiuoti ir pamatyti!

Dar papasakočiau apie atskirus kranus šaltam ir karštam vandeniui, tirpios kavos gėrimą ir britišką humorą, kuriam, spėju, skirsiu atskirą įrašą. Bet tiek stebėjimosi šiam kartui...

Londono naujokė

 (Komentarų: 17)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: