Svajonių darbą jaunos lietuvės susikūrė Londone - Anglija.lt
 

Svajonių darbą jaunos lietuvės susikūrė Londone 

Nesi patenkintas dabartine veikla? Norėtum sukurti ką nors savo, bet nedrįsti? Turėtum imti pavyzdį iš trijų jaunų lietuvių, Londone susikūrusių savo svajonių verslą. Anglija.lt domėjosi nauja lietuvių įmone, užsiimančia ne visiems girdėta veikla – vizualine komunikacija.

Gali dirbti ir pliaže

Su Lina Navickaite, Karina Sinkevičiūte ir Kristina Naruševičiūte susitinkame madingo Londono rajono Shoreditch kavinėje. Netoliese merginos turėjo ir savo studiją-biurą, bet galiausiai nusprendė, kad šiuo metu tai labiau prabanga, nei būtinybė. Dabar jų kasdienė darbo vieta – mėgstamos kavinės, parkai bei „Google Campus“, kuriame renkasi nauji ir pradedantieji verslininkai. „Esu dirbus net iš Ibizos pliažo. Jei nori dirbti, gali dirbti iš bet kur“, – pasakoti pradeda viena iš trijų įmonės direktorių, Karina.

Jaunos lietuvės - 23-ejų Karina, 24-erių Lina ir 29-erių Kristina – lygiateisės „Smartup Visuals“ direktorės. Merginų įkurta įmonė užsiima ne visiems girdėta veikla – vizualine komunikacija. Anglija.lt pasiteiravus, kaip verslininkės apibūdintų savo veiklą paprastam žmogui, merginos ėmė pasakoti entuziastingai, papildydamos viena kitą, lygiai taip pat, kaip papildo viena kitą ir dirbdamos.

„Mūsų užduotis yra supaprastinti komplikuotą informaciją, mes kaip filtras, apdorojam ir vizualiai perteikiam tai, ką girdim. Per paveikslėlį informacija įsisavinama greičiau ir įsimenama ilgiau. Mes padedam kompanijoms aiškiau ir paprasčiau pateikti informaciją žmonėms, kurie ateina į seminarus, ir jie gali kažką iš to išsinešti“, – savo veiklą apibūdino jaunos verslininkės. Merginos per seminarus, konferencijas ir kitokius renginius piešia gyvai ir dideliuose plakatuose vizualiai „sukonspektuoja“ tai, kas buvo pasakyta žodžiu. Tai, anot jų, dažniausiai nustebina renginio dalyvius.

Merginos inovatyvių idėjų nestokoja. Be gyvo meno, klientams gali sukurti informacinį klipuką apie įmonę, siūlo grafinio dizaino paslaugas bei „marškinėlių kioską“. „Buvom Berlyne, kur konferencijos organizatoriai dalyviams davė marškinėlius, kuriuos kiekvienam asmeniškai iliustravom pagal jų norus. Tai buvo „software development“ (kompiuterinių programų kūrimo – red. past.) konferencija, toks „sausas“ dalykas, tai organizatoriai norėjo pagyvinti ir pasikvietė mus. Inovatyvios kompanijos nori dalyviams pasiūlyti kažką naujo, ne tik saldainių ar tušinukų“, – sakė lietuvės.

Varžovų – nedaug

Jų įmonė užregistruota prieš kiek daugiau nei šešis mėnesius, bet dirbti kartu šioje srityje pradėjo prieš porą metų. „Kristina dirbo vienoje įmonėje, kuri renginiui ieškojo žmonių. Žinojo, kad aš piešiu, pasiūlė man ir reikėjo dar vieno žmogaus. Aš pagalvojau apie Kariną. Trise atsidūrėm tam renginyje, improvizavom, netikėjom, kad bus taip lengva kartu dirbti. Natūraliai dirbom kaip komanda ir po renginio supratom, kad turim kažką su tuo daryti“, – apie pirmąjį darbą kartu pasakojo Lina.

Merginos teigia, kad šiuo metu jų įmonei laikas labai palankus – niša dar nėra perpildyta, konkurentų nedaug, bet ši sritis populiarėja. „Dabar tai yra „ant bangos“. Šiuo metu Anglijoje yra iki 20 įmonių, kurias galėtume pavadinti varžovais. Yra žmonių, kurie dirba pavieniui, ne kaip įmonės, tačiau mes esame stiprios būtent dėl to, kad esame įmonė“, – kalbėjo Karina.

„Smartup Visuals“ jau dirbo su didelėmis ir pasaulyje žinomomis organizacijomis. Verslininkės pasakojo, jog šiuo metu dažniausiai joms tenka dirbti su įmonėmis, užsiimančiomis tvarumo palaikymu (angl. „sustainability“) arba kompiuterinių programų kūrimu. „Bet mūsų klientas gali būti iš bet kokio sektoriaus, nuo A iki Z. Mūsų veikla domisi net maisto bei grožio sektoriaus įmonės“, – sakė Kristina ir visos trys merginos sutarė, jog gali nupiešti bet ką.

„Dabar per mėnesį turime bent du renginius, iš viso apie 25 klientus. Tikimės dalyvauti kuo daugiau renginių, kas savaitę po vieną. Pavyzdžiui, su „Base London“ jau dirbom tris kartus, stengiamės rasti vis kitokią perspektyvą, pasiūlyti ką nors naujo“, – tikino pašnekovės.

Kalbėdamos apie savo kainas, merginos aiškino, jog jų darbas nėra pigus – tai paslaugos verslui. Pašnekovės pasakojo, jog iš pradžių buvo lankstesnės, o dabar turi nusistačiusios kainas ir šiek tiek derinasi, atsižvelgiant į klientus.

Naujas iššūkis – valdyti įmonę

Visos trys merginos – labai kūrybingos, tad ta kūrybinė verslo dalis joms maloniausia. Tačiau įkūrus įmonę, teko susidurti su ne visai maloniomis užduotimis. „Nė viena nestudijavome biznio, iki šiol nieko apie verslą nežinojome. Susidūrėm su popierizmu, biurokratija, buvo šioks toks kūrybos nuosmukis, nebuvo laiko kurti. Bet turbūt iš to didelio noro viskas pavyko lengvai, nors visko teko mokytis pačioms. Buvo vienas atvejis, kai savo paslaugas iškeitėm į patarimus“, – apie oficialios įmonės pradžią pasakojo verslininkės, savarankiškai besidominčios įmonės buhalteriniais ir teisiniais klausimais.

Merginos tikina, kad Londonas labai tinkamas pradedantiesiems verslininkams. „Lietuvoje galvojau, kad turėti įmonę yra labai sunku, sudėtinga atsidaryti ir valdyti įmonę. Čia kitaip – visi įkvepia, padrąsina“, – teigė Karina. –„Tokia lengva pradžia buvo – kaip nusipirkti naujus sportbačius“, – pridūrė Kristina.

Pradėti joms nebuvo baisu – kadangi finansinių investicijų daug reikėjo, vienintelė merginų investicija buvo jų laikas. „Jei turi savo verslą, dirbi nuolat, būna ir miego sutrikimų, bent jau man“, – išdavė Lina. – „Mes kartais sekmadieniais susitinkam, „pačilinti“, prie to ir padirbam. Bet tai nėra blogai, tai mūsų gyvenimo būdas“, – sakė pašnekovės.

Nepamiršta ir Lietuvos

Merginos darbu Britanijoje neapsiriboja. Ateityje jų planas yra dirbti globaliai, ir šio plano pradžia jau padaryta – neseniai merginos grįžo iš konferencijos Berlyne, taip pat dirbo ir Lietuvoje – dalyvavo Harmoningos asmenybės instituto renginyje, TEDx konferencijoje.

Lietuvoje kol kas jos yra pirmosios, užsiimančios tokia veikla. „Lietuvoje sulaukėme labai teigiamos reakcijos, labai pozityviai mus priėmė, žmonėms buvo įdomu, prašė kontaktų, klausė, ar gali pasiimti mūsų darbo kopiją, parsinešti namo...“, – prisiminė merginos.

Tačiau, pasiteiravus, ar grįžtų į Lietuvą, merginų nuomonės išsiskyrė. Lina tikino visada turinti idėją grįžti į Lietuvą, o Kristinai atrodo, kad ten daug sunkiau. „Lietuvoje reikia daug jėgų, norint kažką padaryti. O čia visai kitaip. Eini gatve, viskas aplink veikia, žmonės skuba į darbą, yra tempas, tai įkvepia. Lietuvoje viską reikia pačiam judinti. Bet mes galvojame judinti ir Lietuvą, dirbti globaliai. Net jei gyvensime Lietuvoje, vis tiek dirbti keliausime į Londoną“, – planus dėstė Kristina.

Tačiau savo sprendimu gyventi Londone merginos džiaugiasi. „Daug ką pamatėm, verta bent trumpam išvažiuoti. Vieno projekto organizatorė Lietuvoje, pamačiusi mūsų darbus, sakė, kad visus reikėtų bent trumpam išsiųsti iš Lietuvos, pamatyti dalykus iš kitos perspektyvos. Išvykus, lengviau atsiriboti nuo lietuviško mentaliteto, nebesmerkti žmonių, kurie kitaip elgiasi ar atrodo“, – vertino Lina, Karina ir Kristina.

Ateityje merginos žada prisidėti prie Lietuvos švietimo sektoriaus tobulinimo. Iliustracijos, anot jų, gali padėti mokytis, suprasti, įsiminti, išreikšti save. „Neveltui vaikai prašo mokytojo užrašyti ar nubraižyti ant lentos. Viskas yra smagiau, kai yra iliustracija, smagiau skaityti vadovėlį. Pradinėse klasėse tai yra, o vėliau – jau būkim rimti, jokių piešinių“, – svarstė Lina.

Iš meno gyventi galima

Naujos įmonės direktorės prisimena, kaip iš aplinkinių girdėdavo, jog iš meno negyvensi – artimieji siūlė studijuoti populiarias profesijas. Bet nė viena nesigaili ėjusi gal ir sunkesniu, bet savo keliu ir likusi prie meno.

Lina, Karina ir Kristina pasakojo, jog jų studijų pasirinkimai puikiai tinka įmonei. Lina Londone studijavo interjero dizainą, Karina – mediakomunikacijas, o Kristina šiuo metu mokosi dizaino ir inovacijų specialybę.

„Smartup Visuals“ šiuo metu yra išskirtinai moteriškas verslas – visai neseniai į savo komandą priėmė dvi merginas, kurios užsiims rinkodara. Tačiau verslininkės teigia vis pasvarstančios, ar nereikėtų priimti į komandą vyro.

„Pas mus dabar viskas emocionalu, jautru, ir verkiam, džiaugiamės iki ašarų. Vyras pridėtų griežtumo, nors ir mes pačios pakankamai griežtos, bet gal kartais pritrūksta vyriškos logikos“, – kalbėjo jaunos verslininkės.

- Sekti lietuvių įmonės darbus gali jų „Facebook“ puslapyje ir http://smartupvisuals.com

- Verslininkams Londone, ieškantiems pažinčių ir vietos padirbėti – „Google Campus“: https://www.campuslondon.com

- Pagalbos ir patarimų naujiems verslininkams galima rasti http://www.gle.co.uk/advice.

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

Nesi patenkintas dabartine veikla? Norėtum sukurti ką nors savo, bet nedrįsti? Turėtum imti pavyzdį iš trijų jaunų lietuvių, Londone susikūrusių savo svajonių verslą. Anglija.lt domėjosi nauja lietuvių įmone, užsiimančia ne visiems girdėta veikla – vizualine komunikacija.

Gali dirbti ir pliaže

Su Lina Navickaite, Karina Sinkevičiūte ir Kristina Naruševičiūte susitinkame madingo Londono rajono Shoreditch kavinėje. Netoliese merginos turėjo ir savo studiją-biurą, bet galiausiai nusprendė, kad šiuo metu tai labiau prabanga, nei būtinybė. Dabar jų kasdienė darbo vieta – mėgstamos kavinės, parkai bei „Google Campus“, kuriame renkasi nauji ir pradedantieji verslininkai. „Esu dirbus net iš Ibizos pliažo. Jei nori dirbti, gali dirbti iš bet kur“, – pasakoti pradeda viena iš trijų įmonės direktorių, Karina.

Jaunos lietuvės - 23-ejų Karina, 24-erių Lina ir 29-erių Kristina – lygiateisės „Smartup Visuals“ direktorės. Merginų įkurta įmonė užsiima ne visiems girdėta veikla – vizualine komunikacija. Anglija.lt pasiteiravus, kaip verslininkės apibūdintų savo veiklą paprastam žmogui, merginos ėmė pasakoti entuziastingai, papildydamos viena kitą, lygiai taip pat, kaip papildo viena kitą ir dirbdamos.

„Mūsų užduotis yra supaprastinti komplikuotą informaciją, mes kaip filtras, apdorojam ir vizualiai perteikiam tai, ką girdim. Per paveikslėlį informacija įsisavinama greičiau ir įsimenama ilgiau. Mes padedam kompanijoms aiškiau ir paprasčiau pateikti informaciją žmonėms, kurie ateina į seminarus, ir jie gali kažką iš to išsinešti“, – savo veiklą apibūdino jaunos verslininkės. Merginos per seminarus, konferencijas ir kitokius renginius piešia gyvai ir dideliuose plakatuose vizualiai „sukonspektuoja“ tai, kas buvo pasakyta žodžiu. Tai, anot jų, dažniausiai nustebina renginio dalyvius.

Merginos inovatyvių idėjų nestokoja. Be gyvo meno, klientams gali sukurti informacinį klipuką apie įmonę, siūlo grafinio dizaino paslaugas bei „marškinėlių kioską“. „Buvom Berlyne, kur konferencijos organizatoriai dalyviams davė marškinėlius, kuriuos kiekvienam asmeniškai iliustravom pagal jų norus. Tai buvo „software development“ (kompiuterinių programų kūrimo – red. past.) konferencija, toks „sausas“ dalykas, tai organizatoriai norėjo pagyvinti ir pasikvietė mus. Inovatyvios kompanijos nori dalyviams pasiūlyti kažką naujo, ne tik saldainių ar tušinukų“, – sakė lietuvės.

Varžovų – nedaug

Jų įmonė užregistruota prieš kiek daugiau nei šešis mėnesius, bet dirbti kartu šioje srityje pradėjo prieš porą metų. „Kristina dirbo vienoje įmonėje, kuri renginiui ieškojo žmonių. Žinojo, kad aš piešiu, pasiūlė man ir reikėjo dar vieno žmogaus. Aš pagalvojau apie Kariną. Trise atsidūrėm tam renginyje, improvizavom, netikėjom, kad bus taip lengva kartu dirbti. Natūraliai dirbom kaip komanda ir po renginio supratom, kad turim kažką su tuo daryti“, – apie pirmąjį darbą kartu pasakojo Lina.

Merginos teigia, kad šiuo metu jų įmonei laikas labai palankus – niša dar nėra perpildyta, konkurentų nedaug, bet ši sritis populiarėja. „Dabar tai yra „ant bangos“. Šiuo metu Anglijoje yra iki 20 įmonių, kurias galėtume pavadinti varžovais. Yra žmonių, kurie dirba pavieniui, ne kaip įmonės, tačiau mes esame stiprios būtent dėl to, kad esame įmonė“, – kalbėjo Karina.

„Smartup Visuals“ jau dirbo su didelėmis ir pasaulyje žinomomis organizacijomis. Verslininkės pasakojo, jog šiuo metu dažniausiai joms tenka dirbti su įmonėmis, užsiimančiomis tvarumo palaikymu (angl. „sustainability“) arba kompiuterinių programų kūrimu. „Bet mūsų klientas gali būti iš bet kokio sektoriaus, nuo A iki Z. Mūsų veikla domisi net maisto bei grožio sektoriaus įmonės“, – sakė Kristina ir visos trys merginos sutarė, jog gali nupiešti bet ką.

„Dabar per mėnesį turime bent du renginius, iš viso apie 25 klientus. Tikimės dalyvauti kuo daugiau renginių, kas savaitę po vieną. Pavyzdžiui, su „Base London“ jau dirbom tris kartus, stengiamės rasti vis kitokią perspektyvą, pasiūlyti ką nors naujo“, – tikino pašnekovės.

Kalbėdamos apie savo kainas, merginos aiškino, jog jų darbas nėra pigus – tai paslaugos verslui. Pašnekovės pasakojo, jog iš pradžių buvo lankstesnės, o dabar turi nusistačiusios kainas ir šiek tiek derinasi, atsižvelgiant į klientus.

Naujas iššūkis – valdyti įmonę

Visos trys merginos – labai kūrybingos, tad ta kūrybinė verslo dalis joms maloniausia. Tačiau įkūrus įmonę, teko susidurti su ne visai maloniomis užduotimis. „Nė viena nestudijavome biznio, iki šiol nieko apie verslą nežinojome. Susidūrėm su popierizmu, biurokratija, buvo šioks toks kūrybos nuosmukis, nebuvo laiko kurti. Bet turbūt iš to didelio noro viskas pavyko lengvai, nors visko teko mokytis pačioms. Buvo vienas atvejis, kai savo paslaugas iškeitėm į patarimus“, – apie oficialios įmonės pradžią pasakojo verslininkės, savarankiškai besidominčios įmonės buhalteriniais ir teisiniais klausimais.

Merginos tikina, kad Londonas labai tinkamas pradedantiesiems verslininkams. „Lietuvoje galvojau, kad turėti įmonę yra labai sunku, sudėtinga atsidaryti ir valdyti įmonę. Čia kitaip – visi įkvepia, padrąsina“, – teigė Karina. –„Tokia lengva pradžia buvo – kaip nusipirkti naujus sportbačius“, – pridūrė Kristina.

Pradėti joms nebuvo baisu – kadangi finansinių investicijų daug reikėjo, vienintelė merginų investicija buvo jų laikas. „Jei turi savo verslą, dirbi nuolat, būna ir miego sutrikimų, bent jau man“, – išdavė Lina. – „Mes kartais sekmadieniais susitinkam, „pačilinti“, prie to ir padirbam. Bet tai nėra blogai, tai mūsų gyvenimo būdas“, – sakė pašnekovės.

Nepamiršta ir Lietuvos

Merginos darbu Britanijoje neapsiriboja. Ateityje jų planas yra dirbti globaliai, ir šio plano pradžia jau padaryta – neseniai merginos grįžo iš konferencijos Berlyne, taip pat dirbo ir Lietuvoje – dalyvavo Harmoningos asmenybės instituto renginyje, TEDx konferencijoje.

Lietuvoje kol kas jos yra pirmosios, užsiimančios tokia veikla. „Lietuvoje sulaukėme labai teigiamos reakcijos, labai pozityviai mus priėmė, žmonėms buvo įdomu, prašė kontaktų, klausė, ar gali pasiimti mūsų darbo kopiją, parsinešti namo...“, – prisiminė merginos.

Tačiau, pasiteiravus, ar grįžtų į Lietuvą, merginų nuomonės išsiskyrė. Lina tikino visada turinti idėją grįžti į Lietuvą, o Kristinai atrodo, kad ten daug sunkiau. „Lietuvoje reikia daug jėgų, norint kažką padaryti. O čia visai kitaip. Eini gatve, viskas aplink veikia, žmonės skuba į darbą, yra tempas, tai įkvepia. Lietuvoje viską reikia pačiam judinti. Bet mes galvojame judinti ir Lietuvą, dirbti globaliai. Net jei gyvensime Lietuvoje, vis tiek dirbti keliausime į Londoną“, – planus dėstė Kristina.

Tačiau savo sprendimu gyventi Londone merginos džiaugiasi. „Daug ką pamatėm, verta bent trumpam išvažiuoti. Vieno projekto organizatorė Lietuvoje, pamačiusi mūsų darbus, sakė, kad visus reikėtų bent trumpam išsiųsti iš Lietuvos, pamatyti dalykus iš kitos perspektyvos. Išvykus, lengviau atsiriboti nuo lietuviško mentaliteto, nebesmerkti žmonių, kurie kitaip elgiasi ar atrodo“, – vertino Lina, Karina ir Kristina.

Ateityje merginos žada prisidėti prie Lietuvos švietimo sektoriaus tobulinimo. Iliustracijos, anot jų, gali padėti mokytis, suprasti, įsiminti, išreikšti save. „Neveltui vaikai prašo mokytojo užrašyti ar nubraižyti ant lentos. Viskas yra smagiau, kai yra iliustracija, smagiau skaityti vadovėlį. Pradinėse klasėse tai yra, o vėliau – jau būkim rimti, jokių piešinių“, – svarstė Lina.

Iš meno gyventi galima

Naujos įmonės direktorės prisimena, kaip iš aplinkinių girdėdavo, jog iš meno negyvensi – artimieji siūlė studijuoti populiarias profesijas. Bet nė viena nesigaili ėjusi gal ir sunkesniu, bet savo keliu ir likusi prie meno.

Lina, Karina ir Kristina pasakojo, jog jų studijų pasirinkimai puikiai tinka įmonei. Lina Londone studijavo interjero dizainą, Karina – mediakomunikacijas, o Kristina šiuo metu mokosi dizaino ir inovacijų specialybę.

„Smartup Visuals“ šiuo metu yra išskirtinai moteriškas verslas – visai neseniai į savo komandą priėmė dvi merginas, kurios užsiims rinkodara. Tačiau verslininkės teigia vis pasvarstančios, ar nereikėtų priimti į komandą vyro.

„Pas mus dabar viskas emocionalu, jautru, ir verkiam, džiaugiamės iki ašarų. Vyras pridėtų griežtumo, nors ir mes pačios pakankamai griežtos, bet gal kartais pritrūksta vyriškos logikos“, – kalbėjo jaunos verslininkės.

- Sekti lietuvių įmonės darbus gali jų „Facebook“ puslapyje ir http://smartupvisuals.com

- Verslininkams Londone, ieškantiems pažinčių ir vietos padirbėti – „Google Campus“: https://www.campuslondon.com

- Pagalbos ir patarimų naujiems verslininkams galima rasti http://www.gle.co.uk/advice.

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

 (Komentarų: 6)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: