Kaip užkirsti kelią peršalimo ligoms ir kaip elgtis susirgus? 

Vidurį žiemos ir ankstyvą pavasarį imunitetas nusilpsta, tad ima pulti įvairiausi virusai bei bakterijos. Dažniausi šiuo metu – kvėpavimo takų, peršalimo virusai.
Londone dirbanti vidaus ligų gydytoja Ala Ragauskienė dalinasi patarimais su Anglija.lt skaitytojais, kaip užkirsti kelią šioms ligoms, o jeigu visgi susirgote, kaip greičiau pasveikti.

Per visą gyvenimą apie trejus metus mus kamuoja gerklės skausmas ir varva nosis. Ekspertų skaičiavimais, iki 75-ųjų gyvenimo metų apie 200 kartų susergame persišaldymo ligomis. Kvėpavimo takų ligos yra dažniausios ir, nors paprastai praeina be komplikacijų, jų simptomai labai vargina. Ir kaskart sutrinkame: mažinti vaistais temperatūrą ar ne? Ar gerti antibiotikų? Ar ne vėlu stiprinti imunitetą? Patarimų, kaip kovoti su kosuliu ir sloga, yra daugybė, bet tik kai kurie iš jų tikrai yra naudingi.

Peršalimas yra viršutinių kvėpavimo takų virusinė infekcija, apimanti nosies ertmę, gerklę ir gilesnius kvėpavimo takus. Sloga, kosulys, gerklės ir sąnarių skausmai – tai dažniausi peršalimo simptomai – ganėtinai varginantys, paprastai nepavojingi. Tačiau peršalimo negalima maišyti su tikru gripu! Gripą iš kitų ūminių peršalimo ligų išskiria staigi pradžia, aukšta temperatūra, raumenų skausmai. Šaltis, staigūs drėgmės ir aplinkos temperatūros svyravimai, antibiotikų vartojimas be gydytojo konsultacijos sumažina organizmo atsparumą infekcijoms arba imunitetą. Norint išvengti peršalimo ir gripo, labai svarbu stiprinti imuninę sistemą. O kad imuninė sistema būtų stipri, reikia nuolat rūpintis savo organizmu, tikrinti sveikatą profilaktiškai.

Nepamirškite, kad peršalimas – tai virusinė liga. Tad pagrindinė profilaktinė priemonė – dažnas rankų plovimas. Pasistengus ligų sukėlėjų galima išvengti. Pavyzdžiui, pavojus užsikrėsti sumažės, jeigu viešajame transporte ar gydytojo laukiamajame kvėpuosite ne pro burną, o tik pro nosį, mat joje esantys plaukeliai stabdo virusus. Be to, žmonių sambūriai kelia ne tokį didelį pavojų užsikrėsti kaip durų rankenos, telefono rageliai ar kopijavimo aparatai, kuriuos čiupinėja sloguojantys žmonės. O nuo pirštų virusai nesunkiai patenka į organizmą, pakanka pasitrinti akis ar nosį. Taigi, svarbiausias patarimas - kuo dažniau plaukitės rankas. Jas plaunant penkis kartus per dieną, galima išvengti net 45 proc. infekcijų!

Anglija.lt

Anglija.lt naujienas ar jų dalį publikuoti ir/ar kitaip naudoti be raštiško "Anglija.lt Ltd." sutikimo draudžiama.

Vidurį žiemos ir ankstyvą pavasarį imunitetas nusilpsta, tad ima pulti įvairiausi virusai bei bakterijos. Dažniausi šiuo metu – kvėpavimo takų, peršalimo virusai.
Londone dirbanti vidaus ligų gydytoja Ala Ragauskienė dalinasi patarimais su Anglija.lt skaitytojais, kaip užkirsti kelią šioms ligoms, o jeigu visgi susirgote, kaip greičiau pasveikti.

Per visą gyvenimą apie trejus metus mus kamuoja gerklės skausmas ir varva nosis. Ekspertų skaičiavimais, iki 75-ųjų gyvenimo metų apie 200 kartų susergame persišaldymo ligomis. Kvėpavimo takų ligos yra dažniausios ir, nors paprastai praeina be komplikacijų, jų simptomai labai vargina. Ir kaskart sutrinkame: mažinti vaistais temperatūrą ar ne? Ar gerti antibiotikų? Ar ne vėlu stiprinti imunitetą? Patarimų, kaip kovoti su kosuliu ir sloga, yra daugybė, bet tik kai kurie iš jų tikrai yra naudingi.

Peršalimas yra viršutinių kvėpavimo takų virusinė infekcija, apimanti nosies ertmę, gerklę ir gilesnius kvėpavimo takus. Sloga, kosulys, gerklės ir sąnarių skausmai – tai dažniausi peršalimo simptomai – ganėtinai varginantys, paprastai nepavojingi. Tačiau peršalimo negalima maišyti su tikru gripu! Gripą iš kitų ūminių peršalimo ligų išskiria staigi pradžia, aukšta temperatūra, raumenų skausmai. Šaltis, staigūs drėgmės ir aplinkos temperatūros svyravimai, antibiotikų vartojimas be gydytojo konsultacijos sumažina organizmo atsparumą infekcijoms arba imunitetą. Norint išvengti peršalimo ir gripo, labai svarbu stiprinti imuninę sistemą. O kad imuninė sistema būtų stipri, reikia nuolat rūpintis savo organizmu, tikrinti sveikatą profilaktiškai.

Nepamirškite, kad peršalimas – tai virusinė liga. Tad pagrindinė profilaktinė priemonė – dažnas rankų plovimas. Pasistengus ligų sukėlėjų galima išvengti. Pavyzdžiui, pavojus užsikrėsti sumažės, jeigu viešajame transporte ar gydytojo laukiamajame kvėpuosite ne pro burną, o tik pro nosį, mat joje esantys plaukeliai stabdo virusus. Be to, žmonių sambūriai kelia ne tokį didelį pavojų užsikrėsti kaip durų rankenos, telefono rageliai ar kopijavimo aparatai, kuriuos čiupinėja sloguojantys žmonės. O nuo pirštų virusai nesunkiai patenka į organizmą, pakanka pasitrinti akis ar nosį. Taigi, svarbiausias patarimas - kuo dažniau plaukitės rankas. Jas plaunant penkis kartus per dieną, galima išvengti net 45 proc. infekcijų!

 (Komentarų: 6)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai:

Kiti kategorijos straipsniai:

Kiti kategorijos straipsniai: