Pastaruoju metu Tarptautiniame Vilniaus oro uoste (toliau - TVOU) vis dažniau pasitaiko agresyviai nusiteikusių keleivių, kurie kelia pavojų skrydžių saugai ir aviacijos saugumui, kitiems keleiviams, aptarnaujantiems darbuotojams ir net patys sau. Praėjusią savaitę trys keleiviai pajuokavo apie turimus sprogmenis, o pirmadienio rytą į Londoną skristi besirengiantis neblaivios būklės keleivis fiziškai sužalojo laipinimo darbuotoją.
Kaip rašoma Tarptautinio Vilniaus oro uosto pranešime, į Londoną skristi besirengiančio keleivio rankinis bagažas neatitiko aviakompanijos reikalavimų, dėl to jis buvo paprašytas sumokėti už papildomą svorį ir įspėtas, kad su esamu bagažu gali būti neįleidžiamas į orlaivį. Tokia situacija 32-ejų metų vyrą supykdė – plūsdamasis necenzūriniais žodžiais, jis puolė aptarnaujantį personalą.
Šiuo metu įvykį tiria policija, keleiviui neleista išvykti iš Lietuvos, jam bus taikoma baudžiamoji atsakomybė.
TVOU Aviacijos saugumo departamento direktoriaus Ričardo Martinaičio teigimu, tokio pobūdžio smurtinis atvejis yra pirmasis Vilniaus oro uoste. Tačiau atvejų, kai keleiviai išlaipinami iš orlaivio jam nespėjus pakilti arba neįleidžiami skrydžiui – apstu.
„Praėjusią savaitę net 3 keleiviai registracijos į skrydį metu antžeminį aptarnavimą atliekantiems darbuotojams, uždavus privalomus saugumo klausimus, pasakė, kad su savimi turi sprogmenų. Nors vėliau jie atsiprašė ir teisinosi tiesiog pajuokavę, pagal aviacijos saugumo taisykles tokie pareiškimai, pateikti net juoko forma, vertinami kaip reali grėsmė aviacijos saugumui. Apie tai pranešama policijai bei orlaivio įgulai, o orlaivio vadas sprendžia, ar „pajuokavusį“ keleivį priimti skrydžiui, ar ne. Dažniausiai priimamas sprendimas negabenti orlaiviu tokio keleivio,“ – sako R.Martinaitis.
Vilniaus oro uosto Aviacijos saugumo departamento duomenimis, 2010 metais iš viso panašių melagingų pranešimų apie sprogmenis ir kitus pavojingus daiktus buvo 11, o šiais metais – 16. R.Martinaičio teigimu, tokiais atvejais keleivis pats sau pasidaro žalos: praranda pinigus, išleistus bilietui įsigyti, jam taikoma administracinė atsakomybė ir piniginė bauda.
Be to, oro uoste nuolat susiduriama su apsvaigusiais nuo alkoholio ar agresyviai nusiteikusiais keleiviais, kurie sudaro konfliktines situacijas. Dažniausiai agresyvus keleivių elgesys jų kelionę užbaigia TVOU policijos poskyryje, kuriame jiems skiriamos baudos už chuliganizmą, o į orlaivį jie taip ir nepatenka. Vien praėjusią savaitę tokias baudas gavo du užsienio šalių piliečiai.
Dar viena dažnai pasitaikanti priežastis, dėl kurios keleiviai neįleidžiami į skrydį – vėlavimas.
„Per dieną pasitaiko apie 4 tokius atvejus, kai dėl aplaidaus požiūrio į kelionės biliete nurodytą informaciją – kada ir kur prasideda registracija, laipinimas – keleiviai pavėluoja į skrydį, – sako R.Martinaitis. – Aviakompanijos laikosi savo taisyklių – keleivių laukia tiek, kiek numatyta skrydžio plane, o pavėlavusieji praranda galimybę skristi numatytu reisu.“
Griežtesnius reikalavimus dėl keleivių registracijos ar įsodinimo į skrydį pabaigos laiko, taip pat – ir dėl vežamo bagažo svorio, dydžio ir kiekio turi pigių skrydžių bendrovės.
Vilniaus oro uoste aptarnaujančių kompanijų bei keleivių teises ir pareigas apibrėžia LR Susisiekimo ministro įsakymas Nr. 3-147 „Dėl keleivių, bagažo, pašto ir krovinių vežimo orlaiviais taisyklių patvirtinimo“. Keleivio bilietas yra sutartis tarp keleivio ir aviakompanijos, kokiomis sąlygomis konkrečios kelionės metu keleivis bus vežamas, kokių taisyklių jis turi laikytis ir ką jam įsipareigoja aviakompanija. Neįvykdžius įsipareigojimų, aviakompanija turi teisę atsisakyti vežti keleivį, o aviakompanijai pažeidus keleivių teises – ji privalo kompensuoti patirtą žalą.
Komentarai
stovetu spec automatai kurie tikrintu svori matmenis,kieki ir pati zmogu bei jo dokumentus.ir nebutu gincu .vienodos taisykles visiems ,nereigtu kazko pulti ir mustis.
kai mane isveda is nervu , tai as tase su koja ispiriu i ta matuokli, o sakocius buciau uzmaikes susikises- aisku tik kur tie nedideli. juokas ima is moteru laksto,tipo neileidzia su rankinuku-sakau atsiseg striuke ir uzsikisk ir psio. siaip reik skraidyt su laisvais drabuziais, labai daug telpa i kisenes i rankoves ypac jai dar duty free apsipirkineji:)
Neprosali butu ir kaune toks atvejis,aptarnaujantis personalas,kaip vergai kokie:)Kur jie mokyklas baige ir ka veike iki dirbant oro uoste,negaliu iki siol suprasti.
Lietuvoje tikrai kazkaip iskreiptai tikrina bagazo milimetrus bei svori. Be to dar is rankinio bagazo pavogia daiktus, atseit jie gali sukelti pavoju, nors tokiu pavojingu sarase nera, ju neleidzia atgauti ir perduoti lydintiems asmenims. Nenormali savivale.
Na bet ir pavarai, moteryte... Juk aiskiai visur sakoma, rasoma, kad rankinis bagazas - VIENAS VIENETAS (nustatyto dydzio ir svorio). Tai kokie dar bl*d' sakociai maiselyje?!?!?! Ir svarbiausia, kad tokiais atvejais keleiviai jauciasi nuskriausti... O ka darbuotojui daryt, jeigu yra aiskios taisykles?! Kodel manai, kad del tavo susiktu sakociu kazkas turi rizikuot savo darbo vieta? Pati rizikuotum?;)
Va kad mandagesni darbuotojai galetu but cia jau kitas reikalas. Tikrai ta pati galima ir mandagiai su malonia sypsena pasakyt.
kazkam truko kantrybe.vilniuje wizzair issi.isineja is zmoniu. mandagumo ZERO.
17 RUGPJUCIO Kaune is manes ateme 8 Nomedos saldaines ir ispakuotus geros arbatos pokelius.Su arbata patvarke.Del to ir taip skrupulingai tikrina.Nuo vieno,nuo kito-kiaules
ir labai gerai padare tai ,,zertvai,, tos dirbancios wizzaire ir ryanaire naglos -kaip reta.,.gerai kad praretino plaukus bent vienai...galetu ir daugiau tokiu zmoniu buti.,vistos bent mandagesnes butu bijodamos i dantis gauti...man tai liepe 2 sakocius i rankini bagaza susikisti..??..kuriuos maiselyje rankoje turejau..veziau dovanu..tyciojosi kaune i akis...gaila kad esu ne vyras ir i snuki negalejau uzmest nes vaikai lauke UK...Butu uzdare..
bus aptarnautojams pamoka :D
cha!!!! stovejau tam vyrui uz nugaros, kai incidentas ivyko!!!!! Mandagumo pas aptarnaujanti personala neraasta!!!! Truputi, na, gal ir per drasiai jis ten ja puole, bet tai zinokit isvede is kantrybes toks aptarnaujantis personalas!!!! Savo rankini bagaza turejau deti i ta matuokli, du kartus prie to pacio personalo - juokinga, kai izdivonus is taves daro!!!! Pas Wizzair'o mergaites truksta zmogiskumo!!! Suprantu, tas vyras su seima tikrai per daug turejo ir netvarkingai susideje daiktus buvo, bet mandagiai galima butu tai pasakyti, o nesiuntinet ir sustriakes vaidinti!!! Vyro nepateisinu visiskai, nes ziauriai jis ten aptalze: uz plauku ant zemes, smauge ir tampe, zmona ant kupros uzsoko, kad vyra sulaikyti, bet ir ja teske ant zemes...zodziu...buvo kraupu ir streso gavo visi. Turetu buti personalui pamoka, kad mandagiai aiskintu keleiviams. Pavyzdziui, su tokiu ju aptarnavimu as tikrai Wizzair paslaugomis nebesinaudosiu, bent jau skristi is Lietuvos!!!!
Nei Kauno nei Stanstedo oro uostuose nera tokia griezta tvarka kaip tikrinti kiekviena krovinio, tariamai per daug milimetru ir per daug gramu turinti keleiviu bagaza kaip vilniui. Ten darbuotojai dirba kaip ismoke is vadoveliu, be jokio zmogiskumo. Nieko keista kad koks prigeres budulis supykes praretina dantis persistengusiam personalui.
gryzta bulviniai delcai ir tevyne, persigeria ir paskui bludija urodai