Londone įsigalioja itin mažos oro taršos zona ULEZ - Anglija.lt
 

Londone įsigalioja itin mažos oro taršos zona ULEZ 

Londone įsigalioja itin mažos oro taršos zona ULEZ
123RF nuotr.

Londono centre įsigalioja itin mažos oro taršos zona (Ultra Low Emission Zone, ULEZ). Milijonui vairuotojų teks mokėti už galimybę įvažiuoti į šią zoną bet kuriuo metu, o „Transport for London“ dėl to gaus šešis kartus daugiau pajamų.

ULEZ zona yra Londono centre (nuotraukoje rausvas plotas), o nuo 2021 metų spalio ši zona bus gerokai išplėsta (nuotraukoje smėlio spalvos plotas). „Transport for London“ tikisi, kad tai padės sumažinti taršių automobilių skaičių sostinėje: skaičiuojama, kad nauja tvarka kiekvieną dieną palies apie 40 tūkst. transporto priemonių

Londono meras Sadiqas Khanas pareiškė, kad „mums svarbu siekti pažangos“ kovojant su toksišku oru sostinėje. Tačiau Smulkių įmonių federacija sako, kad daugelis jos narių nerimauja dėl savo verslo ateities dėl tokių papildomų kaštų.

Daugumos reikalavimų neatitinkančių automobilių savininkai turės papildomai prie „congestion charge“ mokėti £12,50 per dieną mokestį, kas reiškia, kad lėšų trūkumą juntanti tarnyba „Transport for London“ kiekvienais metais surinks nuo £700 mln. iki £1,5 mlrd. – gerokai daugiau nei dabar, kai per metus surenka £230 mln.

Automobilius galima patikrinti čia.

Nesumokėjusiems mokesčio grės £160 bauda. Tačiau nusižengusiems pirmą kartą gali būti atsiųstas perspėjimo laiškas.

Nuo 2021 metų į Londono centrą įvažiuoti bus brangu senesnių nei 15 metų senumo benzininiams ir daugiau nei šešerių metų senumo dyzeliniams automobiliams. Skaičiuojama, kad išplėtus ULEZ zoną įvažiavimo tvarka papildomai paleis 100 tūkst. lengvųjų automobilių, 35 tūkst. furgonų ir 3 tūkst. sunkvežimių.

„Oro tarša yra nacionalinė sveikatos krizė, ir aš atsisakau pasiduoti, nes tūkstančiai londoniečių kvėpuoja tokiu nešvariu oru, kad jis trumpina jų gyvenimą, kenkia mūsų plaučiams ir pasunkina chroniškas ligas“, – anksčiau sakė Londono meras.

Londone įsigalioja itin mažos oro taršos zona ULEZ
123RF nuotr.

Londono centre įsigalioja itin mažos oro taršos zona (Ultra Low Emission Zone, ULEZ). Milijonui vairuotojų teks mokėti už galimybę įvažiuoti į šią zoną bet kuriuo metu, o „Transport for London“ dėl to gaus šešis kartus daugiau pajamų.

ULEZ zona yra Londono centre (nuotraukoje rausvas plotas), o nuo 2021 metų spalio ši zona bus gerokai išplėsta (nuotraukoje smėlio spalvos plotas). „Transport for London“ tikisi, kad tai padės sumažinti taršių automobilių skaičių sostinėje: skaičiuojama, kad nauja tvarka kiekvieną dieną palies apie 40 tūkst. transporto priemonių

Londono meras Sadiqas Khanas pareiškė, kad „mums svarbu siekti pažangos“ kovojant su toksišku oru sostinėje. Tačiau Smulkių įmonių federacija sako, kad daugelis jos narių nerimauja dėl savo verslo ateities dėl tokių papildomų kaštų.

Daugumos reikalavimų neatitinkančių automobilių savininkai turės papildomai prie „congestion charge“ mokėti £12,50 per dieną mokestį, kas reiškia, kad lėšų trūkumą juntanti tarnyba „Transport for London“ kiekvienais metais surinks nuo £700 mln. iki £1,5 mlrd. – gerokai daugiau nei dabar, kai per metus surenka £230 mln.

Automobilius galima patikrinti čia.

Nesumokėjusiems mokesčio grės £160 bauda. Tačiau nusižengusiems pirmą kartą gali būti atsiųstas perspėjimo laiškas.

Nuo 2021 metų į Londono centrą įvažiuoti bus brangu senesnių nei 15 metų senumo benzininiams ir daugiau nei šešerių metų senumo dyzeliniams automobiliams. Skaičiuojama, kad išplėtus ULEZ zoną įvažiavimo tvarka papildomai paleis 100 tūkst. lengvųjų automobilių, 35 tūkst. furgonų ir 3 tūkst. sunkvežimių.

„Oro tarša yra nacionalinė sveikatos krizė, ir aš atsisakau pasiduoti, nes tūkstančiai londoniečių kvėpuoja tokiu nešvariu oru, kad jis trumpina jų gyvenimą, kenkia mūsų plaučiams ir pasunkina chroniškas ligas“, – anksčiau sakė Londono meras.

 (Komentarų: 2)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: