ES svarstys kuro mokestį - Anglija.lt
 

ES svarstys kuro mokestį 

Europos Sąjunga rengia planus įvesti pirmąjį tiesioginį mokestį, apmokestindama benziną, anglį ir gamtines dujas. Šis mokestis, apie kurį ketinama paskelbti kitą mėnesį, būtų pirmasis ES lėšų šaltinis, ateinantis ne iš šalių narių, teigiama telegraph.co.uk.

Už mokesčius atsakingas eurokomisaras Algirdas Šemeta sako, kad „minimalaus dydžio mokestis už anglies dvideginį“ yra prioritetas. „Mano vertinimais, galima pradėti diskusijas. Šiuo metu tam tinkamas momentas“, – jis teigė savaitraščiui „European Voice“. Panašus siūlymas svarstytas prieš 5 metus. Tuomet jis atmestas be platesnių diskusijų.

Lina Rimkutė, A.Šemetos asistentė, tikslina „Telegraph” informaciją, kad „diskusijos vyksta dėl jau esamų mokesčių peržiūrėjimo, restruktūrizavimo” ir persiunčia europarlamentaro komentarą.
"Teiksiu pasiūlymą patikslinti Energijos apmokestinimo direktyvą, kurio esmė – peržiūrėti ir restruktūrizuoti mokesčius, atsižvelgiant į aplinkosauginius tikslus ir įtraukiant CO2 elementą. Pasiūlyme nauji mokesčiai nenumatomi, siūloma keisti tik apmokestinimo struktūrą atsižvelgiant ne tik į energijos kiekį, bet ir į kokybę. Energijos apmokestinime atsirastų CO2 elementas sektoriuose, kurių kol kas neapima ES prekybos taršos leidimais sistema. Energijos apmokestinimo naujovės suteiktų impulsą rinkai persiorientuoti prie "žaliosios" energetikos."
Anot jo, kaip ir iki šiol, kiekviena šalis galės spręsti dėl surinktų lėšų panaudojimo. Kai kurios ES šalys narės jau yra įdiegę papildomas „žaliąsias" mokestines priemones.

Kaip rašo telegraph.co.uk, planai siekti didesnės ES finansinės nepriklausomybės nuo nacionalinių šalių vyriausybių atsiranda Sąjungai siekiant įgyti daugiau galios pasaulyje.
Be to, įsigaliojus Lisabonos sutarčiai, atsirado naujų institucijų, tarp kurių – ES prezidentas ir užsienio reikalų ministrė, turinti savo diplomatinę tarnybą.
Europos Komisijos Biudžeto departamento vadovas Hervé Jouanjeanas neseniai teigė, jog „ES yra labai netoli paralyžiaus“, kurį gali sukelti dėl suveržtų šalių narių biudžetų mažėjantis finansavimas.
„Turėtume turėti mechanizmą, kuris išnaudotų galimybę eiti tiesioginio ES finansavimo link“, – kalbėjo jis.

Naujasis mokestis tiesiogiai pakeltų degalų kainas ir sąskaitas už energiją, o dėl padidėjusių kaštų brangtų ir kiti produktai.

lrt.lt

Europos Sąjunga rengia planus įvesti pirmąjį tiesioginį mokestį, apmokestindama benziną, anglį ir gamtines dujas. Šis mokestis, apie kurį ketinama paskelbti kitą mėnesį, būtų pirmasis ES lėšų šaltinis, ateinantis ne iš šalių narių, teigiama telegraph.co.uk.

Už mokesčius atsakingas eurokomisaras Algirdas Šemeta sako, kad „minimalaus dydžio mokestis už anglies dvideginį“ yra prioritetas. „Mano vertinimais, galima pradėti diskusijas. Šiuo metu tam tinkamas momentas“, – jis teigė savaitraščiui „European Voice“. Panašus siūlymas svarstytas prieš 5 metus. Tuomet jis atmestas be platesnių diskusijų.

Lina Rimkutė, A.Šemetos asistentė, tikslina „Telegraph” informaciją, kad „diskusijos vyksta dėl jau esamų mokesčių peržiūrėjimo, restruktūrizavimo” ir persiunčia europarlamentaro komentarą.
"Teiksiu pasiūlymą patikslinti Energijos apmokestinimo direktyvą, kurio esmė – peržiūrėti ir restruktūrizuoti mokesčius, atsižvelgiant į aplinkosauginius tikslus ir įtraukiant CO2 elementą. Pasiūlyme nauji mokesčiai nenumatomi, siūloma keisti tik apmokestinimo struktūrą atsižvelgiant ne tik į energijos kiekį, bet ir į kokybę. Energijos apmokestinime atsirastų CO2 elementas sektoriuose, kurių kol kas neapima ES prekybos taršos leidimais sistema. Energijos apmokestinimo naujovės suteiktų impulsą rinkai persiorientuoti prie "žaliosios" energetikos."
Anot jo, kaip ir iki šiol, kiekviena šalis galės spręsti dėl surinktų lėšų panaudojimo. Kai kurios ES šalys narės jau yra įdiegę papildomas „žaliąsias" mokestines priemones.

Kaip rašo telegraph.co.uk, planai siekti didesnės ES finansinės nepriklausomybės nuo nacionalinių šalių vyriausybių atsiranda Sąjungai siekiant įgyti daugiau galios pasaulyje.
Be to, įsigaliojus Lisabonos sutarčiai, atsirado naujų institucijų, tarp kurių – ES prezidentas ir užsienio reikalų ministrė, turinti savo diplomatinę tarnybą.
Europos Komisijos Biudžeto departamento vadovas Hervé Jouanjeanas neseniai teigė, jog „ES yra labai netoli paralyžiaus“, kurį gali sukelti dėl suveržtų šalių narių biudžetų mažėjantis finansavimas.
„Turėtume turėti mechanizmą, kuris išnaudotų galimybę eiti tiesioginio ES finansavimo link“, – kalbėjo jis.

Naujasis mokestis tiesiogiai pakeltų degalų kainas ir sąskaitas už energiją, o dėl padidėjusių kaštų brangtų ir kiti produktai.

lrt.lt

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: