Naujas išradimas galbūt padės išvengti lėktuvų skrydžių atidėjimo - Anglija.lt
 

Naujas išradimas galbūt padės išvengti lėktuvų skrydžių atidėjimo 

Tona vulkaninės kilmės pelenų bus atskraidinta iš Islandijos į Anglijos Lutono oro uostą rengiantis „unikaliam eksperimentui“, skirtam išbandyti įspėjimo sistemą, sukurtą pastebėti pelenų debesis.

Pelenai iš Eyjafjallajokullo vulkano, sukėlusio chaosą keliautojų planuose 2010 metais, bus mokslininkų dirbtiniu būdu paleisti į atmosferą.

Tuomet pakilęs kompanijos „Easyjet“ lėktuvas, aprūpintas specialia „Avoid“ įranga, atliks bandymus.

Oro erdvė, kurioje rugpjūčio mėnesį vyks planuojamas eksperimentas, bus patvirtinta vėliau.

Testuojama „Avoid“ sistema bus susieta su orlaivių oro radarais ir infraraudonųjų spindulių technologijos pagalba leis pilotams bei oro linijų operatoriams pastebėti ore esančius pelenų debesis net iki 100 km atstumu.

Tokiu būdu keleivius gabenantys lėktuvai galės pakoreguoti savo skrydžio maršrutus taip, kad debesis tiesiog aplenktų ir išvengtų galimos žalos reaktyviniams varikliams.

„Avoid“ technologiją bendradarbiaudami sukūrė „Easyjet“, „Airbus“ kompanijos ir Norvegijos oro tyrimų instituto mokslininkai.

Eyjafjallajokullo ugnikalnio Islandijoje išsiveržimas 2010 metais, kurio metu į atmosferą buvo išmesti milžiniški kiekiai pelenų, privertė uždaryti Europos oro erdvę ir sukėlė nuo 1,5 iki 2,5 milijardų Eurų nuostolių.

Tona vulkaninės kilmės pelenų bus atskraidinta iš Islandijos į Anglijos Lutono oro uostą rengiantis „unikaliam eksperimentui“, skirtam išbandyti įspėjimo sistemą, sukurtą pastebėti pelenų debesis.

Pelenai iš Eyjafjallajokullo vulkano, sukėlusio chaosą keliautojų planuose 2010 metais, bus mokslininkų dirbtiniu būdu paleisti į atmosferą.

Tuomet pakilęs kompanijos „Easyjet“ lėktuvas, aprūpintas specialia „Avoid“ įranga, atliks bandymus.

Oro erdvė, kurioje rugpjūčio mėnesį vyks planuojamas eksperimentas, bus patvirtinta vėliau.

Testuojama „Avoid“ sistema bus susieta su orlaivių oro radarais ir infraraudonųjų spindulių technologijos pagalba leis pilotams bei oro linijų operatoriams pastebėti ore esančius pelenų debesis net iki 100 km atstumu.

Tokiu būdu keleivius gabenantys lėktuvai galės pakoreguoti savo skrydžio maršrutus taip, kad debesis tiesiog aplenktų ir išvengtų galimos žalos reaktyviniams varikliams.

„Avoid“ technologiją bendradarbiaudami sukūrė „Easyjet“, „Airbus“ kompanijos ir Norvegijos oro tyrimų instituto mokslininkai.

Eyjafjallajokullo ugnikalnio Islandijoje išsiveržimas 2010 metais, kurio metu į atmosferą buvo išmesti milžiniški kiekiai pelenų, privertė uždaryti Europos oro erdvę ir sukėlė nuo 1,5 iki 2,5 milijardų Eurų nuostolių.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: