Britai ėmė teršti savo šalies reputaciją - Anglija.lt
 

Britai ėmė teršti savo šalies reputaciją 

"Prašome nevykti į Didžiąją Britaniją - ten lyja, darbų trūksta ir jie prastai mokami." Maždaug tokią kampaniją britų valdžia pradeda Bulgarijoje ir Rumunijoje, kad atbaidytų nuo savo šalies imigrantus, kai kitais metais Bulgarijai ir Rumunijai bus panaikinti visi darbo rinkos apribojimai. Vienas britų ministras užkulisiuose sakė, kad šia antireklama siekiama "sugriauti mitą, jog gatvės mūsų šalyje grįstos auksu".

Nuo 2007 metų, kai Bulgarija ir Rumunija tapo Europos Sąjungos (ES) narėmis, darbo galimybės šių šalių piliečiams Didžiojoje Britanijoje buvo apribotos iki 2014 metų. Imigraciją stebinčios organizacijos teigia, kad per ateinančius penkerius metus Didžiąją Britaniją gali užplūsti apie 250 tūkst. bulgarų ir rumunų. Britų vidaus reikalų ministerija nepateikia savo skaičiavimų, kiek iš 29 mln. Bulgarijos ir Rumunijos piliečių gali pasinaudoti naujai įgyta laisve. Vienas torių parlamentaras gąsdino sakydamas, jog bulgarų ir rumunų bendruomenės per dvejus metus patrigubės - iki 425 tūkst. narių. Ekspertai abejoja visais šiais skaičiais, nes jie grindžiami lenkų ir čekų, persikrausčiusių į Didžiąją Britaniją nuo 2004 metų, pavyzdžiu. Tuomet naujosioms ES narėms sienas atvėrė tik trys šalys. Dabar darbo rinkos apribojimai naikinami visoje ES.

Kita vertus, šaltiniai vyriausybėje sakė nemaną, jog taisyklių pasikeitimas būtinai reikš naują imigrantų srautą. Esama vilčių, kad rumunai mieliau rinksis ne Didžiąją Britaniją, o Vokietiją ir Italiją, su kuriomis turi kur kas glaudesnių ryšių.

Ironiška, kad visame pasaulyje vyriausybės ploja milijonus samdydamos konsultantus iš Londono savo įvaizdžiui pagerinti, o dabar pati Didžioji Britanija imasi teršti savo reputaciją. Vis dėlto tokių precendentų jau būta. 2007 metais "Eurostar" vykdė savo traukinių į Londoną reklamos kampaniją Belgijoje vaizduodama tatuiruotą skustagalvį, besišlapinantį į kinišką arbatos puodelį. Šitaip Londonas siekė pritraukti turistų ir teigė, kad tokia reklama yra smagi, parodanti, kokia kosmopolitiška yra Jungtinės Karalystės sostinė. Be to, reklama buvo skirta tik Belgijos rinkai, ir jos poveikis buvo neabejotinas. Kai kuriuos keliautojus tokia aukštos klasės didelio greičio traukinių, jungiančių Paryžių, Londoną ir Briuselį, reklama šokiravo, bet jos kūrėjai gynė sumanymą sakydami, kad tai veikia žmonių vaizduotę, priverčia juos stabtelėti ir susimąstyti. Ir jie buvo teisūs.

Kol kas neaišku, kas vykdys naująją antinacionalinę reklamos kampaniją Bulgarijoje ir Rumunijoje, ar ji bus skirta žiemos potvyniams Anglijoje keikti, ar Rumunijos Karpatų kalnų ir Bulgarijos Juodosios jūros kurortų grožybėms girti ir įtikinti, kad neverta jų atsisakyti dėl kitos šalies.

Didžiojoje Britanijoje taip pat jau seniai diskutuojama, ar nebūtų metas sumažinti socialines paslaugas migrantams iš ES arba net išprašyti iš šalies tuos, kurie atvykę į Didžiąją Britaniją per tris mėnesius neranda darbo.

Paakinti premjero Davido Camerono pažado surengti referendumą dėl Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš ES, vis daugiau torių parlamentarų ragina apskritai nenaikinti darbo rinkos apribojimų, palikti galioti suvaržymus, net jei tai sukels kivirčą su Europos Komisija.

Kad ir kaip būtų, savo reputacijos teršimas bulgarų ir rumunų akyse kertasi su ta politika, kurią Didžioji Britanija vykdė prieš olimpiadą, kai savo įvaizdžiui gerinti išleido milijardus svarų. Tai kertasi ir su oficialiu ministerijos vadovu užsieniečiams, kurie rengiasi tapti piliečiais. Šis vadovas pristato, kas yra britiškumas, ir prasideda žodžiais: "Didžioji Britanija yra fantastiška vieta gyventi: moderni klestinti visuomenė."

"Prašome nevykti į Didžiąją Britaniją - ten lyja, darbų trūksta ir jie prastai mokami." Maždaug tokią kampaniją britų valdžia pradeda Bulgarijoje ir Rumunijoje, kad atbaidytų nuo savo šalies imigrantus, kai kitais metais Bulgarijai ir Rumunijai bus panaikinti visi darbo rinkos apribojimai. Vienas britų ministras užkulisiuose sakė, kad šia antireklama siekiama "sugriauti mitą, jog gatvės mūsų šalyje grįstos auksu".

Nuo 2007 metų, kai Bulgarija ir Rumunija tapo Europos Sąjungos (ES) narėmis, darbo galimybės šių šalių piliečiams Didžiojoje Britanijoje buvo apribotos iki 2014 metų. Imigraciją stebinčios organizacijos teigia, kad per ateinančius penkerius metus Didžiąją Britaniją gali užplūsti apie 250 tūkst. bulgarų ir rumunų. Britų vidaus reikalų ministerija nepateikia savo skaičiavimų, kiek iš 29 mln. Bulgarijos ir Rumunijos piliečių gali pasinaudoti naujai įgyta laisve. Vienas torių parlamentaras gąsdino sakydamas, jog bulgarų ir rumunų bendruomenės per dvejus metus patrigubės - iki 425 tūkst. narių. Ekspertai abejoja visais šiais skaičiais, nes jie grindžiami lenkų ir čekų, persikrausčiusių į Didžiąją Britaniją nuo 2004 metų, pavyzdžiu. Tuomet naujosioms ES narėms sienas atvėrė tik trys šalys. Dabar darbo rinkos apribojimai naikinami visoje ES.

Kita vertus, šaltiniai vyriausybėje sakė nemaną, jog taisyklių pasikeitimas būtinai reikš naują imigrantų srautą. Esama vilčių, kad rumunai mieliau rinksis ne Didžiąją Britaniją, o Vokietiją ir Italiją, su kuriomis turi kur kas glaudesnių ryšių.

Ironiška, kad visame pasaulyje vyriausybės ploja milijonus samdydamos konsultantus iš Londono savo įvaizdžiui pagerinti, o dabar pati Didžioji Britanija imasi teršti savo reputaciją. Vis dėlto tokių precendentų jau būta. 2007 metais "Eurostar" vykdė savo traukinių į Londoną reklamos kampaniją Belgijoje vaizduodama tatuiruotą skustagalvį, besišlapinantį į kinišką arbatos puodelį. Šitaip Londonas siekė pritraukti turistų ir teigė, kad tokia reklama yra smagi, parodanti, kokia kosmopolitiška yra Jungtinės Karalystės sostinė. Be to, reklama buvo skirta tik Belgijos rinkai, ir jos poveikis buvo neabejotinas. Kai kuriuos keliautojus tokia aukštos klasės didelio greičio traukinių, jungiančių Paryžių, Londoną ir Briuselį, reklama šokiravo, bet jos kūrėjai gynė sumanymą sakydami, kad tai veikia žmonių vaizduotę, priverčia juos stabtelėti ir susimąstyti. Ir jie buvo teisūs.

Kol kas neaišku, kas vykdys naująją antinacionalinę reklamos kampaniją Bulgarijoje ir Rumunijoje, ar ji bus skirta žiemos potvyniams Anglijoje keikti, ar Rumunijos Karpatų kalnų ir Bulgarijos Juodosios jūros kurortų grožybėms girti ir įtikinti, kad neverta jų atsisakyti dėl kitos šalies.

Didžiojoje Britanijoje taip pat jau seniai diskutuojama, ar nebūtų metas sumažinti socialines paslaugas migrantams iš ES arba net išprašyti iš šalies tuos, kurie atvykę į Didžiąją Britaniją per tris mėnesius neranda darbo.

Paakinti premjero Davido Camerono pažado surengti referendumą dėl Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš ES, vis daugiau torių parlamentarų ragina apskritai nenaikinti darbo rinkos apribojimų, palikti galioti suvaržymus, net jei tai sukels kivirčą su Europos Komisija.

Kad ir kaip būtų, savo reputacijos teršimas bulgarų ir rumunų akyse kertasi su ta politika, kurią Didžioji Britanija vykdė prieš olimpiadą, kai savo įvaizdžiui gerinti išleido milijardus svarų. Tai kertasi ir su oficialiu ministerijos vadovu užsieniečiams, kurie rengiasi tapti piliečiais. Šis vadovas pristato, kas yra britiškumas, ir prasideda žodžiais: "Didžioji Britanija yra fantastiška vieta gyventi: moderni klestinti visuomenė."

 (Komentarų: 11)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: