Gaujų šulų silpnybė – brangios mašinos - Anglija.lt
 

Gaujų šulų silpnybė – brangios mašinos 


Lietuvos kriminalinio pasaulio veikėjus vienija ne tik nusikaltimai, bet ir aistra prabangiems automobiliams. Iš nelegalios veiklos turtus susikrovę organizuotų gaujų šulai neabejingi naujoms, brangioms ir net šarvuotoms mašinoms.

Organizuoto nusikalstamumo klestėjimo laikais banditai mėgo atvirai demonstruoti savo padėtį būtent prie prabangių automobilių vairo. Tarp nusikaltėlių vyko net savotiškos varžybos: kuris įsigis brangesnę ir kietesnę mašiną. Gaujų šulai išskirtinį dėmesį rodė BMW ir „Mercedes“ gamintojų „karietoms“. Jiems svarbi buvo ne tik mašinų išorė, bet ir vidus. Todėl čia dažnai puikuodavosi būtiniausi prabangos atributai – odinis salonas, brangi garso ir vaizdo aparatūra, kiti akį rėžiantys akcentai.

Kriminalistų nestebina tai, kad dažniausiai niekur oficialiai nedirbantys kriminalinio pasaulio veikėjai sugeba važinėti ne vieną šimtą tūkstantį litų kainuojančiomis mašinomis. Jas, įtariama, banditai įsigyja iš nelegalaus verslo: prekybos narkotikais, alkoholiu, kontrabandos prekėmis, prostitucijos organizavimo, pinigų klastojimo ir kitokios pogrindinės veiklos. Tiesa, ne visi gaujų lyderiai puikuojasi važinėdami ištaigingomis mašinomis – konspiracijos sumetimais važinėjama ir pigiomis „geldomis“.

Mėgo šarvuotus automobilius
Šių metų pradžioje Kaune policijos pareigūnai sulaikė praeityje žinomos „Daškinių“ grupuotės narį Rolandą Dromantą, pravarde Ilgas. Šis gerai žinomas šešėlinio pasaulio atstovas iš kitų nusikaltėlių išsiskyrė tuo, kad kurį laiką po miestą važinėdavo tik šarvuotais automobiliais – iš pradžių „Mercedes–Benz“, vėliau BMW limuzinu. Taip jis elgėsi bijodamas galimų kitų gaujų narių išpuolių prieš jį. Kriminalistai vėliau išsiaiškino, kad Ilgas paniškai baiminosi dėl savo saugumo, tad naudojosi ne tik šarvuotais automobiliais. Kalbama, kad net R.Dromanto namo langai pagaminti iš neperšaunamo stiklo.

Kitas žinomas nusikalstamo pasaulio veikėjas, „Agurkinių“ gaujos lyderis Saulius Velečka taip pat kėlė didelius reikalavimus automobilio saugumui. Į nusikaltėlį ne kartą buvo kėsintasi, todėl jis Kaune irgi važinėjo tik prabangiu šarvuotu BMW automobiliu.
Kulkoms atsparūs automobiliai turėjo gerokai patuštinti nusikalstamo pasaulio veikėjų kišenes. Pavyzdžiui, naujas 7 klasės šarvuotas BMW Lietuvoje kainuoja per milijoną litų – maždaug tris kartus brangiau nei standartinis šios klasės modelis.

Pralobę iš narkotikų
Anksčiau su Vilijampolės nusikalstama grupuote, vėliau su „agurkiniais“ sietos „Alfuko“ gaujos lyderiai Alfonsas Želvys (Alfukas) ir Arūnas Karčiauskas (Gruinius) taip pat mėgo prabangų gyvenimą ir dievino išskirtinius automobilius. Iš metamfetamino gamybos ir tarptautinės prekybos narkotikais pralobę šešėlinio pasaulio atstovai savo gyvenimo būdu ir sąlygomis gerokai išsiskyrė net iš aukštą padėtį nusikalstamose struktūrose užimančių asmenų. Oficialaus atlyginimo negaudavę Alfukas ir Gruinius vairuodavo ištaigingus „Mercedes–Benz“ ir BMW automobilius, kurių kiekvieno vertė – beveik penktadalis milijono litų.

Nuo vienintelės snaiperio kulkos kritęs „Daškinių“ gaujos lyderis Remigijus Daškevičius–Daškė taip pat buvo neabejingas brangioms „karietoms“. Iš kontrabandos pralobęs kaunietis paskutiniais savo gyvenimo metais važinėjo prabangiu „Mercedes–Benz“ automobiliu, kurio valstybinius registracijos numerius puošė trijų vienetų kombinacija.

Senoji gvardija
Su garsiąja „Vilniaus brigada“ kadaise sieti kriminalinio pasaulio veikėjai taip pat jautė ir tebejaučia didžiulę silpnybę brangiems automobiliams. Šios gaujos klestėjimo įkarštyje jos nariai vilniečių dėmesį traukė ne tik įvairiais išsišokimais, bet ir įspūdingais automobiliais.

Sostinės kriminalistai iki šiol prisimena ir vieną iš Vilniuje aktyviai veikusios „Sportininkų“ nusikalstamos grupuotės vadeivų Viktorą Malachovą (Malach), dabar tapusį solidžiu verslininku. Iš kriminalinio pasaulio pasitraukęs, tačiau autoritetą tuose sluoksniuose vis dar turintis vilnietis vienu metu važinėjo mašina, kuri buvo bene brangiausia Vilniuje.

Kadaise buvęs žurnalisto Vito Lingio žmogžudystės organizatoriaus Boriso Dekanidzės bendražygis Igoris Tiomkinas (Timocha) atlikęs bausmę kalėjime į laisvę grįžo ne tuščiomis kišenėmis. Policijos duomenimis, šiandien Timocha gyvena gana prabangiai. Tai, kad jis neskursta, įrodo ir jo automobiliai. Prieš pusantrų metų operatyvininkai užfiksavo, kad Timocha važinėja ne pigiai kainuojančiu „Mercedes–Benz“ ir visureigiu „Toyota“. Beje, abi šios mašinos registruotos Latvijoje.

Su „Vilniaus brigada“ siejamas Zbignevas Mackevičius (Kotas) prieš metus važinėjo ne pačiu naujausiu, tačiau ir ne pigiausiu „Jaguar“ automobiliu. Tiesa, praėjusios vasaros pabaigoje Kotą netikėtai apėmė isterijos priepuolis – naktį vyras per savo pirmo aukšto langą pradėjo mėtyti viską, kas pakliuvo po ranka. Išskriejo televizorius, staliukas, kėdės, šiukšliadėžė su visomis joje buvusiomis šiukšlėmis. Z.Mackevičiui nerūpėjo, kad daugelis jų krinta ant jo paties automobilio „Jaguar“. Mėtomi daiktai subjaurojo „brigadininko“ mašiną – išdaužė langus, aplamdė dureles, variklio antvožą.

Atskleidžia mentalitetą
Buvęs ilgametis Lietuvos policijos generalinis komisaras Vytautas Grigaravičius LŽ patvirtino, kad nemažai kriminalinio pasaulio veikėjų gaujų klestėjimo metu mėgo važinėti išskirtinai brangiais automobiliais. Pasak jo, puikuotis prabangiomis mašinomis mėgo ne tik aukščiausios grandies nusikaltėliai, bet ir žemesnio rango vadinamieji gaujų smogikai.

Vis dėlto buvęs policijos generalinis komisaras patikslino, kad įprotis važinėti brangiomis mašinomis būdingas ne visiems kriminalinio pasaulio šulams. „Šiuo atveju viskas priklauso nuo žmogaus mentaliteto. Yra tokių veikėjų, kurie tarsi pabrėždami savo galią po miestą važinėja iš bendro automobilių srauto išsiskiriančiomis mašinomis, tačiau yra ir tokių, kurie nenori kristi aplinkiniams į akis ir viešai demonstruoti prabangos. Vis dėlto tam tikrų markių prabangūs automobiliai yra tapę savotiška nusikalstamo pasaulio vizitine kortele“, – LŽ minėjo V.Grigaravičius.

Prabanga prigeso
Buvęs Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato Organizuoto nusikalstamumo tyrimo valdybos viršininkas Aleksandras Alijevas LŽ pasakojo, kad gaujų klestėjimo laikais brangūs automobiliai užėmė išskirtinę vietą. Šimtus tūkstančių litų kainavusios mašinos nusikaltėliams buvo tarsi įvaizdžio dalis. Pašnekovo teigimu, dar neseniai kriminalinio pasaulio šulai pirmenybę teikė populiariems buvusiems visureigiams BMW X5.

„Ko gero, nusikaltėliai šį automobilį mėgo tiek dėl dizaino, tiek dėl techninių savybių. Tiesa, dabar situacija pasikeitė kardinaliai – organizuotų gaujų atstovai savo galios prabangiais automobiliais beveik nebedemonstruoja. Galbūt vengia viešumo, o gal spaudžia finansinės bėdos. Be to, nemažai senosios gvardijos autoritetų nėrė į verslą ir per daug nesireklamuodami mėgina pamiršti kriminalinę praeitį“, – sakė buvęs ilgametis sostinės Organizuoto nusikalstamumo tyrimo tarnybos viršininkas.

Paulius Ugianskis | „Lietuvos žinios“


Lietuvos kriminalinio pasaulio veikėjus vienija ne tik nusikaltimai, bet ir aistra prabangiems automobiliams. Iš nelegalios veiklos turtus susikrovę organizuotų gaujų šulai neabejingi naujoms, brangioms ir net šarvuotoms mašinoms.

Organizuoto nusikalstamumo klestėjimo laikais banditai mėgo atvirai demonstruoti savo padėtį būtent prie prabangių automobilių vairo. Tarp nusikaltėlių vyko net savotiškos varžybos: kuris įsigis brangesnę ir kietesnę mašiną. Gaujų šulai išskirtinį dėmesį rodė BMW ir „Mercedes“ gamintojų „karietoms“. Jiems svarbi buvo ne tik mašinų išorė, bet ir vidus. Todėl čia dažnai puikuodavosi būtiniausi prabangos atributai – odinis salonas, brangi garso ir vaizdo aparatūra, kiti akį rėžiantys akcentai.

Kriminalistų nestebina tai, kad dažniausiai niekur oficialiai nedirbantys kriminalinio pasaulio veikėjai sugeba važinėti ne vieną šimtą tūkstantį litų kainuojančiomis mašinomis. Jas, įtariama, banditai įsigyja iš nelegalaus verslo: prekybos narkotikais, alkoholiu, kontrabandos prekėmis, prostitucijos organizavimo, pinigų klastojimo ir kitokios pogrindinės veiklos. Tiesa, ne visi gaujų lyderiai puikuojasi važinėdami ištaigingomis mašinomis – konspiracijos sumetimais važinėjama ir pigiomis „geldomis“.

Mėgo šarvuotus automobilius
Šių metų pradžioje Kaune policijos pareigūnai sulaikė praeityje žinomos „Daškinių“ grupuotės narį Rolandą Dromantą, pravarde Ilgas. Šis gerai žinomas šešėlinio pasaulio atstovas iš kitų nusikaltėlių išsiskyrė tuo, kad kurį laiką po miestą važinėdavo tik šarvuotais automobiliais – iš pradžių „Mercedes–Benz“, vėliau BMW limuzinu. Taip jis elgėsi bijodamas galimų kitų gaujų narių išpuolių prieš jį. Kriminalistai vėliau išsiaiškino, kad Ilgas paniškai baiminosi dėl savo saugumo, tad naudojosi ne tik šarvuotais automobiliais. Kalbama, kad net R.Dromanto namo langai pagaminti iš neperšaunamo stiklo.

Kitas žinomas nusikalstamo pasaulio veikėjas, „Agurkinių“ gaujos lyderis Saulius Velečka taip pat kėlė didelius reikalavimus automobilio saugumui. Į nusikaltėlį ne kartą buvo kėsintasi, todėl jis Kaune irgi važinėjo tik prabangiu šarvuotu BMW automobiliu.
Kulkoms atsparūs automobiliai turėjo gerokai patuštinti nusikalstamo pasaulio veikėjų kišenes. Pavyzdžiui, naujas 7 klasės šarvuotas BMW Lietuvoje kainuoja per milijoną litų – maždaug tris kartus brangiau nei standartinis šios klasės modelis.

Pralobę iš narkotikų
Anksčiau su Vilijampolės nusikalstama grupuote, vėliau su „agurkiniais“ sietos „Alfuko“ gaujos lyderiai Alfonsas Želvys (Alfukas) ir Arūnas Karčiauskas (Gruinius) taip pat mėgo prabangų gyvenimą ir dievino išskirtinius automobilius. Iš metamfetamino gamybos ir tarptautinės prekybos narkotikais pralobę šešėlinio pasaulio atstovai savo gyvenimo būdu ir sąlygomis gerokai išsiskyrė net iš aukštą padėtį nusikalstamose struktūrose užimančių asmenų. Oficialaus atlyginimo negaudavę Alfukas ir Gruinius vairuodavo ištaigingus „Mercedes–Benz“ ir BMW automobilius, kurių kiekvieno vertė – beveik penktadalis milijono litų.

Nuo vienintelės snaiperio kulkos kritęs „Daškinių“ gaujos lyderis Remigijus Daškevičius–Daškė taip pat buvo neabejingas brangioms „karietoms“. Iš kontrabandos pralobęs kaunietis paskutiniais savo gyvenimo metais važinėjo prabangiu „Mercedes–Benz“ automobiliu, kurio valstybinius registracijos numerius puošė trijų vienetų kombinacija.

Senoji gvardija
Su garsiąja „Vilniaus brigada“ kadaise sieti kriminalinio pasaulio veikėjai taip pat jautė ir tebejaučia didžiulę silpnybę brangiems automobiliams. Šios gaujos klestėjimo įkarštyje jos nariai vilniečių dėmesį traukė ne tik įvairiais išsišokimais, bet ir įspūdingais automobiliais.

Sostinės kriminalistai iki šiol prisimena ir vieną iš Vilniuje aktyviai veikusios „Sportininkų“ nusikalstamos grupuotės vadeivų Viktorą Malachovą (Malach), dabar tapusį solidžiu verslininku. Iš kriminalinio pasaulio pasitraukęs, tačiau autoritetą tuose sluoksniuose vis dar turintis vilnietis vienu metu važinėjo mašina, kuri buvo bene brangiausia Vilniuje.

Kadaise buvęs žurnalisto Vito Lingio žmogžudystės organizatoriaus Boriso Dekanidzės bendražygis Igoris Tiomkinas (Timocha) atlikęs bausmę kalėjime į laisvę grįžo ne tuščiomis kišenėmis. Policijos duomenimis, šiandien Timocha gyvena gana prabangiai. Tai, kad jis neskursta, įrodo ir jo automobiliai. Prieš pusantrų metų operatyvininkai užfiksavo, kad Timocha važinėja ne pigiai kainuojančiu „Mercedes–Benz“ ir visureigiu „Toyota“. Beje, abi šios mašinos registruotos Latvijoje.

Su „Vilniaus brigada“ siejamas Zbignevas Mackevičius (Kotas) prieš metus važinėjo ne pačiu naujausiu, tačiau ir ne pigiausiu „Jaguar“ automobiliu. Tiesa, praėjusios vasaros pabaigoje Kotą netikėtai apėmė isterijos priepuolis – naktį vyras per savo pirmo aukšto langą pradėjo mėtyti viską, kas pakliuvo po ranka. Išskriejo televizorius, staliukas, kėdės, šiukšliadėžė su visomis joje buvusiomis šiukšlėmis. Z.Mackevičiui nerūpėjo, kad daugelis jų krinta ant jo paties automobilio „Jaguar“. Mėtomi daiktai subjaurojo „brigadininko“ mašiną – išdaužė langus, aplamdė dureles, variklio antvožą.

Atskleidžia mentalitetą
Buvęs ilgametis Lietuvos policijos generalinis komisaras Vytautas Grigaravičius LŽ patvirtino, kad nemažai kriminalinio pasaulio veikėjų gaujų klestėjimo metu mėgo važinėti išskirtinai brangiais automobiliais. Pasak jo, puikuotis prabangiomis mašinomis mėgo ne tik aukščiausios grandies nusikaltėliai, bet ir žemesnio rango vadinamieji gaujų smogikai.

Vis dėlto buvęs policijos generalinis komisaras patikslino, kad įprotis važinėti brangiomis mašinomis būdingas ne visiems kriminalinio pasaulio šulams. „Šiuo atveju viskas priklauso nuo žmogaus mentaliteto. Yra tokių veikėjų, kurie tarsi pabrėždami savo galią po miestą važinėja iš bendro automobilių srauto išsiskiriančiomis mašinomis, tačiau yra ir tokių, kurie nenori kristi aplinkiniams į akis ir viešai demonstruoti prabangos. Vis dėlto tam tikrų markių prabangūs automobiliai yra tapę savotiška nusikalstamo pasaulio vizitine kortele“, – LŽ minėjo V.Grigaravičius.

Prabanga prigeso
Buvęs Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato Organizuoto nusikalstamumo tyrimo valdybos viršininkas Aleksandras Alijevas LŽ pasakojo, kad gaujų klestėjimo laikais brangūs automobiliai užėmė išskirtinę vietą. Šimtus tūkstančių litų kainavusios mašinos nusikaltėliams buvo tarsi įvaizdžio dalis. Pašnekovo teigimu, dar neseniai kriminalinio pasaulio šulai pirmenybę teikė populiariems buvusiems visureigiams BMW X5.

„Ko gero, nusikaltėliai šį automobilį mėgo tiek dėl dizaino, tiek dėl techninių savybių. Tiesa, dabar situacija pasikeitė kardinaliai – organizuotų gaujų atstovai savo galios prabangiais automobiliais beveik nebedemonstruoja. Galbūt vengia viešumo, o gal spaudžia finansinės bėdos. Be to, nemažai senosios gvardijos autoritetų nėrė į verslą ir per daug nesireklamuodami mėgina pamiršti kriminalinę praeitį“, – sakė buvęs ilgametis sostinės Organizuoto nusikalstamumo tyrimo tarnybos viršininkas.

Paulius Ugianskis | „Lietuvos žinios“

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: