Lietuvos valdžia ruošia „dovanėlę" automobilių savininkams - Anglija.lt
 

Lietuvos valdžia ruošia „dovanėlę" automobilių savininkams 

Trečiadienį paskutinį sykį posėdžiavusi Pensijų kompensavimo darbo grupė nusprendė pinigų pensininkams rasti padidinus akcizus alkoholiui ir įvedus automobilių mokestį. Šie pasiūlymai penktadienį bus pristatyti politinei valdančiųjų partijų tarybai.

„Svarstėme įvairius variantus ir mažiausiai kontroversiškas bei pats aiškiausias mums pasirodė automobilio apmokestinimas pagal variklio tūrį. Mes manome, kad variklio tūris gerai atspindi ir taršą, ir automobilio prabangą, nes kuo didesnis tūris, tuo prabangesnis automobilis“, - žurnalistams po posėdžio sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

Jo teigimu, iki 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5-2 l – 170 Lt.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, iki 2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l - 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.

Darbo grupės nuomone, apmokestinami turėtų būti ir motociklai. Taigi iki 0,5 l darbinio variklio tūrio motociklo savininkas per metus turėtų mokėti 70 Lt, 0,5-1 l – 130 Lt, 1,1,5 l – 190 Lt, daugiau nei 1,5 l – 250 Lt.

Planuojama, kad mokestis įsigaliotų šį spalį ir jį reikėtų sumokėti iki gruodžio. R. Šadžius pabrėžė, kad jeigu įstatymas būtų patvirtintas Seime, jį mokėtų ir fiziniai, ir juridiniai asmenys, ir savivaldybės, valstybės institucijos.

Išimtis planuojama taikyti elektromobiliams, neįgaliųjų transportui, greitosios pagalbos, policijos automobiliams.

Mokestį apskaičiuotų ir savininkams informaciją atsiųsti Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi „Regitros“ duomenimis. Jis pabrėžė, kad automobilio mokestis būtų skaičiuojamas ne už metus, bet priklausytų nuo to, ar spalio 1 d. žmogus turėjo automobilį, ar ne.

„Moka tas savininkas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d. Paprastas, aiškus ir visiems akivaizdus principas, Aišku, automobilis gali eiti iš rankų į rankas, bet atsiskaityti su VMI turės tas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d.", - aiškino R. Šadžius.

Iš šio mokesčio ketinama surinkti apie 200 mln. Lt, tačiau jam dar turi pritarti Seimas ir prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Kartu ministras svarsto, kad ateityje mokestis gali kisti ir gali būti labiau atsižvelgiama į automobilio amžių.

„Manau, kad Lietuvoje turėdami omenyje automobilių parko struktūrą, pirma turėtume praeiti šį etapą, o po to galvoti, kaip skatinti naujų ir gerokai mažiau teršiančių automobilių įsigijimą“, - teigė R. Šadžius.

Kompensavus pensijas, pasak ministro, mokestis neišnyktų. Jį esą galima būtų skirti žvyrkelių asfaltavimui.

Diskutuojant, iš kur gauti pinigų pensijų kompensavimui buvo pateikta ir kitų siūlymų, pavyzdžiui, plėsti NT mokestį, atsisakyti PVM lengvatos šildymui. Tačiau, ministro nuomone, šios lengvatos atsisakyti dar ne laikas, kol Lietuvoje tokios šildymo kainos.

Mokės ketvirčiais

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė sakė, kad negautą dalį sumažintos pensijos siūloma kompensuoti ketvirčiais pradedant nuo paskutinio šių metų ketvirčio.

„Sumos įvairios, pradedant turbūt nuo 100 Lt", - žurnalistams sakė ji. Ministrė paaiškino, kad kompensacija bus išmokama per devynis kartus, šiemet pensininkai gaus penktadalį sumos, o kitais ir dar kitais metais - po 40 proc.

Senatvės ir netekto darbingumo pensijos Lietuvoje dėl krizės buvo sumažinto 2010-2011 m. Skaičiuojama, kad kompensacijas gaus daugiau nei 450 tūkst. Kompensacijos nebus paveldimos.

Vyriausybė planuoja, kad per trejus metus pensininkams galėtų išmokėti 443 mln. Lt: 88,6 mln. Lt šiemet ir po 177 mln. Lt kitais ir dar kitais metais.

Diskusijos dėl automobilio mokesčio įvedimo Lietuvoje vyksta ne vienerius metus. Tai padaryti Lietuvą skatino ir Tarptautinis valiutos fondas.

Tokio mokesčio atsiradimą Lietuvoje palaiko ir Investuotojų forumas.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 1,829 mln., o techninę apžiūrą yra atlikę 1,146 mln. lengvųjų automobilių.

Trečiadienį paskutinį sykį posėdžiavusi Pensijų kompensavimo darbo grupė nusprendė pinigų pensininkams rasti padidinus akcizus alkoholiui ir įvedus automobilių mokestį. Šie pasiūlymai penktadienį bus pristatyti politinei valdančiųjų partijų tarybai.

„Svarstėme įvairius variantus ir mažiausiai kontroversiškas bei pats aiškiausias mums pasirodė automobilio apmokestinimas pagal variklio tūrį. Mes manome, kad variklio tūris gerai atspindi ir taršą, ir automobilio prabangą, nes kuo didesnis tūris, tuo prabangesnis automobilis“, - žurnalistams po posėdžio sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

Jo teigimu, iki 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5-2 l – 170 Lt.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, iki 2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l - 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.

Darbo grupės nuomone, apmokestinami turėtų būti ir motociklai. Taigi iki 0,5 l darbinio variklio tūrio motociklo savininkas per metus turėtų mokėti 70 Lt, 0,5-1 l – 130 Lt, 1,1,5 l – 190 Lt, daugiau nei 1,5 l – 250 Lt.

Planuojama, kad mokestis įsigaliotų šį spalį ir jį reikėtų sumokėti iki gruodžio. R. Šadžius pabrėžė, kad jeigu įstatymas būtų patvirtintas Seime, jį mokėtų ir fiziniai, ir juridiniai asmenys, ir savivaldybės, valstybės institucijos.

Išimtis planuojama taikyti elektromobiliams, neįgaliųjų transportui, greitosios pagalbos, policijos automobiliams.

Mokestį apskaičiuotų ir savininkams informaciją atsiųsti Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi „Regitros“ duomenimis. Jis pabrėžė, kad automobilio mokestis būtų skaičiuojamas ne už metus, bet priklausytų nuo to, ar spalio 1 d. žmogus turėjo automobilį, ar ne.

„Moka tas savininkas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d. Paprastas, aiškus ir visiems akivaizdus principas, Aišku, automobilis gali eiti iš rankų į rankas, bet atsiskaityti su VMI turės tas, kuris automobilį turėjo spalio 1 d.", - aiškino R. Šadžius.

Iš šio mokesčio ketinama surinkti apie 200 mln. Lt, tačiau jam dar turi pritarti Seimas ir prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Kartu ministras svarsto, kad ateityje mokestis gali kisti ir gali būti labiau atsižvelgiama į automobilio amžių.

„Manau, kad Lietuvoje turėdami omenyje automobilių parko struktūrą, pirma turėtume praeiti šį etapą, o po to galvoti, kaip skatinti naujų ir gerokai mažiau teršiančių automobilių įsigijimą“, - teigė R. Šadžius.

Kompensavus pensijas, pasak ministro, mokestis neišnyktų. Jį esą galima būtų skirti žvyrkelių asfaltavimui.

Diskutuojant, iš kur gauti pinigų pensijų kompensavimui buvo pateikta ir kitų siūlymų, pavyzdžiui, plėsti NT mokestį, atsisakyti PVM lengvatos šildymui. Tačiau, ministro nuomone, šios lengvatos atsisakyti dar ne laikas, kol Lietuvoje tokios šildymo kainos.

Mokės ketvirčiais

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė sakė, kad negautą dalį sumažintos pensijos siūloma kompensuoti ketvirčiais pradedant nuo paskutinio šių metų ketvirčio.

„Sumos įvairios, pradedant turbūt nuo 100 Lt", - žurnalistams sakė ji. Ministrė paaiškino, kad kompensacija bus išmokama per devynis kartus, šiemet pensininkai gaus penktadalį sumos, o kitais ir dar kitais metais - po 40 proc.

Senatvės ir netekto darbingumo pensijos Lietuvoje dėl krizės buvo sumažinto 2010-2011 m. Skaičiuojama, kad kompensacijas gaus daugiau nei 450 tūkst. Kompensacijos nebus paveldimos.

Vyriausybė planuoja, kad per trejus metus pensininkams galėtų išmokėti 443 mln. Lt: 88,6 mln. Lt šiemet ir po 177 mln. Lt kitais ir dar kitais metais.

Diskusijos dėl automobilio mokesčio įvedimo Lietuvoje vyksta ne vienerius metus. Tai padaryti Lietuvą skatino ir Tarptautinis valiutos fondas.

Tokio mokesčio atsiradimą Lietuvoje palaiko ir Investuotojų forumas.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 1,829 mln., o techninę apžiūrą yra atlikę 1,146 mln. lengvųjų automobilių.

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: