Lietuvių pagalba kovojantiems ukrainiečiams: per parą paaukoti 32 tūkst. litų, į Kijevą rengiasi gydytojai 

Pagalbos ranką Ukrainai lietuviai tiesia ne tik simbolinėse palaikymo akcijose. Per paskutinę parą sužeistų ukrainiečių gydymui lietuviai paaukojo daugiau nei 30 tūkst. litų. Be to, svarstomos galimybės į Ukrainą siųsti Lietuvos gydytojų grupę ir donorų kraujo. Padėti ukrainiečiams kolegoms ketina ir Lietuvos vežėjai.

Nors galimybė paaukoti protestuotojų gydymui lietuviams buvo sudaryta prieš tris savaites, realiai aukoti jie ėmė trečiadienį. Per parą suaukota 32 tūkst. litų.

„Aukų skaičius pradėjo augti nuo vakar. Iki tol buvo suaukota apie 10 tūkst. litų, kurie kaip tik prieš antradienį jau pasiekė Maidano medikus. Artimiausiomis dienomis bus daromas dar vienas pavedimas“, – teigė „Už demokratiją. Ukraina“ judėjimo atstovas Darius Abromaitis.

Iki šios savaitės ukrainiečių gydymui lietuviai „aukok.lt“ sistemoje buvo paaukoję apie 5 tūkst. litų, dar po maždaug 3 tūkst. litų surinkta Demokratijos ir vystymo paramos fondo sąskaitoje ir per koncertą „Kartu su Ukraina!“.

Planuojama, kad išvis pagalbai protestuotojams pavyks surinkti 100 tūkst. litų. Paaukoti pinigai pasiekia Maidano medikų grupę. Už juos jie perka tvarsliavą ir būtiniausius vaistus.

Idėja – siųsti medikus

Kiti pilietiški lietuviai ėmėsi iniciatyvos Ukrainai pagelbėti dar labiau. Jie pradėjo organizuoti Lietuvos medikų misiją Ukrainoje ir kraujo donorystės akciją.

„Gavome iš maidaniečių laišką, kad jiems trūksta rankų vagonėliuose, kuriuose suteikiama medicinos pagalba, ir nutarėme padėti. Medikų, kurie nori važiuoti, jau dabar yra daugiau nei dešimt“, – teigė projekto sumanytoja Agnė Zalanskaitė.

Anot jos, jau kitą savaitę sužeistiems Ukrainos protestuotojams medicinos pagalba galėtų būti teikiama Lietuvos ambasados Ukrainoje patalpose. Ji esą sutiko vieną iš ambasados patalpų paversti laikinu medicininės pagalbos centru, kur galėtų būti pastatytos kelios lovos, įrengta minimali operacinė, dirbtų lietuviai medikai.

A.Zalanskaitės teigimu, iš pradžių manyta, kad į Kijevą savanoriauti galėtų vykti dešimt Lietuvos medikų, tačiau vos paskelbus kvietimą per pusdienį norinčių atsirado daugiau nei planuota. Todėl dabar medikai bus pasirenkami pagal patirtį ir specializaciją.

Tiesa, sužeistiems Maidane gali būti sudėtinga nukakti iki Lietuvos ambasados. Todėl kita medikų grupė iš Lietuvos taip pat gali būti siunčiama dirbti vagonėliuose pačioje Kijevo Nepriklausomybės aikštėje, nurodo A.Zalanskaitė.

Ji pabrėžia, kad lietuviai medikai nebus siunčiami tiesiog šiaip – taip kiltų per didelis pavojus jų gyvybei. Šiuo metu su Lietuvos kariuomene derinama, kad medikai turėtų neperšaunamas liemenes, šalmus, būtų maksimaliai apsaugoti.

„Mes derinamės, kad tai būtų aukštesnio lygio medicininė misija Maidane, derinant ją su valstybinėmis institucijomis, užtikrinant saugumą, turint normalų profesionalų mediką misijos vadovą. Nereikia pamiršti, kad medicinos pagalbai reikia ir apžiūros kušečių, tvarsliavos, vaistų, kitų priemonių. Iš esmės neapsieisime be Vyriausybės pagalbos“, – teigė ji.

Lietuvos vežėjai pasiūlė pagalbą ukrainiečiams

Ketvirtadienį Vilniuje vykusiame Ukrainos vežėjų asociacijos ASMAP susitikime su Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovais suderintos galimybės plačiau atverti ukrainiečiams vartus į Europos Sąjungos krovinių rinkas. Tartasi, kaip Lietuvos vežėjų asociacija galėtų garantuoti už kolegas iš Ukrainos vežant krovinius į Europos Sąjungos šalis.

Pasak asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, ukrainiečiai paprašė lietuvių pagalbos perorientuojant krovinių srautus į Vakarus, nes jų darbas į į Rusiją blokuojamas. Patekti į Rusiją su TIR knygelėmis pastarieji nebeturi jokių galimybių.

„Kai Ukrainos vežėjas gabena ukrainietišką krovinį į ES valstybę, jis turi pateikti garantiją, kad krovinys bus pristatytas į muitinę. Mes galėtume garantuoti. Tai yra galimybė vežėjui dirbti šioje sistemoje. Šiandien ieškojome visų bendradarbiavimo galimybių“, – sako A. Kondrusevičius.

Ukrainos vežėjų asociacijos ASMAP viceprezidentas Jurijus Kučinskis pažymi, kad abipusis susitarimas dėl garantijų krovinių vežėjams labai reikalingas ukrainiečiams.

„Ieškome sprendimų, kaip greičiau ir saugiau vystyti logistiką į Europos Sąjungos šalis“, – paaiškina J. Kučinskis.

Ukrainoje darbas sutriko

Svečiai iš Ukrainos teigė, kad suderinę bendradarbiavimo sutarties projektą grįš į liepsnojantį Kijevą. Transporto bendrovių padėtis Ukrainoje po Rusijos sprendimų neįsileisti Ukrainos vežėjų su TIR knygelėmis yra ypač nelengva. Jų darbas sutriko ir dėl šalyje vis labiau įsivyraujančio chaoso.

„Buvau nuvykęs į Lenkijos-Ukrainos sienos kirtimo punktą Korczowa–Krakoviec, kur protestuotojai užblokavo betoniniais blokais važiuojamąją dalį, uždegė laužus. Derybos tęsiasi, tačiau nelabai aišku kodėl trukdomas taikių piliečių darbas“, – tikina svečias.

ASMAP vežėjams rekomendavo vykti per Szegini ir Rawa Ruska sienos kirtimo punktus, kurie šiuo metu dirba įprastu režimu.

Pasak jo, įvažiavimas į Kijevą taip pat beveik neįmanomas – miestas uždarytas, sunkvežimiai neįleidžiami, jų eilės susikaupusios pakelėse ar aikštelėse. Vykstama aplinkkeliais.

Anglija.lt

Pagalbos ranką Ukrainai lietuviai tiesia ne tik simbolinėse palaikymo akcijose. Per paskutinę parą sužeistų ukrainiečių gydymui lietuviai paaukojo daugiau nei 30 tūkst. litų. Be to, svarstomos galimybės į Ukrainą siųsti Lietuvos gydytojų grupę ir donorų kraujo. Padėti ukrainiečiams kolegoms ketina ir Lietuvos vežėjai.

Nors galimybė paaukoti protestuotojų gydymui lietuviams buvo sudaryta prieš tris savaites, realiai aukoti jie ėmė trečiadienį. Per parą suaukota 32 tūkst. litų.

„Aukų skaičius pradėjo augti nuo vakar. Iki tol buvo suaukota apie 10 tūkst. litų, kurie kaip tik prieš antradienį jau pasiekė Maidano medikus. Artimiausiomis dienomis bus daromas dar vienas pavedimas“, – teigė „Už demokratiją. Ukraina“ judėjimo atstovas Darius Abromaitis.

Iki šios savaitės ukrainiečių gydymui lietuviai „aukok.lt“ sistemoje buvo paaukoję apie 5 tūkst. litų, dar po maždaug 3 tūkst. litų surinkta Demokratijos ir vystymo paramos fondo sąskaitoje ir per koncertą „Kartu su Ukraina!“.

Planuojama, kad išvis pagalbai protestuotojams pavyks surinkti 100 tūkst. litų. Paaukoti pinigai pasiekia Maidano medikų grupę. Už juos jie perka tvarsliavą ir būtiniausius vaistus.

Idėja – siųsti medikus

Kiti pilietiški lietuviai ėmėsi iniciatyvos Ukrainai pagelbėti dar labiau. Jie pradėjo organizuoti Lietuvos medikų misiją Ukrainoje ir kraujo donorystės akciją.

„Gavome iš maidaniečių laišką, kad jiems trūksta rankų vagonėliuose, kuriuose suteikiama medicinos pagalba, ir nutarėme padėti. Medikų, kurie nori važiuoti, jau dabar yra daugiau nei dešimt“, – teigė projekto sumanytoja Agnė Zalanskaitė.

Anot jos, jau kitą savaitę sužeistiems Ukrainos protestuotojams medicinos pagalba galėtų būti teikiama Lietuvos ambasados Ukrainoje patalpose. Ji esą sutiko vieną iš ambasados patalpų paversti laikinu medicininės pagalbos centru, kur galėtų būti pastatytos kelios lovos, įrengta minimali operacinė, dirbtų lietuviai medikai.

A.Zalanskaitės teigimu, iš pradžių manyta, kad į Kijevą savanoriauti galėtų vykti dešimt Lietuvos medikų, tačiau vos paskelbus kvietimą per pusdienį norinčių atsirado daugiau nei planuota. Todėl dabar medikai bus pasirenkami pagal patirtį ir specializaciją.

Tiesa, sužeistiems Maidane gali būti sudėtinga nukakti iki Lietuvos ambasados. Todėl kita medikų grupė iš Lietuvos taip pat gali būti siunčiama dirbti vagonėliuose pačioje Kijevo Nepriklausomybės aikštėje, nurodo A.Zalanskaitė.

Ji pabrėžia, kad lietuviai medikai nebus siunčiami tiesiog šiaip – taip kiltų per didelis pavojus jų gyvybei. Šiuo metu su Lietuvos kariuomene derinama, kad medikai turėtų neperšaunamas liemenes, šalmus, būtų maksimaliai apsaugoti.

„Mes derinamės, kad tai būtų aukštesnio lygio medicininė misija Maidane, derinant ją su valstybinėmis institucijomis, užtikrinant saugumą, turint normalų profesionalų mediką misijos vadovą. Nereikia pamiršti, kad medicinos pagalbai reikia ir apžiūros kušečių, tvarsliavos, vaistų, kitų priemonių. Iš esmės neapsieisime be Vyriausybės pagalbos“, – teigė ji.

Lietuvos vežėjai pasiūlė pagalbą ukrainiečiams

Ketvirtadienį Vilniuje vykusiame Ukrainos vežėjų asociacijos ASMAP susitikime su Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovais suderintos galimybės plačiau atverti ukrainiečiams vartus į Europos Sąjungos krovinių rinkas. Tartasi, kaip Lietuvos vežėjų asociacija galėtų garantuoti už kolegas iš Ukrainos vežant krovinius į Europos Sąjungos šalis.

Pasak asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, ukrainiečiai paprašė lietuvių pagalbos perorientuojant krovinių srautus į Vakarus, nes jų darbas į į Rusiją blokuojamas. Patekti į Rusiją su TIR knygelėmis pastarieji nebeturi jokių galimybių.

„Kai Ukrainos vežėjas gabena ukrainietišką krovinį į ES valstybę, jis turi pateikti garantiją, kad krovinys bus pristatytas į muitinę. Mes galėtume garantuoti. Tai yra galimybė vežėjui dirbti šioje sistemoje. Šiandien ieškojome visų bendradarbiavimo galimybių“, – sako A. Kondrusevičius.

Ukrainos vežėjų asociacijos ASMAP viceprezidentas Jurijus Kučinskis pažymi, kad abipusis susitarimas dėl garantijų krovinių vežėjams labai reikalingas ukrainiečiams.

„Ieškome sprendimų, kaip greičiau ir saugiau vystyti logistiką į Europos Sąjungos šalis“, – paaiškina J. Kučinskis.

Ukrainoje darbas sutriko

Svečiai iš Ukrainos teigė, kad suderinę bendradarbiavimo sutarties projektą grįš į liepsnojantį Kijevą. Transporto bendrovių padėtis Ukrainoje po Rusijos sprendimų neįsileisti Ukrainos vežėjų su TIR knygelėmis yra ypač nelengva. Jų darbas sutriko ir dėl šalyje vis labiau įsivyraujančio chaoso.

„Buvau nuvykęs į Lenkijos-Ukrainos sienos kirtimo punktą Korczowa–Krakoviec, kur protestuotojai užblokavo betoniniais blokais važiuojamąją dalį, uždegė laužus. Derybos tęsiasi, tačiau nelabai aišku kodėl trukdomas taikių piliečių darbas“, – tikina svečias.

ASMAP vežėjams rekomendavo vykti per Szegini ir Rawa Ruska sienos kirtimo punktus, kurie šiuo metu dirba įprastu režimu.

Pasak jo, įvažiavimas į Kijevą taip pat beveik neįmanomas – miestas uždarytas, sunkvežimiai neįleidžiami, jų eilės susikaupusios pakelėse ar aikštelėse. Vykstama aplinkkeliais.

 (Komentarų: 3)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: