Jūsų skrydis vėlavo? Turite progą savo nemalonumus paversti pinigais! - Anglija.lt
 

Jūsų skrydis vėlavo? Turite progą savo nemalonumus paversti pinigais! 

Vėluojantys, atšaukti ar perpildyti skrydžiai – realybė, su kuria, daugėjant besinaudojančiųjų oro transportu, susiduria vis daugiau keliautojų. Tačiau ne visi žino, kad jiems priklauso ne tik elementari pagalba, tokia kaip maistas ar gėrimai, bet ir skrydžio kompensacija iš oro linijų, kurios dydis gali siekti iki 600 eurų. Skycop, bene didžiausia skrydžių kompensacijų bendrovė Baltijos šalyse, pristato pagrindinius faktus, kuriuos turėtumėte žinoti, norėdami gauti piniginę išmoką iš oro linijų bendrovės sutrikdyto skrydžio atveju bei pateikia trumpą Baltijos šalių oro linijų bendrovių mokamumo apžvalgą.

Įsivaizduokite situaciją: savo kelionės iš Vilniaus į Londoną dieną atvykstate į oro uostą šiek tiek anksčiau nei suplanavote – į skrydį jau įsiregistravote, tad atiduodate bagažą, įveikiate patikros vartelius ir įsitaisę prie išvykimo vartų stebite informacinį ekraną, laukdami, kol prasidės įlaipinimas. Tačiau planuojamas įlaipinimo pradžios laikas vis nukeliamas, o galiausiai iš garsiakalbio išgirstate, kad jūsų skrydis atidedamas... keturioms valandoms. Ir, nors po keturių valandų jau planavote vakarieniauti su seniai matytais bičiuliais jūsų mėgstamiausiame Londono restorane, panašu, jog tokiu metu geriausiu atveju dar tik žygiuosite iki lėktuvo, turėsiančio išskraidinti jus iš Vilniaus.

Dar didesnį pasipiktinimą pajaučiate, kai nugirstate šalia besišnekučiuojančių bendrakeleivių pokalbį – vienas iš jų pasakoja kitam, kad, pasirodo, skrydis vėluoja dėl to, kad nebuvo tinkamai sudarytas įgulos grafikas ir visiems teko laukti, kol jos nariai atvyks į oro uostą ir pasiruoš skrydžiui, kuriame dirbti nebuvo suplanavę iš anksto.

Į Londoną galiausiai atvykstate jau po vidurnakčio ir, kadangi tiek jūsų nuovargis, tiek viešojo transporto tvarkaraščiai nepalieka kito pasirinkimo, kaip tik išsikviesti taksi iš Lutono, mintyse skaičiuojate papildomas išlaidas, kurias patyrėte dėl šito, regis, visiškai beprasmio skrydžio vėlavimo.

Žinote savo teises? Jūsų rūpesčiai gali virsti „apvalia” suma

Vis dėlto, savo žalos konkrečiais skaičiais įvertinti net nedrįstate. Nors paneigti jos egzistavimo praktiškai neįmanoma – daugiau nei keturios valandos nekantraus laukimo, sugadinti vakaro planai ir, regis, amžinai užtrukti turėsiantis naujo susitikimo su draugais, šiandien laukusiais susitikimo su jumis Londone, derinimas. Po kelių savaičių susirašinėjimas su oro linijų bendrove, atrodo, baigiasi sėkmingai – ši sutinka padengti jūsų išlaidas taksi iš oro uosto Londone, tačiau pabrėžia, kad jokia kita kompensacija jums nepriklauso.

„Jeigu jūsų skrydis vėlavo į atvykimo oro uostą 3 ar daugiau valandų dėl oro linijų kaltės, be visų patirtų objektyvių išlaidų atlyginimo, vežėjas taip pat privalo išmokėti jums ir Europos Sąjungos nustatytą kompensaciją, kuri, priklausomai nuo skrydžio nuotolio, gali siekti 250, 400 ar 600 eurų kiekvienam keleiviui, – pasakoja Lukas Raščiauskas, vadovaujantis bendrovei Skycop, kuri padeda sutrikdytų skrydžių keleiviams atgauti jiems priklausančias kompensacijas iš oro linijų bendrovių. – Tačiau vežėjai neretai naudojasi tuo, kad ne visi keleiviai gerai išmano savo teises. Ir net tie, kurie yra girdėję, jog gali gauti kompensaciją už sutrikdytą skrydį, mano, kad ji jiems nepriklauso, pavyzdžiui, jeigu buvo pasirupinta nakvyne viešbutyje. Tačiau net jei jums buvo suteikta pagalba, jūsų teisė į piniginę kompensaciją niekur nedingsta. Jeigu situacija atitinka reglamente nurodytus reikalavimus, oro linijų bendrovė privalo suteikti keleiviams ir viešbutį, ir maitinimą, ir išmokėti nustatyto dydžio kompensaciją“.

Keleivių teisę į kompensaciją užtikrina ES teisės aktai

Šias oro keleivių teisės garantuoja Europos Parlamento ir Tarybos (EB) Nr. 261/2004 reglamentas, siekiantis apsaugoti su skrydžių sutrikimais susiduriančius keliautojus Europos Sąjungos ribose arba iš bet kokios kitos šalies į ES esantį oro uostą ES registruotų oro vežėjų vykdomais reisais.

Pagal šį reglamentą sutrikdytu skrydžiu laikomas skrydis, vėlavęs atvykti į galutinę paskirties vietą daugiau nei tris valandas. Taigi, nepriklausomai nuo to, kada galiausiai išvykote iš savo pradinio kelionės taško, nuo tvarkaraštyje nurodyto atvykimo laiko iki faktinio jūsų atsiradimo atvykimo oro uoste laiko turi būti praėję mažiausiai trys valandos, kad jūsų vėluojantis skrydis būtų laikomas sutrikdytu.

Taip pat sutrikdytu skrydžiu laikomas skrydis, kuris buvo atšauktas likus mažiau nei 14 dienų iki suplanuotos kelionės arba perpildytas, o vienas ar daugiau keleivių nesutiko savanoriškai atsisakyti vietos lėktuve. Paaiškėjus, kad į skrydį buvo parduota daugiau bilietų nei lėktuve yra vietų ir į skrydį įsiregistravo daugiau žmonių nei gali sutalpinti skrydį vykdyti turintis orlaivis, oro linijų bendrovė neretai bando išspręsti susidariusią situaciją, ieškodama žmonių, kurie sutiktų atsisakyti savo vietos lėktuve mainais už, pavyzdžiui, kitą skrydį arba netgi didesnės vertės kelionę ateityje. Jeigu sutikote su tokiu oro linijų bendrovės pasiūlymu, sutrikdyto skrydžio kompensacija jums nepriklauso.

Kompensacija už sutrikdytą skrydį svyruoja nuo 250 iki 600 eurų vienam keleiviui. Kompensacijos dydis priklauso nuo skrydžio atstumo: kompensacija už skrydžius, trumpesnius nei 1500 km, siekia 250 Eur, kompensacijos už skrydžius, kurių atstumas yra nuo 1500 km iki 3500 km, dydis siekia 400 Eur (tai yra ir maksimali kompensacijos suma už skrydžius, vykstančius ES ribose), o kompensacija už skrydžius, kurių atstumas yra didesnis nei 3500 km siekia 600 eurų. Šis principas taikomas visiems keleiviams, susidūrusiems su skrydžio sutrikdymu vykstant iš ES oro uosto arba jeigu tokį skrydį vykdė ES registruota oro linijų bendrovė.

Teisę į kompensaciją lemia skrydžio sutrikdymo priežastis

Visais šiais atvejais kompensacija priklauso, jei skrydžio sutrikdymas įvyko dėl oro linijų kaltės, pavyzdžiui, šios nepasirūpino tinkamu įgulos darbotvarkės sudarymu arba dėl orlaivio rotacijos atsirado nesklandumų skrydžių grafike. Taip pat skrydžio sutrikdymui dėl oro linijų kaltės priskiriama situacija, kai skrydis negalėjo įvykti laiku ar buvo atšauktas dėl orlaivio gedimo, kuris nebuvo susijęs su gamykliniu lėktuvo defektu.

Taip pat, nors oro linijų ir oro uostų darbuotojų streikai priskiriami ypatingoms aplinkybėms ir jų atveju kompensacija dėl sutrikdyto skrydžio keleiviams nepriklauso, kai kuriais atvejais įmanoma įrodyti, kad streikas įvyko dėl oro linijų kaltės, pavyzdžiui, oro linijos turėjo visas galimybes užkirsti jam kelią arba buvo suplanuotas iš anksto, o oro linijų bendrovė atšaukė skrydį iki jo likus neadekvačiai mažai laiko, o ne prieš mažiausiai 14 dienų.

„Iš mūsų patirties žinome, kad nemažai oro linijų bendrovių kaip įmanydamos naudojasi tiek keleivių teisinių žinių spragomis, tiek įvairiomis aplinkybėmis, kurioms egzistuojant šios gali būti atleistos nuo pareigos mokėti kompensaciją, – pažymi L. Raščiauskas, – Pavyzdžiui, oro linijų arba oro uostų darbuotojų streikai teisiškai priskiriami aplinkybėms, kurios nepriklauso nuo avialinijų. Taigi, kaip ir tuo atveju, kai skrydis atidedamas ar atšaukiamas dėl blogo oro, vežėjas neprivalo mokėti kompensacijų keleiviams, kurie dėl to nepasiekė savo galutinio kelionės tikslo laiku. Tačiau kartais oro linijų bendrovės gudrauja ir gali atšaukti skrydžius tuo metu, kai vyksta streikai, iš tikrųjų neturintys jokios įtakos šiems reisams vien dėl to, kad sutaupytų įgulos darbo valandų ar išvengtų galbūt jiems ekonomiškai nenaudingo skrydžio vykdymo“.

Ekspertai pastebi, kada oro linijos gudrauja

Neretai su skrydžio sutrikdymu susidūrę keleiviai kreipiasi į Skycop būtent tokiose situacijose. „Esame pasiruošę padėti kiekvienam keleiviui, susidūrusiam su pavėlavusiu, atšauktu ar perpildytu skrydžiu atgauti iš oro linijų jam priklausančius pinigus. Tačiau kartais susiduriame ir su tokiais atvejais, kai mūsų klientas jau yra pabandęs pateikti užklausą vežėjui asmeniškai ir gavo iš jų neigiamą atsakymą, neva, kompensacija jam nepriklauso, mat skrydis buvo sutrikdytas dėl ypatingų aplinkybių.

Tačiau jeigu matome, kad oro linijos šioje situacijoje yra neteisios ir tiesiog išsisukinėja nuo kompensacijos išmokėjimo, už savo klientą kovojame iki galo. Mūsų specialistai šioje srityje turi daugiau nei 10 metų patirties, o mūsų teisininkų, komanda, esant būtinybei, yra pasiruošusi atstovauti klientui ir teisme“ – teigia L. Raščiauskas.

Jo vadovaujama bendrovė neseniai laimėjo beveik 400 bylų Lietuvos, Latvijos, Lenkijos ir Ispanijos teismuose, ir taip padėjo beveik 600 keleivių atgauti kompensacijas. Be to, su Skycop pagalba, tūkstančiai keleivių atgavo kompensancijas nesikreipiant į teismus. Įmonė šiuo metu yra bene didžiausia skrydžių kompensavimo bendrovė regione ir lyderiauja Baltijos šalyse tiek pagal išnagrinėtų pretenzijų, tiek pagal keleiviams išmokėtų kompensacijų skaičių.

Jei jūsų skrydis buvo sutrikdytas ir atitinka aukščiau aprašytus kriterijus, galime jus pasveikinti – jums priklauso iki €600 skrydžio kompensacija. Tam, kad gautumėte ją kuo greičiau, užpildykite Skycop pretenzijos formą ir jau galėsite pradėti galvoti, ką nuveikti su šiais papildomais pinigais.

"Skycop" informacija

Reklama

Vėluojantys, atšaukti ar perpildyti skrydžiai – realybė, su kuria, daugėjant besinaudojančiųjų oro transportu, susiduria vis daugiau keliautojų. Tačiau ne visi žino, kad jiems priklauso ne tik elementari pagalba, tokia kaip maistas ar gėrimai, bet ir skrydžio kompensacija iš oro linijų, kurios dydis gali siekti iki 600 eurų. Skycop, bene didžiausia skrydžių kompensacijų bendrovė Baltijos šalyse, pristato pagrindinius faktus, kuriuos turėtumėte žinoti, norėdami gauti piniginę išmoką iš oro linijų bendrovės sutrikdyto skrydžio atveju bei pateikia trumpą Baltijos šalių oro linijų bendrovių mokamumo apžvalgą.

Įsivaizduokite situaciją: savo kelionės iš Vilniaus į Londoną dieną atvykstate į oro uostą šiek tiek anksčiau nei suplanavote – į skrydį jau įsiregistravote, tad atiduodate bagažą, įveikiate patikros vartelius ir įsitaisę prie išvykimo vartų stebite informacinį ekraną, laukdami, kol prasidės įlaipinimas. Tačiau planuojamas įlaipinimo pradžios laikas vis nukeliamas, o galiausiai iš garsiakalbio išgirstate, kad jūsų skrydis atidedamas... keturioms valandoms. Ir, nors po keturių valandų jau planavote vakarieniauti su seniai matytais bičiuliais jūsų mėgstamiausiame Londono restorane, panašu, jog tokiu metu geriausiu atveju dar tik žygiuosite iki lėktuvo, turėsiančio išskraidinti jus iš Vilniaus.

Dar didesnį pasipiktinimą pajaučiate, kai nugirstate šalia besišnekučiuojančių bendrakeleivių pokalbį – vienas iš jų pasakoja kitam, kad, pasirodo, skrydis vėluoja dėl to, kad nebuvo tinkamai sudarytas įgulos grafikas ir visiems teko laukti, kol jos nariai atvyks į oro uostą ir pasiruoš skrydžiui, kuriame dirbti nebuvo suplanavę iš anksto.

Į Londoną galiausiai atvykstate jau po vidurnakčio ir, kadangi tiek jūsų nuovargis, tiek viešojo transporto tvarkaraščiai nepalieka kito pasirinkimo, kaip tik išsikviesti taksi iš Lutono, mintyse skaičiuojate papildomas išlaidas, kurias patyrėte dėl šito, regis, visiškai beprasmio skrydžio vėlavimo.

Žinote savo teises? Jūsų rūpesčiai gali virsti „apvalia” suma

Vis dėlto, savo žalos konkrečiais skaičiais įvertinti net nedrįstate. Nors paneigti jos egzistavimo praktiškai neįmanoma – daugiau nei keturios valandos nekantraus laukimo, sugadinti vakaro planai ir, regis, amžinai užtrukti turėsiantis naujo susitikimo su draugais, šiandien laukusiais susitikimo su jumis Londone, derinimas. Po kelių savaičių susirašinėjimas su oro linijų bendrove, atrodo, baigiasi sėkmingai – ši sutinka padengti jūsų išlaidas taksi iš oro uosto Londone, tačiau pabrėžia, kad jokia kita kompensacija jums nepriklauso.

„Jeigu jūsų skrydis vėlavo į atvykimo oro uostą 3 ar daugiau valandų dėl oro linijų kaltės, be visų patirtų objektyvių išlaidų atlyginimo, vežėjas taip pat privalo išmokėti jums ir Europos Sąjungos nustatytą kompensaciją, kuri, priklausomai nuo skrydžio nuotolio, gali siekti 250, 400 ar 600 eurų kiekvienam keleiviui, – pasakoja Lukas Raščiauskas, vadovaujantis bendrovei Skycop, kuri padeda sutrikdytų skrydžių keleiviams atgauti jiems priklausančias kompensacijas iš oro linijų bendrovių. – Tačiau vežėjai neretai naudojasi tuo, kad ne visi keleiviai gerai išmano savo teises. Ir net tie, kurie yra girdėję, jog gali gauti kompensaciją už sutrikdytą skrydį, mano, kad ji jiems nepriklauso, pavyzdžiui, jeigu buvo pasirupinta nakvyne viešbutyje. Tačiau net jei jums buvo suteikta pagalba, jūsų teisė į piniginę kompensaciją niekur nedingsta. Jeigu situacija atitinka reglamente nurodytus reikalavimus, oro linijų bendrovė privalo suteikti keleiviams ir viešbutį, ir maitinimą, ir išmokėti nustatyto dydžio kompensaciją“.

Keleivių teisę į kompensaciją užtikrina ES teisės aktai

Šias oro keleivių teisės garantuoja Europos Parlamento ir Tarybos (EB) Nr. 261/2004 reglamentas, siekiantis apsaugoti su skrydžių sutrikimais susiduriančius keliautojus Europos Sąjungos ribose arba iš bet kokios kitos šalies į ES esantį oro uostą ES registruotų oro vežėjų vykdomais reisais.

Pagal šį reglamentą sutrikdytu skrydžiu laikomas skrydis, vėlavęs atvykti į galutinę paskirties vietą daugiau nei tris valandas. Taigi, nepriklausomai nuo to, kada galiausiai išvykote iš savo pradinio kelionės taško, nuo tvarkaraštyje nurodyto atvykimo laiko iki faktinio jūsų atsiradimo atvykimo oro uoste laiko turi būti praėję mažiausiai trys valandos, kad jūsų vėluojantis skrydis būtų laikomas sutrikdytu.

Taip pat sutrikdytu skrydžiu laikomas skrydis, kuris buvo atšauktas likus mažiau nei 14 dienų iki suplanuotos kelionės arba perpildytas, o vienas ar daugiau keleivių nesutiko savanoriškai atsisakyti vietos lėktuve. Paaiškėjus, kad į skrydį buvo parduota daugiau bilietų nei lėktuve yra vietų ir į skrydį įsiregistravo daugiau žmonių nei gali sutalpinti skrydį vykdyti turintis orlaivis, oro linijų bendrovė neretai bando išspręsti susidariusią situaciją, ieškodama žmonių, kurie sutiktų atsisakyti savo vietos lėktuve mainais už, pavyzdžiui, kitą skrydį arba netgi didesnės vertės kelionę ateityje. Jeigu sutikote su tokiu oro linijų bendrovės pasiūlymu, sutrikdyto skrydžio kompensacija jums nepriklauso.

Kompensacija už sutrikdytą skrydį svyruoja nuo 250 iki 600 eurų vienam keleiviui. Kompensacijos dydis priklauso nuo skrydžio atstumo: kompensacija už skrydžius, trumpesnius nei 1500 km, siekia 250 Eur, kompensacijos už skrydžius, kurių atstumas yra nuo 1500 km iki 3500 km, dydis siekia 400 Eur (tai yra ir maksimali kompensacijos suma už skrydžius, vykstančius ES ribose), o kompensacija už skrydžius, kurių atstumas yra didesnis nei 3500 km siekia 600 eurų. Šis principas taikomas visiems keleiviams, susidūrusiems su skrydžio sutrikdymu vykstant iš ES oro uosto arba jeigu tokį skrydį vykdė ES registruota oro linijų bendrovė.

Teisę į kompensaciją lemia skrydžio sutrikdymo priežastis

Visais šiais atvejais kompensacija priklauso, jei skrydžio sutrikdymas įvyko dėl oro linijų kaltės, pavyzdžiui, šios nepasirūpino tinkamu įgulos darbotvarkės sudarymu arba dėl orlaivio rotacijos atsirado nesklandumų skrydžių grafike. Taip pat skrydžio sutrikdymui dėl oro linijų kaltės priskiriama situacija, kai skrydis negalėjo įvykti laiku ar buvo atšauktas dėl orlaivio gedimo, kuris nebuvo susijęs su gamykliniu lėktuvo defektu.

Taip pat, nors oro linijų ir oro uostų darbuotojų streikai priskiriami ypatingoms aplinkybėms ir jų atveju kompensacija dėl sutrikdyto skrydžio keleiviams nepriklauso, kai kuriais atvejais įmanoma įrodyti, kad streikas įvyko dėl oro linijų kaltės, pavyzdžiui, oro linijos turėjo visas galimybes užkirsti jam kelią arba buvo suplanuotas iš anksto, o oro linijų bendrovė atšaukė skrydį iki jo likus neadekvačiai mažai laiko, o ne prieš mažiausiai 14 dienų.

„Iš mūsų patirties žinome, kad nemažai oro linijų bendrovių kaip įmanydamos naudojasi tiek keleivių teisinių žinių spragomis, tiek įvairiomis aplinkybėmis, kurioms egzistuojant šios gali būti atleistos nuo pareigos mokėti kompensaciją, – pažymi L. Raščiauskas, – Pavyzdžiui, oro linijų arba oro uostų darbuotojų streikai teisiškai priskiriami aplinkybėms, kurios nepriklauso nuo avialinijų. Taigi, kaip ir tuo atveju, kai skrydis atidedamas ar atšaukiamas dėl blogo oro, vežėjas neprivalo mokėti kompensacijų keleiviams, kurie dėl to nepasiekė savo galutinio kelionės tikslo laiku. Tačiau kartais oro linijų bendrovės gudrauja ir gali atšaukti skrydžius tuo metu, kai vyksta streikai, iš tikrųjų neturintys jokios įtakos šiems reisams vien dėl to, kad sutaupytų įgulos darbo valandų ar išvengtų galbūt jiems ekonomiškai nenaudingo skrydžio vykdymo“.

Ekspertai pastebi, kada oro linijos gudrauja

Neretai su skrydžio sutrikdymu susidūrę keleiviai kreipiasi į Skycop būtent tokiose situacijose. „Esame pasiruošę padėti kiekvienam keleiviui, susidūrusiam su pavėlavusiu, atšauktu ar perpildytu skrydžiu atgauti iš oro linijų jam priklausančius pinigus. Tačiau kartais susiduriame ir su tokiais atvejais, kai mūsų klientas jau yra pabandęs pateikti užklausą vežėjui asmeniškai ir gavo iš jų neigiamą atsakymą, neva, kompensacija jam nepriklauso, mat skrydis buvo sutrikdytas dėl ypatingų aplinkybių.

Tačiau jeigu matome, kad oro linijos šioje situacijoje yra neteisios ir tiesiog išsisukinėja nuo kompensacijos išmokėjimo, už savo klientą kovojame iki galo. Mūsų specialistai šioje srityje turi daugiau nei 10 metų patirties, o mūsų teisininkų, komanda, esant būtinybei, yra pasiruošusi atstovauti klientui ir teisme“ – teigia L. Raščiauskas.

Jo vadovaujama bendrovė neseniai laimėjo beveik 400 bylų Lietuvos, Latvijos, Lenkijos ir Ispanijos teismuose, ir taip padėjo beveik 600 keleivių atgauti kompensacijas. Be to, su Skycop pagalba, tūkstančiai keleivių atgavo kompensancijas nesikreipiant į teismus. Įmonė šiuo metu yra bene didžiausia skrydžių kompensavimo bendrovė regione ir lyderiauja Baltijos šalyse tiek pagal išnagrinėtų pretenzijų, tiek pagal keleiviams išmokėtų kompensacijų skaičių.

Jei jūsų skrydis buvo sutrikdytas ir atitinka aukščiau aprašytus kriterijus, galime jus pasveikinti – jums priklauso iki €600 skrydžio kompensacija. Tam, kad gautumėte ją kuo greičiau, užpildykite Skycop pretenzijos formą ir jau galėsite pradėti galvoti, ką nuveikti su šiais papildomais pinigais.

"Skycop" informacija

Reklama

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: