Kaip Jūsų vaikui pasiruošti GCSE anglų kalbos bei literatūros egzaminui? 

Daugelis mūsų tautiečių į Jungtinę Karalystę atvyksta su savo atžalomis. Sėkmingai jų integracijai būtinas anglų kalbos mokėjimas. Jaunėliams prisitaikyti kur kas lengviau, nes jie greičiau išmoksta kalbą, tačiau kuo vaikas vyresnis, tuo adaptacija iš jo pareikalauja daugiau pastangų.

Vienas iš iššūkių, su kuriuo susiduria iš Lietuvos atvykę paaugliai, yra GCSE anglų kalbos bei literatūros egzaminas. Jis dažniausiai laikomas, kai mokiniui yra 15–16 metų. Anglija.lt ir Anglų Kalbos Klubas Londone, tęsdami straipsnių ciklą „Easy – anglų kalba paprastai ir greitai“, skaitytojų pageidavimu trumpai pristato šį viduriniojo mokslo egzaminą bei pataria, kaip jūsų vaikai galėtų jam sėkmingai pasiruošti.

Iššūkis: Šekspyras ir senoji anglų kalba

Egzamino metu mokiniui gali būti pateikta Šekspyro pjesės ištrauka arba sonetas. Net ir gerai anglų kalbą mokantys žmonės pripažins, kad Šekspyro skaitymas anglų kalba yra sudėtinga užduotis. Tad jei jūsų vaikas JK yra praleidęs vos keletą metų, tokio teksto analizė egzamino metu jam gali pasirodyti kiek sunkoka – senoji anglų kalba labai skiriasi nuo šiuolaikinės.

Sprendimas: prisijaukinti šekspyrišką kalbą
Dirbdami su paaugliais Anglų Kalbos Klube, stengiamės, kad jie pirmiausiai priprastų ir susipažintų su Šekspyro anglų kalba. Dažnai palengva mokomės išversti Šekspyro sonetus ar pjesių ištraukas į šiandieninę anglų kalbą, patys kuriame tekstus naudodami šekspyriškus išsireiškimus, kartais mintinai išmokstame įdomias ištraukas. Tokiu būdu mokinys palengva pradeda suprasti, kaip reikia dirbti su tokiais tekstais ir susipažįsta iš arčiau su senąja anglų kalba.
Šio egzamino metu tikimasi, kad be Šekspyro mokiniai bus susipažinę su 18 - 20 a. anglų literatūra bei poezija, mokės lyginti bei interpretuoti tekstus.

Iššūkis: ką autorius norėjo pasakyti?

Egzamino metu mokiniams dažnai pateikiami ir informaciniai tekstai, kuriuos reikia ne tik suprasti, bet ir sugebėti įžvelgti autoriaus intencijas: kokios meninės raiškos priemonės bei žodynas yra vartojami, kokia yra teksto struktūra ir kokiais būdais stengiamasi paveikti skaitytoją. Taip pat mokinys turi mokėti apibendrinti tekstus.

Sprendimas: lavinti kritinį mokinio mąstymą
Neužtenka, kad mokinys atpažintų kalbos dalis, literatūriškai išanalizuotų tekstą. Itin svarbu mokiniui suteikti įgūdžius, kurie padėtų kritiškai įvertinti tekstą.
Dirbdami su jaunaisiais klubiečiais, visuomet stengiamės daug kalbėti, analizuoti informacinius tekstus ne tik raštu, bet ir žodžiu. Siekiame suprasti, ko siekia autorius, kodėl parinktos tam tikros iliustracijos ir pan.
Mokiniui patartume skaityti informaciją iš skirtingų šaltinių ir lyginti, kaip skirtingai autoriai pateikia tą pačią informaciją, kodėl ir kokią žinutę siekia perduoti.

Iššūkis: įtaigus, argumentuotas rašymas

Mokiniai egzamino metu ne tik turi atsakyti į jiems pateiktus klausimus, bet ir sukurti savo tekstus (pvz. už ir prieš esė). Tikimasi, kad mokinys laisvai reikš savo nuomonę, mokės argumentuotai dėstyti savo mintis, sudaryti aiškų ir sklandų tekstą. Be abejo, vartos taisyklingą anglų kalbą ir mokės rašybos bei skyrybos taisykles.

Sprendimas: daug skaityti ir rašyti
Iš Lietuvos atvykę paaugliai dažnai greitai pradeda laisvai kalbėti angliškai, tačiau susiduria su sunkumais rašant: dažnai patys to nepastebėdami vartoja daug vertinių, naudoja lietuvių kalbos sakinių konstravimo struktūras. Be abejo, tai bus pastebėta egzamino vertintojų. Svarbu užtikrinti, kad mokinys skaitytų rimtą, klasikinę literatūrą anglų kalba, praktikuotųsi rašyti angliškai. Skaitant mokinys įsimins anglų kalbos rašymo subtilybės, taip pat susipažins su argumentacijos menu, jei gilinsis, kaip tekstuose autoriai pagrindžia savo teiginius.
Taip pat mokinys turi išsiugdyti sąmoningą savistabą: gebėti pastebėti, kada naudojami tiesioginiai vertiniai iš lietuvių kalbos.

Šis egzaminas yra itin svarbus, jei norite, kad Jūsų atžala siektų aukštojo mokslo, todėl domėkitės, kaip sekasi jam mokykloje, skatinkite nuolat lavinti rašymo ir analitinius įgūdžius.

Klausimus, pasiūlymus, mintis siųskite el.paštu: info@anglukalbosklubas.com

Darius L. Piraitis
http://www.anglukalbosklubas.com/
http://www.facebook.com/anglukalbosklubas

Daugelis mūsų tautiečių į Jungtinę Karalystę atvyksta su savo atžalomis. Sėkmingai jų integracijai būtinas anglų kalbos mokėjimas. Jaunėliams prisitaikyti kur kas lengviau, nes jie greičiau išmoksta kalbą, tačiau kuo vaikas vyresnis, tuo adaptacija iš jo pareikalauja daugiau pastangų.

Vienas iš iššūkių, su kuriuo susiduria iš Lietuvos atvykę paaugliai, yra GCSE anglų kalbos bei literatūros egzaminas. Jis dažniausiai laikomas, kai mokiniui yra 15–16 metų. Anglija.lt ir Anglų Kalbos Klubas Londone, tęsdami straipsnių ciklą „Easy – anglų kalba paprastai ir greitai“, skaitytojų pageidavimu trumpai pristato šį viduriniojo mokslo egzaminą bei pataria, kaip jūsų vaikai galėtų jam sėkmingai pasiruošti.

Iššūkis: Šekspyras ir senoji anglų kalba

Egzamino metu mokiniui gali būti pateikta Šekspyro pjesės ištrauka arba sonetas. Net ir gerai anglų kalbą mokantys žmonės pripažins, kad Šekspyro skaitymas anglų kalba yra sudėtinga užduotis. Tad jei jūsų vaikas JK yra praleidęs vos keletą metų, tokio teksto analizė egzamino metu jam gali pasirodyti kiek sunkoka – senoji anglų kalba labai skiriasi nuo šiuolaikinės.

Sprendimas: prisijaukinti šekspyrišką kalbą
Dirbdami su paaugliais Anglų Kalbos Klube, stengiamės, kad jie pirmiausiai priprastų ir susipažintų su Šekspyro anglų kalba. Dažnai palengva mokomės išversti Šekspyro sonetus ar pjesių ištraukas į šiandieninę anglų kalbą, patys kuriame tekstus naudodami šekspyriškus išsireiškimus, kartais mintinai išmokstame įdomias ištraukas. Tokiu būdu mokinys palengva pradeda suprasti, kaip reikia dirbti su tokiais tekstais ir susipažįsta iš arčiau su senąja anglų kalba.
Šio egzamino metu tikimasi, kad be Šekspyro mokiniai bus susipažinę su 18 - 20 a. anglų literatūra bei poezija, mokės lyginti bei interpretuoti tekstus.

Iššūkis: ką autorius norėjo pasakyti?

Egzamino metu mokiniams dažnai pateikiami ir informaciniai tekstai, kuriuos reikia ne tik suprasti, bet ir sugebėti įžvelgti autoriaus intencijas: kokios meninės raiškos priemonės bei žodynas yra vartojami, kokia yra teksto struktūra ir kokiais būdais stengiamasi paveikti skaitytoją. Taip pat mokinys turi mokėti apibendrinti tekstus.

Sprendimas: lavinti kritinį mokinio mąstymą
Neužtenka, kad mokinys atpažintų kalbos dalis, literatūriškai išanalizuotų tekstą. Itin svarbu mokiniui suteikti įgūdžius, kurie padėtų kritiškai įvertinti tekstą.
Dirbdami su jaunaisiais klubiečiais, visuomet stengiamės daug kalbėti, analizuoti informacinius tekstus ne tik raštu, bet ir žodžiu. Siekiame suprasti, ko siekia autorius, kodėl parinktos tam tikros iliustracijos ir pan.
Mokiniui patartume skaityti informaciją iš skirtingų šaltinių ir lyginti, kaip skirtingai autoriai pateikia tą pačią informaciją, kodėl ir kokią žinutę siekia perduoti.

Iššūkis: įtaigus, argumentuotas rašymas

Mokiniai egzamino metu ne tik turi atsakyti į jiems pateiktus klausimus, bet ir sukurti savo tekstus (pvz. už ir prieš esė). Tikimasi, kad mokinys laisvai reikš savo nuomonę, mokės argumentuotai dėstyti savo mintis, sudaryti aiškų ir sklandų tekstą. Be abejo, vartos taisyklingą anglų kalbą ir mokės rašybos bei skyrybos taisykles.

Sprendimas: daug skaityti ir rašyti
Iš Lietuvos atvykę paaugliai dažnai greitai pradeda laisvai kalbėti angliškai, tačiau susiduria su sunkumais rašant: dažnai patys to nepastebėdami vartoja daug vertinių, naudoja lietuvių kalbos sakinių konstravimo struktūras. Be abejo, tai bus pastebėta egzamino vertintojų. Svarbu užtikrinti, kad mokinys skaitytų rimtą, klasikinę literatūrą anglų kalba, praktikuotųsi rašyti angliškai. Skaitant mokinys įsimins anglų kalbos rašymo subtilybės, taip pat susipažins su argumentacijos menu, jei gilinsis, kaip tekstuose autoriai pagrindžia savo teiginius.
Taip pat mokinys turi išsiugdyti sąmoningą savistabą: gebėti pastebėti, kada naudojami tiesioginiai vertiniai iš lietuvių kalbos.

Šis egzaminas yra itin svarbus, jei norite, kad Jūsų atžala siektų aukštojo mokslo, todėl domėkitės, kaip sekasi jam mokykloje, skatinkite nuolat lavinti rašymo ir analitinius įgūdžius.

Klausimus, pasiūlymus, mintis siųskite el.paštu: info@anglukalbosklubas.com

Darius L. Piraitis
http://www.anglukalbosklubas.com/
http://www.facebook.com/anglukalbosklubas

 (Komentarų: 3)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai:

Kiti kategorijos straipsniai:

Kiti kategorijos straipsniai: