LR ambasada Londone: ką JK lietuviai mano apie jos darbą? 

Aštuonis mėnesius – jokių žinių

Po dviejų ar trijų mėnesių nesulaukusi jokių žinių iš ambasados, moteris paskambino į Konsulinį skyrių, kad pasiteirautų, kokia situacija. Telefonu atsiliepęs asmuo jai esą paaiškinęs, kad svarstymas Migracijos tarnyboje gali užtrukti iki pusės metų.

Praėjus šešiems mėnesiams A. Sabūnaitė vėl pradėjo domėtis, kokia situacija su jos dokumentais. 

„Kai pradėjau su ambasada kalbėtis - nesusikalbėti, nes kai paskambindavau, sakydavo, rašykite el. paštu, kai parašydavau – jokio atsakymo, nusprendžiau susisiekti su Migracijos Departamentu Lietuvoje ir pasiteirauti, ar jie gavo mano dokumentus. Tada sužinojau, kad jie nieko neturi,“ – pasakoja moteris.

Ji dar kartą parašė ambasadai skyriui klausdama, kas nutiko su jos dokumentais, kadangi Migracijos departamentas nieko negavo. Ir tik tuomet iš ambasados atėjo elektroninis laiškas, kuriame sakoma, kad trūksta pačios Audros ir jos dukros pasų kopijų bei Natūralizacijos sertifikato vertimo į lietuvių kalbą.

„Jie paskui man ir telefonu skambino, atsiprašinėjo, kad taip įvyko. Aš sakau, praėjo aštuoni mėnesiai, aš jums išsiunčiau daug laiškų el. paštu ir jūs tik dabar sakot, kad trūksta kažko. Jeigu būtumėt iš karto pranešę, būčiau viską atsiuntusi ir jau būčiau turėjusi atsakymą.“

A. Sabūnaitė sako, kad birželio mėnesį pati lankėsi Lietuvoje, tad visus dokumentus būtų tiesiai Migracijos tarnybai Lietuvoje įteikusi, bet tikėjosi, kad siunčiant per ambasadą bus greičiau. 

„Toks pyktis mane suėmė - reikėjo aštuonių mėnesių, kad pamatytų, jog ne visi dokumentai. Jie atsiprašinėja, bet kas man iš to, aštuoni mėnesiai praėjo belaukinat, o pasirodo, dabar viską turiu iš naujo pradėti. Bet pirma reikia nusiraminti, nes jeigu šiandien būčiau ambasadoje buvusi, tai nežinau...“ – neslėpė emocijų moteris.

Audra sako, jog informaciją apie tai, kokius dokumentus pateikti, rado internete. Moteris prisipažįsta, kad gal ji neatidžiai skaitė, o gal ir nelabai aiškiai buvo parašyta, kokių dokumentų reikia.

„Perskaičiau, kad reikia apostilės, nusiunčiau, uždėjo. Natūralizacijos sertifikatas turi būti patvirtintas notaro – patvirtinau. Bet kad reikia pasų kopijų ir sertifikato vertimo, kažkaip man neužkliuvo,“ – sako iki šio atvejo jokių svarbių reikalų su ambasada neturėjusi moteris. 

Daugiau pliusų negu minusų

Pirmoji didelė nusiskundimų banga dėl konsulinio Lietuvos piliečių aptarnavimo Britanijoje kilo prieš maždaug penkiolika metų. Ambasada tada dar glaudėsi nedideliame pastate Gloucester St. Londono centre. Konsulinio skyriaus patalpos buvo nepritaikytos po Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą staigiai išaugusiam lietuvių skaičiui. 

Nuo to laiko labai daug kas pasikeitė. LR ambasada persikėlė į naują, daug didesnį pastatą, konsulinis skyrius aprūpintas modernia technika, įdarbinta kelis kartus daugiau pareigūnų, įrengta patogi laukimo salė. 

Be to, konsuliniai darbuotojai reguliariai rengia išvažiuojamąsias sesijas atokesniuose JK miestuose, ir šias pastangas JK gyvenantys lietuviai labai vertina ir mielai naudojasi. 

„Iš Londono buvo atvažiavę į Leeds ambasados darbuotojai. Mus aptarnavo nuostabi, rami, kvalifikuota darbuotoja. Dėkui. Daugiau tokių superinių darbuotojų,“ – Facebook'e (toliau - FB) savo patirtimi dalijasi Anglija.lt skaitytoja Reda Kubaitytė Aleksejienė.

Aberdyne gyvenanti FB vartotoja Laima Ponamariova irgi liko patenkinta: „Dariau pasą Aberdyne spalio mėn. Tikrai buvo atvažiavę puikūs darbuotojai. Ir pajuokaut su klientais mokėjo, ir tikrai kaip man daug padėjo. Valio, turiu naują pasą.“

Tad nenuostabu, kad Anglija.lt Facebook'o puslapyje užvedus balsavimą dėl LR ambasados Londone konsulinių paslaugų kokybės, didžioji dalis (59 proc.) visų balsavusiųjų buvo jomis patenkinti. 

Visgi gana nemaža dalis (41 proc) teigė, kad turėjo problemų.

Pavyzdžiui, FB vartotojas Marijus teigia, kad užsisakė pasą per Lietuvos ambasadą JK, bet paskui paaiškėjo, kad jis negalioja.

„Po metų gaunu pranešimą iš ambasados, kad mano pasas negaliojantis, kadangi neužpildžiau tam tikros formos, apie kurią man net nebuvo pranešta, kad aš ją privalau užpildyti. PO METU!!!! Tai reiškia, kad ambasados dėka visus metus gyvenau JK kaip nelegalas. Jei ambasadoje man būtų pasakę, kad pasas bus atsiųstas su forma, tai būčiau užpildęs ir išsiuntęs. Nei forma, nei svarbi informacija apie paso gavimo procedūras man nebuvo suteikta.“

Pasų išdavimas ambasadoje išaugo trečdaliu

Anglija.lt apibendrino skaitytojų nurodytas problemas ir pagal jas suformuluotus klausimus pateikė ambasadai. 

Individualių atvejų ambasada nekomentuoja, tačiau dėl ilgų eilių, nepatogaus darbo laiko ir kitų bendresnio pobūdžio nusiskundimų, atsakymus pateikė.

Anglija.lt portalui atsiųstame LR ambasados atsakyme nurodyta, kad Lietuvos Respublikos ambasada Jungtinėje Karalystėje šiais metais įgyvendino daug administracinių priemonių, kad palengvintų LR piliečiams, gyvenantiems Jungtinėje Karalystėje, galimybes pasikeisti ar gauti naujus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, ypač pasą. 

„Metų pradžioje ambasados darbuotojai dirbo ir priiminėjo piliečių dokumentus naujam pasui įprastomis darbo dienomis ir šeštadieniais, o nuo vasaros vieną dieną per savaitę piliečių dokumentus pasui priimame iki 19:00 val.“ – sako ambasados atstovai.

LR ambasada informauoja, kad 2019 m. įvykdytos 7 konsulinės misijos aštuoniuose Jungtinės Karalystės miestuose. Konsulines paslaugos buvo teikiamos ir labiausiai nutolusiose nuo Londono vietovėse – Šiaurės Airijoje, Škotijoje, ir tuose miestuose, kur gyvena didelės lietuvių bendruomenės: Bostone ir Piterbore.

Šiais metais ambasada priėmė 30 procentų daugiau piliečių paraiškų pakeisti pasą negu 2018 m.

Į klausimą, kodėl pasitaiko, kad ilgai tenka laukti dokumentų, ambasados atsakyme teigiama, kad pasikeisti pasą per ambasadą užtrunka apie mėnesį.

„Tais atvejais, kai prieš naujojo paso pagaminimą dar reikia Lietuvoje apskaityti  santuoką arba vaiko gimimą, procesas pailgėja, ir paso tenka laukti apie 3 mėn. Skubios procedūros gauti pasą per ambasadą nėra numatytos. Jei paso piliečiui prireikia labai greitai, tai skubos tvarka – per 1 darbo dieną pasą galima gauti nuvykus į Lietuvą.“

Beje, JK gyvenantys lietuviai atkreipė dėmesį ir į tai, kad ambasados darbuotojai nedirba tiek Lietuvos valstybinių švenčių, tiek JK „bank holiday“ dienomis.         

„Per Jungtinės Karalystės „bank holiday“  ambasada visada dirba budėjimo režimu, kuomet piliečiams teikiame ne visas konsulines paslaugas. Atkreipiame dėmesį, kad kai piliečiams prireikia konsulinės pagalbos, ambasados darbuotojai pasiekiami ne tik švenčių dienomis, bet ir savaitgaliais. Atsitikus nelaimei nedarbo valandomis piliečiai gali paskambinti visą parą Užsienio reikalų ministerijoje veikiančiu telefonu Lietuvoje: +370 5 236 2444, tuomet budintis ministerijos darbuotojas susisiekia su ambasados konsuliniais pareigūnais. Savaitgaliais konsuliniai pareigūnai aptarnauja dešimtis Lietuvos piliečių,“ – nurodyta Anglija.lt redakcijai atsiųstame atsakyme. 

Ambasados atsiųstame rašte teigiama, kad interneto svetainėje skelbiama labai detali informacija apie konsulines paslaugas bei ambasados klientų priėmimo laiką. 

„Informaciją nuolat atnaujiname, o taip pat ir papildome, jei paaiškėja, kad mūsų klientams atrodo, jog ji pateikta neišsamiai.  Vykdome kasdieninį susirašinėjimą su paklausėjais ir el. paštu. Piliečiai neretai nori pasitikslinti ar pasikonsultuoti dėl savo individualaus atvejo.“

Ambasada teigia labai vertinanti piliečių rūpestį ir atidumą dėl savo ir artimųjų  dokumentų savalaikio tvarkymo.

Zita Čepaitė, Anglija.lt

2019-12-13 / 11:37

Aštuonis mėnesius – jokių žinių

Po dviejų ar trijų mėnesių nesulaukusi jokių žinių iš ambasados, moteris paskambino į Konsulinį skyrių, kad pasiteirautų, kokia situacija. Telefonu atsiliepęs asmuo jai esą paaiškinęs, kad svarstymas Migracijos tarnyboje gali užtrukti iki pusės metų.

Praėjus šešiems mėnesiams A. Sabūnaitė vėl pradėjo domėtis, kokia situacija su jos dokumentais. 

„Kai pradėjau su ambasada kalbėtis - nesusikalbėti, nes kai paskambindavau, sakydavo, rašykite el. paštu, kai parašydavau – jokio atsakymo, nusprendžiau susisiekti su Migracijos Departamentu Lietuvoje ir pasiteirauti, ar jie gavo mano dokumentus. Tada sužinojau, kad jie nieko neturi,“ – pasakoja moteris.

Ji dar kartą parašė ambasadai skyriui klausdama, kas nutiko su jos dokumentais, kadangi Migracijos departamentas nieko negavo. Ir tik tuomet iš ambasados atėjo elektroninis laiškas, kuriame sakoma, kad trūksta pačios Audros ir jos dukros pasų kopijų bei Natūralizacijos sertifikato vertimo į lietuvių kalbą.

„Jie paskui man ir telefonu skambino, atsiprašinėjo, kad taip įvyko. Aš sakau, praėjo aštuoni mėnesiai, aš jums išsiunčiau daug laiškų el. paštu ir jūs tik dabar sakot, kad trūksta kažko. Jeigu būtumėt iš karto pranešę, būčiau viską atsiuntusi ir jau būčiau turėjusi atsakymą.“

A. Sabūnaitė sako, kad birželio mėnesį pati lankėsi Lietuvoje, tad visus dokumentus būtų tiesiai Migracijos tarnybai Lietuvoje įteikusi, bet tikėjosi, kad siunčiant per ambasadą bus greičiau. 

„Toks pyktis mane suėmė - reikėjo aštuonių mėnesių, kad pamatytų, jog ne visi dokumentai. Jie atsiprašinėja, bet kas man iš to, aštuoni mėnesiai praėjo belaukinat, o pasirodo, dabar viską turiu iš naujo pradėti. Bet pirma reikia nusiraminti, nes jeigu šiandien būčiau ambasadoje buvusi, tai nežinau...“ – neslėpė emocijų moteris.

Audra sako, jog informaciją apie tai, kokius dokumentus pateikti, rado internete. Moteris prisipažįsta, kad gal ji neatidžiai skaitė, o gal ir nelabai aiškiai buvo parašyta, kokių dokumentų reikia.

„Perskaičiau, kad reikia apostilės, nusiunčiau, uždėjo. Natūralizacijos sertifikatas turi būti patvirtintas notaro – patvirtinau. Bet kad reikia pasų kopijų ir sertifikato vertimo, kažkaip man neužkliuvo,“ – sako iki šio atvejo jokių svarbių reikalų su ambasada neturėjusi moteris. 

Daugiau pliusų negu minusų

Pirmoji didelė nusiskundimų banga dėl konsulinio Lietuvos piliečių aptarnavimo Britanijoje kilo prieš maždaug penkiolika metų. Ambasada tada dar glaudėsi nedideliame pastate Gloucester St. Londono centre. Konsulinio skyriaus patalpos buvo nepritaikytos po Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą staigiai išaugusiam lietuvių skaičiui. 

Nuo to laiko labai daug kas pasikeitė. LR ambasada persikėlė į naują, daug didesnį pastatą, konsulinis skyrius aprūpintas modernia technika, įdarbinta kelis kartus daugiau pareigūnų, įrengta patogi laukimo salė. 

Be to, konsuliniai darbuotojai reguliariai rengia išvažiuojamąsias sesijas atokesniuose JK miestuose, ir šias pastangas JK gyvenantys lietuviai labai vertina ir mielai naudojasi. 

„Iš Londono buvo atvažiavę į Leeds ambasados darbuotojai. Mus aptarnavo nuostabi, rami, kvalifikuota darbuotoja. Dėkui. Daugiau tokių superinių darbuotojų,“ – Facebook'e (toliau - FB) savo patirtimi dalijasi Anglija.lt skaitytoja Reda Kubaitytė Aleksejienė.

Aberdyne gyvenanti FB vartotoja Laima Ponamariova irgi liko patenkinta: „Dariau pasą Aberdyne spalio mėn. Tikrai buvo atvažiavę puikūs darbuotojai. Ir pajuokaut su klientais mokėjo, ir tikrai kaip man daug padėjo. Valio, turiu naują pasą.“

Tad nenuostabu, kad Anglija.lt Facebook'o puslapyje užvedus balsavimą dėl LR ambasados Londone konsulinių paslaugų kokybės, didžioji dalis (59 proc.) visų balsavusiųjų buvo jomis patenkinti. 

Visgi gana nemaža dalis (41 proc) teigė, kad turėjo problemų.

Pavyzdžiui, FB vartotojas Marijus teigia, kad užsisakė pasą per Lietuvos ambasadą JK, bet paskui paaiškėjo, kad jis negalioja.

„Po metų gaunu pranešimą iš ambasados, kad mano pasas negaliojantis, kadangi neužpildžiau tam tikros formos, apie kurią man net nebuvo pranešta, kad aš ją privalau užpildyti. PO METU!!!! Tai reiškia, kad ambasados dėka visus metus gyvenau JK kaip nelegalas. Jei ambasadoje man būtų pasakę, kad pasas bus atsiųstas su forma, tai būčiau užpildęs ir išsiuntęs. Nei forma, nei svarbi informacija apie paso gavimo procedūras man nebuvo suteikta.“

Pasų išdavimas ambasadoje išaugo trečdaliu

Anglija.lt apibendrino skaitytojų nurodytas problemas ir pagal jas suformuluotus klausimus pateikė ambasadai. 

Individualių atvejų ambasada nekomentuoja, tačiau dėl ilgų eilių, nepatogaus darbo laiko ir kitų bendresnio pobūdžio nusiskundimų, atsakymus pateikė.

Anglija.lt portalui atsiųstame LR ambasados atsakyme nurodyta, kad Lietuvos Respublikos ambasada Jungtinėje Karalystėje šiais metais įgyvendino daug administracinių priemonių, kad palengvintų LR piliečiams, gyvenantiems Jungtinėje Karalystėje, galimybes pasikeisti ar gauti naujus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, ypač pasą. 

„Metų pradžioje ambasados darbuotojai dirbo ir priiminėjo piliečių dokumentus naujam pasui įprastomis darbo dienomis ir šeštadieniais, o nuo vasaros vieną dieną per savaitę piliečių dokumentus pasui priimame iki 19:00 val.“ – sako ambasados atstovai.

LR ambasada informauoja, kad 2019 m. įvykdytos 7 konsulinės misijos aštuoniuose Jungtinės Karalystės miestuose. Konsulines paslaugos buvo teikiamos ir labiausiai nutolusiose nuo Londono vietovėse – Šiaurės Airijoje, Škotijoje, ir tuose miestuose, kur gyvena didelės lietuvių bendruomenės: Bostone ir Piterbore.

Šiais metais ambasada priėmė 30 procentų daugiau piliečių paraiškų pakeisti pasą negu 2018 m.

Į klausimą, kodėl pasitaiko, kad ilgai tenka laukti dokumentų, ambasados atsakyme teigiama, kad pasikeisti pasą per ambasadą užtrunka apie mėnesį.

„Tais atvejais, kai prieš naujojo paso pagaminimą dar reikia Lietuvoje apskaityti  santuoką arba vaiko gimimą, procesas pailgėja, ir paso tenka laukti apie 3 mėn. Skubios procedūros gauti pasą per ambasadą nėra numatytos. Jei paso piliečiui prireikia labai greitai, tai skubos tvarka – per 1 darbo dieną pasą galima gauti nuvykus į Lietuvą.“

Beje, JK gyvenantys lietuviai atkreipė dėmesį ir į tai, kad ambasados darbuotojai nedirba tiek Lietuvos valstybinių švenčių, tiek JK „bank holiday“ dienomis.         

„Per Jungtinės Karalystės „bank holiday“  ambasada visada dirba budėjimo režimu, kuomet piliečiams teikiame ne visas konsulines paslaugas. Atkreipiame dėmesį, kad kai piliečiams prireikia konsulinės pagalbos, ambasados darbuotojai pasiekiami ne tik švenčių dienomis, bet ir savaitgaliais. Atsitikus nelaimei nedarbo valandomis piliečiai gali paskambinti visą parą Užsienio reikalų ministerijoje veikiančiu telefonu Lietuvoje: +370 5 236 2444, tuomet budintis ministerijos darbuotojas susisiekia su ambasados konsuliniais pareigūnais. Savaitgaliais konsuliniai pareigūnai aptarnauja dešimtis Lietuvos piliečių,“ – nurodyta Anglija.lt redakcijai atsiųstame atsakyme. 

Ambasados atsiųstame rašte teigiama, kad interneto svetainėje skelbiama labai detali informacija apie konsulines paslaugas bei ambasados klientų priėmimo laiką. 

„Informaciją nuolat atnaujiname, o taip pat ir papildome, jei paaiškėja, kad mūsų klientams atrodo, jog ji pateikta neišsamiai.  Vykdome kasdieninį susirašinėjimą su paklausėjais ir el. paštu. Piliečiai neretai nori pasitikslinti ar pasikonsultuoti dėl savo individualaus atvejo.“

Ambasada teigia labai vertinanti piliečių rūpestį ir atidumą dėl savo ir artimųjų  dokumentų savalaikio tvarkymo.

Zita Čepaitė, Anglija.lt

 (Komentarų: 2)