Kelių chuliganai įžūlėja: pasivažinėjimas Vilniaus gatvėmis 200 km/val. greičiu 

Ne viena visuomenine akcija buvo bandyta slopinti karą keliuose ir skatinti vairuotojus būti sąmojingesnius ir mandagesnius prie vairo, bet dažnai naujienų apie eismo įvykius srautą „paįvairina“ reportažai apie tragiškas nelaimes, pareikalavusias žmonių aukų.

Pasižvalgius interneto platybėse akivaizdu, kad egzistuoja dar vienas reiškinys, kurį sunkiai būtų galima pavadinti karu keliuose, tai veikiau – savotiškas žaidimas su savo ir kitų gyvybėmis, norint pademonstruoti savo „profesionalius“ vairavimo įgūdžius.

Į naujienų portalo Alfa.lt redakciją buvo atsiųsta nuoroda į internete skelbtą vaizdo įrašą, kuriame užfiksuota, kaip motociklo vairuotojas sostinės gatvėmis skrieja 140–200 km/val. greičiu. Įdomu tai, kad gatvėse, kurios užfiksuotos įraše, yra įrengti greičio matuokliai, kurių paskirtis – užfiksuoti greičio mėgėjus nuotraukose, kad vėliau būtų galima juos surasti ir nubausti.

Tokius „profesionalus“ dar padrąsina ir tarp vairuotojų sklandantis gandas, jog dalis sostinėje esančių greičio matuoklių vis dar tebėra „akli“, o veikiantys motociklų vairuotojų net negali tinkamai nufotografuoti, mat šių transporto priemonių valstybiniai numeriai yra tik už vairuotojo nugaros.

Eismo priežiūros tarnyba: toks elgesys akiplėšiškas

Komentuodamas vaizdo įrašą, Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos vadovas Gintaras Aliksandravičius sakė: „Jei tai, kas užfiksuota vaizdo įraše, nėra sumaniai sumontuotas „meninio filmo siužetas“, vairuotojas tikrai turėtų prisiimti atsakomybę už savo veiksmus. Toks elgesys – mažų mažiausiai akiplėšiškas ir šiuo metu jau vyksta tyrimas.“

Į klausimą, ar tarp vairuotojų sklandantys gandai apie „aklus“ greičio matuoklius yra tiesa, pašnekovas atsakė: „Greičio matuokliai motociklų vairuotojus taip pat fiksuoja, tačiau natūralu, jei fotografuojama iš priekio, transporto priemonės gale esančio numerio nematyti. Žinoma, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai išvengia atsakomybės už greičio viršijimą, tačiau imamasi ir kitų priemonių gerinant situaciją keliuose.“

Paprašius patikslinti, kokiomis dar priemonėmis policijos pareigūnai tramdo kelių chuliganus, G. Aliksandravičius sakė: „Sportinių motociklų skaičius mūsų keliuose nėra didelis ir vasaros sezono metu patruliuodami policijos pareigūnai stebi ir registruoja, kaip išmarginti motociklai ir kokius kostiumus vilki vairuotojai, tokie duomenys vėliau padeda ieškant kelių eismo taisyklių pažeidėjų.“

Greičio mėgėjus tramdys eksperimentinėmis priemonėmis

Apie tai, ar sportiniais motociklais važinėjančių ir greitį mėgstančių vairuotojų baudimas yra komplikuotas, pašnekovas sakė: „Norėtųsi tikėti, kad situacija keliuose gerėja, nes naudojame ir kitas technines priemones, kurios gelbsti stebint eismą keliuose. Viena jų – greičio matuokliai, kurie transporto priemonę užfiksuoja tik šiai pravažiavus, kitaip tariant, fotografuoja iš galo. Tokiu atveju atsakomybės už padarytus nusižengimus neišvengia ir motociklų vairuotojai.“ G. Aliksandravičiaus teigimu, Eismo priežiūros tarnyba, drausmindama vairuotojus, netrukus planuoja išbandyti keletą eksperimentinių priemonių, kurių pašnekovas plačiau nekomentavo.

Paklaustas, ar po to, kai pasklido naujiena apie tai, jog sostinėje esantys greičio matuokliai neveikia, padaugėjo nedrausmingų vairuotojų, pašnekovas atsakė, jog didelių statistikos svyravimų nebuvo pastebėta ir greičio mėgėjai be pareigūnų dėmesio tikrai neliko.

Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos duomenimis, per praėjusius metus už pavojaus kėlimą aplinkiniams pernai buvo nubausti 437 vairuotojai, o šiais metais policijos pareigūnai jau išaiškino per 300 chuliganiško vairavimo atvejų.

Už chuliganišką vairavimą – bauda iki 2000 litų

Pasidomėjus, kas atsakingas, jog miesto gatvėmis, kuriose įrengti greičio matuokliai, motociklas lekia tokiu greičiu, išgirstas atsakymas truputį nustebina: „Greičio matuokliai, esantys Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje, nėra bendros sistemos, kuri šiuo metu yra diegiama magistraliniuose ir krašto keliuose, dalis. Šie matuokliai yra savivaldybės gerokai anksčiau sudarytos sutarties su paslaugos tiekėju rezultatas. Negaliu atsakyti, dėl kokių priežasčių nutrūko jų veikimas. Eismo priežiūros tarnyba kaupia duomenis iš matuoklių, įrengtų šalies krašto ir magistraliniuose keliuose, o didžiųjų miestų greičio matuokliai kol kas nėra integruoti į bendrąją sistemą“, – sakė G. Aliksandravičius.

Į klausimą, kokia nuobauda gresia įraše užfiksuoto motociklo vairuotojui, Eismo priežiūros tarnybos vadovas sakė: „Tai laikoma ne greičio vairavimu, o chuliganišku vairavimu, tad vairuotojui gresia teisės vairuoti transporto priemonę atėmimas ir nuo 1000 iki 2000 litų bauda.“

www.anglija.lt

Ne viena visuomenine akcija buvo bandyta slopinti karą keliuose ir skatinti vairuotojus būti sąmojingesnius ir mandagesnius prie vairo, bet dažnai naujienų apie eismo įvykius srautą „paįvairina“ reportažai apie tragiškas nelaimes, pareikalavusias žmonių aukų.

Pasižvalgius interneto platybėse akivaizdu, kad egzistuoja dar vienas reiškinys, kurį sunkiai būtų galima pavadinti karu keliuose, tai veikiau – savotiškas žaidimas su savo ir kitų gyvybėmis, norint pademonstruoti savo „profesionalius“ vairavimo įgūdžius.

Į naujienų portalo Alfa.lt redakciją buvo atsiųsta nuoroda į internete skelbtą vaizdo įrašą, kuriame užfiksuota, kaip motociklo vairuotojas sostinės gatvėmis skrieja 140–200 km/val. greičiu. Įdomu tai, kad gatvėse, kurios užfiksuotos įraše, yra įrengti greičio matuokliai, kurių paskirtis – užfiksuoti greičio mėgėjus nuotraukose, kad vėliau būtų galima juos surasti ir nubausti.

Tokius „profesionalus“ dar padrąsina ir tarp vairuotojų sklandantis gandas, jog dalis sostinėje esančių greičio matuoklių vis dar tebėra „akli“, o veikiantys motociklų vairuotojų net negali tinkamai nufotografuoti, mat šių transporto priemonių valstybiniai numeriai yra tik už vairuotojo nugaros.

Eismo priežiūros tarnyba: toks elgesys akiplėšiškas

Komentuodamas vaizdo įrašą, Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos vadovas Gintaras Aliksandravičius sakė: „Jei tai, kas užfiksuota vaizdo įraše, nėra sumaniai sumontuotas „meninio filmo siužetas“, vairuotojas tikrai turėtų prisiimti atsakomybę už savo veiksmus. Toks elgesys – mažų mažiausiai akiplėšiškas ir šiuo metu jau vyksta tyrimas.“

Į klausimą, ar tarp vairuotojų sklandantys gandai apie „aklus“ greičio matuoklius yra tiesa, pašnekovas atsakė: „Greičio matuokliai motociklų vairuotojus taip pat fiksuoja, tačiau natūralu, jei fotografuojama iš priekio, transporto priemonės gale esančio numerio nematyti. Žinoma, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai išvengia atsakomybės už greičio viršijimą, tačiau imamasi ir kitų priemonių gerinant situaciją keliuose.“

Paprašius patikslinti, kokiomis dar priemonėmis policijos pareigūnai tramdo kelių chuliganus, G. Aliksandravičius sakė: „Sportinių motociklų skaičius mūsų keliuose nėra didelis ir vasaros sezono metu patruliuodami policijos pareigūnai stebi ir registruoja, kaip išmarginti motociklai ir kokius kostiumus vilki vairuotojai, tokie duomenys vėliau padeda ieškant kelių eismo taisyklių pažeidėjų.“

Greičio mėgėjus tramdys eksperimentinėmis priemonėmis

Apie tai, ar sportiniais motociklais važinėjančių ir greitį mėgstančių vairuotojų baudimas yra komplikuotas, pašnekovas sakė: „Norėtųsi tikėti, kad situacija keliuose gerėja, nes naudojame ir kitas technines priemones, kurios gelbsti stebint eismą keliuose. Viena jų – greičio matuokliai, kurie transporto priemonę užfiksuoja tik šiai pravažiavus, kitaip tariant, fotografuoja iš galo. Tokiu atveju atsakomybės už padarytus nusižengimus neišvengia ir motociklų vairuotojai.“ G. Aliksandravičiaus teigimu, Eismo priežiūros tarnyba, drausmindama vairuotojus, netrukus planuoja išbandyti keletą eksperimentinių priemonių, kurių pašnekovas plačiau nekomentavo.

Paklaustas, ar po to, kai pasklido naujiena apie tai, jog sostinėje esantys greičio matuokliai neveikia, padaugėjo nedrausmingų vairuotojų, pašnekovas atsakė, jog didelių statistikos svyravimų nebuvo pastebėta ir greičio mėgėjai be pareigūnų dėmesio tikrai neliko.

Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos duomenimis, per praėjusius metus už pavojaus kėlimą aplinkiniams pernai buvo nubausti 437 vairuotojai, o šiais metais policijos pareigūnai jau išaiškino per 300 chuliganiško vairavimo atvejų.

Už chuliganišką vairavimą – bauda iki 2000 litų

Pasidomėjus, kas atsakingas, jog miesto gatvėmis, kuriose įrengti greičio matuokliai, motociklas lekia tokiu greičiu, išgirstas atsakymas truputį nustebina: „Greičio matuokliai, esantys Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje, nėra bendros sistemos, kuri šiuo metu yra diegiama magistraliniuose ir krašto keliuose, dalis. Šie matuokliai yra savivaldybės gerokai anksčiau sudarytos sutarties su paslaugos tiekėju rezultatas. Negaliu atsakyti, dėl kokių priežasčių nutrūko jų veikimas. Eismo priežiūros tarnyba kaupia duomenis iš matuoklių, įrengtų šalies krašto ir magistraliniuose keliuose, o didžiųjų miestų greičio matuokliai kol kas nėra integruoti į bendrąją sistemą“, – sakė G. Aliksandravičius.

Į klausimą, kokia nuobauda gresia įraše užfiksuoto motociklo vairuotojui, Eismo priežiūros tarnybos vadovas sakė: „Tai laikoma ne greičio vairavimu, o chuliganišku vairavimu, tad vairuotojui gresia teisės vairuoti transporto priemonę atėmimas ir nuo 1000 iki 2000 litų bauda.“

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: