D. Grybauskaitė Korėjoje pakrikštijo dujų terminalo laivą - Lietuvos energetinės nepriklausomybės garantą - Anglija.lt
 

D. Grybauskaitė Korėjoje pakrikštijo dujų terminalo laivą - Lietuvos energetinės nepriklausomybės garantą  

Prezidentė Dalia Grybauskaitė Pietų Korėjos mieste Ulsanoje dalyvavo Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo inauguracijos ceremonijoje. Laivą - SGD saugyklą Lietuvai Pietų Korėjoje pastatė norvegų įmonė „Hoegh LNG", bendradarbiaudama su šios šalies įmone „Hyundai Heavy Industries".

Pagal laivų inauguracijos tradicijas, prezidentė SGD laivui suteikė moterišką vardą „Independence" (lietuviškai „Nepriklausomybė") ir į jo bortą sudaužė specialiai šiai progai paruošto putojančio vyno butelį. Nuleistas į vandenį „Independence" Lietuvą pasieks šių metų pabaigoje. Valstybės vadovė pabrėžė, jog Lietuva, pirmoji iš Baltijos valstybių pasistačiusi SGD terminalą užsitikrina realią nepriklausomybę nuo šiandien monopolines kainas diktuojančio dujų tiekėjo „Gazprom”.

Šalies vadovė pabrėžė, jog šis laivas simbolizuoja savotišką geopolitinį trikampį, kurį sudaro mūsų svarbi šiaurinė partnerė Norvegija, Lietuva ir Pietų Korėja.

„Ši diena yra istorinė Lietuvai. Laivas gražiu simboliniu vardu „Nepriklausomybė" yra realus žingsnis į energetinę mūsų nepriklausomybę ir saugumą. Tai reiškia, kad mes turime alternatyvą ir daugiau niekas negalės mūsų šantažuoti aukštomis dujų kainomis, per energetiką daryti įtakos mūsų politiniam ir ekonominiam gyve nimui. Tai ne tik teisingos kainos mūsų žmonėms, tai ekonomiškai stipresnė ir konkurencingesnė Lietuva ", - Prezidentūros pranešime cituojama prezidentė.

Pasak šalies vadovės, pradėjus veikti Klaipėdos terminalui, galėsime dujas importuoti iš viso pasaulio už konkurencingą rinkos kainą. Šiuo metu neturint dujų tiekimo alternatyvos Lietuva už gamtines dujas moka „Gazpromo" primestą politinę kainą - apie 30 proc. daugiau nei kitos ES šalys.

Prezidentė taip pat pabrėžė, jog SGD terminalas yra labai svarbus ne tik Lietuvos, bet ir viso Baltijos regiono energetiniam saugumui. Klaipėdos terminalo pajėgumų visiškai pakanka Lietuvos poreikiams, per terminalą importuotos gamtinės dujos galės būti tiekiamos ne tik Lietuvai, bet ir kitoms Baltijos valstybėms. Tai mūsų energet inio savarankiškumo garantas.

Ceremonijoje dalyvavęs bendrovės „Klaipėdos nafta“, kuri vysto SGD projektą, vadovas Rokas Masiulis nurodė, kad terminalo projektas bus baigtas per artimiausius 10 mėnesių.

„Laivo pavadinimas „Nepriklausomybė“ simbolizuoja nepaprastą šio laivo reikšmę mūsų šaliai. Vienas laivas gali pakeisti vienos šalies energetikos ateitį, o jo realus poveikis bus toks pat įspūdingas, kaip ir jo paties išvaizda. Visas SGD terminalo projektas bus baigtas per artimiausius 10 mėnesių, o terminalas ims veikti gruodžio 3 dieną. Tai reiškia, kad mes neturime laiko atsipalaiduoti, privalome likti susitelkę ir siekti tikslo visomis išgalėmis“, - kalboje akcentavo „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius R. Masiulis.

Laivo ilgis 294 m, plotis 46 m, aukštis 47 m, greitis 18 mazgų. Jo statybai sunaudota 25 tūkst. tonų plieno. Laive sumontuotos 4 SGD laikymui skirtos talpyklos, kurių bendras pajėgumas siekia 170.000 kub. m. Laivo statybos procese dalyvavo keli tūkstančiai žmonių.

Planuojama, kad laivas Klaipėdos uostą pasieks 2014 rudenį.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė Pietų Korėjos mieste Ulsanoje dalyvavo Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo inauguracijos ceremonijoje. Laivą - SGD saugyklą Lietuvai Pietų Korėjoje pastatė norvegų įmonė „Hoegh LNG", bendradarbiaudama su šios šalies įmone „Hyundai Heavy Industries".

Pagal laivų inauguracijos tradicijas, prezidentė SGD laivui suteikė moterišką vardą „Independence" (lietuviškai „Nepriklausomybė") ir į jo bortą sudaužė specialiai šiai progai paruošto putojančio vyno butelį. Nuleistas į vandenį „Independence" Lietuvą pasieks šių metų pabaigoje. Valstybės vadovė pabrėžė, jog Lietuva, pirmoji iš Baltijos valstybių pasistačiusi SGD terminalą užsitikrina realią nepriklausomybę nuo šiandien monopolines kainas diktuojančio dujų tiekėjo „Gazprom”.

Šalies vadovė pabrėžė, jog šis laivas simbolizuoja savotišką geopolitinį trikampį, kurį sudaro mūsų svarbi šiaurinė partnerė Norvegija, Lietuva ir Pietų Korėja.

„Ši diena yra istorinė Lietuvai. Laivas gražiu simboliniu vardu „Nepriklausomybė" yra realus žingsnis į energetinę mūsų nepriklausomybę ir saugumą. Tai reiškia, kad mes turime alternatyvą ir daugiau niekas negalės mūsų šantažuoti aukštomis dujų kainomis, per energetiką daryti įtakos mūsų politiniam ir ekonominiam gyve nimui. Tai ne tik teisingos kainos mūsų žmonėms, tai ekonomiškai stipresnė ir konkurencingesnė Lietuva ", - Prezidentūros pranešime cituojama prezidentė.

Pasak šalies vadovės, pradėjus veikti Klaipėdos terminalui, galėsime dujas importuoti iš viso pasaulio už konkurencingą rinkos kainą. Šiuo metu neturint dujų tiekimo alternatyvos Lietuva už gamtines dujas moka „Gazpromo" primestą politinę kainą - apie 30 proc. daugiau nei kitos ES šalys.

Prezidentė taip pat pabrėžė, jog SGD terminalas yra labai svarbus ne tik Lietuvos, bet ir viso Baltijos regiono energetiniam saugumui. Klaipėdos terminalo pajėgumų visiškai pakanka Lietuvos poreikiams, per terminalą importuotos gamtinės dujos galės būti tiekiamos ne tik Lietuvai, bet ir kitoms Baltijos valstybėms. Tai mūsų energet inio savarankiškumo garantas.

Ceremonijoje dalyvavęs bendrovės „Klaipėdos nafta“, kuri vysto SGD projektą, vadovas Rokas Masiulis nurodė, kad terminalo projektas bus baigtas per artimiausius 10 mėnesių.

„Laivo pavadinimas „Nepriklausomybė“ simbolizuoja nepaprastą šio laivo reikšmę mūsų šaliai. Vienas laivas gali pakeisti vienos šalies energetikos ateitį, o jo realus poveikis bus toks pat įspūdingas, kaip ir jo paties išvaizda. Visas SGD terminalo projektas bus baigtas per artimiausius 10 mėnesių, o terminalas ims veikti gruodžio 3 dieną. Tai reiškia, kad mes neturime laiko atsipalaiduoti, privalome likti susitelkę ir siekti tikslo visomis išgalėmis“, - kalboje akcentavo „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius R. Masiulis.

Laivo ilgis 294 m, plotis 46 m, aukštis 47 m, greitis 18 mazgų. Jo statybai sunaudota 25 tūkst. tonų plieno. Laive sumontuotos 4 SGD laikymui skirtos talpyklos, kurių bendras pajėgumas siekia 170.000 kub. m. Laivo statybos procese dalyvavo keli tūkstančiai žmonių.

Planuojama, kad laivas Klaipėdos uostą pasieks 2014 rudenį.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: