ES atsikratys senų automobilių 

Europos Komisija planuoja stiprinti savo pasiūlymus, skatinančius vartotojus pirkti naujus, ekologiškesnius automobilius. Tokie sprendimai padėtų ištraukti transporto priemonių gamintojus iš sunkios finansinės situacijos.

Europos Sąjungos (ES) organizuotame posėdyje Briuselyje tarp automobilių gamintojų pramonės vadovų, ministrų ir parlamentarų buvo pasiūlyta 150 mlrd. litų mažų palūkanų paskola, siekiant padėti pramonei kurti naujas ekologiškas technologijas.

Artimiausioje ateityje vartotojai gaus mokesčių lengvatas priduoti į metalo laužą savo senus automobilius ir įsigyti naujesniems, efektyvesniems modeliams. Senieji „teršikai“ bus baudžiami labai didelėmis baudomis, o visa naujoji sistema bus labai panaši į neseniai įvestą Prancūzijoje.

Christianas Streiffas, „Peugeot-Citroen“ koncerno bosas, pabrėžė, kad automobilių pardavimai visoje Europos ženkliai smuko, o gamyklos buvo priverstos stabdyti savo darbą. Jis reikalauja, kad automobilių pramonei būtų suteiktos ES remiamos paskolos kurti ekologiškesnius automobilius. Gamintojų nuomone, baudos ir skatinimas atsikratyti senesnio amžiaus mažiau ekonomiškais automobiliais sumažins visų automobilių išmetamą CO2 dujų kiekį iki 4,5 procento.

Žinoma, tokie sprendimai taip pat padidintų naujų automobilių pardavimus, o gamintojai galėtų išvengti galimų didžiulių darbuotojų atleidimų.

Naujasis ES planas labai panašus į JAV Bušo administracijos „švelnių“ paskolų paketą, pateiktą išgelbėti Užatlantės automobilių pramonės gigantus „General Motor“, „Chrysler“ ir „Fordo“.

Europos investicijų bankas, kuris turėtų suteikti reikalingą paskolą, suprantama, nepalankiai vertina tokią finansavimo galimybę. Tuo tarpu aplinkosaugininkai taip pat yra nepatenkinti, kad pinigai bus suteikti gamintojams, jau nesugebėjusiems patenkinti ES emisijos mažinimo tikslų.

www.anglija.lt

Europos Komisija planuoja stiprinti savo pasiūlymus, skatinančius vartotojus pirkti naujus, ekologiškesnius automobilius. Tokie sprendimai padėtų ištraukti transporto priemonių gamintojus iš sunkios finansinės situacijos.

Europos Sąjungos (ES) organizuotame posėdyje Briuselyje tarp automobilių gamintojų pramonės vadovų, ministrų ir parlamentarų buvo pasiūlyta 150 mlrd. litų mažų palūkanų paskola, siekiant padėti pramonei kurti naujas ekologiškas technologijas.

Artimiausioje ateityje vartotojai gaus mokesčių lengvatas priduoti į metalo laužą savo senus automobilius ir įsigyti naujesniems, efektyvesniems modeliams. Senieji „teršikai“ bus baudžiami labai didelėmis baudomis, o visa naujoji sistema bus labai panaši į neseniai įvestą Prancūzijoje.

Christianas Streiffas, „Peugeot-Citroen“ koncerno bosas, pabrėžė, kad automobilių pardavimai visoje Europos ženkliai smuko, o gamyklos buvo priverstos stabdyti savo darbą. Jis reikalauja, kad automobilių pramonei būtų suteiktos ES remiamos paskolos kurti ekologiškesnius automobilius. Gamintojų nuomone, baudos ir skatinimas atsikratyti senesnio amžiaus mažiau ekonomiškais automobiliais sumažins visų automobilių išmetamą CO2 dujų kiekį iki 4,5 procento.

Žinoma, tokie sprendimai taip pat padidintų naujų automobilių pardavimus, o gamintojai galėtų išvengti galimų didžiulių darbuotojų atleidimų.

Naujasis ES planas labai panašus į JAV Bušo administracijos „švelnių“ paskolų paketą, pateiktą išgelbėti Užatlantės automobilių pramonės gigantus „General Motor“, „Chrysler“ ir „Fordo“.

Europos investicijų bankas, kuris turėtų suteikti reikalingą paskolą, suprantama, nepalankiai vertina tokią finansavimo galimybę. Tuo tarpu aplinkosaugininkai taip pat yra nepatenkinti, kad pinigai bus suteikti gamintojams, jau nesugebėjusiems patenkinti ES emisijos mažinimo tikslų.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: