Lietuvos oro uostus norima jungti ir privatizuoti - Anglija.lt
 

Lietuvos oro uostus norima jungti ir privatizuoti  

Oro uostai bus vienijami, o ateityje jų valdymas kažkokia forma būtų privatizuotas, kad skrydžių iš Lietuvos būtų daugiau ir įvairesnėmis kryptis. Tokį siūlymą Seimui teiks vyriausybė, pirmadienį patikino susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

„Kiekvienas oro uostas turi veikti kaip sistemos dalis, o ne konkuruoti tarpusavyje. Jei norime daugiau reisų iš Vilniaus, negalime leisti, kad žmonės skraidytų iš Kauno į Rygą. Reikia didesnio keleivių skaičiaus per Lietuvos oro uostus“, – sakė E. Masiulis.

Veikdami kartu, oro uostai iki 2011 metų sutaupytų 40 mln. litų bei padidintų bendrą skydžių krypčių skaičių nuo 32 dabar iki 42 2011-aisiais, tvirtina ministras.

Jei pritars parlamentas, Vilniaus, Kauno bei Palangos oro uostai iš valstybinių įmonių virs akcinėmis bendrovėmis tam, kad būtų galima pritraukti privatų kapitalą.

Ministras tvirtina, jog dauguma oro uostų pasaulyje yra bent dalinai valdomi stambių privačių bendrovių, kurios rūpinasi pritraukti oro linijas. Esą todėl panašių formų bus ieškoma Lietuvoje. Anot ministro, stambias įmones domina 3–4 mln. keleivių per metus aptarnaujantys oro uostai, todėl smulkiuosius lietuviškus oro uostus gali tekti siūlyti kartu.

„Mes bandytume šiuo keliu eiti, išsaugodami oro uostų infrastruktūrą valstybės rankose“, – sakė ministras. Privatizavimo formos dar neaiškios – gali būti parduota dalis akcijų arba oro uostas koncesijos būdu daugeliui metų būtų išnuomotas privačiam investuotojui.

Vyriausybė taip pat svarsto kitąmet skirti 15 mln. litų paremti skrydžius svarbiausiomis Lietuvai kryptimis, kuriomis lėktuvai šiuo metu neskrenda. Sąrašą turės patvirtinti E. Masiulis. Anot jo, tai daugiausia bus kryptys, kurias dar liepos mėnesį vyriausybinė darbo grupė paskelbė svarbiausiomis Lietuvai.

„Paryžius, Berlynas, Amsterdamas, Milanas, Roma, Madridas, gal koks Skandinavijos miestas“, – vardijo E. Masiulis.
Skrydžių iš Lietuvos oro uostų sumažėjo šiemet žlugus nacionaliniam vežėjui „flyLAL“, po to kitas rinkos lyderis – latviško kapitalo įmonė „airBaltic“ – nutraukė bene visus tiesioginius skrydžius iš Lietuvos ir keleivius ėmė skraidinti per Rygą.

Oro uostai bus vienijami, o ateityje jų valdymas kažkokia forma būtų privatizuotas, kad skrydžių iš Lietuvos būtų daugiau ir įvairesnėmis kryptis. Tokį siūlymą Seimui teiks vyriausybė, pirmadienį patikino susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

„Kiekvienas oro uostas turi veikti kaip sistemos dalis, o ne konkuruoti tarpusavyje. Jei norime daugiau reisų iš Vilniaus, negalime leisti, kad žmonės skraidytų iš Kauno į Rygą. Reikia didesnio keleivių skaičiaus per Lietuvos oro uostus“, – sakė E. Masiulis.

Veikdami kartu, oro uostai iki 2011 metų sutaupytų 40 mln. litų bei padidintų bendrą skydžių krypčių skaičių nuo 32 dabar iki 42 2011-aisiais, tvirtina ministras.

Jei pritars parlamentas, Vilniaus, Kauno bei Palangos oro uostai iš valstybinių įmonių virs akcinėmis bendrovėmis tam, kad būtų galima pritraukti privatų kapitalą.

Ministras tvirtina, jog dauguma oro uostų pasaulyje yra bent dalinai valdomi stambių privačių bendrovių, kurios rūpinasi pritraukti oro linijas. Esą todėl panašių formų bus ieškoma Lietuvoje. Anot ministro, stambias įmones domina 3–4 mln. keleivių per metus aptarnaujantys oro uostai, todėl smulkiuosius lietuviškus oro uostus gali tekti siūlyti kartu.

„Mes bandytume šiuo keliu eiti, išsaugodami oro uostų infrastruktūrą valstybės rankose“, – sakė ministras. Privatizavimo formos dar neaiškios – gali būti parduota dalis akcijų arba oro uostas koncesijos būdu daugeliui metų būtų išnuomotas privačiam investuotojui.

Vyriausybė taip pat svarsto kitąmet skirti 15 mln. litų paremti skrydžius svarbiausiomis Lietuvai kryptimis, kuriomis lėktuvai šiuo metu neskrenda. Sąrašą turės patvirtinti E. Masiulis. Anot jo, tai daugiausia bus kryptys, kurias dar liepos mėnesį vyriausybinė darbo grupė paskelbė svarbiausiomis Lietuvai.

„Paryžius, Berlynas, Amsterdamas, Milanas, Roma, Madridas, gal koks Skandinavijos miestas“, – vardijo E. Masiulis.
Skrydžių iš Lietuvos oro uostų sumažėjo šiemet žlugus nacionaliniam vežėjui „flyLAL“, po to kitas rinkos lyderis – latviško kapitalo įmonė „airBaltic“ – nutraukė bene visus tiesioginius skrydžius iš Lietuvos ir keleivius ėmė skraidinti per Rygą.

 (Komentarų: 2)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: