Britanijos darželiai neparengia vaikų mokyklai – Ofsted - Anglija.lt
 

Britanijos darželiai neparengia vaikų mokyklai – Ofsted 

Didžiojoje Britanijoje yra labai daug darželių, kurie nesugeba paruošti vaikų pradinei mokyklai, teigia šalies Švietimo, paslaugų vaikams ir įgūdžių standartų biuro (Ofsted) vyriausiais inspektorius, kuriuo remiasi BBC.

Sero Michael'o Wilshaw teigimu, ypač nukenčia vaikai iš Anglijos vargingiausių šeimų, nes tik trečdalis jų pradeda lankyti pradinę mokyklą pasiekę gerą išsivystymo lygį. Jo nuomone, darželiuose daugiau dėmesio reikėtų skirti „struktūriniam švietimui“. Inspektorius taip ragina savo darželius turinčias pradines mokyklas darželinukams suteikti aukštos kokybės švietimo paslaugų prieš jiems einant į pradinę mokyklą.

„Daugiau nei du trečdaliai vaikų iš vargingiausių šeimų – ir kai kuriose vargingose bendruomenėse yra iki aštuonių iš dešimties tokių vaikų – pradeda lankyti mokyklą neparengti. Tai reiškia, kad jie nemoka laikyti rašiklio, sunkiai kalba ir bendrauja, nemoka skaičių ir patys nemoka naudotis tualetu. To padarinys yra tai, kad vaikai nesugeba įsisavinti informacijos, o jei jie jos neįsisavina, jie negali žengti toliau. Tuomet septynmečiams sunku skaityti, jie palieka pradinę mokyklą su prastais rezultatais ir tokių pačių prastų rezultatų pasiekia vidurinėje mokykloje“, – sakė M. Wilshaw.

Tokios išvados atkartoja dabartinės vyriausybės poziciją dėl to, kaip reikėtų gerinti švietimą darželiuose. Vaikų reikalų ministrė Liz'a Truss anksčiau ne kartą yra sakiusi norinti, kad darželiuose būtų daugiau pamokėlių, kurias vestų mokytojai. Ji taip pat gyrė darželius užsienio šalyse, kur darželinukams vyksta daug veiklų, kurias veda mokytojai.

Tačiau tokie pasiūlymai neabejotinai supykdys kai kuriuos vaiko priežiūros ekspertus, kurie jau seniai sako, jog mažiems vaikams krūvis yra per didelis ir jie patiria per didelį spaudimą.

Didžiojoje Britanijoje yra labai daug darželių, kurie nesugeba paruošti vaikų pradinei mokyklai, teigia šalies Švietimo, paslaugų vaikams ir įgūdžių standartų biuro (Ofsted) vyriausiais inspektorius, kuriuo remiasi BBC.

Sero Michael'o Wilshaw teigimu, ypač nukenčia vaikai iš Anglijos vargingiausių šeimų, nes tik trečdalis jų pradeda lankyti pradinę mokyklą pasiekę gerą išsivystymo lygį. Jo nuomone, darželiuose daugiau dėmesio reikėtų skirti „struktūriniam švietimui“. Inspektorius taip ragina savo darželius turinčias pradines mokyklas darželinukams suteikti aukštos kokybės švietimo paslaugų prieš jiems einant į pradinę mokyklą.

„Daugiau nei du trečdaliai vaikų iš vargingiausių šeimų – ir kai kuriose vargingose bendruomenėse yra iki aštuonių iš dešimties tokių vaikų – pradeda lankyti mokyklą neparengti. Tai reiškia, kad jie nemoka laikyti rašiklio, sunkiai kalba ir bendrauja, nemoka skaičių ir patys nemoka naudotis tualetu. To padarinys yra tai, kad vaikai nesugeba įsisavinti informacijos, o jei jie jos neįsisavina, jie negali žengti toliau. Tuomet septynmečiams sunku skaityti, jie palieka pradinę mokyklą su prastais rezultatais ir tokių pačių prastų rezultatų pasiekia vidurinėje mokykloje“, – sakė M. Wilshaw.

Tokios išvados atkartoja dabartinės vyriausybės poziciją dėl to, kaip reikėtų gerinti švietimą darželiuose. Vaikų reikalų ministrė Liz'a Truss anksčiau ne kartą yra sakiusi norinti, kad darželiuose būtų daugiau pamokėlių, kurias vestų mokytojai. Ji taip pat gyrė darželius užsienio šalyse, kur darželinukams vyksta daug veiklų, kurias veda mokytojai.

Tačiau tokie pasiūlymai neabejotinai supykdys kai kuriuos vaiko priežiūros ekspertus, kurie jau seniai sako, jog mažiems vaikams krūvis yra per didelis ir jie patiria per didelį spaudimą.

 (Komentarų: 6)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: