Leiboristai siūlo pailginti moksleivių "darbo dieną" - Anglija.lt
 

Leiboristai siūlo pailginti moksleivių "darbo dieną" 

Leiboristų atstovas Stephenas Twiggas įsitikinęs, kad mokyklos turėtų prailginti darbo valandas. Tokia praktika moksleiviai būtų ruošiami "suaugusiųjų pasauliui".

Anot pasiūlymo iniciatorių leiboristų, jeigu moksleiviai daugiau laiko praleistų mokykloje, jie ne tik ruoštųsi "tikrajam gyvenimui", bet ir turėtų mažiau laiko veltis į gaujas. Be to, mokykla taptų užuovėja vaikams, kurių namuose esama neramumų.

Stephenas Twiggas, šešėlinis Švietimo reikalų ministras, švietimo konferencijoje Leeds mieste pristatė planą, pagal kurį mokyklos tvarka būtų kur kas panašesnė į darbovietę. Siūloma reforma yra atsakas į darbdavių rūpestį, kad apie trečdalis mokyklą baigusių jaunuolių į darbo rinką ateina visai nepasiruošę darbiniams ritmams.

Projekte, kuris laikinai vadinamas "School to Work", planuojama surinkti mokytojų, tėvų, verslininkų ir universitetų atstovų liudijimus, išanalizuoti tarptautines praktikas ir pasiūlyti modelį, kaip tinkamai paruošti jaunuolius darbo rinkai.

S.Twiggas Anglijos šiaurės švietimo konferencijos metu pasakojo, kad kai kurios mokyklos jau pradėjo ilginti moksleivių pamokų laiką, idant moksleiviai pajustų darbo aplinkai būdingą dienos ritmą, ir jau ėmėsi orientuoti mokymo programas į tai, ko bus tikimasi iš jaunuolių jų būsimosiose darbovietėse.

Anot politiko, pailginus mokykloje praleidžiamas valandas, suprantama, atsirastų minusų, tačiau jis retoriškai paklausė - "kiek darbdavių savo darbuotojams leidžia eiti namo 15.30?"

Mokyklų ministras Nickas Gibbas linkęs pritarti Stepheno Twiggo iniciatyvai, teigdamas, kad tokiu būdu bus suteikta daugiau galimybių sunkiomis sąlygomis augantiems vaikams. Anot jo, dabar tereikia įtikinti mokytojų uniją, kad ilgesnė darbo diena yra naudinga tiek moksleiviams, tiek mokytojams.

S.Twiggas sukritikavo ir nuo seno griežtą Anglijos švietimo sistemą, kuri, anot jo, primena tvarką senuose fabrikuose.

"Kaip darbininkai, vos išgirdę skambutį, jie nuleidžia įrankius. Visi griežtai išskirstyti į produkcijos linijas, susitelkę į atskiras žinių dalis: matematika, gamtos mokslai, kita," - vaizdingai pasakojo S.Twiggas.

Jis pasiūlė užuot aklai sekus senąja tvarka, orientuotis į naujasias technologijas kaip svarbiausią instrumentą naujame pasaulyje, ir lygiuotis ne į mokyklą kaip gamybos vienetą, o mokyklą - inovacijų židinį.

Be to, S.Twigga priminė, kad kompiuterijos pamokos turėtų būti šiek tiek daugiau, nei tik rašymo klaviatūra užsiėmimai. Anot S. Twiggo, moksleiviams privaloma suteikti galimybę suprasti, kaip veikia kompiuterijos dalykai ir susipažinti su programavimo pagrindais.

Parengta pagal www.bbc.co.uk informaciją

Leiboristų atstovas Stephenas Twiggas įsitikinęs, kad mokyklos turėtų prailginti darbo valandas. Tokia praktika moksleiviai būtų ruošiami "suaugusiųjų pasauliui".

Anot pasiūlymo iniciatorių leiboristų, jeigu moksleiviai daugiau laiko praleistų mokykloje, jie ne tik ruoštųsi "tikrajam gyvenimui", bet ir turėtų mažiau laiko veltis į gaujas. Be to, mokykla taptų užuovėja vaikams, kurių namuose esama neramumų.

Stephenas Twiggas, šešėlinis Švietimo reikalų ministras, švietimo konferencijoje Leeds mieste pristatė planą, pagal kurį mokyklos tvarka būtų kur kas panašesnė į darbovietę. Siūloma reforma yra atsakas į darbdavių rūpestį, kad apie trečdalis mokyklą baigusių jaunuolių į darbo rinką ateina visai nepasiruošę darbiniams ritmams.

Projekte, kuris laikinai vadinamas "School to Work", planuojama surinkti mokytojų, tėvų, verslininkų ir universitetų atstovų liudijimus, išanalizuoti tarptautines praktikas ir pasiūlyti modelį, kaip tinkamai paruošti jaunuolius darbo rinkai.

S.Twiggas Anglijos šiaurės švietimo konferencijos metu pasakojo, kad kai kurios mokyklos jau pradėjo ilginti moksleivių pamokų laiką, idant moksleiviai pajustų darbo aplinkai būdingą dienos ritmą, ir jau ėmėsi orientuoti mokymo programas į tai, ko bus tikimasi iš jaunuolių jų būsimosiose darbovietėse.

Anot politiko, pailginus mokykloje praleidžiamas valandas, suprantama, atsirastų minusų, tačiau jis retoriškai paklausė - "kiek darbdavių savo darbuotojams leidžia eiti namo 15.30?"

Mokyklų ministras Nickas Gibbas linkęs pritarti Stepheno Twiggo iniciatyvai, teigdamas, kad tokiu būdu bus suteikta daugiau galimybių sunkiomis sąlygomis augantiems vaikams. Anot jo, dabar tereikia įtikinti mokytojų uniją, kad ilgesnė darbo diena yra naudinga tiek moksleiviams, tiek mokytojams.

S.Twiggas sukritikavo ir nuo seno griežtą Anglijos švietimo sistemą, kuri, anot jo, primena tvarką senuose fabrikuose.

"Kaip darbininkai, vos išgirdę skambutį, jie nuleidžia įrankius. Visi griežtai išskirstyti į produkcijos linijas, susitelkę į atskiras žinių dalis: matematika, gamtos mokslai, kita," - vaizdingai pasakojo S.Twiggas.

Jis pasiūlė užuot aklai sekus senąja tvarka, orientuotis į naujasias technologijas kaip svarbiausią instrumentą naujame pasaulyje, ir lygiuotis ne į mokyklą kaip gamybos vienetą, o mokyklą - inovacijų židinį.

Be to, S.Twigga priminė, kad kompiuterijos pamokos turėtų būti šiek tiek daugiau, nei tik rašymo klaviatūra užsiėmimai. Anot S. Twiggo, moksleiviams privaloma suteikti galimybę suprasti, kaip veikia kompiuterijos dalykai ir susipažinti su programavimo pagrindais.

Parengta pagal www.bbc.co.uk informaciją

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: