Britanijos keliuose atsiras greitosios juostos - Anglija.lt
 

Britanijos keliuose atsiras greitosios juostos 

Planuojama, jog nuo 2010 metų bus pradėta tiesti apie 500 kilometrų papildomų eismo juostų, kuriose už papildomą mokestį bus galima važiuoti greičiau. Manoma, kad leidžiamas greitis šioje kelio pusėje bus 10 – 20 mylių per valandą didesnis nei nemokamoje dalyje. Papildomos juostos, tam tikrose kelio atkarpose bus formuojamos iš esamo kelkraščio arba kelią praplatinus.

Pagal planą, kai kuriose greitosiose juostose nemokamai bus leidžiama važiuoti tiems automobiliams, kuriuose be vairuotojo yra dar bent vienas keleivis, tačiau tam tikrose atkarpose mokėti teks visiems, norintiems judėti greičiau.

Panašaus tipo sistema įdiegta Jungtinių Valstijų greitkeliuose, kur papildomos greitosios juostos vadinamos „Lexus juostomis“, kadangi jomis važiuoti išgali tik turtingesni vairuotojai.

Jungtinės Karalystės Transporto departamentas dar nėra paskaičiavęs, kiek teks mokėti už naudojimąsi greitosiomis juostomis, tačiau JAV piko metu tai atsieina apie 5 svarus.

Papildomos eismo juostos bus aprūpintos radarais bei CCTV kameromis, kurios taip pat gebės fiksuoti ir atpažinti iš anksto apmokėtus važiavimo talonus. Transporto departamentas antradienį pranešė, kad tokios linijos bus įrengtos greitkeliuose M1, M4, M3, M5 netoli Bristolio bei greitkeliuose M6, M20, M23, M27 ir M62.

Greitkelių agentūros manymu, papildomų greitųjų eismo juostų įrengimas tam tikrose kelio vietose padėtų sutaupyti per vieną milijardą svarų, kadangi išplatinti vieną mylią greitkelio vidutiniškai kainuoja per 40 milijonų svarų, o kelkraščio pavertimas eismo juosta – apie 10 milijonų svarų.

Britanijos Transporto Sekretorė Ruth Kelly teigė, jog įgyvendinus projektą, vairuotojų kelionės pagreitės: „Eismo dalyviai, važiuojantys kartu su keleiviais ar norintys už važiavimą susimokėti, galės nekeisdami maršruto nuvažiuoti greičiau. Jei važiuojate itin skubėdami į oro uostą, laidotuves ar svarbų verslo susitikimą, jūs galėsite būti tikri, jog atvykti suspėsite laiku.“

Politikė leido suprasti, kad ilgalaikėje perspektyvoje pagal nuvažiuotą atstumą apmokestinti greitkeliai yra geriausias spūsčių keliuose mažinimo būdas, todėl ši praktika ateityje taps neišvengiama.

Manoma, kad jau šį rudenį planuojami mokamų kelių bandymai Mančesteryje ir Kembridže bus patvirtinti po vietinės savivaldos rinkimų gegužės mėnesį.

Anglija.lt

Planuojama, jog nuo 2010 metų bus pradėta tiesti apie 500 kilometrų papildomų eismo juostų, kuriose už papildomą mokestį bus galima važiuoti greičiau. Manoma, kad leidžiamas greitis šioje kelio pusėje bus 10 – 20 mylių per valandą didesnis nei nemokamoje dalyje. Papildomos juostos, tam tikrose kelio atkarpose bus formuojamos iš esamo kelkraščio arba kelią praplatinus.

Pagal planą, kai kuriose greitosiose juostose nemokamai bus leidžiama važiuoti tiems automobiliams, kuriuose be vairuotojo yra dar bent vienas keleivis, tačiau tam tikrose atkarpose mokėti teks visiems, norintiems judėti greičiau.

Panašaus tipo sistema įdiegta Jungtinių Valstijų greitkeliuose, kur papildomos greitosios juostos vadinamos „Lexus juostomis“, kadangi jomis važiuoti išgali tik turtingesni vairuotojai.

Jungtinės Karalystės Transporto departamentas dar nėra paskaičiavęs, kiek teks mokėti už naudojimąsi greitosiomis juostomis, tačiau JAV piko metu tai atsieina apie 5 svarus.

Papildomos eismo juostos bus aprūpintos radarais bei CCTV kameromis, kurios taip pat gebės fiksuoti ir atpažinti iš anksto apmokėtus važiavimo talonus. Transporto departamentas antradienį pranešė, kad tokios linijos bus įrengtos greitkeliuose M1, M4, M3, M5 netoli Bristolio bei greitkeliuose M6, M20, M23, M27 ir M62.

Greitkelių agentūros manymu, papildomų greitųjų eismo juostų įrengimas tam tikrose kelio vietose padėtų sutaupyti per vieną milijardą svarų, kadangi išplatinti vieną mylią greitkelio vidutiniškai kainuoja per 40 milijonų svarų, o kelkraščio pavertimas eismo juosta – apie 10 milijonų svarų.

Britanijos Transporto Sekretorė Ruth Kelly teigė, jog įgyvendinus projektą, vairuotojų kelionės pagreitės: „Eismo dalyviai, važiuojantys kartu su keleiviais ar norintys už važiavimą susimokėti, galės nekeisdami maršruto nuvažiuoti greičiau. Jei važiuojate itin skubėdami į oro uostą, laidotuves ar svarbų verslo susitikimą, jūs galėsite būti tikri, jog atvykti suspėsite laiku.“

Politikė leido suprasti, kad ilgalaikėje perspektyvoje pagal nuvažiuotą atstumą apmokestinti greitkeliai yra geriausias spūsčių keliuose mažinimo būdas, todėl ši praktika ateityje taps neišvengiama.

Manoma, kad jau šį rudenį planuojami mokamų kelių bandymai Mančesteryje ir Kembridže bus patvirtinti po vietinės savivaldos rinkimų gegužės mėnesį.

Anglija.lt

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: