Kodėl kylant ir leidžiantis lėktuve prigesinamos šviesos?  

Kai šviesos lėktuve prigęsta, dažnas jau instinktyviai žino – orlaiviui jau leidžiama pakilti arba jis jau beveik leidžiasi. Tikriausiai įtariate, kad šviesos prigesinamos dėl saugumo, tačiau koks yra tikrasis to tikslas?

„Norima, kad akys aklimatizuotųsi, – „Conde Naste Traveler“ sakė pilotas Jonas Lewisas. – Kai kylama arba leidžiamasi naktį, šviesos prigesinamos tam, kad akys priprastų prie tamsos ir galėtų joje matyti.“

Dienos metu šviesos prigesinamos ir dėl to, kad taip mažiau apkraunamas variklis ir lėktuvas gali greičiau pakilti. Visgi tai tik papildoma priežastis – pagrindinė yra saugumas.

Tam, kad priprastų prie tamsos, žmogaus akims reikia 10–30 minučių. Tai reiškia, kad jeigu reikėtų greitai evakuotis iš lėktuvo, tos kelios minutės gali būti gyvybės ar mirties klausimas. O lėktuvo kilimas ir leidimasis yra du potencialiai pavojingiausi skrydžio etapai.

Be to, jeigu įvyktų nelaimė, prigesinus šviesas būtų geriau matomi apšviesti takai ir avarinės lemputės.

J.Lewisas aiškino, kad tas pats daroma ir pilotų kabinoje – šviesos prigesinamos, kad lakūnų akys geriau priprastų prie lauko sąlygų. Be to, pavyzdžiui, žaibuojant šviesos dažniausiai kabinoje yra paryškinamos. „Tuomet, jeigu staiga ryškiai sužaibuos, tavęs tai neapakins“, – aiškino jis.

Anglija.lt

Kai šviesos lėktuve prigęsta, dažnas jau instinktyviai žino – orlaiviui jau leidžiama pakilti arba jis jau beveik leidžiasi. Tikriausiai įtariate, kad šviesos prigesinamos dėl saugumo, tačiau koks yra tikrasis to tikslas?

„Norima, kad akys aklimatizuotųsi, – „Conde Naste Traveler“ sakė pilotas Jonas Lewisas. – Kai kylama arba leidžiamasi naktį, šviesos prigesinamos tam, kad akys priprastų prie tamsos ir galėtų joje matyti.“

Dienos metu šviesos prigesinamos ir dėl to, kad taip mažiau apkraunamas variklis ir lėktuvas gali greičiau pakilti. Visgi tai tik papildoma priežastis – pagrindinė yra saugumas.

Tam, kad priprastų prie tamsos, žmogaus akims reikia 10–30 minučių. Tai reiškia, kad jeigu reikėtų greitai evakuotis iš lėktuvo, tos kelios minutės gali būti gyvybės ar mirties klausimas. O lėktuvo kilimas ir leidimasis yra du potencialiai pavojingiausi skrydžio etapai.

Be to, jeigu įvyktų nelaimė, prigesinus šviesas būtų geriau matomi apšviesti takai ir avarinės lemputės.

J.Lewisas aiškino, kad tas pats daroma ir pilotų kabinoje – šviesos prigesinamos, kad lakūnų akys geriau priprastų prie lauko sąlygų. Be to, pavyzdžiui, žaibuojant šviesos dažniausiai kabinoje yra paryškinamos. „Tuomet, jeigu staiga ryškiai sužaibuos, tavęs tai neapakins“, – aiškino jis.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai:

Kiti kategorijos straipsniai:

Kiti kategorijos straipsniai: