Lietuvoje siekiama sumažinti neblaivumo normą 

Seimo narys Vaidotas Bacevičius šiandien Seime įregistravo Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 126, 127 ir 1302 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, kuriuo siekiama vairuotojams panaikinti leistiną maksimalią neblaivumo normą bei sugriežtinti atsakomybę už pažeidimus.

Šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse yra nustatyta leistina apsvaigimo nuo alkoholio riba, kuri, priklausomai nuo vairuojamos transporto priemonės ir vairuotojo stažo, svyruoja nuo 0,2 iki 0,4 promilių.

Anot Seimo nario, toks teisinis reglamentavimas, leidžiantis vairuoti transporto priemonę vairuotojui esant neblaiviam, yra iš ėmės ydingas.

"Visų pirma, tai formuoja iškreiptą visuomenės sampratą, kad vairavimas esant neblaiviam yra leidžiamas. Projekte yra siūloma uždrausti vairuoti esant bet kokiam neblaivumo laipsniui. Turi būti aiškiai nustatyta, jog transporto priemonės vairavimas esant neblaiviam, nepriklausomai nuo alkoholio koncentracijos, yra draudžiamas. Taip būtų formuojamas ir visuomenės požiūris į alkoholio vartojimo ir transporto priemonės vairavimo nesuderinamumą. Be to, šis įstatymo projektas tiesiogiai susijęs su siekiu maksimaliai mažinti auto įvykių, kuriuos sukelia neblaivūs vairuotojai, skaičių. Visuomenėje turi būti nulinė tolerancija girtavimui už vairo. Gana tų skaudžių nelaimių, kai keliuose žudomi mūsų artimieji. Norint geriau vairuoti nėra būtina nors šiek tiek išgerti", – teigia Seimo narys.

Vaidotas Bacevičius taip pat pastebi, kad ta pati, nors ir minimali, alkoholio dozė kiekvieną žmogų veikia labai skirtingai. Tam įtakos turi ir asmens sveikatos būklė, momentinė savijauta, nuovargis bei kiti faktoriai, kurių pats asmuo nėra pajėgus tinkamai įvertinti, kaip ir nustatyti suvartoto alkoholio įtakos jo vairavimo įgūdžiams. Projekto iniciatorius taip pat teigia, kad reikia artimiausiu metu pagalvoti ir apie mechanizmus, leisiančius premijuoti policijos pareigūnus, kurie sulaiko neblaivius vairuotojus.

www.anglija.lt

Anglija.lt naujienas ar jų dalį publikuoti ir/ar kitaip naudoti be raštiško "Anglija.lt Ltd." sutikimo draudžiama.

Seimo narys Vaidotas Bacevičius šiandien Seime įregistravo Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 126, 127 ir 1302 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, kuriuo siekiama vairuotojams panaikinti leistiną maksimalią neblaivumo normą bei sugriežtinti atsakomybę už pažeidimus.

Šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse yra nustatyta leistina apsvaigimo nuo alkoholio riba, kuri, priklausomai nuo vairuojamos transporto priemonės ir vairuotojo stažo, svyruoja nuo 0,2 iki 0,4 promilių.

Anot Seimo nario, toks teisinis reglamentavimas, leidžiantis vairuoti transporto priemonę vairuotojui esant neblaiviam, yra iš ėmės ydingas.

"Visų pirma, tai formuoja iškreiptą visuomenės sampratą, kad vairavimas esant neblaiviam yra leidžiamas. Projekte yra siūloma uždrausti vairuoti esant bet kokiam neblaivumo laipsniui. Turi būti aiškiai nustatyta, jog transporto priemonės vairavimas esant neblaiviam, nepriklausomai nuo alkoholio koncentracijos, yra draudžiamas. Taip būtų formuojamas ir visuomenės požiūris į alkoholio vartojimo ir transporto priemonės vairavimo nesuderinamumą. Be to, šis įstatymo projektas tiesiogiai susijęs su siekiu maksimaliai mažinti auto įvykių, kuriuos sukelia neblaivūs vairuotojai, skaičių. Visuomenėje turi būti nulinė tolerancija girtavimui už vairo. Gana tų skaudžių nelaimių, kai keliuose žudomi mūsų artimieji. Norint geriau vairuoti nėra būtina nors šiek tiek išgerti", – teigia Seimo narys.

Vaidotas Bacevičius taip pat pastebi, kad ta pati, nors ir minimali, alkoholio dozė kiekvieną žmogų veikia labai skirtingai. Tam įtakos turi ir asmens sveikatos būklė, momentinė savijauta, nuovargis bei kiti faktoriai, kurių pats asmuo nėra pajėgus tinkamai įvertinti, kaip ir nustatyti suvartoto alkoholio įtakos jo vairavimo įgūdžiams. Projekto iniciatorius taip pat teigia, kad reikia artimiausiu metu pagalvoti ir apie mechanizmus, leisiančius premijuoti policijos pareigūnus, kurie sulaiko neblaivius vairuotojus.

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: