Kūdikio per gimdymą Anglijoje netekusi lietuvė: „medikai nesistengia padėti“ - Anglija.lt
 

Kūdikio per gimdymą Anglijoje netekusi lietuvė: „medikai nesistengia padėti“ 

Anglijos lietuvė, kurios kūdikis mirė prieš pat gimdymą, dėl nelaimės kaltina medikų aplaidumą. Pasakodama itin skaudžią istoriją, ji nori įspėti kitas moteris: „Neužtenka juos tik į teismą paduoti. Reikia viešinti, kad kitoms taip nenutiktų. Viliuosi, kad būsimos mamos atkreips dėmesį į mano istoriją ir spės apsaugoti tiek savo, tiek vaikučių gyvybes“, – sako lietuvė, pakilusi į kovą už teisingumą.

Medikai – abejingi

Gitana (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) kūdikio neteko prieš du mėnesius Whipps Cross ligoninėje. Moteris kreipėsi į advokatus dėl medikų aplaidumo ir šiuo metu laukia išvadų iš ligoninės. Šiose išvadose turėtų būti pateikti atsakymai į moters klausimus ir svarbiausia – kodėl gimdymo metu mirė jos kūdikis. Lietuvė sutiko, kad bylos eigą stebėtų Anglija.lt ir kol laukia atsakymo iš ligoninės, ji portalui papasakojo apie savo nėštumo pradžią ir nesklandumus su šeimos gydytojų klinika.

„Man iš tiesų yra baisu, kai pagalvoju, kaip medikai neatsakingai žiūri į pacientus. Manau, jog yra daug panašių ir baisesnių atvejų, kuriuos patyrė Anglijoje gimdančios moterys, tik nesuprantu, kodėl jos tyli? Neužtenka juos tik į teismą paduoti. Reikia viešinti, kad kitoms taip nenutiktų. Viliuosi, kad būsimos mamos atkreips dėmesį į mano istoriją ir spės apsaugoti tiek savo, tiek vaikučių gyvybes“, – Anglija.lt sakė lietuvė.

Gitana teigia, jog ne tik ligoninėje gimdymo metu medikai neatliko savo darbo, bet ir iš šeimos gydytojo (angl. „general practitioner“ – GP) patyrė abejingumą. Norėdama kuo greičiau patekti į ligoninę ir atlikti reikalingas procedūras, ji nesulaukė tos pagalbos, kurią gydytojas privalėjo suteikti.

Moteris sužinojo, kad laukiasi, kai buvo pusantro mėnesio nėščia. „Anglijoje gyvenau ne taip seniai, todėl neturėjau savo GP. Buvau nusipirkusi bilietus į Lietuvą spalio mėnesį, todėl pirmiausia nusprendžiau apsilankyti pas savo ginekologą ten. Tada buvo trečias nėštumo mėnuo, vaikutis vystėsi gerai. Grįžusi į Londoną, buvau priversta pakeisti gyvenamąją vietą, todėl praėjo mėnuo, kol persikrausčiau, susitvarkiau dokumentus banke ir galėjau užsiregistruoti artimiausiame GP“, – prisiminė pašnekovė.

Laiškas ligoninės nepasiekia

Lietuvė lapkričio viduryje užsiregistravo „Broadway Surgery“ klinikoje, Woodforde. „Tą dieną gydytojos paprašiau, kad išsiųstų laišką į Whipps Cross ligoninę. Ligoninė, gavusi laišką, turėjo mane užregistruoti ultragarso tyrimui, paskirti akušerę“.

Tačiau pas akušerę dėl šeimos gydytojos klaidos Gitana pateko tik po pusantro mėnesio. Nors gydytoja patikino, kad laiškas bus išsiųstas tą pačią dieną, o Whipps Cross ligoninė su ja susisieks per dvi savaites, Gitana taip ir nesulaukė laiško iš ligoninės. „Paskambinau į GP norėdama sužinoti, ar jie tikrai išsiuntė laišką. Administratorė mane patikino, kad laiškas buvo išsiųstas. Praėjo dar savaitė, o laiško taip ir negavau“.

Jau buvo gruodžio vidurys, kai Gitana vėl apsilankė pas šeimos gydytoją pasiteirauti, kodėl negauna jokių žinių iš ligoninės. „Administratorė patraukė pečiais ir pasakė, jog sistemoje mato, kad laiškas yra išsiųstas, ir galbūt dėl būsimų švenčių paštas yra užverstas laiškais, o manasis laiškas kažkur užstrigęs. Prašiau jos pasidomėti, kaip taip gali būti, juk man būtinai reikia patekti į ligoninę, patikrinti vaikelio vystymąsi, bet ji sakė, jog niekuo negali padėti“, – prisiminė lietuvė.

Po kelių dienų Gitana kreipėsi į pačią Whipps Cross ligoninę dėl laiško gavimo iš klinikos. Viena iš ligoninės darbuotojų informavo, kad jokio laiško nėra gavę ir pasiūlė atvežti laišką pačiai į ligoninę. Tačiau atvykusiai pas šeimos gydytoją, jai laiško kopijos niekas nenorėjo duoti. „Gydytoja pradėjo iš naujo pildyti formą. Aš jai paaiškinau, ką man sakė daryti ligoninės darbuotoja ir kad šį kartą man reikia apsidrausti nuo jų klaidos. Ji dar bandė ginčytis, kad pirmą kartą girdi, jog ligoninė prašo pačiai pacientei pristatyti laišką, bet aš nenusileidau. Gydytoja pasakė, jog duoda man kopiją, bet tam nėra jokio reikalo, nes ji vis tiek šiandien pat laišką į ligoninę išsiųs faksu“, – prisiminė Gitana.

Kitą dieną paskambinusi į Whipps Cross ligoninę, Gitana sužinojo, kad laiško faksu ligoninė dar negavo, tad kopiją nuvežė pati.

Išeitis – pakeisti gydytoją

„Po savaitės, tai jau buvo gruodžio 29 diena, pirmą kartą susitikau su akušere. Ji buvo pasipiktinusi, kad tik dabar, būdama 24–25 savaites nėščia, patekau į ligoninę ir negalėjau atlikti tam tikrų tyrimų, tarp jų ir tyrimo ultragarsu. Ji taip pat parodė, kad laiškas, kurį atsinešiau, buvo su nauja data, o ne senąja, kai pirmą kartą paprašiau GP išsiųsti laišką“, – pasakojo Gitana.

Tik iš akušerės Gitana sužinojo, kad šeimos gydytoja turėjo pasiūlyti užpildyti formas dėl kompensuojamų vaistų gavimo (angl. „NHS Prescription card“), taip pat kuponams nemokamiems vaisiams ir daržovėms gauti bei informuoti apie motinystės atostogas. Akušerė jai pasiūlė grįžti pas savo šeimos gydytoją ir užpildyti visas reikiamas formas.

„Gydytoja buvo nemaloni. Neklausė nei kaip jaučiuosi, nei kiek laiko nėščia, apskritai, atrodė, kad jos nedomina mano sveikata. Ji nesutiko užpildyti formų, liepė eiti į registratūrą. O registratūroje man pasakė, kad jos nepildo tokių formų, kad tai turi padaryti daktarė ir liepė eiti pas ją. Tada aš susinervinau, pasakiau, kad ką tik gydytoja sakė, kad formas užpildys jos. Administratorė vis tiek norėjo mane siųsti pas gydytoją, bet aš paprieštaravau – tegul jos pačios eina ir aiškinasi, aš, būdama nėščia, kaip šunelis nelakstysiu“, – prisiminė Gitana.

Pasak Gitanos, tuomet administratorė nuėjo pas daktarę, o sugrįžusi bandė pildyti formą, bet nežinojo kaip ir paprašė jos sugrįžti pasiimti formą vėliau, kai gydytoja galės padėti užpildyti. „Buvau labai pasipiktinusi ir negalėjau suprasti, kaip klinikos darbuotoja nežino, kaip pildyti dokumentus. Paskutinis mano prašymas buvo išspausdinti laišką, kurio neišsiuntė į ligoninę, bet išspausdino vėl su vėlesne data, o ne ta, kuria turėjo būti išsiųstas. Paprašiau duoti pirmąjį, bet ji man pasakė, kad daugiau jokių laiškų prie mano bylos nemato. Tada jau neišlaikiau ir pakeltu tonu paklausiau, kokia velniava čia vyksta? Gydytojai nėščiųjų neinformuoja, neišsiunčia laiškų, neatlieka elementarių patikrinimų – nematuoja kraujospūdžio, neklausia, kaip jautiesi, tik žiūri, kaip greičiau tavimi atsikratyti“, – piktinosi pašnekovė.

Po šio įvykio Gitana užsiregistravo pas kitą šeimos gydytoją. „Ten jokių problemų neturėjau, galbūt todėl, kad į gydytoją kreipiausi tik vieną kartą, tačiau tą kartą jis tikrai buvo atsakingas. Whipps Cross ligoninėje lankiausi retai, kadangi mano paskirta akušerė buvo South Woodford sveikatos centre. Ji visą laiką stebėjo mano nėštumą ir aš neturiu jai jokių priekaištų“, – sakė Gitana, ir patarė visoms skaitytojoms atidžiai rinktis medikus ir reikalauti to, kas priklauso.

Skundas klinikai – tik per 13 savaičių

Anglija.lt paskambinus į Broadway Surgery, administratorė atsisakė teikti bet kokią informaciją, nes pacientų duomenys – konfidencialūs, tačiau nukreipė į jų interneto puslapyje esančią informaciją apie skundus.

Gitana teigia, kad ji apie jų skundų politiką informuota nebuvo. „Skundą šeimos gydytojui rašyti rekomendavo viena iš akušerių Whipps Cross ligoninėje, tačiau aš tam neturėjau laiko, nenorėjau nervintis, man reikėjo skubėti užsiregistruoti į ligoninę. Kaip matau, skundas turėjo būti parašytas per 13 savaičių, ko aš nepadariau“, – svarstė Gitana.

Gitana tikina, kad kūdikis iki pat gimdymo vystėsi gerai ir šeimos gydytojo dėl jo netekimo nekaltina. „Tačiau bent kitos mamos turi žinoti, kad jei nesulaukia laiškų iš ligoninės, gali pačios nunešti laiškus, kad jas užregistruotų. Jei nutinka panašūs atvejai, tegul skundžiasi… Visi turi žinoti, kad tikrai ne visada verta pasitikėti GP. Mes vis tikimės, kad jie žino geriau, todėl laukiame, bet ne savo naudai. Tas pats ir su ligoninės gydytojais. Ten vyksta tarsi atranka – jei gims vaikeliai natūraliai ir be komplikacijų, tai džiaukis, o jei ne, tai pabaiga gali būti tokia kaip mano, nes jie nesistengia padėti…“ – apgailestavo kūdikio netekusi lietuvė.

Liepos pradžioje Gitana gaus išvadas iš ligoninės dėl jos kūdikio mirties. Straipsnio tęsiniuose pateiksime skaudų moters pasakojimą apie gimdymą ir kūdikio netekimą Whipps Cross ligoninėje, skundą ligoninei ir Gitanos advokato komentarą.

Ar tau teko gimdyti Anglijoje? Pakomentuok, pasidalink savo patirtimi arba parašyk mums į info@anglija.lt

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

Anglijos lietuvė, kurios kūdikis mirė prieš pat gimdymą, dėl nelaimės kaltina medikų aplaidumą. Pasakodama itin skaudžią istoriją, ji nori įspėti kitas moteris: „Neužtenka juos tik į teismą paduoti. Reikia viešinti, kad kitoms taip nenutiktų. Viliuosi, kad būsimos mamos atkreips dėmesį į mano istoriją ir spės apsaugoti tiek savo, tiek vaikučių gyvybes“, – sako lietuvė, pakilusi į kovą už teisingumą.

Medikai – abejingi

Gitana (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) kūdikio neteko prieš du mėnesius Whipps Cross ligoninėje. Moteris kreipėsi į advokatus dėl medikų aplaidumo ir šiuo metu laukia išvadų iš ligoninės. Šiose išvadose turėtų būti pateikti atsakymai į moters klausimus ir svarbiausia – kodėl gimdymo metu mirė jos kūdikis. Lietuvė sutiko, kad bylos eigą stebėtų Anglija.lt ir kol laukia atsakymo iš ligoninės, ji portalui papasakojo apie savo nėštumo pradžią ir nesklandumus su šeimos gydytojų klinika.

„Man iš tiesų yra baisu, kai pagalvoju, kaip medikai neatsakingai žiūri į pacientus. Manau, jog yra daug panašių ir baisesnių atvejų, kuriuos patyrė Anglijoje gimdančios moterys, tik nesuprantu, kodėl jos tyli? Neužtenka juos tik į teismą paduoti. Reikia viešinti, kad kitoms taip nenutiktų. Viliuosi, kad būsimos mamos atkreips dėmesį į mano istoriją ir spės apsaugoti tiek savo, tiek vaikučių gyvybes“, – Anglija.lt sakė lietuvė.

Gitana teigia, jog ne tik ligoninėje gimdymo metu medikai neatliko savo darbo, bet ir iš šeimos gydytojo (angl. „general practitioner“ – GP) patyrė abejingumą. Norėdama kuo greičiau patekti į ligoninę ir atlikti reikalingas procedūras, ji nesulaukė tos pagalbos, kurią gydytojas privalėjo suteikti.

Moteris sužinojo, kad laukiasi, kai buvo pusantro mėnesio nėščia. „Anglijoje gyvenau ne taip seniai, todėl neturėjau savo GP. Buvau nusipirkusi bilietus į Lietuvą spalio mėnesį, todėl pirmiausia nusprendžiau apsilankyti pas savo ginekologą ten. Tada buvo trečias nėštumo mėnuo, vaikutis vystėsi gerai. Grįžusi į Londoną, buvau priversta pakeisti gyvenamąją vietą, todėl praėjo mėnuo, kol persikrausčiau, susitvarkiau dokumentus banke ir galėjau užsiregistruoti artimiausiame GP“, – prisiminė pašnekovė.

Laiškas ligoninės nepasiekia

Lietuvė lapkričio viduryje užsiregistravo „Broadway Surgery“ klinikoje, Woodforde. „Tą dieną gydytojos paprašiau, kad išsiųstų laišką į Whipps Cross ligoninę. Ligoninė, gavusi laišką, turėjo mane užregistruoti ultragarso tyrimui, paskirti akušerę“.

Tačiau pas akušerę dėl šeimos gydytojos klaidos Gitana pateko tik po pusantro mėnesio. Nors gydytoja patikino, kad laiškas bus išsiųstas tą pačią dieną, o Whipps Cross ligoninė su ja susisieks per dvi savaites, Gitana taip ir nesulaukė laiško iš ligoninės. „Paskambinau į GP norėdama sužinoti, ar jie tikrai išsiuntė laišką. Administratorė mane patikino, kad laiškas buvo išsiųstas. Praėjo dar savaitė, o laiško taip ir negavau“.

Jau buvo gruodžio vidurys, kai Gitana vėl apsilankė pas šeimos gydytoją pasiteirauti, kodėl negauna jokių žinių iš ligoninės. „Administratorė patraukė pečiais ir pasakė, jog sistemoje mato, kad laiškas yra išsiųstas, ir galbūt dėl būsimų švenčių paštas yra užverstas laiškais, o manasis laiškas kažkur užstrigęs. Prašiau jos pasidomėti, kaip taip gali būti, juk man būtinai reikia patekti į ligoninę, patikrinti vaikelio vystymąsi, bet ji sakė, jog niekuo negali padėti“, – prisiminė lietuvė.

Po kelių dienų Gitana kreipėsi į pačią Whipps Cross ligoninę dėl laiško gavimo iš klinikos. Viena iš ligoninės darbuotojų informavo, kad jokio laiško nėra gavę ir pasiūlė atvežti laišką pačiai į ligoninę. Tačiau atvykusiai pas šeimos gydytoją, jai laiško kopijos niekas nenorėjo duoti. „Gydytoja pradėjo iš naujo pildyti formą. Aš jai paaiškinau, ką man sakė daryti ligoninės darbuotoja ir kad šį kartą man reikia apsidrausti nuo jų klaidos. Ji dar bandė ginčytis, kad pirmą kartą girdi, jog ligoninė prašo pačiai pacientei pristatyti laišką, bet aš nenusileidau. Gydytoja pasakė, jog duoda man kopiją, bet tam nėra jokio reikalo, nes ji vis tiek šiandien pat laišką į ligoninę išsiųs faksu“, – prisiminė Gitana.

Kitą dieną paskambinusi į Whipps Cross ligoninę, Gitana sužinojo, kad laiško faksu ligoninė dar negavo, tad kopiją nuvežė pati.

Išeitis – pakeisti gydytoją

„Po savaitės, tai jau buvo gruodžio 29 diena, pirmą kartą susitikau su akušere. Ji buvo pasipiktinusi, kad tik dabar, būdama 24–25 savaites nėščia, patekau į ligoninę ir negalėjau atlikti tam tikrų tyrimų, tarp jų ir tyrimo ultragarsu. Ji taip pat parodė, kad laiškas, kurį atsinešiau, buvo su nauja data, o ne senąja, kai pirmą kartą paprašiau GP išsiųsti laišką“, – pasakojo Gitana.

Tik iš akušerės Gitana sužinojo, kad šeimos gydytoja turėjo pasiūlyti užpildyti formas dėl kompensuojamų vaistų gavimo (angl. „NHS Prescription card“), taip pat kuponams nemokamiems vaisiams ir daržovėms gauti bei informuoti apie motinystės atostogas. Akušerė jai pasiūlė grįžti pas savo šeimos gydytoją ir užpildyti visas reikiamas formas.

„Gydytoja buvo nemaloni. Neklausė nei kaip jaučiuosi, nei kiek laiko nėščia, apskritai, atrodė, kad jos nedomina mano sveikata. Ji nesutiko užpildyti formų, liepė eiti į registratūrą. O registratūroje man pasakė, kad jos nepildo tokių formų, kad tai turi padaryti daktarė ir liepė eiti pas ją. Tada aš susinervinau, pasakiau, kad ką tik gydytoja sakė, kad formas užpildys jos. Administratorė vis tiek norėjo mane siųsti pas gydytoją, bet aš paprieštaravau – tegul jos pačios eina ir aiškinasi, aš, būdama nėščia, kaip šunelis nelakstysiu“, – prisiminė Gitana.

Pasak Gitanos, tuomet administratorė nuėjo pas daktarę, o sugrįžusi bandė pildyti formą, bet nežinojo kaip ir paprašė jos sugrįžti pasiimti formą vėliau, kai gydytoja galės padėti užpildyti. „Buvau labai pasipiktinusi ir negalėjau suprasti, kaip klinikos darbuotoja nežino, kaip pildyti dokumentus. Paskutinis mano prašymas buvo išspausdinti laišką, kurio neišsiuntė į ligoninę, bet išspausdino vėl su vėlesne data, o ne ta, kuria turėjo būti išsiųstas. Paprašiau duoti pirmąjį, bet ji man pasakė, kad daugiau jokių laiškų prie mano bylos nemato. Tada jau neišlaikiau ir pakeltu tonu paklausiau, kokia velniava čia vyksta? Gydytojai nėščiųjų neinformuoja, neišsiunčia laiškų, neatlieka elementarių patikrinimų – nematuoja kraujospūdžio, neklausia, kaip jautiesi, tik žiūri, kaip greičiau tavimi atsikratyti“, – piktinosi pašnekovė.

Po šio įvykio Gitana užsiregistravo pas kitą šeimos gydytoją. „Ten jokių problemų neturėjau, galbūt todėl, kad į gydytoją kreipiausi tik vieną kartą, tačiau tą kartą jis tikrai buvo atsakingas. Whipps Cross ligoninėje lankiausi retai, kadangi mano paskirta akušerė buvo South Woodford sveikatos centre. Ji visą laiką stebėjo mano nėštumą ir aš neturiu jai jokių priekaištų“, – sakė Gitana, ir patarė visoms skaitytojoms atidžiai rinktis medikus ir reikalauti to, kas priklauso.

Skundas klinikai – tik per 13 savaičių

Anglija.lt paskambinus į Broadway Surgery, administratorė atsisakė teikti bet kokią informaciją, nes pacientų duomenys – konfidencialūs, tačiau nukreipė į jų interneto puslapyje esančią informaciją apie skundus.

Gitana teigia, kad ji apie jų skundų politiką informuota nebuvo. „Skundą šeimos gydytojui rašyti rekomendavo viena iš akušerių Whipps Cross ligoninėje, tačiau aš tam neturėjau laiko, nenorėjau nervintis, man reikėjo skubėti užsiregistruoti į ligoninę. Kaip matau, skundas turėjo būti parašytas per 13 savaičių, ko aš nepadariau“, – svarstė Gitana.

Gitana tikina, kad kūdikis iki pat gimdymo vystėsi gerai ir šeimos gydytojo dėl jo netekimo nekaltina. „Tačiau bent kitos mamos turi žinoti, kad jei nesulaukia laiškų iš ligoninės, gali pačios nunešti laiškus, kad jas užregistruotų. Jei nutinka panašūs atvejai, tegul skundžiasi… Visi turi žinoti, kad tikrai ne visada verta pasitikėti GP. Mes vis tikimės, kad jie žino geriau, todėl laukiame, bet ne savo naudai. Tas pats ir su ligoninės gydytojais. Ten vyksta tarsi atranka – jei gims vaikeliai natūraliai ir be komplikacijų, tai džiaukis, o jei ne, tai pabaiga gali būti tokia kaip mano, nes jie nesistengia padėti…“ – apgailestavo kūdikio netekusi lietuvė.

Liepos pradžioje Gitana gaus išvadas iš ligoninės dėl jos kūdikio mirties. Straipsnio tęsiniuose pateiksime skaudų moters pasakojimą apie gimdymą ir kūdikio netekimą Whipps Cross ligoninėje, skundą ligoninei ir Gitanos advokato komentarą.

Ar tau teko gimdyti Anglijoje? Pakomentuok, pasidalink savo patirtimi arba parašyk mums į info@anglija.lt

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

 (Komentarų: 52)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: