"National Geographic": Lietuva - organizuoto nusikalstamumo Meka - Anglija.lt
 

"National Geographic": Lietuva - organizuoto nusikalstamumo Meka 

„Lietuva – Šaltąjį karą išgyvenusi, Baltijos jūros pakraštyje esanti valstybė. 1990-aisiais išsilaisvinusi iš sovietų režimo, ši mažytė respublika tapo organizuoto nusikalstamumo Meka.“ Taip mūsų šalis pristatoma „National Geographic“ televizijos kanalo laidos „Drugs, Inc.“ parengtame reportaže.

Kovo 1 d. tinklalapyje „Youtube“ paskelbtame vaizdo įraše teigiama, kad dėl savo strateginės padėties Lietuva tapo vartais į pelningas Rusijos ir tolimesnių šalių rinkas. „Lietuvių nusikalstamos grupuotės atlieka tarpnininko tarp Vakarų Europos šalių ir Rytų funkciją. Esame nusikaltėliams ir legaliam verslui patogioje (geografinėje – 15min.lt) padėtyje, nes esame kryžkelėje“, – reportaže sako Muitinės kriminalinės tarnybos Teisės ir veiklos organizavimo skyriaus viršininko pavaduotojas Adas Eidukevičius.

Užsienio automobiliai Lietuvos keliuose – įprastas vaizdas. Dėl 50 proc. siekiančių automobilių mokesčių Rusijoje, legaliai įsigytų prabangių automobilių iš JAV, kur automobilių mokesčiai maži, kontrabanda į šią šalį – didelė.

„Mus domina mokesčių vengimas, melagingos sąskaitos, suklastoti neegzistuojančių įmonių dokumentai“, – sakė A.Eidukevičius.

Tačiau nusikalstamos grupuotės savo pelną pasididina kontrabanda gabendamos ir vogtus automobilius, teigiama reportaže.

Klaipėdos uostas – pagrindinis šalies komercinis centras. Kiekvienais metais į šį uostą atplaukia 8 tūkst. laivų, atgabenančių 300 tūkst. konteinerių su 30 mln. tonų krovinių. Bet kuriame iš šių konteinerių gali būti kontrabanda gabenami automobiliai iš Amerikos. Kai kurie iš jų gali būti vogti, pažymima reportaže.

Pastebėti vogtus automobilius, atgabentus teisėtais konteineriais – milžiniškas uždavinys. Jį atlikti Lietuvos pareigūnams padeda šiuolaikinės technologijos.

„Naudojamės automatine rizikos valdymo sistema, kuri atrenka įtartinus konteinerius ir pareigūnui nurodo, kurį konteinerį patikrinti. Sistema taip pat nurodo priežastis – neįprastas maršrutas, kažkas ne taip su numeravimu, arba turime gavę informacijos iš kitų teisėsaugos instituticijų“, – sakė buvęs Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Juozas Rimkevičius, kuravęs Muitinės kriminalinę tarnybą.
Įtartini konteineriai, atrinkti patikrai, yra nuskenuojami rentgeno spinduliais. Tuo pačiu metu kontroliniame kambaryje pareigūnas monitoriuje analizuoja rentgeno nuotraukas.

„Horizontalus greitintuvas, vertikalus greitintuvas. Šiuo metu analizuosiu vaizdą. Tai, kas yra prašviesta. Iš to seka, ar nėra pašalinių daiktų, prekių, gali būti net žmonių. Krovinys turi atitikti tam, kas yra pateikta dokumentuose“, – žurnalistui pasakojo nepristatytas pareigūnas.

„Skenavimo procesas užtrunka minutę ar dvi. Nuotraukų analizavimas užtrunka ilgiau, nes pareigūnas turi tiksliai apžiūrėti, kas yra viduje, ir tuomet duoti atsakymą – jokios rizikos, nieko įtartino. Jei krovinys įtartinas, tuomet konteineris kruopščiai apieškomas“, – sakė J.Rimkevičius.

Televizijos reportaže pažymima, kad naktį prieš filmuojant reportažą, pareigūnai viename iš JAV atvykusiame konteineryje aptiko tris automobilius, kurie, kaip įtariama, yra vogti. Kai kurie automobiliai vis dar yra su amerikietiškais automobilių numeriais ir juos pardavusių įmonių lipdukais. Jei paaiškės, kad automobiliai yra vogti, jie bus konfiskuoti.

„Jei žinome, kas yra automobilio savininkas, automobilį grąžiname jo savininkui. Jei nepavyksta nustatyti savininko, o draudimo bendrovė nenori priimti automobilio, mes jį parduodame čia“, – kalbėjo A.Eidukevičius.

Pareigūnas žino, kokie automobiliai yra jo nusikaltėlių skonio. „Pasienio pareigūnai dažniausiai konfiskuoja BMW markės automobilius. Nusikaltėliai mėgsta labai prabangius automobilius. Jie nori parodyti savo klestėjimą“, – kalbėjo A.Eidukevičius.

Iš vogtų prabangių automobilių rinkos Vakarų Azijoje organizuoto nusikalstamumo grupuotės kasmet susižeria milijonus dolerių.

Šį reportažą internete per savaitę peržiūrėjo beveik 3 tūkst. žmonių.

www.15min.lt informacija

„Lietuva – Šaltąjį karą išgyvenusi, Baltijos jūros pakraštyje esanti valstybė. 1990-aisiais išsilaisvinusi iš sovietų režimo, ši mažytė respublika tapo organizuoto nusikalstamumo Meka.“ Taip mūsų šalis pristatoma „National Geographic“ televizijos kanalo laidos „Drugs, Inc.“ parengtame reportaže.

Kovo 1 d. tinklalapyje „Youtube“ paskelbtame vaizdo įraše teigiama, kad dėl savo strateginės padėties Lietuva tapo vartais į pelningas Rusijos ir tolimesnių šalių rinkas. „Lietuvių nusikalstamos grupuotės atlieka tarpnininko tarp Vakarų Europos šalių ir Rytų funkciją. Esame nusikaltėliams ir legaliam verslui patogioje (geografinėje – 15min.lt) padėtyje, nes esame kryžkelėje“, – reportaže sako Muitinės kriminalinės tarnybos Teisės ir veiklos organizavimo skyriaus viršininko pavaduotojas Adas Eidukevičius.

Užsienio automobiliai Lietuvos keliuose – įprastas vaizdas. Dėl 50 proc. siekiančių automobilių mokesčių Rusijoje, legaliai įsigytų prabangių automobilių iš JAV, kur automobilių mokesčiai maži, kontrabanda į šią šalį – didelė.

„Mus domina mokesčių vengimas, melagingos sąskaitos, suklastoti neegzistuojančių įmonių dokumentai“, – sakė A.Eidukevičius.

Tačiau nusikalstamos grupuotės savo pelną pasididina kontrabanda gabendamos ir vogtus automobilius, teigiama reportaže.

Klaipėdos uostas – pagrindinis šalies komercinis centras. Kiekvienais metais į šį uostą atplaukia 8 tūkst. laivų, atgabenančių 300 tūkst. konteinerių su 30 mln. tonų krovinių. Bet kuriame iš šių konteinerių gali būti kontrabanda gabenami automobiliai iš Amerikos. Kai kurie iš jų gali būti vogti, pažymima reportaže.

Pastebėti vogtus automobilius, atgabentus teisėtais konteineriais – milžiniškas uždavinys. Jį atlikti Lietuvos pareigūnams padeda šiuolaikinės technologijos.

„Naudojamės automatine rizikos valdymo sistema, kuri atrenka įtartinus konteinerius ir pareigūnui nurodo, kurį konteinerį patikrinti. Sistema taip pat nurodo priežastis – neįprastas maršrutas, kažkas ne taip su numeravimu, arba turime gavę informacijos iš kitų teisėsaugos instituticijų“, – sakė buvęs Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Juozas Rimkevičius, kuravęs Muitinės kriminalinę tarnybą.
Įtartini konteineriai, atrinkti patikrai, yra nuskenuojami rentgeno spinduliais. Tuo pačiu metu kontroliniame kambaryje pareigūnas monitoriuje analizuoja rentgeno nuotraukas.

„Horizontalus greitintuvas, vertikalus greitintuvas. Šiuo metu analizuosiu vaizdą. Tai, kas yra prašviesta. Iš to seka, ar nėra pašalinių daiktų, prekių, gali būti net žmonių. Krovinys turi atitikti tam, kas yra pateikta dokumentuose“, – žurnalistui pasakojo nepristatytas pareigūnas.

„Skenavimo procesas užtrunka minutę ar dvi. Nuotraukų analizavimas užtrunka ilgiau, nes pareigūnas turi tiksliai apžiūrėti, kas yra viduje, ir tuomet duoti atsakymą – jokios rizikos, nieko įtartino. Jei krovinys įtartinas, tuomet konteineris kruopščiai apieškomas“, – sakė J.Rimkevičius.

Televizijos reportaže pažymima, kad naktį prieš filmuojant reportažą, pareigūnai viename iš JAV atvykusiame konteineryje aptiko tris automobilius, kurie, kaip įtariama, yra vogti. Kai kurie automobiliai vis dar yra su amerikietiškais automobilių numeriais ir juos pardavusių įmonių lipdukais. Jei paaiškės, kad automobiliai yra vogti, jie bus konfiskuoti.

„Jei žinome, kas yra automobilio savininkas, automobilį grąžiname jo savininkui. Jei nepavyksta nustatyti savininko, o draudimo bendrovė nenori priimti automobilio, mes jį parduodame čia“, – kalbėjo A.Eidukevičius.

Pareigūnas žino, kokie automobiliai yra jo nusikaltėlių skonio. „Pasienio pareigūnai dažniausiai konfiskuoja BMW markės automobilius. Nusikaltėliai mėgsta labai prabangius automobilius. Jie nori parodyti savo klestėjimą“, – kalbėjo A.Eidukevičius.

Iš vogtų prabangių automobilių rinkos Vakarų Azijoje organizuoto nusikalstamumo grupuotės kasmet susižeria milijonus dolerių.

Šį reportažą internete per savaitę peržiūrėjo beveik 3 tūkst. žmonių.

www.15min.lt informacija

 (Komentarų: 2)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: