Dėl bankų sistemos klaidos – antra savaitė chaosas - Anglija.lt
 

Dėl bankų sistemos klaidos – antra savaitė chaosas 

Praėjusią savaitę Jungtinės Karalystės gyventojų kasdienybę sutrikdė bankų tinklo „RBS Group“ kompiuterinės sistemos gedimas. Nors bankų atstovai tikina, kad pagrindinė šio chaoso priežastis jau išspręsta, tačiau „NatWest“ bei „Ulster“ bankų klientai vis dar negali įprastai naudotis savo sąskaitomis. Anglija.lt domėjosi, kaip elgtis šių bankų klientams bei kur kreiptis nusivylus finansinės įstaigos paslaugomis.

Sistemos atnaujinimo gedimas

Praėjusios savaitės viduryje bankų „Royal Bank of Scotland“, „NatWest“ ir „Ulster“ klientai netikėtai susidūrė su rūpesčiais. Įsivėlusi klaida įdiegiant kompiuterinės sistemos atnaujinimą, nepatogumų galėjo sukelti nemažai daliai iš beveik 12 milijonų bankų grupės klientų.

„NatWest“ banko sistemos klaida rūpesčių sukėlė ir Londone gyvenančiai tautietei Kristinai B. Praėjusį ketvirtadienį moteris pastebėjo, kad jai nėra pervestas atlyginimas. Nuvykusi į darbą Kristina pasiteiravo bendradarbių, ar jie pinigus gavo. Visus, išskyrus vieną kolegę, atlyginimai pasiekė laiku. „Tuomet mes su kolege paskambinome į agentūrą, ir mums patvirtino, kad algos buvo pervestos visiems. Agentūros darbuotoja pasiteiravo, kokiame banke turime sąskaitą. Kai pasakiau, kad „NatWest“, ji pasakė, jog vėluoti gali dėl problemų šiame banke“, – pasakojo Kristina. Tik tada ji sužinojo apie dvi dienas anksčiau prasidėjusį chaosą „NatWest“ banke.

„Anksčiau nepastebėjau, nes per tas dienas turėjau grynųjų ir nereikėjo daryti jokių pavedimų. Kai sužinojau, kad visa tai prasidėjo antradienį, patikrinau savo sąskaitą internete – iš pradžių prisijungti nepavyko, tik vėliau prisijungusi pamačiau, kad tiesioginio debeto mokėjimai už telefoną ir internetą, kurie įprastai būna nuskaičiuojami kiekvieno mėnesio 20 dieną, nuskaičiuoti nebuvo. Nežinau, kada tie mokėjimai bus nuskaičiuoti, ar bankas padengs mokesčius, kurie gali būti taikomi už pavėluotą mokėjimą. Bandžiau su jais kelis kartus susisiekti, bet linijos buvo užimtos, o numeris, kuriuo reikia skambinti, – mokamas, todėl ilgiau ir nelaukiau“, – situaciją apibūdino Anglija.lt pašnekovė.

Problema – vis dar sprendžiama

Su maždaug tokia situacija, kaip ir portalo Anglija.lt kalbinta Kristina, susidūrė daugelis
„RBS Group“ klientų. Pavedimai ir mokėjimai nebuvo atliekami, žmonės negalėjo išsiimti grynųjų pinigų bankomatuose, sumokėti už prekes bei komunalines paslaugas. Kaip skelbė britų žiniasklaida, buvo asmenų patekusių ir į daug keblesnę padėtį, pavyzdžiui, viena studentė turėjo likti Italijoje, nes negalėjo išsiregistruojant sumokėti už viešbutį, arba vaiko gydymas Meksikoje negalėjo būti pradėtas laiku dėl uždelsto mokėjimo iš labdaros organizacijos per „NatWest“ banką. Tačiau pranešama, kad bankas suorganizavo, kad pinigai vaiką Meksikoje pasiektų kaip įmanoma greičiau.

„RBS Group“ klientų aptaravimo skyriaus direktorė Susan Allen britų nacionaliniam transliuotojui BBC tvirtino, kad nė vienas klientas neturėtų patirti nuostolių dėl šios klaidos sistemoje. Ji skatina klientus, kurie buvo paveikti šio gedimo, susisiekti su banku. „RBS Group“ tvirtinimu, visi lėšų pereikvojimo mokesčiai bus panaikinti per kelias ateinančias dienas. Kaip tai bus padaryta, taip pat žadama pranešti artimiausiu laiku.

Praėjusį savaitgalį veikė daugiau nei 1 000 „NatWest“ banko skyrių, kurie įprastai dirba tik darbo dienomis. Šią savaitę banko skyriai dirba ilgiau nei įprasta, kad būtų atlikti visi praėjusią savaitę paruošti, bet tikslo nepasiekę mokėjimai, o pagalbos linijų darbuotojų skaičius – padvigubintas.

Birželio 26 dieną išleistame „RBS Group“ pranešime teigiama, kad „Ulster“ banko klientai sunkumų su sąskaitomis gali patirti iki ateinančios savaitės.

Išlaidas skambučiams – kompensuos

Nors pagrindinė problema – klaida sistemoje, buvo išspręsta, tačiau dar ir praėjusį savaitgalį bankų klientai negalėjo pasiekti savo pinigų. Savaitės pradžioje „NatWest“ pranešė, kad klientai jau gali naudotis savo internetinės bankininkystės sistema, tačiau kai kurie vis dar gali nematyti atnaujinto sąskaitos balanso. Kol sprendžiamas šis techninis gedimas, bankas sustabdė visus pranešimus trumposiomis žinutėmis ir elektroniniu paštu.

Šios savaitės pradžioje bankų grupės pranešime spaudai buvo teigiama, jog nors banko darbuotojai dirba kone visą parą, kad visos problemos būtų išspręstos, tačiau pasakyti, kada viskas grįš į vėžes, jų atstovai negalėjo.

Kaip minėjo Anglija.lt kalbinta Kristina B., susisiekti su „NatWest“ arba „RBS“ bankais įmanoma einant į banko skyrių arba skambinant mokamu telefono numeriu. Skambučiai numeriu, prasidedančiu 0845, yra mokami. Minutės kaina skambinant į tokį numerį priklauso nuo ryšio tiekėjo. Iš fiksuotojo ryšio telefono gali kainuoti apie 10 pensų per minutę. „RBS Group“ tikina, kad telefono išlaidos skambučiams į banką bus kompensuotos, todėl būtina užsirašyti kiekvieną skambutį, kad būtų galima tą kompensaciją gauti.

Taip pat klientams patariama skambinti alternatyviais numeriais. „NatWest“ klientai gali skambinti numeriu 0161 451 7551, o „RBS“ turi nemokamą skundų liniją 0800 015 5035 bei bendrąją liniją 0161 930 8666.

„RBS Group“ taip pat žada tiesiogiai susisiekti su visomis kreditų istoriją kaupiančiomis agentūromis, kad klientų kredito istorijose nebūtų įrašų apie laiku nesumokėtus mokesčius dėl šio sistemos gedimo.

Visi nuostoliai – bankams

Kad bankų grupės klientai neturi patirti nuostolių dėl banko kaltės, tvirtina ir finansines paslaugas teikiančias įstaigas prižiūrinti tarnyba (angl. „Financial Services Authority“ – FSA). Tarnybos pranešime apie šią situaciją teigiama, kad bankai turi prisiimti atsakomybę už visus papildomus mokesčius bei palūkanas, priskaičiuotas dėl neįvykusių mokėjimų. Tačiau bankai nėra įpareigoti sumokėti papildomą kompensaciją už patirtus nemalonumus savo klientams.

Finansinių paslaugų tarnyba pataria šių bankų klientams rinkti visus įrodymus, kaip jie buvo paveikti šio gedimo. Patiriant bet kokius keblumus naudojantis sąskaita, būtina nedelsiant kreiptis į banką ir apie tai pranešti.

Jei nesi „NatWest“ ar kitų „RBS Group“ bankų klientas, šio gedimo padariniai tavęs paveikti neturėtų, nebent lauki mokėjimo ar pinigų perlaidos iš asmens, kuris turi sąskaitą minėtuose bankuose.

Kas gali padėti?

• Finansinių tarnybų ombudsmenas (angl. „Financial Services Ombudsman“) gali padėti išspręsti ginčus su bankais bei kitomis finansinėmis įstaigomis.
• Visų pirma reikėtų kreiptis dėl iškilusių problemų į savo banką ar kitą įstaigą, kurios darbu nesi patenkintas. Pagal įstatymus, atsakyti jie turi per 8 savaites.
• Ombudsmenas gali padėti surašyti skundą, susisiekti su įstaiga tavo vardu ir tarpininkauti, kol nesutarimas bus išspręstas.
• Susisiekti su ombudsmenu galima telefono numeriais 0300 123 9 123 arba 0800 023 4567, pirmadieniais–penktadieniais nuo 8 val. iki 18 val. bei šeštadieniais nuo 9 val. iki 13 val.
• Elektroniniu paštu complaint.info@financial-ombudsman.org.uk.
Daugiau informacijos: http://www.financial-ombudsman.org.uk/consumer/complaints.htm

Gal esi „NatWest“, „Ulster“ arba „RBS“ bankų klientas? Jei patyrei sunkumų dėl jų sistemos gedimo, pasidalink savo patirtimi komentaruose.

Jolanta Terminaitė

Praėjusią savaitę Jungtinės Karalystės gyventojų kasdienybę sutrikdė bankų tinklo „RBS Group“ kompiuterinės sistemos gedimas. Nors bankų atstovai tikina, kad pagrindinė šio chaoso priežastis jau išspręsta, tačiau „NatWest“ bei „Ulster“ bankų klientai vis dar negali įprastai naudotis savo sąskaitomis. Anglija.lt domėjosi, kaip elgtis šių bankų klientams bei kur kreiptis nusivylus finansinės įstaigos paslaugomis.

Sistemos atnaujinimo gedimas

Praėjusios savaitės viduryje bankų „Royal Bank of Scotland“, „NatWest“ ir „Ulster“ klientai netikėtai susidūrė su rūpesčiais. Įsivėlusi klaida įdiegiant kompiuterinės sistemos atnaujinimą, nepatogumų galėjo sukelti nemažai daliai iš beveik 12 milijonų bankų grupės klientų.

„NatWest“ banko sistemos klaida rūpesčių sukėlė ir Londone gyvenančiai tautietei Kristinai B. Praėjusį ketvirtadienį moteris pastebėjo, kad jai nėra pervestas atlyginimas. Nuvykusi į darbą Kristina pasiteiravo bendradarbių, ar jie pinigus gavo. Visus, išskyrus vieną kolegę, atlyginimai pasiekė laiku. „Tuomet mes su kolege paskambinome į agentūrą, ir mums patvirtino, kad algos buvo pervestos visiems. Agentūros darbuotoja pasiteiravo, kokiame banke turime sąskaitą. Kai pasakiau, kad „NatWest“, ji pasakė, jog vėluoti gali dėl problemų šiame banke“, – pasakojo Kristina. Tik tada ji sužinojo apie dvi dienas anksčiau prasidėjusį chaosą „NatWest“ banke.

„Anksčiau nepastebėjau, nes per tas dienas turėjau grynųjų ir nereikėjo daryti jokių pavedimų. Kai sužinojau, kad visa tai prasidėjo antradienį, patikrinau savo sąskaitą internete – iš pradžių prisijungti nepavyko, tik vėliau prisijungusi pamačiau, kad tiesioginio debeto mokėjimai už telefoną ir internetą, kurie įprastai būna nuskaičiuojami kiekvieno mėnesio 20 dieną, nuskaičiuoti nebuvo. Nežinau, kada tie mokėjimai bus nuskaičiuoti, ar bankas padengs mokesčius, kurie gali būti taikomi už pavėluotą mokėjimą. Bandžiau su jais kelis kartus susisiekti, bet linijos buvo užimtos, o numeris, kuriuo reikia skambinti, – mokamas, todėl ilgiau ir nelaukiau“, – situaciją apibūdino Anglija.lt pašnekovė.

Problema – vis dar sprendžiama

Su maždaug tokia situacija, kaip ir portalo Anglija.lt kalbinta Kristina, susidūrė daugelis
„RBS Group“ klientų. Pavedimai ir mokėjimai nebuvo atliekami, žmonės negalėjo išsiimti grynųjų pinigų bankomatuose, sumokėti už prekes bei komunalines paslaugas. Kaip skelbė britų žiniasklaida, buvo asmenų patekusių ir į daug keblesnę padėtį, pavyzdžiui, viena studentė turėjo likti Italijoje, nes negalėjo išsiregistruojant sumokėti už viešbutį, arba vaiko gydymas Meksikoje negalėjo būti pradėtas laiku dėl uždelsto mokėjimo iš labdaros organizacijos per „NatWest“ banką. Tačiau pranešama, kad bankas suorganizavo, kad pinigai vaiką Meksikoje pasiektų kaip įmanoma greičiau.

„RBS Group“ klientų aptaravimo skyriaus direktorė Susan Allen britų nacionaliniam transliuotojui BBC tvirtino, kad nė vienas klientas neturėtų patirti nuostolių dėl šios klaidos sistemoje. Ji skatina klientus, kurie buvo paveikti šio gedimo, susisiekti su banku. „RBS Group“ tvirtinimu, visi lėšų pereikvojimo mokesčiai bus panaikinti per kelias ateinančias dienas. Kaip tai bus padaryta, taip pat žadama pranešti artimiausiu laiku.

Praėjusį savaitgalį veikė daugiau nei 1 000 „NatWest“ banko skyrių, kurie įprastai dirba tik darbo dienomis. Šią savaitę banko skyriai dirba ilgiau nei įprasta, kad būtų atlikti visi praėjusią savaitę paruošti, bet tikslo nepasiekę mokėjimai, o pagalbos linijų darbuotojų skaičius – padvigubintas.

Birželio 26 dieną išleistame „RBS Group“ pranešime teigiama, kad „Ulster“ banko klientai sunkumų su sąskaitomis gali patirti iki ateinančios savaitės.

Išlaidas skambučiams – kompensuos

Nors pagrindinė problema – klaida sistemoje, buvo išspręsta, tačiau dar ir praėjusį savaitgalį bankų klientai negalėjo pasiekti savo pinigų. Savaitės pradžioje „NatWest“ pranešė, kad klientai jau gali naudotis savo internetinės bankininkystės sistema, tačiau kai kurie vis dar gali nematyti atnaujinto sąskaitos balanso. Kol sprendžiamas šis techninis gedimas, bankas sustabdė visus pranešimus trumposiomis žinutėmis ir elektroniniu paštu.

Šios savaitės pradžioje bankų grupės pranešime spaudai buvo teigiama, jog nors banko darbuotojai dirba kone visą parą, kad visos problemos būtų išspręstos, tačiau pasakyti, kada viskas grįš į vėžes, jų atstovai negalėjo.

Kaip minėjo Anglija.lt kalbinta Kristina B., susisiekti su „NatWest“ arba „RBS“ bankais įmanoma einant į banko skyrių arba skambinant mokamu telefono numeriu. Skambučiai numeriu, prasidedančiu 0845, yra mokami. Minutės kaina skambinant į tokį numerį priklauso nuo ryšio tiekėjo. Iš fiksuotojo ryšio telefono gali kainuoti apie 10 pensų per minutę. „RBS Group“ tikina, kad telefono išlaidos skambučiams į banką bus kompensuotos, todėl būtina užsirašyti kiekvieną skambutį, kad būtų galima tą kompensaciją gauti.

Taip pat klientams patariama skambinti alternatyviais numeriais. „NatWest“ klientai gali skambinti numeriu 0161 451 7551, o „RBS“ turi nemokamą skundų liniją 0800 015 5035 bei bendrąją liniją 0161 930 8666.

„RBS Group“ taip pat žada tiesiogiai susisiekti su visomis kreditų istoriją kaupiančiomis agentūromis, kad klientų kredito istorijose nebūtų įrašų apie laiku nesumokėtus mokesčius dėl šio sistemos gedimo.

Visi nuostoliai – bankams

Kad bankų grupės klientai neturi patirti nuostolių dėl banko kaltės, tvirtina ir finansines paslaugas teikiančias įstaigas prižiūrinti tarnyba (angl. „Financial Services Authority“ – FSA). Tarnybos pranešime apie šią situaciją teigiama, kad bankai turi prisiimti atsakomybę už visus papildomus mokesčius bei palūkanas, priskaičiuotas dėl neįvykusių mokėjimų. Tačiau bankai nėra įpareigoti sumokėti papildomą kompensaciją už patirtus nemalonumus savo klientams.

Finansinių paslaugų tarnyba pataria šių bankų klientams rinkti visus įrodymus, kaip jie buvo paveikti šio gedimo. Patiriant bet kokius keblumus naudojantis sąskaita, būtina nedelsiant kreiptis į banką ir apie tai pranešti.

Jei nesi „NatWest“ ar kitų „RBS Group“ bankų klientas, šio gedimo padariniai tavęs paveikti neturėtų, nebent lauki mokėjimo ar pinigų perlaidos iš asmens, kuris turi sąskaitą minėtuose bankuose.

Kas gali padėti?

• Finansinių tarnybų ombudsmenas (angl. „Financial Services Ombudsman“) gali padėti išspręsti ginčus su bankais bei kitomis finansinėmis įstaigomis.
• Visų pirma reikėtų kreiptis dėl iškilusių problemų į savo banką ar kitą įstaigą, kurios darbu nesi patenkintas. Pagal įstatymus, atsakyti jie turi per 8 savaites.
• Ombudsmenas gali padėti surašyti skundą, susisiekti su įstaiga tavo vardu ir tarpininkauti, kol nesutarimas bus išspręstas.
• Susisiekti su ombudsmenu galima telefono numeriais 0300 123 9 123 arba 0800 023 4567, pirmadieniais–penktadieniais nuo 8 val. iki 18 val. bei šeštadieniais nuo 9 val. iki 13 val.
• Elektroniniu paštu complaint.info@financial-ombudsman.org.uk.
Daugiau informacijos: http://www.financial-ombudsman.org.uk/consumer/complaints.htm

Gal esi „NatWest“, „Ulster“ arba „RBS“ bankų klientas? Jei patyrei sunkumų dėl jų sistemos gedimo, pasidalink savo patirtimi komentaruose.

Jolanta Terminaitė

 (Komentarų: 7)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: