Lietuviai parodė, kaip apsiginti nuo nesąžiningų „landlordų“ - Anglija.lt
 

Lietuviai parodė, kaip apsiginti nuo nesąžiningų „landlordų“ 

Londono lietuvių šeima šeimininkui sumokėto bemaž pusantro tūkstančio svarų depozito neatgavo net laimėję bylą teisme. Jiems liko vienintelė išeitis – kreiptis į antstolį. Anglija.lt aiškinasi, kaip apsiginti nuo nesąžiningų „landlordų“ ir ką būtina atlikti nuomojantis būstą.

Maždaug pusantro tūkstančio svarų depozito sumokėjusi ir neatgavusi Redos ir Edmundo šeima pasišovė įrodyti, kad mulkinami ir apgaudinėjami nesiduos.

„Kartais ateidavo mintis – be reikalo gaištu laiką ir gadinu nervus, bet vien pagalvojus, jog „landlordas“ (būsto savininkas) taip elgiasi manydamas, kad susitaikysim su neteisybe, suimdavo pyktis“, – prisipažino Edmundas.

Ir nors teisybės paieškos užtruko daugiau kaip pusantrų metų, šeima įdėto vargo nesigaili – tai buvo ne tik pinigų, bet ir principo reikalas.

„Gal mes ne pirmi, kuriems jis nusprendė negrąžinti depozito. Suprato, kad ne vietiniai, kad anglų kalba ne aukščiausio lygio, kad galbūt teisinėje Jungtinės Karalystės sistemoje nelabai susigaudom, ir matyt, galvojo – ką jie man padarys“, – „landlordo“ motyvus nepaisyti įstatymo komentuoja Reda.
Žadėjo grąžinti depozitą

Istorija prasidėjo užpraeitų metų vasarą, kai Reda ir Edmundas nusprendė išsikraustyti iš Rytų Londone nuomoto buto. Atvykdami gyventi jie buvo įmokėję beveik pusantro tūkstančio svarų depozitą.

Įstatymas numato, kad depozito pinigai priklauso nuomininkui, ir grąžinami pasibaigus nuomos terminui, išskyrus, jei nuomininkas nesilaikė sutarties sąlygų ar padarė žalą savininko turtui. Tokiu atveju abipusiu sutarimu įvertinamas žalos dydis ir sutariama, kokia dalis depozito lieka šeimininkui.

Tačiau Redos ir Edmundo šeimai problemų nekilo: šeimininkas jiems išvykstant apžiūrėjo butą ir pažadėjo depozitą grąžinti. Lietuviai pripažįsta atsikraustydami nepasidomėję, ar „landlordas“ jų depozitą perdavė pagal 2007 m. Vyriausybės nustatytą tvarką veikiančiai Depozito apsaugos sistemai (angl. „Tenancy Deposit Protection Scheme“).

Po poros savaičių nesulaukę pinigų kelis kartus skambino buvusiam „landlordui“, šis vis žadėjo pinigus pervesti į jų sąskaitą, o vėliau nebekėlė ragelio.

„Money Claim“ patarimai nekainuoja

Nebežinodama, ką daryti, lietuvių šeima kreipėsi į „Citizens advice“ biurą, teikiantį nemokamas konsultacijas JK gyventojams.

„Jie mums davė „Money Claim“ centro numerį, pasiskambinome ir gavome patarimą registruotu paštu išsiųsti „landlordui“ du laiškus su prašymu grąžinti depozitą, informuojant, kad kitu atveju kreipsimės į teismą. Tuos laiškus parašėm, išsiuntėm, bet jokio atsakymo. Tada „Money Claim“ atsiuntė mums anketą, kurią užpildę perdavėm jiems, o jie nusiuntė kreipimąsi teismui“, – prisimena Reda, pridurdama, kad „Money Claim“ patarimai ir paslaugos jiems nieko nekainavo.

Ieškiniui pasiekus teismą, šeima suskato ieškoti advokato. Norėjo lietuvio, bet nuomos ginčų srityje dirbančio lietuvio teisininko nerado. Tačiau paieškos nebuvo veltui, Anglija.lt portale jie aptiko informaciją apie būsto nuomos srityje dirbančią ir įstatymus gerai išmanančią moterį, kuri sutiko padėti. Ji parengė teismui reikalingus dokumentus ir kaip šeimos draugė atstovavo teisme.

„Landlordo“ pasamdytam advokatui nepatiko, kad ji gerai susigaudo ir atsako į visus klausimus, tai paprašė teisėjo, kad ją nušalintų, tad lemiamame posėdyje mano vyrui teko gintis pačiam“, – pasakoja Reda.

Teisme apsigynė pats

Edmundas labai jaudinosi, bet buvo apsisprendęs nesitraukti, kas benutiktų. Tačiau į trečiąjį teismo posėdį neatėjo nei „landlordas“, nei jo advokatas, ir teisėjas, peržiūrėjęs byloje pateiktus įrodymus, patenkino lietuvių reikalavimą ir priteisė „landlordui“ ne tik sumokėti depozitą, bet ir padengti Edmundo dėl teismo patirtus nuostolius – už tris darbo dienas negautą atlyginimą, teismo mokesčius, kelionės į teismą ir atgal išlaidas.

Statybose dirbantis Edmundas ir kosmetologe neseniai dirbti pradėjusi Reda neatgavę teismo sprendimu priteisto depozito kreipėsi į antstolį dėl pinigų išreikalavimo.

„Mes iš pat pradžių žinojom, kad įstatymas mūsų pusėje, kad mes nieko blogo nepadarėm, ir tai mums padėjo ištverti, nesugniužti net tada, kai kartais atrodydavo, kad nieko nepasieksim“, – teigia Reda.

Ką sako įstatymai?

Siekdama apsaugoti nuomininkų įmokėtą depozitą nuo nesąžiningų būsto nuomotojų, 2007 m. JK Vyriausybė parengė depozito apsaugos tvarką (angl. „Tenancy Deposit Protection“), kuri įpareigoja už būstą sumokėtą užstatą perduoti depozito apsaugos sistemai ir per 30 d. informuoti nuomininką, kam konkrečiai perduotas jo depozitas, suteikti depozito saugotojų kontaktines detales bei informaciją apie ginčų sprendimo tarnybą.

Kilus abejonių, ar depozitas yra apsaugotas, nuomininkas turi kreiptis į „Tenancy deposit“ tarnybą tel. 0845 226 7837 ar elektroniniu paštu deposits@tds.gb.com
Paaiškėjus, kad depozitas nėra apsaugotas, nuomininkas gali kreiptis į vietos teismą, kuris įpareigos nuomotoją arba nekilnojamojo turto agentūrą apsaugoti depozitą vyriausybės numatyta tvarka.

Nuomos sutarčiai pasibaigus, depozitą privaloma grąžinti per 10 dienų, o kilus ginčui tarp nuomotojo ir nuomininko dėl grąžinamo depozito sumos, depozitas saugomas iki kol ginčas išsprendžiamas teisiniu būdu ar abipusiu susitarimu.

Naudingos nuorodos:
Tenancy Deposit Protection: https://www.gov.uk/tenancy-deposit-protection/overview
„Money Claim“: https://www.moneyclaim.gov.uk/web/mcol/welcome
„Citizens advice“ biuras: http://www.citizensadvice.org.uk/

Zita Čepaitė, Anglija.lt

Londono lietuvių šeima šeimininkui sumokėto bemaž pusantro tūkstančio svarų depozito neatgavo net laimėję bylą teisme. Jiems liko vienintelė išeitis – kreiptis į antstolį. Anglija.lt aiškinasi, kaip apsiginti nuo nesąžiningų „landlordų“ ir ką būtina atlikti nuomojantis būstą.

Maždaug pusantro tūkstančio svarų depozito sumokėjusi ir neatgavusi Redos ir Edmundo šeima pasišovė įrodyti, kad mulkinami ir apgaudinėjami nesiduos.

„Kartais ateidavo mintis – be reikalo gaištu laiką ir gadinu nervus, bet vien pagalvojus, jog „landlordas“ (būsto savininkas) taip elgiasi manydamas, kad susitaikysim su neteisybe, suimdavo pyktis“, – prisipažino Edmundas.

Ir nors teisybės paieškos užtruko daugiau kaip pusantrų metų, šeima įdėto vargo nesigaili – tai buvo ne tik pinigų, bet ir principo reikalas.

„Gal mes ne pirmi, kuriems jis nusprendė negrąžinti depozito. Suprato, kad ne vietiniai, kad anglų kalba ne aukščiausio lygio, kad galbūt teisinėje Jungtinės Karalystės sistemoje nelabai susigaudom, ir matyt, galvojo – ką jie man padarys“, – „landlordo“ motyvus nepaisyti įstatymo komentuoja Reda.
Žadėjo grąžinti depozitą

Istorija prasidėjo užpraeitų metų vasarą, kai Reda ir Edmundas nusprendė išsikraustyti iš Rytų Londone nuomoto buto. Atvykdami gyventi jie buvo įmokėję beveik pusantro tūkstančio svarų depozitą.

Įstatymas numato, kad depozito pinigai priklauso nuomininkui, ir grąžinami pasibaigus nuomos terminui, išskyrus, jei nuomininkas nesilaikė sutarties sąlygų ar padarė žalą savininko turtui. Tokiu atveju abipusiu sutarimu įvertinamas žalos dydis ir sutariama, kokia dalis depozito lieka šeimininkui.

Tačiau Redos ir Edmundo šeimai problemų nekilo: šeimininkas jiems išvykstant apžiūrėjo butą ir pažadėjo depozitą grąžinti. Lietuviai pripažįsta atsikraustydami nepasidomėję, ar „landlordas“ jų depozitą perdavė pagal 2007 m. Vyriausybės nustatytą tvarką veikiančiai Depozito apsaugos sistemai (angl. „Tenancy Deposit Protection Scheme“).

Po poros savaičių nesulaukę pinigų kelis kartus skambino buvusiam „landlordui“, šis vis žadėjo pinigus pervesti į jų sąskaitą, o vėliau nebekėlė ragelio.

„Money Claim“ patarimai nekainuoja

Nebežinodama, ką daryti, lietuvių šeima kreipėsi į „Citizens advice“ biurą, teikiantį nemokamas konsultacijas JK gyventojams.

„Jie mums davė „Money Claim“ centro numerį, pasiskambinome ir gavome patarimą registruotu paštu išsiųsti „landlordui“ du laiškus su prašymu grąžinti depozitą, informuojant, kad kitu atveju kreipsimės į teismą. Tuos laiškus parašėm, išsiuntėm, bet jokio atsakymo. Tada „Money Claim“ atsiuntė mums anketą, kurią užpildę perdavėm jiems, o jie nusiuntė kreipimąsi teismui“, – prisimena Reda, pridurdama, kad „Money Claim“ patarimai ir paslaugos jiems nieko nekainavo.

Ieškiniui pasiekus teismą, šeima suskato ieškoti advokato. Norėjo lietuvio, bet nuomos ginčų srityje dirbančio lietuvio teisininko nerado. Tačiau paieškos nebuvo veltui, Anglija.lt portale jie aptiko informaciją apie būsto nuomos srityje dirbančią ir įstatymus gerai išmanančią moterį, kuri sutiko padėti. Ji parengė teismui reikalingus dokumentus ir kaip šeimos draugė atstovavo teisme.

„Landlordo“ pasamdytam advokatui nepatiko, kad ji gerai susigaudo ir atsako į visus klausimus, tai paprašė teisėjo, kad ją nušalintų, tad lemiamame posėdyje mano vyrui teko gintis pačiam“, – pasakoja Reda.

Teisme apsigynė pats

Edmundas labai jaudinosi, bet buvo apsisprendęs nesitraukti, kas benutiktų. Tačiau į trečiąjį teismo posėdį neatėjo nei „landlordas“, nei jo advokatas, ir teisėjas, peržiūrėjęs byloje pateiktus įrodymus, patenkino lietuvių reikalavimą ir priteisė „landlordui“ ne tik sumokėti depozitą, bet ir padengti Edmundo dėl teismo patirtus nuostolius – už tris darbo dienas negautą atlyginimą, teismo mokesčius, kelionės į teismą ir atgal išlaidas.

Statybose dirbantis Edmundas ir kosmetologe neseniai dirbti pradėjusi Reda neatgavę teismo sprendimu priteisto depozito kreipėsi į antstolį dėl pinigų išreikalavimo.

„Mes iš pat pradžių žinojom, kad įstatymas mūsų pusėje, kad mes nieko blogo nepadarėm, ir tai mums padėjo ištverti, nesugniužti net tada, kai kartais atrodydavo, kad nieko nepasieksim“, – teigia Reda.

Ką sako įstatymai?

Siekdama apsaugoti nuomininkų įmokėtą depozitą nuo nesąžiningų būsto nuomotojų, 2007 m. JK Vyriausybė parengė depozito apsaugos tvarką (angl. „Tenancy Deposit Protection“), kuri įpareigoja už būstą sumokėtą užstatą perduoti depozito apsaugos sistemai ir per 30 d. informuoti nuomininką, kam konkrečiai perduotas jo depozitas, suteikti depozito saugotojų kontaktines detales bei informaciją apie ginčų sprendimo tarnybą.

Kilus abejonių, ar depozitas yra apsaugotas, nuomininkas turi kreiptis į „Tenancy deposit“ tarnybą tel. 0845 226 7837 ar elektroniniu paštu deposits@tds.gb.com
Paaiškėjus, kad depozitas nėra apsaugotas, nuomininkas gali kreiptis į vietos teismą, kuris įpareigos nuomotoją arba nekilnojamojo turto agentūrą apsaugoti depozitą vyriausybės numatyta tvarka.

Nuomos sutarčiai pasibaigus, depozitą privaloma grąžinti per 10 dienų, o kilus ginčui tarp nuomotojo ir nuomininko dėl grąžinamo depozito sumos, depozitas saugomas iki kol ginčas išsprendžiamas teisiniu būdu ar abipusiu susitarimu.

Naudingos nuorodos:
Tenancy Deposit Protection: https://www.gov.uk/tenancy-deposit-protection/overview
„Money Claim“: https://www.moneyclaim.gov.uk/web/mcol/welcome
„Citizens advice“ biuras: http://www.citizensadvice.org.uk/

Zita Čepaitė, Anglija.lt

 (Komentarų: 11)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: