Lietuvoje šunys penkis kartus populiaresni už kates - Anglija.lt
 

Lietuvoje šunys penkis kartus populiaresni už kates 

Lietuvoje populiariausi gyvūnai yra šunys, katės užima antrąją vietą. Pastebima, kad dėl šių augintinių priežiūros žmonės yra pasiryžę pakloti nemažas sumas pinigų.

Gyvūnų registracija Lietuvoje nėra masiškai paplitusi, todėl oficialių duomenų nėra, tačiau socialinių tinklų, skirtų šunų ir kačių savininkams, duomenimis, šunų užregistruota yra penkis kartus daugiau nei kačių.

Populiariausios šunų veislės yra jorkšyro terjeras, vokiečių aviganis, pekinas, prancūzų buldogas ir toiterjeras. Daugiausiai laikomos katės – persų, siamo, rusų melsvųjų, britų trumpaplaukių ir egzotų trumpaplaukių veislių. Pastebima tendencija, kad lietuviai yra linkę rinktis tradicines šunų ir kačių veisles, kurios yra populiarios ir kitose Europos šalyse.

Anot prekybos centro Pet24.lt vadovo Tado Deksnio, didžiąją dalį pardavimų sudaro reikmės šunims, po jų – katėms. Tai nėra kažkuo išsiskirianti tendencija - visame pasaulyje apie 70 proc. gyvūnų priežiūros prekių rinkos sudaro prekės šunims ir katėms. Kitų gyvūnų reikmės sudaro tik mažą dalį pardavimų.

„Brangiausiai išlaikyti šunį, nes tai labiausiai į socialinį gyvenimą įtrauktas gyvūnas, – sako T. Deksnys. – Katės kažkur neišsineši, šiuo atžvilgiu tai yra pasyvus gyvūnas. O štai aplink šunis vyksta daug veiksmo – jie vedžiojami, su jais kartu vaikštoma, keliaujama.“

Kadangi šunys yra dažnai išvedami į viešumą, jiems perkama daugiausiai daiktų – pavadėlių, antkaklių, drabužių. Taip pat jie reikalauja ypatingos priežiūros: šukavimo, kirpimo, dažno skiepijimo.

Nors Lietuvoje dar nėra paplitęs gyvūno, kaip šeimos nario kultas, ši tendencija pastebimai auga. „Stebime augančius kokybiškų pašarų, priežiūros priemonių, kosmetikos prekių pardavimų didėjimą”, – sako T. Deksnys. Šis gyvūno-šeimos nario kultas į Lietuvą ateina iš JAV ir Japonijos, kur ypatingai daug dėmesio skiriama gyvūnui: negailima pinigų nei maistui, nei drabužiams ar aksesuarams, netgi švenčiami gyvūnų gimtadieniai.

Gyvūnų drabužių mados taip pat po truputį atkeliauja į Lietuvą, tačiau tai dar nėra masiškai paplitęs reiškinys. “Daugiausiai drabužių ir aksesuarų perkama jorkšyrų terjerams ir kitiems mažiems šunims, bet jei kalbame apie pardavimų kiekį, tai nėra išsiskirianti kategorija”, – teigia T. Deksnys.

Stipriausiai auganti pardavimų kategorija – maistas. T. Deksnys pastebi, kad žmonės vis mažiau perka prekybos centre parduodamą gyvūnų maistą.

„Tas išreklamuotas maistas, pilnas įvairių priedų ir be jokių natūralių medžiagų, yra pavojingas gyvūno sveikatai, – atvirai sako T. Deksnys. – Jei šeriate gyvūną šiuo maistu, tik laiko klausimas, kada prireiks veterinaro pagalbos.“ T. Deksnys teigia, kad bendraujant su veterinarais nustatyta, jog didelė dalis gyvūnų ligų kyla būtent dėl prastos mitybos.

Žinoma, aukštesnės klasės gyvūnų maistas, pagamintas iš natūralių medžiagų, kainuoja brangiau už įprastą pašarą. „Kainos įvairios, jos taip pat priklauso ir nuo reklamos kiekio. Yra labai gero gyvūnų maisto iš natūralių medžiagų, kuris yra mažai reklamuojamas, todėl ir kainuoja pigiau. Yra ir populiaresnių, brangesnių pašarų“, – sako T. Deksnys. Apskritai įprasto ir aukštesnės klasės gyvūnų maisto kainos skiriasi apie tris kartus.

Parengta pagal Grynas.lt informaciją

Lietuvoje populiariausi gyvūnai yra šunys, katės užima antrąją vietą. Pastebima, kad dėl šių augintinių priežiūros žmonės yra pasiryžę pakloti nemažas sumas pinigų.

Gyvūnų registracija Lietuvoje nėra masiškai paplitusi, todėl oficialių duomenų nėra, tačiau socialinių tinklų, skirtų šunų ir kačių savininkams, duomenimis, šunų užregistruota yra penkis kartus daugiau nei kačių.

Populiariausios šunų veislės yra jorkšyro terjeras, vokiečių aviganis, pekinas, prancūzų buldogas ir toiterjeras. Daugiausiai laikomos katės – persų, siamo, rusų melsvųjų, britų trumpaplaukių ir egzotų trumpaplaukių veislių. Pastebima tendencija, kad lietuviai yra linkę rinktis tradicines šunų ir kačių veisles, kurios yra populiarios ir kitose Europos šalyse.

Anot prekybos centro Pet24.lt vadovo Tado Deksnio, didžiąją dalį pardavimų sudaro reikmės šunims, po jų – katėms. Tai nėra kažkuo išsiskirianti tendencija - visame pasaulyje apie 70 proc. gyvūnų priežiūros prekių rinkos sudaro prekės šunims ir katėms. Kitų gyvūnų reikmės sudaro tik mažą dalį pardavimų.

„Brangiausiai išlaikyti šunį, nes tai labiausiai į socialinį gyvenimą įtrauktas gyvūnas, – sako T. Deksnys. – Katės kažkur neišsineši, šiuo atžvilgiu tai yra pasyvus gyvūnas. O štai aplink šunis vyksta daug veiksmo – jie vedžiojami, su jais kartu vaikštoma, keliaujama.“

Kadangi šunys yra dažnai išvedami į viešumą, jiems perkama daugiausiai daiktų – pavadėlių, antkaklių, drabužių. Taip pat jie reikalauja ypatingos priežiūros: šukavimo, kirpimo, dažno skiepijimo.

Nors Lietuvoje dar nėra paplitęs gyvūno, kaip šeimos nario kultas, ši tendencija pastebimai auga. „Stebime augančius kokybiškų pašarų, priežiūros priemonių, kosmetikos prekių pardavimų didėjimą”, – sako T. Deksnys. Šis gyvūno-šeimos nario kultas į Lietuvą ateina iš JAV ir Japonijos, kur ypatingai daug dėmesio skiriama gyvūnui: negailima pinigų nei maistui, nei drabužiams ar aksesuarams, netgi švenčiami gyvūnų gimtadieniai.

Gyvūnų drabužių mados taip pat po truputį atkeliauja į Lietuvą, tačiau tai dar nėra masiškai paplitęs reiškinys. “Daugiausiai drabužių ir aksesuarų perkama jorkšyrų terjerams ir kitiems mažiems šunims, bet jei kalbame apie pardavimų kiekį, tai nėra išsiskirianti kategorija”, – teigia T. Deksnys.

Stipriausiai auganti pardavimų kategorija – maistas. T. Deksnys pastebi, kad žmonės vis mažiau perka prekybos centre parduodamą gyvūnų maistą.

„Tas išreklamuotas maistas, pilnas įvairių priedų ir be jokių natūralių medžiagų, yra pavojingas gyvūno sveikatai, – atvirai sako T. Deksnys. – Jei šeriate gyvūną šiuo maistu, tik laiko klausimas, kada prireiks veterinaro pagalbos.“ T. Deksnys teigia, kad bendraujant su veterinarais nustatyta, jog didelė dalis gyvūnų ligų kyla būtent dėl prastos mitybos.

Žinoma, aukštesnės klasės gyvūnų maistas, pagamintas iš natūralių medžiagų, kainuoja brangiau už įprastą pašarą. „Kainos įvairios, jos taip pat priklauso ir nuo reklamos kiekio. Yra labai gero gyvūnų maisto iš natūralių medžiagų, kuris yra mažai reklamuojamas, todėl ir kainuoja pigiau. Yra ir populiaresnių, brangesnių pašarų“, – sako T. Deksnys. Apskritai įprasto ir aukštesnės klasės gyvūnų maisto kainos skiriasi apie tris kartus.

Parengta pagal Grynas.lt informaciją

 (Komentarų: 4)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: