Emigrantas su seserimi sumanė verslą - paslauga už 30 eurų - Anglija.lt
 

Emigrantas su seserimi sumanė verslą - paslauga už 30 eurų 

Lietuvoje gyvenanti dviejų vaikų mama drauge su į Londoną programuotoju išvykusiu dirbti broliu sugalvojo iš kasdieninių rūpesčių sukurti verslą. Jų idėja – centralizuotai pasiūlyti namų tvarkytojų paslaugas.

Šeimos nariai, sukūrę tinklalapį namubites.lt, viliasi užsidirbti tarpininkaudami tarp namų tvarkytojos ieškančio asmens ir tokias paslaugas siūlančio žmogaus. Verslo modelio esmė - už mokestį yra suteikiami namų tvarkytojų kontaktai, apie kurių siūlomas paslaugas ir darbo laiką galima paskaityti nemokamoje paieškoje.

„Namų bičių idėja paprasta, tai - būdas surasti namų tvarkytoją, - sako Tadas Tamošauskas. - Idėja nėra revoliucinė ar inovatyvi, nes namų tvarkytojo, valytojo profesija yra labai sena. Švara ir tvarka yra tai, kas buvo, yra ir bus vertinama. Tiesiog tikime, kad šiuo metu tokiam projektui itin palankus laikas.“

Pasak jo, metas tokiam projektui yra palankus dėl kelių priežasčių.

„Visų pirma, ekonominė situacija šalyje gerėja, nepaisant to, kad kaip tauta mėgstame pasiskųsti. Žmonės ima labiau vertinti savo laiką ir suprasti, kad profesionalus namų tvarkytojas namus sutvarkys ar langus išvalys dukart greičiau ir kokybiškiau nei pats.
Tokiai paslaugai išleisti 30 eurų per savaitę sutaupys apie 5 valandas laiko“, - argumentuoja T. Tamošauskas.

Antra priežastis, kodėl metas tokiam projektui yra tinkamas, pasak pašnekovo, yra profesionalų stoka: surasti namų tvarkytoją Lietuvoje nėra labai lengva.

„Įsitikinome patys, šiuo metu rasti patikimą namų tvarkytoją yra sudėtinga. Vilnius - didelis miestas, dauguma tvarkytojų dirba tik arčiau jų gyvenamosios vietos esančiuose mikrorajonuose. Net jei gausite patikimo profesionalo rekomendaciją iš draugo, tikėtina, kad jis į jūsų namus neatvyks, nes gyvena per toli. Ieškoti internete taip pat nelengva: tenka naršyti forumuose ir skelbimų puslapiuose ieškant tvarkytojų telefono numerių, tada skambinti ir aiškintis, kokiu grafiku jie dirba, kokius mikrorajonus aptarnauja“, - vardija T. Tamošauskas.

Pasak jo, patys praėję tokius vargus brolis ir sesuo nusprendė imtis verslo, kuris problemą padėtų spręsti.

„Nors pradėjome tik prieš mėnesį, jau turime keliasdešimt prisiregistravusių namų tvarkytojų ir beveik kasdien sulaukiame naujų. Galbūt tai ir neatrodo įspūdingai, bet turime pakankamai namų bičių, atvyksiančių į visus Vilniaus kampelius. Taip pat jau yra klientų, besiteiraujančių, kada išsiplėsime į kitus Lietuvos miestus“, - pasakojo jis.

Pašnekovas sako, kad sudėtingiausia rasti laiko savo verslui: reikia programuoti naują funkcionalumą, ieškoti naujų paslaugų tiekėjų bei klientų.

„Abu esame labai užimti: aš dirbu programuotoju Londone, o sesuo Ina visą savaitę dirba su dviemis atžalomis. Todėl „Namų Bitės“ sulaukia dėmesio vakarais, savaitgaliais ir per vaikučių pietų miegą“, - pasakoja T. Tamošauskas.

Kurti verslą nuo pagrindų įdomu, bet nelengva, pasak T. Tamošausko, dažnai sprendžiama problema yra „kas atsirado pirmiau - višta ar kiaušinis?“.

„Kol nėra prisiregistravusių paslaugų tiekėjų, puslapis nenaudingas klientams. Tuo pačiu metu paslaugų tiekėjai nelinkę registruotis puslapyje, kuris neturi daug klientų. Todėl pradžia gan lėta ir sudėtinga“, - paaiškina jis.

Dėl to iš pradžių pradedantiems verslininkams tenka daug darbo atlikti patiems: skambinti namų tvarkytojams ir registruoti juos telefonu, surinkti informaciją apie aptarnaujamas seniūnijas, darbo laiką ir kitus ypatumus.

„Tačiau tai naudinga, kasdien išmokstame daugiau apie valymo ir tvarkymo rinką, taip pat surenkame informacijos, kuri padeda vartotojams rasti tinkamą paslaugų tiekėją. Užregistruoti paslaugų tiekėjai taip pat gauna naudos, nes tampa matomesni klientams“, - sako T. Tamošauskas.

Kartu verslininkas sako, kad kurdami verslą suprato – vertinga dalintis turima informacija, pavyzdžiui, socialinių tinklų erdvėje jis pastebėjo, kad vartotojų dėmesio sulaukia patarimai, kaip palaikyti tvarką ir švarą namuose ne tik tiems, kurie planuoja užsisakyti profesionalių valymo paslaugų.

Paklaustas, ar ieško investuotojų, T. Tamošauskas teigia, kad vertingiau būtų sužinoti apie kitų patirtį, o ne pritraukti papildomo kapitalo.

„Nors finansinių investicijų šiuo metu ir neieškome, manome, kad būtų smalsu pasidalinti patirtimi su panašaus pobūdžio verslais ar investuotojais, dirbusiais su panašiais internetiniais projektais“, - apibendrina jis.

Lietuvoje gyvenanti dviejų vaikų mama drauge su į Londoną programuotoju išvykusiu dirbti broliu sugalvojo iš kasdieninių rūpesčių sukurti verslą. Jų idėja – centralizuotai pasiūlyti namų tvarkytojų paslaugas.

Šeimos nariai, sukūrę tinklalapį namubites.lt, viliasi užsidirbti tarpininkaudami tarp namų tvarkytojos ieškančio asmens ir tokias paslaugas siūlančio žmogaus. Verslo modelio esmė - už mokestį yra suteikiami namų tvarkytojų kontaktai, apie kurių siūlomas paslaugas ir darbo laiką galima paskaityti nemokamoje paieškoje.

„Namų bičių idėja paprasta, tai - būdas surasti namų tvarkytoją, - sako Tadas Tamošauskas. - Idėja nėra revoliucinė ar inovatyvi, nes namų tvarkytojo, valytojo profesija yra labai sena. Švara ir tvarka yra tai, kas buvo, yra ir bus vertinama. Tiesiog tikime, kad šiuo metu tokiam projektui itin palankus laikas.“

Pasak jo, metas tokiam projektui yra palankus dėl kelių priežasčių.

„Visų pirma, ekonominė situacija šalyje gerėja, nepaisant to, kad kaip tauta mėgstame pasiskųsti. Žmonės ima labiau vertinti savo laiką ir suprasti, kad profesionalus namų tvarkytojas namus sutvarkys ar langus išvalys dukart greičiau ir kokybiškiau nei pats.
Tokiai paslaugai išleisti 30 eurų per savaitę sutaupys apie 5 valandas laiko“, - argumentuoja T. Tamošauskas.

Antra priežastis, kodėl metas tokiam projektui yra tinkamas, pasak pašnekovo, yra profesionalų stoka: surasti namų tvarkytoją Lietuvoje nėra labai lengva.

„Įsitikinome patys, šiuo metu rasti patikimą namų tvarkytoją yra sudėtinga. Vilnius - didelis miestas, dauguma tvarkytojų dirba tik arčiau jų gyvenamosios vietos esančiuose mikrorajonuose. Net jei gausite patikimo profesionalo rekomendaciją iš draugo, tikėtina, kad jis į jūsų namus neatvyks, nes gyvena per toli. Ieškoti internete taip pat nelengva: tenka naršyti forumuose ir skelbimų puslapiuose ieškant tvarkytojų telefono numerių, tada skambinti ir aiškintis, kokiu grafiku jie dirba, kokius mikrorajonus aptarnauja“, - vardija T. Tamošauskas.

Pasak jo, patys praėję tokius vargus brolis ir sesuo nusprendė imtis verslo, kuris problemą padėtų spręsti.

„Nors pradėjome tik prieš mėnesį, jau turime keliasdešimt prisiregistravusių namų tvarkytojų ir beveik kasdien sulaukiame naujų. Galbūt tai ir neatrodo įspūdingai, bet turime pakankamai namų bičių, atvyksiančių į visus Vilniaus kampelius. Taip pat jau yra klientų, besiteiraujančių, kada išsiplėsime į kitus Lietuvos miestus“, - pasakojo jis.

Pašnekovas sako, kad sudėtingiausia rasti laiko savo verslui: reikia programuoti naują funkcionalumą, ieškoti naujų paslaugų tiekėjų bei klientų.

„Abu esame labai užimti: aš dirbu programuotoju Londone, o sesuo Ina visą savaitę dirba su dviemis atžalomis. Todėl „Namų Bitės“ sulaukia dėmesio vakarais, savaitgaliais ir per vaikučių pietų miegą“, - pasakoja T. Tamošauskas.

Kurti verslą nuo pagrindų įdomu, bet nelengva, pasak T. Tamošausko, dažnai sprendžiama problema yra „kas atsirado pirmiau - višta ar kiaušinis?“.

„Kol nėra prisiregistravusių paslaugų tiekėjų, puslapis nenaudingas klientams. Tuo pačiu metu paslaugų tiekėjai nelinkę registruotis puslapyje, kuris neturi daug klientų. Todėl pradžia gan lėta ir sudėtinga“, - paaiškina jis.

Dėl to iš pradžių pradedantiems verslininkams tenka daug darbo atlikti patiems: skambinti namų tvarkytojams ir registruoti juos telefonu, surinkti informaciją apie aptarnaujamas seniūnijas, darbo laiką ir kitus ypatumus.

„Tačiau tai naudinga, kasdien išmokstame daugiau apie valymo ir tvarkymo rinką, taip pat surenkame informacijos, kuri padeda vartotojams rasti tinkamą paslaugų tiekėją. Užregistruoti paslaugų tiekėjai taip pat gauna naudos, nes tampa matomesni klientams“, - sako T. Tamošauskas.

Kartu verslininkas sako, kad kurdami verslą suprato – vertinga dalintis turima informacija, pavyzdžiui, socialinių tinklų erdvėje jis pastebėjo, kad vartotojų dėmesio sulaukia patarimai, kaip palaikyti tvarką ir švarą namuose ne tik tiems, kurie planuoja užsisakyti profesionalių valymo paslaugų.

Paklaustas, ar ieško investuotojų, T. Tamošauskas teigia, kad vertingiau būtų sužinoti apie kitų patirtį, o ne pritraukti papildomo kapitalo.

„Nors finansinių investicijų šiuo metu ir neieškome, manome, kad būtų smalsu pasidalinti patirtimi su panašaus pobūdžio verslais ar investuotojais, dirbusiais su panašiais internetiniais projektais“, - apibendrina jis.

 (Komentarų: 3)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: