Darbo ieškojusi lietuvė Anglijoje pateko į nemalonią situaciją – bankas užblokavo jos sąskaitą ir pasakė, kad naujojo darbdavio įmonė – fiktyvi. Tik per plauką netapusi galimai „pinigų mulu“, tautietė nori įspėti visus Anglija.lt skaitytojus, kad būtų atsargūs ieškodami darbo.
Darbo pasiūlymas - „emailu“
Į Anglija.lt kreipėsi Anglijoje gyvenanti Mažena, kuri nusvilo patikėjusi, kad gaus gerai apmokamą nuolatinį darbą. Moteris papasakojo savo istoriją, norėdama patarti tautiečiams įtariai žiūrėti į panašius darbo pasiūlymus.
Kovo 17 dieną moteris sulaukė darbo pasiūlymo iš „PTR Processing Corp“. Jai buvo pasiūlytos dvi pozicijos – „Payments Processing Officer“, metinė alga nuo 29 000 £ iki 34 000 £ ir „Computer Operator / Data Entry Operator“, metinė alga nuo 24 000 £ iki 27 000 £ per metus. Laiškas buvo pasirašytas bendrovės žmogiškųjų išteklių vadybininkės, Pamelos Reynolds, vardu.
„Kadangi šiuo metu intensyviai ieškojau darbo, pamaniau, galbūt rado mano kontaktinius duomenis viename iš darbo paieškos tinklalapių. Paprašiau išsamesnės informacijos, buvo atsiųstas darbo aprašymas, taip pat ir mokymų, kurių metu mokės po 30 svarų už dieną. Baigus mokymus, įdarbinimas įmonėje garantuotas“, – tokius pažadus moteris gavo iš darbdavio.
Lietuvė šiuo pasiūlymu susidomėjo – paprašė daugiau informacijos, paklausė, kuriame mieste vyks apmokymai ir kuriame mieste siūlomas šis darbas. Jai buvo atsakyta, kad apmokymai vyks internetu, o įmonė neva planuoja greitu metu atidaryti biurą Maidstone mieste, kuriame ji gyvena.
Praktika ar pinigų plovimas?
Tačiau šie viliojantys pasiūlymai, atrodo, tebuvo gudrus planas pasinaudoti moters sąskaita plaunat pinigus. Toks įtarimas kyla dėl mokymuose, kuriuos moteris turėjo baigti, pateikiamų užduočių – pervedinėti pinigus per perlaidų agentūras.
„Kovo 24 d. paskambino jų vadybininkas Paul ir informavo, kad šiandien prasidės mokymai. Jie perves 30 svarų už mokymus ir sumą, kurią praktikuojantis reikės nuėjus į „Western Union“ pervesti kitam mokiniui. Pagal mokymų aprašymą reikėjo pervesti pinigus per „MoneyGram“, tuomet paskambinti savo vadybininkui, informuoti apie tai, jis paskambins kitam mokiniui, kuris perves pinigus per „Western Union“ man, aš turėsiu nusiimti juos ir tuomet bus kita praktikos diena. Tačiau man vadybininkas iškart pasakė, kad reikės pervesti per „Western Union“, apie „MoneyGram“ nieko neužsiminė“, – praktikos subtilybes aiškino Mažena.
Ši mokymų programa panaši į sukčiavimo atvejus, apie kuriuos įspėja organizacija „Financial Fraud Action“, kai žmonės įdarbinami „pinigų mulais“. Nusikaltėliai, apsimetę darbdaviais, skelbimuose siūlo darbus, pavadintus „UK representative“, „Payments Processing Agent“. Įdarbintieji gauna pinigus, kuriuos „darbdaviai“ įgijo nelegaliai, į savo banko sąskaitą ir turi išsiųsti gautas lėšas nurodytam asmeniui per pinigų perlaidų agentūras.
Tačiau grįžkime prie Maženos istorijos. Jai užmokestis už mokymus pervestas nebuvo – pasiteiravusi, kodėl, Mažena išgirdo, kad tai įvyko dėl techninių kliūčių, mokymai prasidės kitą dieną ir bus sumokėta 30 £ už sugaištą laiką, tiek pat už mokymo dieną bei suma, kurią ji turės pervesti kitam mokiniui praktikuodamasi.
„Rytojaus dieną viskas kartojosi taip pat, techninės kliūtys ir taip toliau. Dar kitą dieną paskambino ir pasakė, kad mokymai prasidės, pinigai pervesti – 1 699,50 svarų: 90 už mokymus ir 1 609 svarų reikės pervesti praktikuojantis. Patikrinusi sąskaitą, radau 19£, pervestus iš Mr Mark Rowlands. Pasakiau apie tai „vadybininkui“, jis paprašė nueiti į savo banką ir paklausti, kada bus pervesti likę pinigai. Nuėjus į banką, informavo, kad tokią informaciją gali matyti tik tas bankas, iš kurio išsiųsti pinigai“, – pasakojo Mažena.
Sąskaita – užblokuota
Kitą dieną, tai buvo penktadienis, Mažena turėjo gauti atlyginimą iš kitos įmonės, kurioje dirba. „Visą dieną negavau, nors kiti darbuotojai iš pat ryto jau buvo gavę. Vakare gavusi algą, bandžiau pinigus pervesti į taupomąją sąskaitą, bet ekrane buvo nurodytas banko klientų aptarnavimo numeris, nes ši paslauga buvo negalima. Paskambinus nurodytu numeriu, mane informavo, kad mano sąskaita užblokuota ir turiu vykti į banką su asmens dokumentu. Buvo maždaug apie 19–20 val. penktadienį, tad pirmadienį ryte iškart ėjau į banką“, – sakė pašnekovė.
Banke Mažena papasakojo, iš kur šie pinigų pervedimai, jos paprašė mokymų sutarties. „Parodžiau. Banko darbuotoja patikrino visus duomenis, galbūt duomenų bazėje, nes keliskart skambino į pagrindinį skyrių tikslintis. Sąskaita buvo užblokuota, kadangi ši įmonė fiktyvi. Banko skyriuje nieko konkrečiau nepaaiškino, tik pasakė, kad internete pilna tokių įmonių, kurios užsiima sukčiavimu“, – pasakojo Mažena ir pridūrė, jog sąskaita buvo uždaryta, jos pinigai pervesti į naują sąskaitą. „Šiuo metu senosios savo sąskaitos interneto bankininkystėje jau nebematau, matyt visiškai panaikino“, – svarstė pašnekovė.
Moteris Anglija.lt sakė, kad ši situacija jai kainavo daug nervų. „Materialinės žalos nepatyriau, tačiau atsisakiau eiti į naktinę pamainą įmonėje, kurioje šiuo metu dirbu, nes pirmadienį nuo 9 val. turėjo būti pradėti mokymai. Buvo sugaištas mano laikas tiek laukiant skambučio dėl tolesnių mokymų 4 dienas, tiek einant į banką klausti dėl pavedimo, vėliau dėl sąskaitos blokavimo. Daugiausia nervų kainavo mintis, kad esu įpainiota į kažką nelegalaus ir galiu prarasti savo pusmečio santaupas“, – pasakojo Mažena.
Susiekti su „įmone“ – sudėtinga
Anglija.lt pasiteiravo, ar moteris, gavusi darbo pasiūlymą, nebandė patikrinti, ar darbdavys – tikra įmonė. „Jų interneto tinklalapyje persiskaičiau informaciją, taip pat „Google“ bandžiau ieškoti „Complain about PTR Corp Processing“, bet nieko nebuvo, dėl to buvau kiek ramesnė“, – tikino Mažena. Pačiame pirmame laiške iš „PTR Processing Corp“ į ją buvo kreiptasi vardu ir pavarde, Mažena dabar svarsto, jog jos duomenis šie žmonės galėjo gauti iš darbo paieškos portalų.
Tačiau įtartinų atvejų, susijusių su bendravimu su šia įmone, buvo. Vienas iš jų – lengvai pasiekiamų kontaktų nebuvimas. Moteris prisiminė, kad pirmomis dienomis vadybininku prisistatęs Paul jai skambino iš užslaptinto numerio. „Kai pasakiau, kad nematau jų numerio ir negaliu susisiekti, jis pažadėjo atsiųsti SMS. Atsiuntė iš numerio, pavadinto „rrdcorp“, į kurį nebuvo galima nusiųsti SMS atgal, ir paliko savo kontaktinį numerį“, – sakė moteris.
Anglija.lt pabandė susisiekti nurodytu telefonu, tačiau po kelių signalų pasigirdo automatinis pranešimas, kad asmuo yra nepasiekiamas. Tačiau į el. laišką, siųstą info@ptrprocessing.com, buvo atsakyta greitai.
Anglija.lt paprašius pakomentuoti, kodėl dėl pavedimo iš jų buvo užblokuota banko sąskaita, ta pati „žmogiškųjų išteklių vadybininkė" Pamela Reynolds atsakė tik tiek, kad „kažkas bando paskleisti blogą informaciją apie mūsų įmonę“ ir reikalavo pasakyti asmens vardą ir pavardę, kuris taip apie juos kalba. Anglija.lt atsisakius išduoti šaltinio tapatybę ir paprašius įmonės vadovų kontaktinių duomenų, šios informacijos gauti nepavyko.
Praneš apie sukčiavimą
Rasti informacijos apie įmonę ar galimą sukčiavimo atvejį, susijusį su šiais vardais, internete nepavyko. Vienas iš galimų variantų – šie vardai pradėti naudoti labai neseniai. Patikrinus interneto svetainės duomenis, matyti, kad svetainė užregistruota vos prieš mėnesį – kovo 1 dieną, ir ne kokio nors direktoriaus, bet tos pačios Pamelos Reynolds vardu.
Gali būti, kad sukčiai irgi tobulėja – esame mokomi nepasitikėti darbą siūlančiais asmenimis, kurių el. pašto adresai baigiasi yahoo.com, gmail.com ir panašiai. Šiuo atveju Mažena patikėjo darbo pasiūlymu, nes darbdavys iš pirmo žvilgsnio – didelė korporacija, turinti interneto svetainę ir el. paštą.
Pasiteiravome, ar Mažena pranešė teisėsaugos institucijoms apie šią situaciją. „Kol kas į policiją dar nesikreipiau, bet svarstau, kadangi gali būti, jog ne vienas žmogus buvo taip apgautas“. Anglija.lt moteriai patarė apie galimą sukčiavimo atvejį pranešti užpildžius formą internete. Nukentėjusi moteris žadėjo būtinai tai padaryti.
Apie panašų atvejį Anglija.lt jau rašė straipsnyje „Kvalifikuoto darbo ieškančiųjų ieško interneto sukčiai“. Šiame straipsnyje rasite daugiau informacijos apie „pinigų mulus“ ir kaip atpažinti netikrus darbo skelbimus.
Kokia tavo nuomonė? Ar esi gavęs panašių darbo pasiūlymų ir ar susiviliotum, kaip ir Mažena?
Jolanta Terminaitė, Anglija.lt
Komentarai
Esu ir aš gavęs tokių laiškų su pasiūlymais, bet iškart pranešiau Action Fraud ar kažkas panašaus įstaigai ir ištryniau tą laišką, nes iškart supratau, kad sukčiai.
Sveiki,ir as susiduriau su ta Pamela.Bet man nuo pradziu pasirode itartini tie persiuntinejimai pinigu,tai net neprasidejau.Tie sukciai gauna duomenis is darbo paieskos tinklalapiu.Todel jau pradeda nervinti,kai reikia ieskant darbo pildyti ivairias anketas ir praso labai issamiu duomenu ir t.t.
Manau kad tai ir prasideda apgaule,buk atsargus.
Man irgi atsiunte e-maila del darbo,tarp kitko labai panasu.Neduok jokiu savo duomenu ir apskritai istrink
As cia jau 15 metu ir patikek rimti darbdaviai nesiuntineja tokiu e-mailu.100 proc.
Siandien vel gavau laiska del New part-time vacancy: Financial-​Support-Ag​ent needed. Tik neapsigaukite. O ka parase ziurekite zemiau. How are you Mr Mykolas,
All the changes that have come about in the past 10 years, from environmental policy to emerging technologies to the recession, have contributed to the creation of careers that never could have existed before.
An international fast growing art company established in the United Kingdom reviewed your resume posted at www.totaljobs.com and is pleased to offer you a part-time position as Financial Services Officer.
Financial Services Officer is a part-time position. If you are just re-entering the workforce or are a recent college grad, this can be your opportunity to start a solid career with a leading outsourcing company. We provide one month paid training period. During your training you receive online training and support. A personal supervisor guides your training. At the end of your trial period the personal supervisor makes the final decision to extend a permanent offer or not. Your training is critical to your success!
The monthly salary for the first 30 days is 1,500 GBP + 8%commission for every completed transaction. Working with a number of permanent customers your total income can be up to 3,000 GBP/month. After the trial period your monthly wage will be 1,800 GBP plus 8% commission.
We do not participate in high-pressure sales, and we do not go door to door. We help our partners enhance their benefits packages at no direct cost to the company. What we do is make a difference, and our results prove it.
If you are available to start work immediately and you meet the basic requirements, please do not wait any longer and send me your most recent up to date contact information for my review. Thank you for your time, and I hope you'll contact me to discuss this opportunity.
Our HR staff will reply within 48 hours. We would like to thank you beforehand and we’re looking forward to a long-term cooperation.
Sincerely,
HR Recruiter
Adam Anderson
Pries metus buvau patekusi i panasia situacija,tik man daugiau nervu kainavo.Irgi ieskojau darbo per interneta ir darbdaviai galejo suzinoti mano adresa ir pavarde,bet nezinojo jokiu banko duomenu.
Po kiek laiko gavau ceki is tmobile kompanijos 2500 svaru,nunesiau i banka ir paprasiau patikrinti,jie patikrino ir pasake kad viskas tvarkoj.As dar paklausiau tmob kompanijos is kur tie pinigai,jie sako eikite i banka ir bankas patikrins,nes as buvau tmob vartotoja.Pinigus pervede,o po valandos atsieme ir saskaita uzblokavo.Gerai kad kitam banke turejau,bet nervu daug kainavo....
Siek tiek ne i tema:
Pries trejus metus, brolis persiunte pinigus per WesterUnion man. Tiesa ne 30, o 2000£ + persiuntimas per WU 165£.
Niekam nieko nebuvom sake- jokiu kodu ar kitos info, o pinigus kazkas atsieme mano vardu, net ne ten kur jie buvo siusti. Pinigu keliones atstumas buvo apie 200myliu, nuo to laiko sakiau jau geriau butu siuntes "balandziu" pastu :)
Pirma buvo labai skaudu del tokiu pinigu, bet pasimokem visam gyvenimui.
P.S. tiek brolis tiek as, buvom nesenai atvyke i UK, tad banko paslaugomis dar nesinaudojom.
Tiesa brolis, tik sake kad buvo problemu su WU point'u, kuriuose dirba babajai. Nes pinigus jie issiunte tik po 2 dienu.
Manau,kad pervedimus reikia daryti tik per tele2 ,jokio galvos skausmo.
Normalios imones pavedimus daro per bankus
tai per ka tada vesti????
gal per faksa???
Jei praso pervedinet pinigus per moneygram, wester union - AFERA!!! Kiek galima kalt ta pati i galva, kodel vistiek atsiranda ziopliu, is menulio iskritusiu? Ima ir patiki
SUKOS
Na aciu uz info!!! kaip sakoma gyveni ir mokaisi
Jokia normali kompanija neprasys uz kazka moketi, o tuo labiau per Western Union ar MoneyGram. Juk sukciams tai paprasciausias budas pasivogti pinigus. Taip pat jie praktikuoja Ukash vauceri. Praso susimoketi uz CRB patikrinima £30 norint dirbti apsaugoje. Jie praso tik vaucherio numerio, kuriuo gali lengvai pasinaudoti apsipirkimams internetu.
Taigi bukit atidus ir niekam nesiuskit jokiu apmokejimu.
3dali zemes gyventoju reiktu issaudyti.