Kaip pasikeitė lietuvių elgsena degalams atpigus trečdaliu? 

Perpus nukritus naftos kainoms Lietuvoje degalai atpigo daugiau nei trečdaliu. Degalinių savininkai džiaugiasi klientų antplūdžiu ir sustojusiais kontrabandinio dyzelino iš Rusijos ir Baltarusijos srautais. Gatvėse vėl padaugėjo automobilių, nes važiuoti jais darosi pigiau nei rinktis viešąjį transportą.

Taksi įmonės gyvena kitomis nuotaikomis – užsakymų skaičius gerokai sumažėjo, tačiau nei taksi įmonių paslaugų, nei visuomeninio transporto bilietų kainų artimiausiu metu mažinti nesiruošiama.

Esant tokiai situacijai kelionė automobiliu šeimai gali sutaupyti ne tik nemažai laiko, bet ir pinigų. Vilniuje autobuso ar troleibuso bilietas be nuolaidų kainuoja eurą – tiek pat, kiek vidutiniškai kainuoja litras benzino. Jei važiuoti reikia dviejų ar daugiau asmenų šeimai, automobilis tampa pigesne alternatyva net ir mėnesio trukmės bilietams.

Pardavimai šoktelėjo

„Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys 15min.lt patvirtino, kad sumažėjus degalų kainai klientų skaičius pastebimai išaugo. Tradiciškai pilama daugiau dyzelino. Pasak jo, kol kas nėra tikslių duomenų, kiek tiksliai procentų paaugo pardavimai.

Lietuviškų degalinių asociacijos vadovas Vidas Šukys 15min.lt teigė, kad nuo vasaros pardavimai padidėjo 2-2,5 karto. Tiesa, jis tai siejo ne tik su pingančia nafta: „Jeigu kaina nukrito ir savaitę pabuvo pigesnė, tai nereiškia, kad visi pradėjo piltis ir sandėliuoti rūsiuose. Reiktų kalbėti ne apie benziną, o dyzeliną, nes jau dešimtmetį Lietuvoje benzino rinkos nėra. Visi pirko brangesnius dyzelinius automobilius, kad galėtų pilti kontrabandinius degalus.

Jau nuo vasaros uždarytos Rusijos sienos gerokai sumažino kontrabandą. Nuo rugpjūčio dyzelinių degalų apyvarta didėjo 2-2,5 karto. Tada dyzelino kaina dar buvo 4 litai, bet apyvartos pradėjo augti, nes nebuvo iš kur gauti pigiau.“

Pasak A.Miežio, vasarą kontrabandiniai degalai į Lietuvą keliavo ir iš Karaliaučiaus, ir iš Baltarusijos. Tuo metu vidutiniškai šešėlinė degalų kaina buvo nuo 3,2 iki 3,5 litų už litrą.

„Visada šešėlinę rinką analizuoju, nes turiu galimybę tai daryti. Pigūs kontrabandiniai degalai daliai žmonių kompensavo aukštesnes kainas degalinėse. O juk Lietuva yra švogerių kraštas. Šakiai, Vilkaviškis, Jurbarkas, Tauragė degalus gabendavo iš Karaliaučiaus. Degalai keliaudavo iki pat Šiaulių. Telšių ir net Kauno. Vilnius, Švenčionys, Druskininkai degalus veždavo iš Baltarusijos“, – pasakojo jis.

Rusijoje dvigubai pigiau

Pasak asociacijos vadovo, degalų kainoms kylant gatvėse automobilių buvo mažiau.

„Aš niekada neskaičiavau degalų kainos. Nors žmonės sako, kad mes, naftininkai, už dyką degalus pilamės, taip nėra. Mokame pinigus kaip ir visi. Kai degalai brango, nesvarsčiau važinėti mažiau, nes reikalų nesumažėjo, tačiau gatvėse automobilių buvo pastebimai mažiaui“, – teigė V.Šukys.

Anot A.Miežio, dabar degalų kaina degalinėse mažesnė, nei buvo perkant kontrabandinį dyzeliną ir daugumą žmonių ji tenkina. Apyvarta gerokai padidėjo, nes žmonės iš šešėlio grįžo į degalines.

„Klausimas, kiek laiko taip bus, nes V.Putinui vėl atidarius sienas, situacija būtų dar blogesnė. Vyriausybė nieko nepadarė šiuo klausimu. Dėl kritusio rublio kurso Rusijoje degalai dabar dar pigesni. Gruodžio mėnesį skaičiavau, tai dyzelino kainos ten buvo 1,7 Lt už litrą. Dabar jos būtų dar mažesnės“, – minėjo pašnekovas.

Taksi įmonės kainų nemažins

Pingantys degalai turėtų mažinti klientų vežimu užsiimančių įmonių paslaugų kainas, tačiau Vilniaus taksi įmonės įkainių nekeičia ir bent jau iki vasaros to daryti nežada.

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas 15min.lt teigė, kad sumažėjus sąnaudoms, ženkliai sumažėjo ir klientų skaičius.

„Kai degalų kaina mažėja, visada prasideda svarstymai, ar mažinti paslaugų kainas, tačiau šiuo metu stipriai nukrito mūsų apyvartos. Po Naujųjų metų iškvietimų skaičius visada mažėdavo, tačiau dabar jis nukrito kur kas labiau, nei įprastai“, – minėjo verslininkas.

Pasak jo, klientų skaičiaus mažėjimas gali būti susijęs ne tik su gerokai pigesne nuosavo automobilio alternatyva, bet ir su euro įvedimu: „Visi įsijungė taupymo režimą. Vilniaus mieste kritimą jaučią visos taksi įmonės.“

R.Kriukovo teigimu, jeigu taksi įmonių apyvarta grįš į ankstesnes vėžes, kainą mažinti bus galima. „Kol kas tikrai ne. Daugelis taksi įmonių ir taip vos galą su galu suduria. Viską lemia rinka. Be to šiek tiek paaugo kiti mokesčiai, kuriuos atpigę degalai ir kompensavo. Manau, kad iki vasaros mūsų kainos tikrai nesikeis“, – sakė jis.

Mažės dotacijos

Tą patį atstumą įveikti taksi visada buvo brangiau nei kieme ar garaže stovinčiu nuosavu automobiliu. Autobusai ir troleibusai buvo pigesnė alternatyva. Ypač, jei žmogus automobiliu važiuotų vienas.

Atpigę degalai situaciją keičią iš esmės. Šiuo metu vienas autobuso arba troleibuso bilietas be nuolaidos kainuoja eurą. Tiek pat kainuoja litras benzino. Dyzelinas kainuoja dar pigiau. Taigi, jei jūsų automobilis šimtui kilometrų sunaudoja 10 litrų benzino mieste, už vieno bilieto kainą jūs galite įveikti 10 km. Jei jūs automobiliu vežate ir savo žmoną, atstumas padidėja dvigubai.

Pigiau kelionė kainuoja vilniečio kortelę turintiems keleiviams. 30 dienų bilietas žmogui be nuolaidų kainuotų 28,96 eurus. Kitaip tariant du žmonės už šią kainą per mėnesį savo automobiliu galėtų įveikti apie 600 kilometrų mieste (neskaičiuojant automobilio nusidėvėjimo). Kur kas patrauklesnis viešasis transportas pensininkams, neįgaliems asmenims, moksleiviams ir studentams, kuriems taikomos nuolaidos.

„Vilniaus viešasis transportas neperžiūrinėjo bilietų kainų, kuomet degalų kainos kilo. Pavyzdžiui, Rygoje net ir mažėjant degalų kainoms bilieto kaina didėja – vasario 1 d. kelionė Rygos viešuoju transportu kainuoja 1,15 eurų, iki tol siekė tik 0,63 euro.

Nors degalų kainos ir krito, bilieto kaina nesikeis, tačiau sumažės savivaldybės dotacijų poreikis viešajam transportui“, – teigė Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus specialistė Inga Simanonytė.

Šiuo metu Vilniaus viešojo transporto išlaidos siekia 58 mln. eurų. Sumažėjus degalų kainoms išlaidos sumažėjo 0,9 mln. eurų (2013 metus lyginant su 2014 metais).

Pasak savivaldybės atstovės, viešojo transporto sektorius kitaip nei tolimųjų reisų vairuotojai, kurių rida yra labai didelė, mažiau įtakojamas degalų kainų kitimo. „Šiuo metu viešųjų keleivių skaičius nemažėja, keleivių skaičius mažėja vasarą, vėl auga rudenį ir žiemą. Lyginant su ankstesniais metais jis išlieka nepakitęs“, – teigė ji.

Anglija.lt

Perpus nukritus naftos kainoms Lietuvoje degalai atpigo daugiau nei trečdaliu. Degalinių savininkai džiaugiasi klientų antplūdžiu ir sustojusiais kontrabandinio dyzelino iš Rusijos ir Baltarusijos srautais. Gatvėse vėl padaugėjo automobilių, nes važiuoti jais darosi pigiau nei rinktis viešąjį transportą.

Taksi įmonės gyvena kitomis nuotaikomis – užsakymų skaičius gerokai sumažėjo, tačiau nei taksi įmonių paslaugų, nei visuomeninio transporto bilietų kainų artimiausiu metu mažinti nesiruošiama.

Esant tokiai situacijai kelionė automobiliu šeimai gali sutaupyti ne tik nemažai laiko, bet ir pinigų. Vilniuje autobuso ar troleibuso bilietas be nuolaidų kainuoja eurą – tiek pat, kiek vidutiniškai kainuoja litras benzino. Jei važiuoti reikia dviejų ar daugiau asmenų šeimai, automobilis tampa pigesne alternatyva net ir mėnesio trukmės bilietams.

Pardavimai šoktelėjo

„Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys 15min.lt patvirtino, kad sumažėjus degalų kainai klientų skaičius pastebimai išaugo. Tradiciškai pilama daugiau dyzelino. Pasak jo, kol kas nėra tikslių duomenų, kiek tiksliai procentų paaugo pardavimai.

Lietuviškų degalinių asociacijos vadovas Vidas Šukys 15min.lt teigė, kad nuo vasaros pardavimai padidėjo 2-2,5 karto. Tiesa, jis tai siejo ne tik su pingančia nafta: „Jeigu kaina nukrito ir savaitę pabuvo pigesnė, tai nereiškia, kad visi pradėjo piltis ir sandėliuoti rūsiuose. Reiktų kalbėti ne apie benziną, o dyzeliną, nes jau dešimtmetį Lietuvoje benzino rinkos nėra. Visi pirko brangesnius dyzelinius automobilius, kad galėtų pilti kontrabandinius degalus.

Jau nuo vasaros uždarytos Rusijos sienos gerokai sumažino kontrabandą. Nuo rugpjūčio dyzelinių degalų apyvarta didėjo 2-2,5 karto. Tada dyzelino kaina dar buvo 4 litai, bet apyvartos pradėjo augti, nes nebuvo iš kur gauti pigiau.“

Pasak A.Miežio, vasarą kontrabandiniai degalai į Lietuvą keliavo ir iš Karaliaučiaus, ir iš Baltarusijos. Tuo metu vidutiniškai šešėlinė degalų kaina buvo nuo 3,2 iki 3,5 litų už litrą.

„Visada šešėlinę rinką analizuoju, nes turiu galimybę tai daryti. Pigūs kontrabandiniai degalai daliai žmonių kompensavo aukštesnes kainas degalinėse. O juk Lietuva yra švogerių kraštas. Šakiai, Vilkaviškis, Jurbarkas, Tauragė degalus gabendavo iš Karaliaučiaus. Degalai keliaudavo iki pat Šiaulių. Telšių ir net Kauno. Vilnius, Švenčionys, Druskininkai degalus veždavo iš Baltarusijos“, – pasakojo jis.

Rusijoje dvigubai pigiau

Pasak asociacijos vadovo, degalų kainoms kylant gatvėse automobilių buvo mažiau.

„Aš niekada neskaičiavau degalų kainos. Nors žmonės sako, kad mes, naftininkai, už dyką degalus pilamės, taip nėra. Mokame pinigus kaip ir visi. Kai degalai brango, nesvarsčiau važinėti mažiau, nes reikalų nesumažėjo, tačiau gatvėse automobilių buvo pastebimai mažiaui“, – teigė V.Šukys.

Anot A.Miežio, dabar degalų kaina degalinėse mažesnė, nei buvo perkant kontrabandinį dyzeliną ir daugumą žmonių ji tenkina. Apyvarta gerokai padidėjo, nes žmonės iš šešėlio grįžo į degalines.

„Klausimas, kiek laiko taip bus, nes V.Putinui vėl atidarius sienas, situacija būtų dar blogesnė. Vyriausybė nieko nepadarė šiuo klausimu. Dėl kritusio rublio kurso Rusijoje degalai dabar dar pigesni. Gruodžio mėnesį skaičiavau, tai dyzelino kainos ten buvo 1,7 Lt už litrą. Dabar jos būtų dar mažesnės“, – minėjo pašnekovas.

Taksi įmonės kainų nemažins

Pingantys degalai turėtų mažinti klientų vežimu užsiimančių įmonių paslaugų kainas, tačiau Vilniaus taksi įmonės įkainių nekeičia ir bent jau iki vasaros to daryti nežada.

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas 15min.lt teigė, kad sumažėjus sąnaudoms, ženkliai sumažėjo ir klientų skaičius.

„Kai degalų kaina mažėja, visada prasideda svarstymai, ar mažinti paslaugų kainas, tačiau šiuo metu stipriai nukrito mūsų apyvartos. Po Naujųjų metų iškvietimų skaičius visada mažėdavo, tačiau dabar jis nukrito kur kas labiau, nei įprastai“, – minėjo verslininkas.

Pasak jo, klientų skaičiaus mažėjimas gali būti susijęs ne tik su gerokai pigesne nuosavo automobilio alternatyva, bet ir su euro įvedimu: „Visi įsijungė taupymo režimą. Vilniaus mieste kritimą jaučią visos taksi įmonės.“

R.Kriukovo teigimu, jeigu taksi įmonių apyvarta grįš į ankstesnes vėžes, kainą mažinti bus galima. „Kol kas tikrai ne. Daugelis taksi įmonių ir taip vos galą su galu suduria. Viską lemia rinka. Be to šiek tiek paaugo kiti mokesčiai, kuriuos atpigę degalai ir kompensavo. Manau, kad iki vasaros mūsų kainos tikrai nesikeis“, – sakė jis.

Mažės dotacijos

Tą patį atstumą įveikti taksi visada buvo brangiau nei kieme ar garaže stovinčiu nuosavu automobiliu. Autobusai ir troleibusai buvo pigesnė alternatyva. Ypač, jei žmogus automobiliu važiuotų vienas.

Atpigę degalai situaciją keičią iš esmės. Šiuo metu vienas autobuso arba troleibuso bilietas be nuolaidos kainuoja eurą. Tiek pat kainuoja litras benzino. Dyzelinas kainuoja dar pigiau. Taigi, jei jūsų automobilis šimtui kilometrų sunaudoja 10 litrų benzino mieste, už vieno bilieto kainą jūs galite įveikti 10 km. Jei jūs automobiliu vežate ir savo žmoną, atstumas padidėja dvigubai.

Pigiau kelionė kainuoja vilniečio kortelę turintiems keleiviams. 30 dienų bilietas žmogui be nuolaidų kainuotų 28,96 eurus. Kitaip tariant du žmonės už šią kainą per mėnesį savo automobiliu galėtų įveikti apie 600 kilometrų mieste (neskaičiuojant automobilio nusidėvėjimo). Kur kas patrauklesnis viešasis transportas pensininkams, neįgaliems asmenims, moksleiviams ir studentams, kuriems taikomos nuolaidos.

„Vilniaus viešasis transportas neperžiūrinėjo bilietų kainų, kuomet degalų kainos kilo. Pavyzdžiui, Rygoje net ir mažėjant degalų kainoms bilieto kaina didėja – vasario 1 d. kelionė Rygos viešuoju transportu kainuoja 1,15 eurų, iki tol siekė tik 0,63 euro.

Nors degalų kainos ir krito, bilieto kaina nesikeis, tačiau sumažės savivaldybės dotacijų poreikis viešajam transportui“, – teigė Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus specialistė Inga Simanonytė.

Šiuo metu Vilniaus viešojo transporto išlaidos siekia 58 mln. eurų. Sumažėjus degalų kainoms išlaidos sumažėjo 0,9 mln. eurų (2013 metus lyginant su 2014 metais).

Pasak savivaldybės atstovės, viešojo transporto sektorius kitaip nei tolimųjų reisų vairuotojai, kurių rida yra labai didelė, mažiau įtakojamas degalų kainų kitimo. „Šiuo metu viešųjų keleivių skaičius nemažėja, keleivių skaičius mažėja vasarą, vėl auga rudenį ir žiemą. Lyginant su ankstesniais metais jis išlieka nepakitęs“, – teigė ji.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: