Kaip išmokyti vaiką mąstyti? [skaitytojos informacija] 

Įkėlė Birutė Jakučionytė. Tai yra skaitytojo įkelta informacija, ir Anglija.lt Ltd už turinį neatsako.

Šį penktadienį LR ambasadoje Londone vyks dvigubas renginys tėveliams - paskaita apie vaikų ugdymą bei rankdarbių dirbtuvės. Paskaitą vesianti mokslininkė A. Landsbergienė dalinasi patarimais, kaip išmokyti vaiką mąstyti.
*Kalba netaisyta.

Vis daugiau ir dažniau prabylama apie tikrąjį vaikų kūrybiškumą. Ne tik apie įprastą kūrybiškumą (dailė, muzika, šokis), bet ir apie kūrybiškumą sprendžiant problemas, apie kūrybiškumą mokant(is) gamtos mokslų, apie kritinio mąstymo ugdymą. Apmaudu, kad - kaip ir teigia seras K.Robinson'as - visa tai dažnai taip ir lieka kalbomis. Teisybę pasakius, jau beveik visi kalba teisingai. Bet, visi žinome, kalbėti ir veikti nėra vienas ir tas pats. Bene lygiai taip pat dažnai tenka išgirsti frazę: man gerai buvo, bus geri ir dabartiniams vaikams.

Pasak socialinių mokslų daktarės, didžiausio Lietuvoje ikimokyklinių ugdymo įstaigų tinklo „Vaikystės sodas“ ir Karalienės Mortos mokyklos įkūrėjos, kontekstinio ugdymo pradininkės Lietuvoje Austėjos Landsbergienės, kritinis mąstymas, deja, nėra įgimtas, o yra (iš)ugdomas.

Moksliniai tyrimai jau ne kartą įrodė, kad vaikai, kurie gali paaiškinti, KAIP jie išsprendė vieną ar kitą problemą, supranta užduotis ir dėstomą dalyką daug geriau, nei tie, kurie rutiniškai išmoksta spręsti problemas. Bet yra ir dar vienas niuansas - tyrimai rodo (pavyzdžiui, Abrami ir kt. 2008 m. atliktas mokslinis tyrimas), kad daug kas priklauso ir nuo to, KAIP vaikas yra ugdomas. Pasirodo, tie vaikai, kurie mokomi...
- ieškoti ir analizuoti panašias situacijas
- kategorizuoti ir klasifikuoti
- identifikuoti aktualią informaciją
- argumentuoti
- tikrinti hipotezes
- atpažinti/rasti klaidas
- identifikuoti (ir skirti) įrodymus ir interpretacijas
...daug geriau sprendžia problemas.

Įkėlė Birutė Jakučionytė. Tai yra skaitytojo įkelta informacija, ir Anglija.lt Ltd už turinį neatsako.

Šį penktadienį LR ambasadoje Londone vyks dvigubas renginys tėveliams - paskaita apie vaikų ugdymą bei rankdarbių dirbtuvės. Paskaitą vesianti mokslininkė A. Landsbergienė dalinasi patarimais, kaip išmokyti vaiką mąstyti.
*Kalba netaisyta.

Vis daugiau ir dažniau prabylama apie tikrąjį vaikų kūrybiškumą. Ne tik apie įprastą kūrybiškumą (dailė, muzika, šokis), bet ir apie kūrybiškumą sprendžiant problemas, apie kūrybiškumą mokant(is) gamtos mokslų, apie kritinio mąstymo ugdymą. Apmaudu, kad - kaip ir teigia seras K.Robinson'as - visa tai dažnai taip ir lieka kalbomis. Teisybę pasakius, jau beveik visi kalba teisingai. Bet, visi žinome, kalbėti ir veikti nėra vienas ir tas pats. Bene lygiai taip pat dažnai tenka išgirsti frazę: man gerai buvo, bus geri ir dabartiniams vaikams.

Pasak socialinių mokslų daktarės, didžiausio Lietuvoje ikimokyklinių ugdymo įstaigų tinklo „Vaikystės sodas“ ir Karalienės Mortos mokyklos įkūrėjos, kontekstinio ugdymo pradininkės Lietuvoje Austėjos Landsbergienės, kritinis mąstymas, deja, nėra įgimtas, o yra (iš)ugdomas.

Moksliniai tyrimai jau ne kartą įrodė, kad vaikai, kurie gali paaiškinti, KAIP jie išsprendė vieną ar kitą problemą, supranta užduotis ir dėstomą dalyką daug geriau, nei tie, kurie rutiniškai išmoksta spręsti problemas. Bet yra ir dar vienas niuansas - tyrimai rodo (pavyzdžiui, Abrami ir kt. 2008 m. atliktas mokslinis tyrimas), kad daug kas priklauso ir nuo to, KAIP vaikas yra ugdomas. Pasirodo, tie vaikai, kurie mokomi...
- ieškoti ir analizuoti panašias situacijas
- kategorizuoti ir klasifikuoti
- identifikuoti aktualią informaciją
- argumentuoti
- tikrinti hipotezes
- atpažinti/rasti klaidas
- identifikuoti (ir skirti) įrodymus ir interpretacijas
...daug geriau sprendžia problemas.

 (Komentarų: 0)

Kiti kategorijos straipsniai:

Kiti kategorijos straipsniai: