Jungtinėje Karalystėje rūpestį kelia žmonių raštingumas - Anglija.lt
 

Jungtinėje Karalystėje rūpestį kelia žmonių raštingumas 

Susirūpinimas kilo palyginus britų ir kitų išsivysčiusių šalių gyventojų raštingumo rodiklius. Panašu, kad Jungtinėje Karalystėje situacija nesikeičia nuo 2005 metų, todėl planuojama šiek tiek reformuoti mokymo principus.

Švietimo inspektorius Michaelis Wilshaw, kalbėdamas apie šią problemą antrosios BBC programos naujienoms pabrėžė, kad situacija - skaitymo standartai Anglijoje jau septinti metai nesikeičia - kelia susirūpinimą.

Specialistas pareiškė, kad standartai turėtų būti aukštesni už dabartinius. Šiandien, ketvirtadienį, švietimo inspektorius planuoja paskelbti siūlymą pakelti vienuolikamečių moksleivių kartelę.

M.Wilshawui bando oponuoti mokytojų unijų atstovai, teigiantys, kad per pastaruosius porą metų situacija ženkliai pagerėjo. Anot jų, tai eilinė vyriausybės manipuliacija, remiantis tik tarptautiniais duomenimis ir nežiūrint vietos specifikos.

Eiti savo dabartines pareigas Michaelas Wilshaw paskirtas metų pradžioje. Po atliktų analizių jis teigia, kad raštingumo rodikliai augo tik nuo 1995 iki 2005 metų, o vėliau augimas sustojo, kai kitų šalių rodikliai augo toliau.

Dar 2009 metais atliktos tarptautinės apklausos, kuria vertinamas moksleivių raštingumas, rezultatais Jungtinė Karalystė iš 17 vietos nukrito į 25-ąją. Rezultatai gauti lyginant penkiolikmečių moksleivių testų rezultatus.

Anot M.Wilshaw, vienas iš keturių britų moksleivių baigia pradinę mokyklą net nepasiekęs statistiškai numatyto rezultato - ketvirtojo lygio. O tai sąlygoja problemas tolimuoju laikotarpiu - pradedant sunkumais mokytis vidurinėje, baigiant sunkumais vėliau gyvenime susirasti norimą darbą.

Nelaimei, net ir tie moksleiviai, kurie pajėgia pasiekti vidutinius rezultatus palikdami pradinę mokyklą, ne visuomet pajėgia baigti vidurinę. Daugelio jų vidurinės mokyklos atestato vidurkyje pagrindinio dalyko - gimtosios, anglų kalbos,- įvertinimas nesiekia didesnio kaip "C" įvertinimo.

Naujasis švietimo inspektorius kelia klausimą, ar tikrai dabartinė švietimo programa tinkamai ruošia pradinukus vidurinei mokyklai. Jis taip pat teigia, kad tėvams turėtų būti paaiškinti jų vaikų pasiekimai, palyginans juos su nacionaliniais standartais.

Tikimasi, kad kai kurios švietimo nuostatų permainos paskatins raštingumą. Šiuo tikslu planuojama daugiau susitelkti į fonetikos mokymą - manoma, kad mokymas efektyvesnis, kai vaikai mokosi atskirų fonemų skambesio.

Nuo gegužės mėnesio bus atliktas penkiamečių ir šešiamečių "fonetikos patikrinimas", kuris turėtų padėti identifikuoti vaikus, reikalingus papildomos pagalbos mokantis.

Parengta pagal www.bbc.co.uk informaciją

Susirūpinimas kilo palyginus britų ir kitų išsivysčiusių šalių gyventojų raštingumo rodiklius. Panašu, kad Jungtinėje Karalystėje situacija nesikeičia nuo 2005 metų, todėl planuojama šiek tiek reformuoti mokymo principus.

Švietimo inspektorius Michaelis Wilshaw, kalbėdamas apie šią problemą antrosios BBC programos naujienoms pabrėžė, kad situacija - skaitymo standartai Anglijoje jau septinti metai nesikeičia - kelia susirūpinimą.

Specialistas pareiškė, kad standartai turėtų būti aukštesni už dabartinius. Šiandien, ketvirtadienį, švietimo inspektorius planuoja paskelbti siūlymą pakelti vienuolikamečių moksleivių kartelę.

M.Wilshawui bando oponuoti mokytojų unijų atstovai, teigiantys, kad per pastaruosius porą metų situacija ženkliai pagerėjo. Anot jų, tai eilinė vyriausybės manipuliacija, remiantis tik tarptautiniais duomenimis ir nežiūrint vietos specifikos.

Eiti savo dabartines pareigas Michaelas Wilshaw paskirtas metų pradžioje. Po atliktų analizių jis teigia, kad raštingumo rodikliai augo tik nuo 1995 iki 2005 metų, o vėliau augimas sustojo, kai kitų šalių rodikliai augo toliau.

Dar 2009 metais atliktos tarptautinės apklausos, kuria vertinamas moksleivių raštingumas, rezultatais Jungtinė Karalystė iš 17 vietos nukrito į 25-ąją. Rezultatai gauti lyginant penkiolikmečių moksleivių testų rezultatus.

Anot M.Wilshaw, vienas iš keturių britų moksleivių baigia pradinę mokyklą net nepasiekęs statistiškai numatyto rezultato - ketvirtojo lygio. O tai sąlygoja problemas tolimuoju laikotarpiu - pradedant sunkumais mokytis vidurinėje, baigiant sunkumais vėliau gyvenime susirasti norimą darbą.

Nelaimei, net ir tie moksleiviai, kurie pajėgia pasiekti vidutinius rezultatus palikdami pradinę mokyklą, ne visuomet pajėgia baigti vidurinę. Daugelio jų vidurinės mokyklos atestato vidurkyje pagrindinio dalyko - gimtosios, anglų kalbos,- įvertinimas nesiekia didesnio kaip "C" įvertinimo.

Naujasis švietimo inspektorius kelia klausimą, ar tikrai dabartinė švietimo programa tinkamai ruošia pradinukus vidurinei mokyklai. Jis taip pat teigia, kad tėvams turėtų būti paaiškinti jų vaikų pasiekimai, palyginans juos su nacionaliniais standartais.

Tikimasi, kad kai kurios švietimo nuostatų permainos paskatins raštingumą. Šiuo tikslu planuojama daugiau susitelkti į fonetikos mokymą - manoma, kad mokymas efektyvesnis, kai vaikai mokosi atskirų fonemų skambesio.

Nuo gegužės mėnesio bus atliktas penkiamečių ir šešiamečių "fonetikos patikrinimas", kuris turėtų padėti identifikuoti vaikus, reikalingus papildomos pagalbos mokantis.

Parengta pagal www.bbc.co.uk informaciją

 (Komentarų: 5)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: