Eismo įvykių Lietuvoje mažinimui – griežtesnės bausmės - Anglija.lt
 

Eismo įvykių Lietuvoje mažinimui – griežtesnės bausmės 

Pagal žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičių milijonui gyventojų Lietuvoje padėtis pernai buvo blogiausia Europos Sąjungoje (ES). Milijonui gyventojų teko 100 žuvusiųjų eismo įvykiuose. Todėl rudenį Vyriausybė ketina teikti Seimui svarstyti Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimus, kuriais nedrausmingiems vairuotojams būtų įteisintos griežtesnės bausmės. Šiuos pakeitimus pirmadienį svarstė Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo taryba.

Lietuva, kaip ES valstybė, yra įsipareigojusi sumažinti žūčių skaičių eismo įvykiuose. Prieš keletą metų ėmusis papildomų priemonių ir paskelbus akciją „Stop Karui keliuose“, žūčių skaičių pavyko sumažinti per pusę. Jei 2006 m. keliuose žūdavo maždaug 700 žmonių per metus, tai 2012, 2011 metais – tik po 300. Tačiau šiuo metu, lyginant su kitomis Europos šalimis, Lietuvoje situacija vėl nekokia.

„Apibendrinus šių metų pirmą pusmetį užfiksuota 1418 eismo įvykių, juose žuvo 114 žmonių ir 1670 sužeistų. Lyginant su 2012 metų tuo pačiu laikotarpiu pirmu pusmečiu, sužeistų ir žuvusiųjų sumažėjo po 4 proc., o eismo įvykių –3 proc. Bendra situacija nebloga, tačiau, lyginant su ES šalimis, yra nekokia. Esame paskutiniai, o kokia situacija bus 2013 metais – sunku pasakyti“, – teigė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos sk. viršininkas Dainius Šalomskas.

Dėl tokios padėties rudenį Vyriausybė ketina teikti Seimui svarstyti Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimus, kuriais nedrausmingiems vairuotojams būtų įteisintos griežtesnės bausmės. Siūloma grįžti prie anksčiau galiojusios baudų balų sistemos už eismo pažeidimus.

„Už tam tikrus nusižengimus būtų ne tik skiriamos piniginės baudos arba atimamos teisės, bet kaupiami baudos balai. Per metus surinkus, tarkime, 10 balų, bus atimamos teisės vairuoti“, – sakė susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Baudos balai galiotų metus, o po to būtų anuliuojami. Pasak viceministro balų sistema dar padėtų ir geriau išieškoti baudas, nes jas tektų sumokėti atgaunant vairuotojo pažymėjimą. Vien už 2011 metus iš prasižengusių vairuotojų dar neišieškota per 50 mln. litų.

Eismo problemas analizuojantys specialistai sako, kad pirmiausia praverstų gerai išnagrinėti žūčių keliuose statistiką. Esą dėl neblaivių vairuotojų žūsta tik 9 proc. eismo dalyvių, o dėl neatsargaus vaikščiojimo tamsiuoju paros metu – 30–40 proc. pėsčiųjų.

„Turime užkardyti tuos pažeidimus, kurie yra mirtini pėsčiųjų tarpe. Jeigu išsaugosime 30 proc. pėsčiųjų tamsiu paros metu, avaringumas pagerės. Lygiai taip pat buvo daroma 2007 metais kuomet daugiausiai keleivių žūdavo dėl to, kad nebuvo prisisegę saugos diržų. Kuomet buvo įvesti saugos diržai, situacija pasitaisė ir nežūsta keleivių tiek, kiek žūdavo ankstesniais metais“, – prognozavo technologijų mokslų daktaras Vigilijus Sadauskas.

Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisas dar turi svarstyti Vyriausybė ir teikti Seimui. Baudų balų sistema galėtų įsigalioti nuo 2014 metų.

Pagal žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičių milijonui gyventojų Lietuvoje padėtis pernai buvo blogiausia Europos Sąjungoje (ES). Milijonui gyventojų teko 100 žuvusiųjų eismo įvykiuose. Todėl rudenį Vyriausybė ketina teikti Seimui svarstyti Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimus, kuriais nedrausmingiems vairuotojams būtų įteisintos griežtesnės bausmės. Šiuos pakeitimus pirmadienį svarstė Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo taryba.

Lietuva, kaip ES valstybė, yra įsipareigojusi sumažinti žūčių skaičių eismo įvykiuose. Prieš keletą metų ėmusis papildomų priemonių ir paskelbus akciją „Stop Karui keliuose“, žūčių skaičių pavyko sumažinti per pusę. Jei 2006 m. keliuose žūdavo maždaug 700 žmonių per metus, tai 2012, 2011 metais – tik po 300. Tačiau šiuo metu, lyginant su kitomis Europos šalimis, Lietuvoje situacija vėl nekokia.

„Apibendrinus šių metų pirmą pusmetį užfiksuota 1418 eismo įvykių, juose žuvo 114 žmonių ir 1670 sužeistų. Lyginant su 2012 metų tuo pačiu laikotarpiu pirmu pusmečiu, sužeistų ir žuvusiųjų sumažėjo po 4 proc., o eismo įvykių –3 proc. Bendra situacija nebloga, tačiau, lyginant su ES šalimis, yra nekokia. Esame paskutiniai, o kokia situacija bus 2013 metais – sunku pasakyti“, – teigė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos sk. viršininkas Dainius Šalomskas.

Dėl tokios padėties rudenį Vyriausybė ketina teikti Seimui svarstyti Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimus, kuriais nedrausmingiems vairuotojams būtų įteisintos griežtesnės bausmės. Siūloma grįžti prie anksčiau galiojusios baudų balų sistemos už eismo pažeidimus.

„Už tam tikrus nusižengimus būtų ne tik skiriamos piniginės baudos arba atimamos teisės, bet kaupiami baudos balai. Per metus surinkus, tarkime, 10 balų, bus atimamos teisės vairuoti“, – sakė susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Baudos balai galiotų metus, o po to būtų anuliuojami. Pasak viceministro balų sistema dar padėtų ir geriau išieškoti baudas, nes jas tektų sumokėti atgaunant vairuotojo pažymėjimą. Vien už 2011 metus iš prasižengusių vairuotojų dar neišieškota per 50 mln. litų.

Eismo problemas analizuojantys specialistai sako, kad pirmiausia praverstų gerai išnagrinėti žūčių keliuose statistiką. Esą dėl neblaivių vairuotojų žūsta tik 9 proc. eismo dalyvių, o dėl neatsargaus vaikščiojimo tamsiuoju paros metu – 30–40 proc. pėsčiųjų.

„Turime užkardyti tuos pažeidimus, kurie yra mirtini pėsčiųjų tarpe. Jeigu išsaugosime 30 proc. pėsčiųjų tamsiu paros metu, avaringumas pagerės. Lygiai taip pat buvo daroma 2007 metais kuomet daugiausiai keleivių žūdavo dėl to, kad nebuvo prisisegę saugos diržų. Kuomet buvo įvesti saugos diržai, situacija pasitaisė ir nežūsta keleivių tiek, kiek žūdavo ankstesniais metais“, – prognozavo technologijų mokslų daktaras Vigilijus Sadauskas.

Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisas dar turi svarstyti Vyriausybė ir teikti Seimui. Baudų balų sistema galėtų įsigalioti nuo 2014 metų.

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: