Anglijos lietuvio rūpestis: ar už greičio viršijimą „pakišo“ kolegos? - Anglija.lt
 

Anglijos lietuvio rūpestis: ar už greičio viršijimą „pakišo“ kolegos? 

Prabangių automobilių salone Anglijoje dirbęs lietuvis negali atsistebėti bendradarbių „sąskaitų suvedinėjimo“ būdais ir anglų policijos darbu. Lietuvio teigimu, jį bandė apkaltinti be jokių įrodymų. Anglija.lt domėjosi šia painia istorija ir baudomis už greičio viršijimą, kurios taikomos Anglijoje.

Ar greitis viršytas – nežinojo

„Dirbau „Porsche“ automobilių salone, teikiančiu techninę priežiūrą, mano darbas buvo pristatyti automobilius techninei priežiūrai ir nuvežti atgal. Vieną dieną išėjęs iš darbo gavau pranešimą, kad teks grįžti, nes buvo atsiųstas laiškas iš policijos dėl viršyto greičio. Nežinodamas, kas nutiko, sutikau su vadybininku, kuris drąsiai teigė, kad esu viršijęs greitį ir privalau susimokėti baudą. Užpildė reikiamus dokumentus ir išsiuntė atgal policijai. Tikėjau, kad tikrai gali taip būti, nes ne kartą ir ne du greitis buvo viršytas – tokios nerašytos Anglijos greitkelių taisyklės“, – Anglija.lt pasakojo Benas.

Po kelių savaičių Benas gavo laišką, kuriame buvo reikalaujama sumokėti baudą. Buvo pateikta informacija, kad jis vairavo „Porsche“ automobilį, pateiktas valstybinis numeris, taip pat nurodytas ir greičio viršijimas – 77 mph. „Tai šokiravo mane. Dirbamas daugiau nei dešimtmetį, tokios absurdiškos klaidos tikrai nebūčiau padaręs. Prisiminiau vietą, kurioje maniau per vėlai pastebėjęs policijos patrulį, matuojantį greitį, bet iš laiško turinio supratau, kad tai visai ne tai. Laiško turinys buvo grasinantis: nesumokėsit baudos, tuomet paduosim į teismą ir pateiksime reikiamus įrodymus. Ar tai pokštas?! Nusikaltimas yra nepateikti turimos medžiagos, kad skirtum baudą“, – stebėjosi Benas.

Benas tikina tuo metu sunerimęs ir atrašęs laišką, kuriame pareikalavo pateikti įrodymus apie eismo taisyklių pažeidimą. Atsakymą Benas gavo tik po kelių mėnesių, tačiau, anot pašnekovo, duomenys apie prasižengimą buvo pakeisti.
„Greičio ribojimas buvo kitas, paliktas tik tas pats automobilio numeris. Laiko ir vietovės pasakyti negaliu, nes tai buvo nebesvarbu. O svarbiausia, be rašytinės medžiagos, daugiau nieko pateikta nebuvo. Vėl išsiunčiau laišką su klausimas ir prašymais, tačiau jau daugiau kaip pusė metų praėjo ir atsakymo nesulaukiu. Laiškai nebuvo konkretūs, pirmame buvo meluojama, kad greitis ribojamas iki 50, antrame 70 mylių per valandą ir kelias nurodytas M25. Tad akivaizdu, kad buvo kaitaliojama – tai jau nusikaltimas ir įgaliojimų viršijimas“, – svarstė lietuvis, tačiau laiškų iš policijos neišsaugojo.

Įskundė kolegos?

Tuo metu Benas pradėjo įtarinėti, kad apskųsti jį bando kolegos. Vyras darbovietės automobilius vairuodavo kiekvieną dieną, tačiau tikina, jog sužinoti, kada koks automobilis buvo vairuotas būtent jo, yra sudėtinga.

„Vadybininkas gavo dokumentus, kuriuose turėjo įrašyti vairuotojo vardą. Galėjo vadovautis pagal degalų pripildymo dokumentus ir juose esamus parašus, bet juos gali pasirašyti vienas ir duoti kitam, tad tai nebūtų kaip tikras įrodymas – greičiau spėliojimas. Jie nėra tikslūs, nes vienas parašo, o kitas vairuotojas gali tą darbą nudirbti. Manau, kažkas iš bendradarbių sugalvojo tokiu būdu suvesti sąskaitas. Keista ir tai, kad policija sutiko bausti, matomai buvo bandoma pateikti jau surinktą informaciją iš darbovietės“, – galimus variantus svarstė Benas.

Anot pašnekovo, yra dar vienas galimas variantas, kodėl jį buvo norima apkaltinti viršijus greitį – vaizdo įrašas jo „Facebook“ paskyroje. Benas teigė patalpinęs filmuotos medžiagos nuorodą iš kito socialinio tinklo „Keek“ savo „Facebook“ paskyroje. Vaizdo įraše matosi, kad vairuojamas prabangus „Porsche“ automobilis, ir spidometro duomenys yra 77 mylios per valandą.

„Veido nematyti, negalima suprasti ir kurioje vietoje, automobilio numeris taip pat neįžiūrimas, nes vaizdas filmuotas iš automobilio salono. Ar tai gali būti įrodymas? Ar kažkas iš policijos pareigūnų sukūrė likusią dalį pats ir bando nubausti?“ – klausė Benas.

Nuo to laiko Benas darbovietę pakeitė, tačiau tikina, jog nemalonus jausmas liko. „Dabar nieko daryti neketinu, nes atsakymo į savo paskutinę užklausą nesulaukiau. Jei visa tai tęsis ir vėliau būsiu pakviestas į teismą, ten ir bus galimybė viską išdėstyti ir apsiginti“, – teigė lietuvis.

Įrodymai turi būti neginčijami

Ką sako JK įstatymai dėl įrodymų greičio viršijimo bylose? Pagal JK teisės normas, daugelyje greičio viršijimo bylų, įrodymų policija pateikti neprivalo tol, kol byla nepatenka į teismą. Tačiau Policijos pareigūnų asociacija (angl. „Association of Chief Police Officers“ – ACPO) rekomenduoja, kad įrodymai apie nusižengimą turėtų būti atskleisti nuo pat pradžių. Tačiau jei policija įrodymų pateikti nesiteikia, ir tam, kad juos gautų, kaltinamasis turi prašyti teismo posėdžio, bausmė neturėtų būti didesnė. Prisipažinti kaltu galima bet kuriuo metu vykstant ikiteisminiam tyrimui, arba prasidėjus teismo procesui ir gavus įrodymus.

Jei nėra aišku, kas vairavo automobilį, policija turėtų pateikti nuotrauką. Jei nuotrauka nėra pateikta laiške apie pažeidimą (angl. „Notice of Intended Prosecution“), ji turėtų būti pateikta to pareikalavus. Tačiau ne visada įmanoma matyti vairuotoją nuotraukoje, kadangi šių nuotraukų pirminė paskirtis yra identifikuoti transporto priemonę, o ne vairuotoją.

Anglija.lt kalbintas „Thomas Boyd Whyte Solicitors“ advokatas Linas Bajorūnas teigė, jog greičio viršijimo bylose privaloma įrodyti, kas buvo automobilio vairuotojas. „Jei nežinoma data, vieta, automobilis ir jo vairuotojas – įrodyti konkretaus asmens nusižengimą viršijus greitį teisme neįmanoma. Transporto eismo pažeidimai JK patenka į kriminalinės teisės reguliavimo sferą, todėl kaltė turi būti įrodyta taip, kad nebūtų pagrįstų abejonių“, – aiškino teisininkas.

Baudos už greičio viršijimą

Pagal ACPO rekomendacinio pobūdžio gaires, už greičio viršijimą vairuotojams fiksuota bauda turėtų būti išrašoma tuomet, kai greičio viršijimas yra 10 proc. leistino greičio plius 2 mylios. Pavyzdžiui, jei leistinas greitis yra 30 mylių per valandą, bauda bus išduodama važiavus 35 mylių per val. greičiu, jei leistinas greitis – 70 mph, bausti siūloma, jei vairuotojas važiavo 79 mph greičiu. Jei greičio viršijimas labai nedidelis, baudos galima išvengti, jei policija pasiūlys baigti specialius kursus apie greitį kelyje (angl. „speed awareness course“).

Fiksuota bauda už greičio viršijimą JK yra 100 £ ir 3 baudos balai. Važiavus didesniu greičiu ir gavus šaukimą į teismą, bausmės didesnės – teismas gali skirti teisės vairuoti atėmimą tam tikram laikui ir baudą iki 1 000 £ (už nusižengimus greitkelyje – iki 2 500 £).

Daugiau informacijos apie kelių eismo pažeidimus ir baudas gali rasti čia.

Ką manai apie šią istoriją? Ar tau yra tekę turėti problemų dėl greičio viršijimo?

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

Prabangių automobilių salone Anglijoje dirbęs lietuvis negali atsistebėti bendradarbių „sąskaitų suvedinėjimo“ būdais ir anglų policijos darbu. Lietuvio teigimu, jį bandė apkaltinti be jokių įrodymų. Anglija.lt domėjosi šia painia istorija ir baudomis už greičio viršijimą, kurios taikomos Anglijoje.

Ar greitis viršytas – nežinojo

„Dirbau „Porsche“ automobilių salone, teikiančiu techninę priežiūrą, mano darbas buvo pristatyti automobilius techninei priežiūrai ir nuvežti atgal. Vieną dieną išėjęs iš darbo gavau pranešimą, kad teks grįžti, nes buvo atsiųstas laiškas iš policijos dėl viršyto greičio. Nežinodamas, kas nutiko, sutikau su vadybininku, kuris drąsiai teigė, kad esu viršijęs greitį ir privalau susimokėti baudą. Užpildė reikiamus dokumentus ir išsiuntė atgal policijai. Tikėjau, kad tikrai gali taip būti, nes ne kartą ir ne du greitis buvo viršytas – tokios nerašytos Anglijos greitkelių taisyklės“, – Anglija.lt pasakojo Benas.

Po kelių savaičių Benas gavo laišką, kuriame buvo reikalaujama sumokėti baudą. Buvo pateikta informacija, kad jis vairavo „Porsche“ automobilį, pateiktas valstybinis numeris, taip pat nurodytas ir greičio viršijimas – 77 mph. „Tai šokiravo mane. Dirbamas daugiau nei dešimtmetį, tokios absurdiškos klaidos tikrai nebūčiau padaręs. Prisiminiau vietą, kurioje maniau per vėlai pastebėjęs policijos patrulį, matuojantį greitį, bet iš laiško turinio supratau, kad tai visai ne tai. Laiško turinys buvo grasinantis: nesumokėsit baudos, tuomet paduosim į teismą ir pateiksime reikiamus įrodymus. Ar tai pokštas?! Nusikaltimas yra nepateikti turimos medžiagos, kad skirtum baudą“, – stebėjosi Benas.

Benas tikina tuo metu sunerimęs ir atrašęs laišką, kuriame pareikalavo pateikti įrodymus apie eismo taisyklių pažeidimą. Atsakymą Benas gavo tik po kelių mėnesių, tačiau, anot pašnekovo, duomenys apie prasižengimą buvo pakeisti.
„Greičio ribojimas buvo kitas, paliktas tik tas pats automobilio numeris. Laiko ir vietovės pasakyti negaliu, nes tai buvo nebesvarbu. O svarbiausia, be rašytinės medžiagos, daugiau nieko pateikta nebuvo. Vėl išsiunčiau laišką su klausimas ir prašymais, tačiau jau daugiau kaip pusė metų praėjo ir atsakymo nesulaukiu. Laiškai nebuvo konkretūs, pirmame buvo meluojama, kad greitis ribojamas iki 50, antrame 70 mylių per valandą ir kelias nurodytas M25. Tad akivaizdu, kad buvo kaitaliojama – tai jau nusikaltimas ir įgaliojimų viršijimas“, – svarstė lietuvis, tačiau laiškų iš policijos neišsaugojo.

Įskundė kolegos?

Tuo metu Benas pradėjo įtarinėti, kad apskųsti jį bando kolegos. Vyras darbovietės automobilius vairuodavo kiekvieną dieną, tačiau tikina, jog sužinoti, kada koks automobilis buvo vairuotas būtent jo, yra sudėtinga.

„Vadybininkas gavo dokumentus, kuriuose turėjo įrašyti vairuotojo vardą. Galėjo vadovautis pagal degalų pripildymo dokumentus ir juose esamus parašus, bet juos gali pasirašyti vienas ir duoti kitam, tad tai nebūtų kaip tikras įrodymas – greičiau spėliojimas. Jie nėra tikslūs, nes vienas parašo, o kitas vairuotojas gali tą darbą nudirbti. Manau, kažkas iš bendradarbių sugalvojo tokiu būdu suvesti sąskaitas. Keista ir tai, kad policija sutiko bausti, matomai buvo bandoma pateikti jau surinktą informaciją iš darbovietės“, – galimus variantus svarstė Benas.

Anot pašnekovo, yra dar vienas galimas variantas, kodėl jį buvo norima apkaltinti viršijus greitį – vaizdo įrašas jo „Facebook“ paskyroje. Benas teigė patalpinęs filmuotos medžiagos nuorodą iš kito socialinio tinklo „Keek“ savo „Facebook“ paskyroje. Vaizdo įraše matosi, kad vairuojamas prabangus „Porsche“ automobilis, ir spidometro duomenys yra 77 mylios per valandą.

„Veido nematyti, negalima suprasti ir kurioje vietoje, automobilio numeris taip pat neįžiūrimas, nes vaizdas filmuotas iš automobilio salono. Ar tai gali būti įrodymas? Ar kažkas iš policijos pareigūnų sukūrė likusią dalį pats ir bando nubausti?“ – klausė Benas.

Nuo to laiko Benas darbovietę pakeitė, tačiau tikina, jog nemalonus jausmas liko. „Dabar nieko daryti neketinu, nes atsakymo į savo paskutinę užklausą nesulaukiau. Jei visa tai tęsis ir vėliau būsiu pakviestas į teismą, ten ir bus galimybė viską išdėstyti ir apsiginti“, – teigė lietuvis.

Įrodymai turi būti neginčijami

Ką sako JK įstatymai dėl įrodymų greičio viršijimo bylose? Pagal JK teisės normas, daugelyje greičio viršijimo bylų, įrodymų policija pateikti neprivalo tol, kol byla nepatenka į teismą. Tačiau Policijos pareigūnų asociacija (angl. „Association of Chief Police Officers“ – ACPO) rekomenduoja, kad įrodymai apie nusižengimą turėtų būti atskleisti nuo pat pradžių. Tačiau jei policija įrodymų pateikti nesiteikia, ir tam, kad juos gautų, kaltinamasis turi prašyti teismo posėdžio, bausmė neturėtų būti didesnė. Prisipažinti kaltu galima bet kuriuo metu vykstant ikiteisminiam tyrimui, arba prasidėjus teismo procesui ir gavus įrodymus.

Jei nėra aišku, kas vairavo automobilį, policija turėtų pateikti nuotrauką. Jei nuotrauka nėra pateikta laiške apie pažeidimą (angl. „Notice of Intended Prosecution“), ji turėtų būti pateikta to pareikalavus. Tačiau ne visada įmanoma matyti vairuotoją nuotraukoje, kadangi šių nuotraukų pirminė paskirtis yra identifikuoti transporto priemonę, o ne vairuotoją.

Anglija.lt kalbintas „Thomas Boyd Whyte Solicitors“ advokatas Linas Bajorūnas teigė, jog greičio viršijimo bylose privaloma įrodyti, kas buvo automobilio vairuotojas. „Jei nežinoma data, vieta, automobilis ir jo vairuotojas – įrodyti konkretaus asmens nusižengimą viršijus greitį teisme neįmanoma. Transporto eismo pažeidimai JK patenka į kriminalinės teisės reguliavimo sferą, todėl kaltė turi būti įrodyta taip, kad nebūtų pagrįstų abejonių“, – aiškino teisininkas.

Baudos už greičio viršijimą

Pagal ACPO rekomendacinio pobūdžio gaires, už greičio viršijimą vairuotojams fiksuota bauda turėtų būti išrašoma tuomet, kai greičio viršijimas yra 10 proc. leistino greičio plius 2 mylios. Pavyzdžiui, jei leistinas greitis yra 30 mylių per valandą, bauda bus išduodama važiavus 35 mylių per val. greičiu, jei leistinas greitis – 70 mph, bausti siūloma, jei vairuotojas važiavo 79 mph greičiu. Jei greičio viršijimas labai nedidelis, baudos galima išvengti, jei policija pasiūlys baigti specialius kursus apie greitį kelyje (angl. „speed awareness course“).

Fiksuota bauda už greičio viršijimą JK yra 100 £ ir 3 baudos balai. Važiavus didesniu greičiu ir gavus šaukimą į teismą, bausmės didesnės – teismas gali skirti teisės vairuoti atėmimą tam tikram laikui ir baudą iki 1 000 £ (už nusižengimus greitkelyje – iki 2 500 £).

Daugiau informacijos apie kelių eismo pažeidimus ir baudas gali rasti čia.

Ką manai apie šią istoriją? Ar tau yra tekę turėti problemų dėl greičio viršijimo?

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

 (Komentarų: 4)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: