Ketvirtadalis kainų už organizuotas turistines keliones klaidina - Anglija.lt
 

Ketvirtadalis kainų už organizuotas turistines keliones klaidina  

Jei internete ieškote specialių organizuotų turistinių kelionių pasiūlymų, turėkite omenyje, kad ne visada reklamuojama kaina bus galutinė. Net ketvirtadalis tirtų specialių kainų pasiūlymų už tokias keliones vienaip ar kitaip klaidina vartotoją.
Tai atskleidė balandį atliktas specialus tyrimas.

Jo metu analizuota 12 specialių kainų pasiūlymų iš penkių kelionių agentūrų. Kelionės apėmė tokias tarp lietuvių populiariausias kryptis kaip Egiptas, Turkija, Italija ir Graikija.

Mykolas Okulič-Kazarinas, Europos Sąjungos inicijuotos vartotojų informavimo kampanijos „Žinok savo teises ir laimėk“ ekspertas, sako, kad vartotojas turi teisę gauti organizuotą turistinę kelionę už reklamuojamą kainą. Kelionių agentūros negali reklamuoti vienos kainos, o kelionę pardavinėti už kitą didesnę kainą. Tai nesąžininga vartotojo atžvilgiu ir tokia komercinė veikla yra draudžiama Lietuvoje ir Europos Sąjungoje. Tyrimo tikslas ir buvo išsiaiškinti, ar įmanoma įsigyti kelionę už reklamuojamą kainą. Po jo paaiškėjo, kad kainos pakilo ketvirtadaliu tirtų atvejų.

Vidutiniškai kainos augo beveik per pusę - 43 procentais. Didžiausias vienos kainos šuolis siekė daugiau nei 75 proc.

„Pastaruoju atveju į organizuotos turistinės kelionės į Romą kainos pasiūlymą nebuvo įtrauktos išlaidos už skrydį. Tik pačioje kelionės aprašymo pabaigoje prie neįtrauktų išlaidų buvo paminėta, kad dar papildomai 1000 Lt teks susimokėti už aviabilietą. Kitos kainos augimo priežastys buvo neįskaičiuoti oro uosto mokesčiai. Tai atrodo nesąžininga vartotojo atžvilgiu, mat net ir tokiais atvejais, kai parduodami tik aviabilietai, pagal Europos Sąjungos teisės normas į jų kainą turi būti įskaičiuojami visi mokesčiai ir išlaidos. Šis principas dar aktualesnis organizuotoms turistinėms kelionėms. Beje, dar vienu atveju kelionių agentūra informavo, kad visos reklamuotos kelionės jau išparduotos ir mums buvo pasiūlyta šiek tiek brangesnė kelionė“, - sako M. Okulič-Kazarinas. Jis priduria, kad tiksliai nustatyti, ar minėtais atvejais komercinė veikla buvo nesąžininga, yra Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos kompetencija. Jeigu ji yra nesąžininga, tai tokiais atvejais Tarnyba galėtų imtis sankcijų, nes pats vartotojas savarankiškai negali padaryti nieko daugiau negu skųstis valstybinėms institucijoms.

Organizuotų turistinių kelionių į Egiptą ir Turkiją aprašymuose nebuvo įtraukti reikalavimai vizai. Todėl keliautojai turėtų atminti, kad gali tekti sumokėti papildomai 35 – 50 Lt už vizas į minėtas šalis.

„Dalis agentūrų aiškiai nurodo, kad reikės papildomai susimokėti už vizas. Kitos tik paklaustos apie papildomas išlaidas tai paminėjo. Vartotojas turi teisę gauti išsamią informaciją apie reikalavimus vizai prieš pasirašydamas sutartį“, - teigia vartotojų teisių specialistas.

Alvita Armanavičienė, Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė, sako, jog kaina yra labai svarbi Lietuvos vartotojams, todėl ji turi būti nurodoma itin aiškiai ir skaidriai.

„Remiantis Eurobarometro tyrimu, Lietuvos keliautojai yra vieni jautriausių kainai. Net 35 procentai respondentų nurodo, kad svarbiausias kriterijus renkantis kelionę yra kaina. Tuo tarpu dauguma europiečių pirmenybę teikia kainos ir kokybės santykiui, o ne mažesnei kainai. Būtent todėl kelionių agentūros turėtų prisiimti atsakomybę aiškiai ir skaidriai informuoti Lietuvos vartotojus“, - pabrėžia ekspertė.

M. Okulič-Kazarinas sako, kad visais minėtais ir panašiais atvejais, kai reklamuojama kaina nėra galutinė ar atsiranda papildomų mokesčių, vartotojas turėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybą ar kitas vartotojų nevyriausybines organizacijas. Jie padės išsiaiškinti, ar pardavėjo, paslaugų tiekėjo veiksmai, skleidžiama reklama tikrai yra nesąžiningi ir draudžiami. Valstybinės institucijos po vartotojo skundo gali pradėti tyrimą ar taikyti sankcijas už klaidinančią reklamą, kitą nesąžiningą komercinę veiklą. Beje, jeigu vartotojas dėl nesąžiningos komercinės veiklos patiria nuostolių, jis gali reikalauti pardavėjo ar paslaugų tiekėjo juos kompensuoti.

Kitos keliautojui svarbios teisės:

- organizuota turistinė kelionė turi būti tokia kaip pažadėta ir ne prastesnė. Jei ji blogesnė, kelionių agentūra turi kuo greičiau problemą išspręsti. Jeigu tai neįmanoma, ji turi kompensuoti už prastesnes sąlygas;

- Kelionių agentūra negali keisti sutarties sąlygų po jos pasirašymo, nebent sutartyje numatyta kitaip. Tačiau net ir tokiais atvejais vartotojas gali atšaukti kelionę ir susigrąžinti pinigus, jeigu kainos pakėlimas buvo labai didelis ar kitos kelionės sąlygos keitėsi iš esmės;

- Jeigu vartotojas pats negali vykti į kelionę, ją gali perleisti kitam žmogui. Tačiau tai gali būti padaryta tik jeigu iki kelionės liko pakankamai laiko. Reikėtų turėti omenyje, kad apie tai būtina raštu informuoti kelionių agentūrą;

- Vartotojas gali reikalauti alternatyvios kelionės arba susigrąžinti pinigus, jeigu kelionių agentūra kelionę atšaukia. Jeigu siūloma alternatyvi kelionė yra pigesnė, vartotojui kainų skirtumas turi būti padengiamas.

Apie tyrimą

Tyrimas buvo atliktas balandžio pabaigoje kampaniją įgyvendinančių specialistų ir vartotojų teisių eksperto Mykolo Okulič-Kazarino. Pirmame etape buvo analizuojama 12 organizuotų turistinių kelionių iš penkių agentūrų. Specialūs pasiūlymai buvo atsirenkami pagal internete skelbiamą kainą. Daugiausia dėmesio buvo skiriama itin mažiems kainų pasiūlymams, siekiant išsiaiškinti, ar kainos nemažintos nesąžiningais būdais, pvz., neįtraukiant visų mokesčių. Po to, kai buvo surinkti visi specialūs organizuotų turistinių kelionių kainų pasiūlymai, ekspertas, dėdamasis paprastu vartotoju, skambino kelionių agentūroms ir aiškinosi, ar įmanoma įsigyti kelionę už jų reklamuojamą kainą. Kainos augimo priežastys buvo užfiksuotos ir išanalizuotos tyrimo pabaigoje.

Jei internete ieškote specialių organizuotų turistinių kelionių pasiūlymų, turėkite omenyje, kad ne visada reklamuojama kaina bus galutinė. Net ketvirtadalis tirtų specialių kainų pasiūlymų už tokias keliones vienaip ar kitaip klaidina vartotoją.
Tai atskleidė balandį atliktas specialus tyrimas.

Jo metu analizuota 12 specialių kainų pasiūlymų iš penkių kelionių agentūrų. Kelionės apėmė tokias tarp lietuvių populiariausias kryptis kaip Egiptas, Turkija, Italija ir Graikija.

Mykolas Okulič-Kazarinas, Europos Sąjungos inicijuotos vartotojų informavimo kampanijos „Žinok savo teises ir laimėk“ ekspertas, sako, kad vartotojas turi teisę gauti organizuotą turistinę kelionę už reklamuojamą kainą. Kelionių agentūros negali reklamuoti vienos kainos, o kelionę pardavinėti už kitą didesnę kainą. Tai nesąžininga vartotojo atžvilgiu ir tokia komercinė veikla yra draudžiama Lietuvoje ir Europos Sąjungoje. Tyrimo tikslas ir buvo išsiaiškinti, ar įmanoma įsigyti kelionę už reklamuojamą kainą. Po jo paaiškėjo, kad kainos pakilo ketvirtadaliu tirtų atvejų.

Vidutiniškai kainos augo beveik per pusę - 43 procentais. Didžiausias vienos kainos šuolis siekė daugiau nei 75 proc.

„Pastaruoju atveju į organizuotos turistinės kelionės į Romą kainos pasiūlymą nebuvo įtrauktos išlaidos už skrydį. Tik pačioje kelionės aprašymo pabaigoje prie neįtrauktų išlaidų buvo paminėta, kad dar papildomai 1000 Lt teks susimokėti už aviabilietą. Kitos kainos augimo priežastys buvo neįskaičiuoti oro uosto mokesčiai. Tai atrodo nesąžininga vartotojo atžvilgiu, mat net ir tokiais atvejais, kai parduodami tik aviabilietai, pagal Europos Sąjungos teisės normas į jų kainą turi būti įskaičiuojami visi mokesčiai ir išlaidos. Šis principas dar aktualesnis organizuotoms turistinėms kelionėms. Beje, dar vienu atveju kelionių agentūra informavo, kad visos reklamuotos kelionės jau išparduotos ir mums buvo pasiūlyta šiek tiek brangesnė kelionė“, - sako M. Okulič-Kazarinas. Jis priduria, kad tiksliai nustatyti, ar minėtais atvejais komercinė veikla buvo nesąžininga, yra Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos kompetencija. Jeigu ji yra nesąžininga, tai tokiais atvejais Tarnyba galėtų imtis sankcijų, nes pats vartotojas savarankiškai negali padaryti nieko daugiau negu skųstis valstybinėms institucijoms.

Organizuotų turistinių kelionių į Egiptą ir Turkiją aprašymuose nebuvo įtraukti reikalavimai vizai. Todėl keliautojai turėtų atminti, kad gali tekti sumokėti papildomai 35 – 50 Lt už vizas į minėtas šalis.

„Dalis agentūrų aiškiai nurodo, kad reikės papildomai susimokėti už vizas. Kitos tik paklaustos apie papildomas išlaidas tai paminėjo. Vartotojas turi teisę gauti išsamią informaciją apie reikalavimus vizai prieš pasirašydamas sutartį“, - teigia vartotojų teisių specialistas.

Alvita Armanavičienė, Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė, sako, jog kaina yra labai svarbi Lietuvos vartotojams, todėl ji turi būti nurodoma itin aiškiai ir skaidriai.

„Remiantis Eurobarometro tyrimu, Lietuvos keliautojai yra vieni jautriausių kainai. Net 35 procentai respondentų nurodo, kad svarbiausias kriterijus renkantis kelionę yra kaina. Tuo tarpu dauguma europiečių pirmenybę teikia kainos ir kokybės santykiui, o ne mažesnei kainai. Būtent todėl kelionių agentūros turėtų prisiimti atsakomybę aiškiai ir skaidriai informuoti Lietuvos vartotojus“, - pabrėžia ekspertė.

M. Okulič-Kazarinas sako, kad visais minėtais ir panašiais atvejais, kai reklamuojama kaina nėra galutinė ar atsiranda papildomų mokesčių, vartotojas turėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybą ar kitas vartotojų nevyriausybines organizacijas. Jie padės išsiaiškinti, ar pardavėjo, paslaugų tiekėjo veiksmai, skleidžiama reklama tikrai yra nesąžiningi ir draudžiami. Valstybinės institucijos po vartotojo skundo gali pradėti tyrimą ar taikyti sankcijas už klaidinančią reklamą, kitą nesąžiningą komercinę veiklą. Beje, jeigu vartotojas dėl nesąžiningos komercinės veiklos patiria nuostolių, jis gali reikalauti pardavėjo ar paslaugų tiekėjo juos kompensuoti.

Kitos keliautojui svarbios teisės:

- organizuota turistinė kelionė turi būti tokia kaip pažadėta ir ne prastesnė. Jei ji blogesnė, kelionių agentūra turi kuo greičiau problemą išspręsti. Jeigu tai neįmanoma, ji turi kompensuoti už prastesnes sąlygas;

- Kelionių agentūra negali keisti sutarties sąlygų po jos pasirašymo, nebent sutartyje numatyta kitaip. Tačiau net ir tokiais atvejais vartotojas gali atšaukti kelionę ir susigrąžinti pinigus, jeigu kainos pakėlimas buvo labai didelis ar kitos kelionės sąlygos keitėsi iš esmės;

- Jeigu vartotojas pats negali vykti į kelionę, ją gali perleisti kitam žmogui. Tačiau tai gali būti padaryta tik jeigu iki kelionės liko pakankamai laiko. Reikėtų turėti omenyje, kad apie tai būtina raštu informuoti kelionių agentūrą;

- Vartotojas gali reikalauti alternatyvios kelionės arba susigrąžinti pinigus, jeigu kelionių agentūra kelionę atšaukia. Jeigu siūloma alternatyvi kelionė yra pigesnė, vartotojui kainų skirtumas turi būti padengiamas.

Apie tyrimą

Tyrimas buvo atliktas balandžio pabaigoje kampaniją įgyvendinančių specialistų ir vartotojų teisių eksperto Mykolo Okulič-Kazarino. Pirmame etape buvo analizuojama 12 organizuotų turistinių kelionių iš penkių agentūrų. Specialūs pasiūlymai buvo atsirenkami pagal internete skelbiamą kainą. Daugiausia dėmesio buvo skiriama itin mažiems kainų pasiūlymams, siekiant išsiaiškinti, ar kainos nemažintos nesąžiningais būdais, pvz., neįtraukiant visų mokesčių. Po to, kai buvo surinkti visi specialūs organizuotų turistinių kelionių kainų pasiūlymai, ekspertas, dėdamasis paprastu vartotoju, skambino kelionių agentūroms ir aiškinosi, ar įmanoma įsigyti kelionę už jų reklamuojamą kainą. Kainos augimo priežastys buvo užfiksuotos ir išanalizuotos tyrimo pabaigoje.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: