Lietuviai – konservatyvūs saldumynų valgytojai - Anglija.lt
 

Lietuviai – konservatyvūs saldumynų valgytojai 

Nors iki Kalėdų daugiau nei savaitė, saldainių fabrikai darbo tempą jau mažina. Tuo metu mažiesiems gamintojams pats darbo įkarštis. Prieš didžiąsias metų šventes saldumynų nuperkama daugiausia, tačiau esą lietuviai yra labai konservatyvūs, kai renkasi, kokį šokoladą ar saldainius pirkti.

Viename seniausių saldainių fabrikų – „Rūtoje“ – kalėdinis darbymetis prasidėjo dar spalio pabaigoje. Prekybos centrai savo užsakymus išsivežė lapkrity, o dabar baigiamos pakuoti dovanėlės, kurių šventiniams renginiams užsisakė vaikų darželiai ar verslo partneriams didesnės bendrovės ir įstaigos.

„Kaip bebūtų, vis tiek prieš šventes dominuoja dovanėlės vaikams, pasiūlėme šiais metais 25 rūšių Kalėdų proga“, – pasakoja Neringa Vaitkutė, UAB „Rūta“ direktoriaus pavaduotoja komercijai.

Konditeriai sako, kad šiemet jau pardavė apie 250 tūkst. vienetų kalėdinių dovanėlių vaikams, pernai – bemaž penktadaliu daugiau. Tačiau tikimasi, kad pardavimus kompensuos nauji gaminiai.

Tačiau prekybos saldumynais pagyvėjimą teigia pajutę mažieji gamintojai, kasmet prieš Kalėdas susišluojantys didžiausius pelnus. Šios, pagrindinės metų šventės, esą nenurungia net Valentino diena.

„Tokios įdomios tendencijos – žmonės išmoko save lepinti. Ir jei per krizę žmonės neperka naujo šaldytuvo ar televizoriaus, save palepinti gabalėliu torto, šokolado ar kava jau jie įprato“, – tvirtina Algimantas Jakubauskas, „AJ Šokolado“ savininkas.

„Lietuvos maisto pramonės“ asociacijos duomenimis, šalyje šokolado ir tikrų šokoladinių saldainių rinka šiemet ūgtelėjo 5 procentais. Tačiau esą lietuviai yra konservatyvūs vartotojai, nes pasirinkę vieną šokolado ar saldainių rūšį, jai ilgai lieka ištikimi. Be to, palyginti su kitų šalių saldumynų mėgėjais, saldainių suvalgo mažiau.

„Jei lietuvis vidutiniškai suvalgo 3 kg šokolado, tai šveicarai – 11 kg, mūsų netolimi kaimynai estai – apie 4,5, o slovakai – apie 5 kg. Ekonomistai skaičiuoja, kad šokoladas atspindi ir šalies išsivystymo lygį, tad turim kur plėstis“, – sako asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ direktorė Irma Pilipienė.

Konditeriai teigia, kad ankstesniais metais vyravęs saldainių ir šokolado vartojimo sezoniškumas, kai vasarą juos pakeičia ledai, baigia išnykti.

Nors iki Kalėdų daugiau nei savaitė, saldainių fabrikai darbo tempą jau mažina. Tuo metu mažiesiems gamintojams pats darbo įkarštis. Prieš didžiąsias metų šventes saldumynų nuperkama daugiausia, tačiau esą lietuviai yra labai konservatyvūs, kai renkasi, kokį šokoladą ar saldainius pirkti.

Viename seniausių saldainių fabrikų – „Rūtoje“ – kalėdinis darbymetis prasidėjo dar spalio pabaigoje. Prekybos centrai savo užsakymus išsivežė lapkrity, o dabar baigiamos pakuoti dovanėlės, kurių šventiniams renginiams užsisakė vaikų darželiai ar verslo partneriams didesnės bendrovės ir įstaigos.

„Kaip bebūtų, vis tiek prieš šventes dominuoja dovanėlės vaikams, pasiūlėme šiais metais 25 rūšių Kalėdų proga“, – pasakoja Neringa Vaitkutė, UAB „Rūta“ direktoriaus pavaduotoja komercijai.

Konditeriai sako, kad šiemet jau pardavė apie 250 tūkst. vienetų kalėdinių dovanėlių vaikams, pernai – bemaž penktadaliu daugiau. Tačiau tikimasi, kad pardavimus kompensuos nauji gaminiai.

Tačiau prekybos saldumynais pagyvėjimą teigia pajutę mažieji gamintojai, kasmet prieš Kalėdas susišluojantys didžiausius pelnus. Šios, pagrindinės metų šventės, esą nenurungia net Valentino diena.

„Tokios įdomios tendencijos – žmonės išmoko save lepinti. Ir jei per krizę žmonės neperka naujo šaldytuvo ar televizoriaus, save palepinti gabalėliu torto, šokolado ar kava jau jie įprato“, – tvirtina Algimantas Jakubauskas, „AJ Šokolado“ savininkas.

„Lietuvos maisto pramonės“ asociacijos duomenimis, šalyje šokolado ir tikrų šokoladinių saldainių rinka šiemet ūgtelėjo 5 procentais. Tačiau esą lietuviai yra konservatyvūs vartotojai, nes pasirinkę vieną šokolado ar saldainių rūšį, jai ilgai lieka ištikimi. Be to, palyginti su kitų šalių saldumynų mėgėjais, saldainių suvalgo mažiau.

„Jei lietuvis vidutiniškai suvalgo 3 kg šokolado, tai šveicarai – 11 kg, mūsų netolimi kaimynai estai – apie 4,5, o slovakai – apie 5 kg. Ekonomistai skaičiuoja, kad šokoladas atspindi ir šalies išsivystymo lygį, tad turim kur plėstis“, – sako asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ direktorė Irma Pilipienė.

Konditeriai teigia, kad ankstesniais metais vyravęs saldainių ir šokolado vartojimo sezoniškumas, kai vasarą juos pakeičia ledai, baigia išnykti.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: